Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vatanen Manx Rally '83
Collapse
X
-
GVD skitterend. En zonder goeie pacenotes ben je daar echt al drie keer dood...Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
Die reacties van Terry Harryman ook bij dat bruggetje: "Dear God..."
En dan daarna de constatering "We have a bit of a puncture" terwijl het gewoon even hard doorgaat!Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
idd dit zijn mannen met een GROOOOOT hart... gewoon op gevoel, bak aan ervaring, geen overbodige electronica en ballen.... Hamilton krijgt vlak voor de race een koptelefoon met de geluiden van een perfect lap op zijn kop....... ik weet niet hoor maar doe mij dan maar het eerste...Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas
Comment
-
Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas
Comment
-
Inderdaad, toprally rijden zeker in die tijd met rwd was het meest ultieme sturen.
Moeilijker dan F1, zeker anders, steeds wisslende omstandigheden en daarop anticipieren.
Vergelijking met het huidige klassiek rijden vind ik dan weer iets met veel fantasie :-)"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Comment
-
http://nl.youtube.com/watch?v=jzrwQHh5Pi8
Hier het eerste filmpje, Vatanen Manx 1983, maar dan de complete stage zonder muziek en de gevolgen van het Oh my god incident...
Comment
-
Ach, naar mijn smaak is het heel simpel: F1 volg je vanwege de politics, rallye volg je om de driving skills.
Rallye is natuurlijk 1000 maal completer, tis allround autosport. Die mannen moeten alles kunnen.* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk berichtG#ddamn, wat vegen zeg die McRae in de Escort, wat gaaf!
En die Vatanen, die man is niet goed wijs :)
D'r is ook zo'n filmpje van Patrick Snijers met een M3 op Man.
ff zoekenLast edited by Ruud; 30-10-08, 13:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door slibbe2 Bekijk berichtAch, naar mijn smaak is het heel simpel: F1 volg je vanwege de politics, rallye volg je om de driving skills.
Rallye is natuurlijk 1000 maal completer, tis allround autosport. Die mannen moeten alles kunnen.
En toch zijn er wel F1 rijders die vooraan meededen in rally's, maar andersom?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk berichthttp://nl.youtube.com/watch?v=jzrwQHh5Pi8
Hier het eerste filmpje, Vatanen Manx 1983, maar dan de complete stage zonder muziek en de gevolgen van het Oh my god incident...
Comment
-
Speciaal voor Lennart:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk berichtDie reacties van Terry Harryman ook bij dat bruggetje: "Dear God..."
En dan daarna de constatering "We have a bit of a puncture" terwijl het gewoon even hard doorgaat!
Comment
-
Yep, dat zegt Harryman ook.
'We have a bit of a puncture' op 1:57
Juist daarom vind ik het indrukwekkend hoe hij de rest van het parcours weet af te leggen. Alleen de korte bochten lijkt hij echt tijd te verliezen. Aan de rest merk je er niks van. Knap stukje sturen!
Opvallend dat de meesten dat helemaal niet lijken te merken als die filmpje weer boven komt drijven.
Geeft maar weer eens aan hoe goed die Vatanen wel niet is daar.Last edited by KMvrtr; 30-10-08, 09:18.Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KMvrtr Bekijk berichtGeeft maar weer eens aan hoe goed die Vatanen wel niet is daar.
Goeie auto ook he!
[O-fb-m off]
;-)
Comment
-
Een van de dikste 400's denk ik die er geweest zijn.....
Mooi spul hoor. Vandaag de dag alleen nog mogelijk als je een hele dikke bankrekening hebt. (of een dikke portmonnee)
grt,paulvh
Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk berichtDie discussie blijft maar komen.
En toch zijn er wel F1 rijders die vooraan meededen in rally's, maar andersom?
En het verschil in tijdperk scheelt ook. Als je Vatanen noemt, dan niet vergelijken met Hamilton, maar met pakweg Villeneuve als het gaat om kloten...Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
Goeiendag Ruud, wat gaat díe vent hard zeg! 110% blind vertrouwen op die navi volgens mij, En wat een grip lijkt die auto ook te hebben, als je niet beter wist zou je zeggen 4wd en full-slicks, ongekend.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk berichtEn wat een grip lijkt die auto ook te hebben, als je niet beter wist zou je zeggen 4wd en full-slicks, ongekend.Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
RWD rally auto bereden door echt goede rijders blijven zowel op hoog als laag niveau prachtig om te zien. Vatanen & Co waren echte helden als je die beelden ziet. Qua sturen ben ik zowel van rally als circuit rijden een fan, maar dat is wel erg afhankelijk van 't circuit waarop wordt gereden. De spanning is in de F1 gewoon volledig weg op Monaco en Canada na, doordat muren/vangrails e.d. te ver weg zijn komen te staan. Maar zodra je op smalle banen met 3 man tegelijk op een bocht aan komt zie ik een stuk spanning wat ik in de rallysport gewoon nooit zie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk berichtPrecies. Ik kan alleen Henri Toivonen bedenken, die niet onverdienstelijk was in single-seaters.
Alessandro Nannini begon zijn loopbaan met rally's; reed met Citroen Dyane (..) en Lancia Stratos (al las ik ooit dat ie ook met een Fulvia gerallied had), om daarna naar de racerij over te stappen.
Andersom, F1 rijder naar rallysport, in 1980 pakte Carlos Reutemann met een Fiat 131 Abarth de derde plaats in de WK rally van Argentinie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk berichtSpeciaal voor Lennart:
Dat rallyrijden is toch wel zeer spectaculair. Ik zat dat laatst te kijken en toen zei mijn vriendin: "als je dat maar nooit gaat doen, racen prima, maar dit niet". Heeft ze scherp gezien vind ik. Het is wel erg link in verhouding met racen.
Comment
Comment