Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DHRC perikelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• DHRC perikelen

Ik kreeg vanmorgen een mail van een collega Datsun rijder.
    Hij was trots dat hij op plek 5 stond in het Nederlands Historisch Rally Kampioenschap 2008 en zo blij zelfs dat hij roemde [ex Datsun] maatje Lopez voorbij gegaan te zijn. Z’n eerste jaar in de sportklasse en nu al binnen de top tien. Dat is natuurlijk een verdienstelijke plek.

Maar wat hij vergeet en dat constateerde ik na het zien van die lijst, dat Lopez er helemaal niet meer op staat. Niet alleen hij maar ook anderen. Als je de lijsten ’07 en ’08 vergelijkt gaat dat opvallen. Bijv waar is Arthur Denzler, Andre vd Geijn, Brigitte Stekelenburg, joep Goedhart…?
    Ja, dan schuif je als rookie algauw op naar boven Hèhèhè….

Komt dit voort uit de DHRC perikelen ergens eind augustus?
    Nu ik toch over de DHRC heb nog even wat eruit flappen…….

• ik vind het raar dat de DHRC er het stilzwijgen toe doet inzake dat gebeuren in augustus.
    • Ik vind het raar dat als je iets veroordeelt daar niet op terug kunt komen met een waanzinnig verklaring
    • ik vind het raar dat je van allerlei rally organisaties post/mail krijgt maar niet van je eigen cluppie [ ja we hebben een blad]
    • ik kreeg zelfs een mail van een krantje/boekjes maker, hoe komen die mensen aan je gegevens, wordt dat verkocht, heb ik daar m’n toestemming voor gegeven
    • Ik vind het raar dat er een ON-eerlijke regel is gekomen over het lampen probleem
    • Ik vind het raar dat de DHRC niet zelf een forum heeft

Ben ik daar de enige in?
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Even over de NK-standen:

in een nieuws brief van Smeets cs van de Limburgia en de Coppa werd gemeld dat een aantal mensen zich teruggetrokken had uit het NK agv het vermeend onevenwichtig handelen van de DHRC in de SLS-problematiek.

Verder:
    eens met je uitflappingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
      Even over de NK-standen:

in een nieuws brief van Smeets cs van de Limburgia en de Coppa werd gemeld dat een aantal mensen zich teruggetrokken had uit het NK agv het vermeend onevenwichtig handelen van de DHRC in de SLS-problematiek.

Verder:
      eens met je uitflappingen.
      Ik heb 't gevonden Ruud, bedankt. En ik haal het nog even aan.

"… er diverse équipes zich uit het Nederlands Historisch Rally Kampioenschap (NHRK) van de Dutch Historic Rally Club (DHRC) hebben laten verwijderen?

… de oorzaak hiervoor ligt bij de besluitvorming van het DHRC-bestuur m.b.t. het NK-reglement aangaande de SLS-perikelen?

… er ook personen zijn welke hierdoor hun donateurschap opgezegd hebben?

… wij (en de meesten mét ons) hopen, dat de DHRC vanaf 2009 een vereniging is?

… wij het fantastisch vinden (maar ook heel normaal) dat de SLS goed georganiseerd was?"

Comment

Tot mijn grote schrik zie ik dat Ducatist en zijn kompaan, winnaars van de Tulp, ook uitgeschreven zijn??? Dit offer vraagt toch om een verklaring..............

heeft het hiermee te maken?

Comment

Datman, laat het rusten. Dit is niet de plek om individuele perikelen hierover te behandelen. En ik weet ER HELEMAAL NIETS VAN. Vermoed wel dat het niet alleen aan het sls gedoe ligt (en zeker niet aan die koplampen), maar dat het al eerder rommelde. Voor je vraag aan ducatist, stuur hem een pb.

Ik keek net op de site en zag dat van de winnars van de 7 wedstrijden die meetellen (=100punten):
          - er 3 navigatoren nog maar als lid geregistreed zijn
          - er 6 rijders nog lid zijn.

Jij bent een rijder, dus lekker blijven zitten!

Comment

Waarom nu weer in dofpot stoppen? Ik hoef ook geen persoonlijk antwoord te hebben van Duci en hij hoeft hier ook niet op te reageren.
            Moet hier alleen het halleluja gezongen worden dan, peis en vree gepubliceerd worden?
            Ik kaart alleen aan hoe de DHRC te werk gaat of eigenlijk niet.

En wat voor perikelen er nog meer gaande zijn weet ik niets af. Vraag mezelf meteen af welke donateur wel?

Het feit dat je dit* op je website publiceert;
            *Op de Historische Rallyagenda worden uitsluitend Nederlandse evenementen opgenomen waarvan de organisator zich conformeert aan het Nederlands Reglement voor Regelmatigheidsritten (NRR).

En je het niet na komt heb je nog wat uit te leggen. Als je dat dan niet doet…… communiceren met je achterban, krijg je vanzelf roddels.

Ook ik zeg mijn lidmaatschap einde dit jaar op, zat eigenlijk steeds te wachten op een goede verklaring. Of misschien word ik vanzelf geroyeerd ;-).

Vraag jij je weleens af waarom je nog donateur bent?

Comment

Ik zat er net over te denken en ik ga inderdaad mijn donateurschap ook opzeggen. En niet om sls of koplampen, maar omdat ik twijfel aan de waarde die de dhrc geeft aan haar leden. Zijn dus geen leden en daar zit wellicht het probleem. Ze moeten ophouden met dat blad amk in lidmaatschap te duwen. Voor die twee pagina's rallyreport hoef je dat niet te doen. En wellicht zijn mensen lid omdat ze dan het blad gratis krijgen. Als er dan nog een groep is die lid is omdat ze een kampioenschap bijhouden krijg je wel een enorm vertekend beeld in hoe de donateurs hun donateurschap waarderen. KLIPS zijn goed, rallyhappening vond ik super. En verder? Ik zou graag een signaal geven aan ze om daar over na te denken, maar liever nog vergaderen met haar 'leden'.

Comment

Dan lijkt het Peter dat je in 2009 je zin krijgt.
                Het wordt een vereniging, is de bedoeling met ledenvergadering, dus nu niet weglopen maar op de barricades.:-)
                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ik zal het ze formeel vragen, Pa. Dit najaar zou het een vereniging worden. En daarover de laatste 6maanden geen bericht.

Comment

te veel vrouwelijke hormonen??

of gewoon een kruidje-roer-me-niet
                    van de dhrc website
                    --------------------
                    15-9-2008 | Van het Bestuur
                    De afgelopen weken is er veel discussie ontstaan over de SLS en alle gebeurtenissen daaromheen. Als gevolg van o.a. het herhaald niet tijdig indienen van het Bijzonder Reglement heeft de FEHAC geen licentie afgegeven aan de organisatie van de SLS. Het bestuur van de DHRC heeft zich achter dit besluit geschaard en aanvankelijk daaraan de conclusie verbonden dat uitsluiting van het kampioenschap aansloot bij het besluit van de FEHAC.
                    Het bestuur vond, gegeven het moment en het belang voor deelnemers ondanks dit aanvankelijk ingenomen standpunt, dat uitsluiting voor het NK een te zware straf zou zijn en om die reden is zij teruggekomen op haar besluit. Uiteraard betreuren wij de hierdoor ontstane verwarring.
                    Het bestuur van de DHRC blijft echter achter het besluit van de FEHAC staan in het belang van de historische rallysport.

Mark Hagenzieker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Datman Bekijk bericht
                      Tot mijn grote schrik zie ik dat Ducatist en zijn kompaan, winnaars van de Tulp, ook uitgeschreven zijn??? Dit offer vraagt toch om een verklaring..............

heeft het hiermee te maken?
                      http://80.69.93.88/forum/showpost.ph...&postcount=153
                      Ik ben al 3 jaar geen lid meer..
                      Het hele SLS verhaal heeft daar dus niets mee te maken.
                      To finish first, you first have to finish

Comment

Ik had het een jaartje na de oprichting wel gezien, met mij toen ook enkele andere die nog steeds rijden. Het voegt weinig toe als je er lid van bent, of zie ik dat verkeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maple Bekijk bericht
                          Ik ben al 3 jaar geen lid meer..
                          Het hele SLS verhaal heeft daar dus niets mee te maken.
                          Oké Maple, understood..

Oorspronkelijk geplaatst door Robert W Bekijk bericht
                          Ik had het een jaartje na de oprichting wel gezien, met mij toen ook enkele andere die nog steeds rijden. Het voegt weinig toe als je er lid van bent, of zie ik dat verkeerd.
                          Als je van ranglijsten houdt wel, anders niet. Vraag me af wat Pa, Ruud en anderen erin zien?

Comment

Oké Maple, understood..

Als je van ranglijsten houdt wel, anders niet. Vraag me af wat Pa, Ruud en anderen erin zien?

Ranglijsten, ja........ik heb het altijd heel vreemd gevonden dat een "rijders" club een Nederlands kampioenschap kan uitschrijven. Ik vind dat thuis horen bij een KNAF en/of FEHAC, voor mijn gevoel bij de KNAF.
                            Als dat het geval was geweest , dan was de beslissing over de SLS vanaf het begin misschien anders geweest.
                            Voor mijn gevoel was de DHRC eerst bang voor de KNAF/FEHAC en later voor hun leden die zich lieten horen.

Ook vind ik vreemd dat leden van het bestuur van de DHRC meedoen aan een een evenement wat ze eerst veroordelen......("misschien niet verzekerd") en dan na de deelname en gesproken te hebben met organisatie enz. alles terug draaien, hou ik toch een vreemd smaakje aan over. (en ik niet alleen)

Als DHRC vragen ze veel van de organisaties van Historische ritten, als organisatie hebben wij eens iets aan hun gevraagd, worden we direct afgescheept met de mededeling dat ze er alleen voor deelnemers zijn.

Maar ja, ik ben geen lid meer, als lid zou je dit soort zaken moeten bespreken op een ledenvergadering, als het eens een vereniging wordt, daar spreken ze al over vanaf de eerste vergadering, en daar was ik bij.

Ik heb nog wel enkele dingen, maar het is, denk ik, beter daar nu nog niet over te beginnen.
                            Last edited by Robert W; 03-11-08, 18:29.

Comment

[QUOTE=
                              Als je van ranglijsten houdt wel, anders niet. Vraag me af wat Pa, Ruud en anderen erin zien?[/QUOTE]

Ik ben pas dit jaar van de partij bij de DHRC en ben (was) niet op de hoogte.
                              Kijk het een jaartje aan en dan zien we wel.
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Vraag me af wat Pa, Ruud en anderen erin zien?
                                Ik ben gewoon lid geworden toen ik met de historische rally's begon.
                                Moet wel zeggen dat ik tot nog toe de toegevoegde waarde beperkt vind.

Bijkomend aspect was het abo op de AMK. Die wilde ik ook wel, dus twee vliegen in een klap.

Verder geen zwaar wegende zaken om lid te zijn of op te zeggen.
                                Als het straks een vereniging is, is de structuur ook wat logischer. Wellicht kun je dan invloed uitoefenen...
                                (moet je alleen wel lid blijven)

EDIT: deelname aan de rallyhappening van twee jaar geleden was overigens zeker toegevoegde waarde

Comment

Meepraten Ruud, de van huis uit vaak saaie ALV's worden door de bank genomen slecht bezocht. Misschien deze eerste niet want wellicht rollen er wel koppen............ je zou haast niet anders verwachten.

Wil je wezenlijk iets bereiken van het verenigingsbestuur zul een aantal medestanders moeten hebben die (zie tzt het reglement) een motie kunnen indienen. En dan wordt daar keurig over gestemd de no's and yeh's.

En de toenmalige happening wordt met rasse schrede ingehaald door de hedendaagse organisatoren dmv proefjes op afgesloten terreinen.

Comment

Toch wel jammer dat je denigrerend (Ja, dan schuif je als rookie algauw op naar boven Hèhèhè….) doet over die vijfde plek. Ook toen Ron nog in de lijst voorkwam stond ik op die 5e plek. En wat betreft de verdere namen die je noemt waar ik als rookie dan boven kom, tja dat begrijp ik goed. Volgens mij zijn dat navigatoren en zal je die dus ook niet in de lijst bij de rijders tegenkomen. En puur ter info … Die mensen, die nu van het wel of niet meetellen van de SLS een probleem maken, en zich hebben laten uitschrijven uit het NK, hadden reeds ruim van te voren aangegeven niet mee te doen aan de SLS. Vraag ik me toch af of er ook niet andere dingen meespelen.

Comment

Hallo,
                                      Ik ben relatief nieuw in dit wereldje en heb misschien geen recht van spreken. Voor mij heeft de DHRC wel degelijk toegevoegde waarde. Als beginner kun je tijdens de KLIPjes enorm veel nuttige informatie opdoen. Bij de rally's gaat men er vaak vanuit dat alles al bekend is terwijl dat niet altijd het geval is. Ook zijn de KLIPjes goed betaalbaar.
                                      Daarnaast heb ik altijd waardering voor mensen die zich belangeloos voor een vereniging, stichting o.i.d. willen inzetten. Dat er daarbij wel eens wat mis gaat is helaas onvermijdelijk.
                                      Een verenigingsstructuur is zondermeer democratischer maar impliceert ook dat ieder lid bij tijd en wijle zelf verantwoordelijkheden neemt door bijv. plaats te nemen in het bestuur, commissies en het bijwonen van een algemene ledenvergaderingen. Aan die bereidwilligheid schort het helaas nog wel eens binnen een (landelijke) vereniging.
                                      Vriendelijke groet aan allen.
                                      BMJW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HermanOL Bekijk bericht
                                        En puur ter info … Die mensen, die nu van het wel of niet meetellen van de SLS een probleem maken, en zich hebben laten uitschrijven uit het NK, hadden reeds ruim van te voren aangegeven niet mee te doen aan de SLS. Vraag ik me toch af of er ook niet andere dingen meespelen.
                                        Misschien zijn dat er een paar. Ik ken er toch enkele die hem toch gereden hebben, en zeer hoog geeindigd zijn, die zich hebben laten uitschrijven voor de SLS rally.

Laat mij wel voorop stellen dat ik de reden van het niet meetellen van de SLS een hele belachelijke vind. Een reglement is belangrijk, maar niet zo belangrijk dat je een evenement ervoor moet laten vallen. Maw, het evenement is er niet beter of slechter door.

Comment

Z’n eerste jaar in de sportklasse en nu al binnen de top tien. Dat is natuurlijk een verdienstelijke plek.
                                          Hé Herman
                                          Volgens mij is de titel “rookie” niet echt denigrerend maar oké. Vraag is; waar val je het meest over, de DHRC perikelen of over je titel??

Comment

Working...
                                          X
                                          😀
                                          🥰
                                          🤢
                                          😎
                                          😡
                                          👍
                                          👎