Iemand ervaring met de Rally Monte Carlo Historique ?? We willen in gaan schrijven met een aantal teams.. alle papieren liggen klaar maar ben even benieuwd naar de meningen..
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rally Monte Carlo Historique
Collapse
X
-
Ik heb een zeer sterke mening en heb deze toevallig gisteren met een van je teamgenoten besproken.
Ik zie de rol van outsider (wat je automatisch bent) puur als opvulling. Of dit opvulling van het aantal auto's (350!) of vulling van de zakken van de organisatie is weet ik nog niet. Maar je hebt geen schijn van kans. Er rijdt ieder jaar een groep rijke spanjaarden mee onder de Caja Madrid vlag. Die rijden in twee ex Nederlandse fulvia 1600s. Ik ken deze mannen en het lukt hen om redelijk te scoren. In hun ogen is het onmogelijk als buitenstaander te scoren omdat:
- je gewend moet zijn aan het regularity rijden italiaanse stijl (= met luchtslangen). Herinner je ook de Nuvolari
- je rijdt op kaarten die je van te voren krijgt. Oftwel je mag verkennen. Dit gebeurt dus ook. Als je dat niet doet, rij je dus tegen mensen die op pacenotes door de bergen knallen.
- er wordt gereden in complete teams met service. Voor 50k kun je een A110 huren bij Comas. Hiervoor wordt je auto geserviced, krijg je steeds de correcte banden (hoe neem jij je spikes mee op je 911?), krijg je de notes. Daarnaast krijg je schijnbaar ook de ice notes. Deze zijn onmisbaar in de sneeuw. Een paar uur voor de start van een proef mogen er verkenners de baan over om jouw notes aan te passen met opmerkingen over waar die ochtend zwart ijs ligt. Als je die mannen door de sneeuw ziet gaan is het gaaf. Doe jij dat ook omdat blijkbaar het tempo zou moeten zijn lig je er dus een keer af.
-een persoonlijke vraag die ik me stelde is hoe het is om als buitenstaander een hotel in de bergen te vinden als er 350equipes (met aanhang) je zijn voorgegaan met boeken.
-er doen nauwlijks Nederlanders mee. Ik heb toen destijds Leo Schildkamp gebeld om me voor te bereiden.
MAAR: wat mij zo enorm aanspreekt zijn de type auto’s, hun uitdossing en toch ook wel het type rijders. Om die reden zou ik meedoen. Er zitten altijd oud deelnemers van de vorige 40 jaar bij. En zeker meedoen zoals jij zegt in een team. Dan kun je in ieder geval tegen elkaar strijden. In de top100 eindigen lijkt onmogelijk. Is moeilijk voor te stellen, maar zo schijnt het te zijn. Dus nogmaals, in een team meedoen zou ik zeker ook doen. Ander punt is nog dat je toegelaten moet worden. Lijkt me eigenlijk niet zo’n probleem. Dit kan of door een interessant genoege auto, of door je palmares. En met dat laatste zit het zeker wel goed. Even aandikken en het moet lukken. En anders kan je wel een abarth van me lenen…..
-
Mooi verhaal en een mooie uitdaging dus.
De auto's die meedoen zijn natuurlijk supergaaf en de omgeving ook.
De mindere dingen, moet je dan maar erbij nemen...
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk berichtEn weet iemand wie of wat nu eigenlijk 'Tchine' is? Hij reed mee in de 2008 monte carlo histo. Heb die naam een keer eerder gehoord en dat was toen ik een Nissan van Flory Roadhart (:- probeerde te traceren. Die is dus in Monaco.
Maar daar kom je niet verder mee...
Geboren 1950.
EDIT:
The Autosport Forums are the place to discuss all the latest from the world of motorsport along with the rich history of the sport
„Tchine“ (= Auguste Turiani)Last edited by Ruud; 22-10-08, 10:47.
Comment
-
Tuurlijk kun je in de top 100 eindigen! Was is dat nu…… ik volg het gebeuren elk jaar vanwege de Datsun deelname.
In 2007 van de zes Datsun’s, twee in de top 30! 7 & 27.
In 2008 van de zes Datsun’s, twee in de top 70! 9 & 66.
Deze kwamen uit Noorwegen en Finland. Denk niet dat die 'voorrijden' maar het gebeurd wel.....
Je kunt natuurlijk altijd de Datsun service bus plus chauffeur inhuren….."Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"
Comment
-
Vriend van me heeft het een paar jaar geleden meegemaakt als navigator. Wat hij mij vertelde was dat het verschrikkelijk mooi is om mee te maken, verschrikkelijk decadent :-) en het mooiste (en vooral voordeligst) is om op uitnodiging van een rijder of navigator mee te kunnen doen.
Comment
-
Acht kleine films die het verhaal vertellen van de rally in 2004.
7th Rally Monte-Carlo Historic 1 of 8PlayList :http://jp.youtube.com/watch?v=cGWV0D5rGf0&feature=PlayList&p=3BACDF475400976D&index=0&playnext=1
7th Rally Monte-Carlo Historic 2 of 8PlayList :http://jp.youtube.com/watch?v=cGWV0D5rGf0&feature=PlayList&p=3BACDF475400976D&index=0&playnext=1
7th Rally Monte-Carlo Historic 3 of 8PlayList :http://jp.youtube.com/watch?v=cGWV0D5rGf0&feature=PlayList&p=3BACDF475400976D&index=0&playnext=1
7th Rally Monte-Carlo Historic 4 of 8PlayList :http://jp.youtube.com/watch?v=cGWV0D5rGf0&feature=PlayList&p=3BACDF475400976D&index=0&playnext=1
7th Rally Monte-Carlo Historic 5 of 8PlayList :http://jp.youtube.com/watch?v=cGWV0D5rGf0&feature=PlayList&p=3BACDF475400976D&index=0&playnext=1
7th Rally Monte-Carlo Historic 6 of 8PlayList :http://jp.youtube.com/watch?v=cGWV0D5rGf0&feature=PlayList&p=3BACDF475400976D&index=0&playnext=1
7th Rally Monte-Carlo Historic 7 of 8PlayList :http://jp.youtube.com/watch?v=cGWV0D5rGf0&feature=PlayList&p=3BACDF475400976D&index=0&playnext=1
"Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Datman Bekijk berichtTuurlijk kun je in de top 100 eindigen! Was is dat nu…… ik volg het gebeuren elk jaar vanwege de Datsun deelname.
In 2007 van de zes Datsun’s, twee in de top 30! 7 & 27.
In 2008 van de zes Datsun’s, twee in de top 70! 9 & 66.
Deze kwamen uit Noorwegen en Finland. Denk niet dat die 'voorrijden' maar het gebeurd wel.....
Je kunt natuurlijk altijd de Datsun service bus plus chauffeur inhuren…..
Eerlijk is eerlijk, als Ducatist met de andere teamgenoten die ik in de wandelgangen hoor WEL meedoen, dan ben ik zeer genegen al mijn argumenten op zij te leggen en mee te rijden. Ware het niet dat ik die twee weken om de rally zo mogelijk een nog decandentere trip ga maken (met knipoog naar decadent). Kan het dus niet eens overwegen. Maar het lijkt mij ook wel mooi! Maar mijn ideeen erover blijven staan.
Comment
-
Mee eten of mee betalen daar zit een groot verschil in......... :-) Dan wordt je algauw door die maffioso gewipt.
Moest ff zoeken hoor naar die draak.
Laat dat eten maar zitten doe mij maar de Col de Turini als avondvermaak."Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Gelukt. Met drie NL teams zijn we door de 'ballotage'. We zijn op zoek naar andere Nederlandse equipes die meedoen of hebben gedaan. Voor uitwisseling van informatie, gezelligheid, noem maar op. Iemand tips?
Compleet rallyreport zal volgen op www.McTAR.com. Hoi!If you obey all the rules, you miss all the fun...
Comment
-
Comment
-
Z spirit
Een ‘Monte’ rijden moet wel heel erg tot de verbeelding spreken, zo erg zelfs dat je je Datsun 240Z uit Japan laat overkomen.
En dat staat te gebeuren voor Toshimasa IKEUCHI en Toshiya ITO. Zij starten vanuit Reims en ik zal dat hoogstwaarschijnlijk gaan aanschouwen.
Comment
-
Ik geef via de mail een beetje medewerking aan ‘onze’ Japanse Datsun deelnemer. En zo kom je er achter dat in de eerste nacht/dag al een flinke klap aan de deelnemers wordt uitgedeeld. Zeg maar een kleintje Horneland.
Voorheen werd er altijd gestopt en gerust in Valance op zaterdagmiddag. Dit jaar moet men doorblazen tot Monte Carlo aan toe met een 1ste regularity op zaterdagmiddag als je helemaal gaar bent….. een opstekertje kan weer zijn het half uurtje rondblazen over het traject ‘Monte Carlo’ zelf. Zal wel een stukje F1 circuit in zitten…
Overzicht
http://www.acm.mc/rmch/2009/docs/tab...ation_2009.pdf"Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Startnummers zijn bekend
Comment
-
Op verzoek en gekregen………. Nummer 23 voor de uit Japan overkomende Datsun 240Z.
23 is het fabrieksnummer van Nissan, de Japanse twee en drie spreek je ook uit als nie – san.
Zo weer wat geleerd………….."Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Datman Bekijk berichtZij starten vanuit Reims en ik zal dat hoogstwaarschijnlijk gaan aanschouwen.
Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Datman Bekijk berichtZij starten vanuit Reims en ik zal dat hoogstwaarschijnlijk gaan aanschouwen.Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk berichtjaloooeeeeerss!!!"Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk berichtjaloooeeeeerss!!!
Wat opvalt dat er relatief veel Belgen meedoen, mooi autosportland is dat toch!
Zie maar 3 Ned. équipes.
Zou dat toch graag willen meemaken.
En Guus laat ons niet te lang wachten met je surprise!"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Comment
-
mag het ietsje meer zijn.........?
18 LIPS Paul NL
264 BROUWERS Han NL SOREE Frank NL
266 VROOM Angelique NL VROOM Hendrucus NL
268 JANS Fans NL HUIS IN'T VELD Robertus NL
273 POTHOVEN Olaf NL VAN DEN BERG Rob NL
274 KOSTER Ton NL KOSTER Raymond NL
enne..... we houden de spanning er nog even in..."Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk berichtkom op Guus!! Kan niet wachten."Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McTAR Bekijk berichtGelukt. Met drie NL teams zijn we door de 'ballotage'. We zijn op zoek naar andere Nederlandse equipes die meedoen of hebben gedaan. Voor uitwisseling van informatie, gezelligheid, noem maar op. Iemand tips?
Compleet rallyreport zal volgen op McTAR.com. Hoi!
"De eerste etappe, het Parcours Concentration, leidt iedereen vanaf donderdagavond de nacht in om pas op vrijdagmiddag, na bijna 24 uur onafgebroken sturen, de eerste vlag te zien op de Boulevard Albert 1er in Monaco."
Logischerwijs loopt het hele verdere tijdsschema uit de maat.
Informatie en tips?? Ja hoor, je moet je e-mail lezen van afgelopen dinsdag, website veranderen en vervolgens de reglementen goed doornemen."Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
Comment
-
Ik kreeg vanmorgen een mailtje met de volgende opmerking
Hé je moet eens kijken op www.acm.mc, naar de inschrijvingen van de Monte Carlo Historique….332 teams…..hoe krijg je dat verwerkt???
Inderdaad ongelooflijk. Recessie? Waar? :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk berichtDatman en ik gaan kijken in Reims.
Vrijdag 30 januari vroeg heen staat vast, de rest is nader te bepalen.
Nog meer liefhebbers?) Ik kan nog niets toezeggen. De vrijdag is voor mij normaal gesproken de drukste dag op het werk.
Comment
Comment