Aufbau einer Werks Celica TA 40 , Einsatz 1980 Himalaya Rallye , sowie Trainingsauto DRM Warmbold / Inhester, Rallye Monte Carlo 1980 Trainingsauto im Fischer Hifi Design
By the way, ik ben er geweest. Hunsrueck 1982. Was het eerste jar in Trier. 'De jaren daarvoor in Idar Oberstein. Dat was veel leuker. s Avonds feest op de markt met lange dissen, spiessbraten en veel bier ;-)
Inderdaad, mijn enige seizoen als fulltime navi, wegens gebrek aan auto en pecunia.
Was wel een mooi jaar
Boucles de Spa
Hünsrückrally
Hessenrally
Köln
In België nog een paar meer.
En alle nederlandse rally's.
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Ik heb nog even wat zitten snuffelen en dan kom ik dit weer ergens anders tegen dan waar ik de eerdere info vandaan haalde.
Het model A4 ging dan onder de naam TA40 door het leven. Dit model werd als Coupé en als Liftback, beiden met uiteraard twee portieren (LB 3-deurs), gevoerd. De sterkere exemplaren, de RA40 Liftback, werden aangedreven door de 1968 cc 18R en 18R-G motor van 90 respectievelijk 120 pk.
Wat uiteindelijk de waarheid is......................?
Jij zal ook al wel gezocht hebben, maar ik kan niets anders vinden over de Huensrueck 1978, dan deze foto van Röhrl. De rest van de ooit daar geschoten foto's zullen wel in Duitse schoenendozen liggen.
Wel heel bijzonder autootje, toch?? Zonde dat het niet een RA is met dubbelnoksmotor. Maar wat zal het lastig zijn hiervoor de juiste onderdelen te vinden om daar een rallybak van te maken....
En voor die kopien/scans houd ik me aanbevolen. Vorige week van de fam klein wat foto's van hunsruck 1982 gekregen. Heerlijk!!
Ja dit vind ik mooi!!! Vooral omdat je er een achterruit met jalouzie bijkrijgt. Ben wel van de foute bakken.
Trouwens opvallend hoe weinig vorm er in deze auto's zit. Als je hem in rood en wit TTE kleuren spuit is het weer helemaal goed. Zou hier toch wel een keer tijd in willen steken.
En in de deze auto zit de 2liter motor als je het mij vraagt.
Beide ongeveer 90pk, R heeft beter koppel.
De blauwe heeft 125 pk met de modificaties die zijn uitgevoerd (Yamaha carb's).
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment