Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wel of niet pallas lampen monteren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wel of niet pallas lampen monteren

    ik heb een paar cibie pallas lampen op de kop getikt, met de boormachine in de hand slaat natuurlijk weer de twijfel toe. 8 gaten in de klep van de kofferbak is wel wat onomkeerbaar. Zie de attachments hoe de auto er nu uitziet en er straks zou kunnen uitzien. Vervolgens is dan ook weer de vraag of ik de lampen in dezelfde kleur als de auto laat spuiten, of bijvoorbeeld zwart.

    Peter
    Attached Files

  • #2
    [AutoWeek-poster] Die extra koplampen zitten op de motorkap hoor, niet op de kofferbak. DUH! [/AWP] :)

    Persoonlijk zou ik het niet doen. Maar 't hangt er van af wat je met de auto wilt, qua look. Ik hou zelf niet zo van die overdreven rally look, tenzij helemaal 100% een replica van een 70's rally versie of zo.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, en het is period, maar mooi kan ik het niet vinden.
      '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

      Comment


      • #4
        Dat is ook een beetje mijn gevoel, niet echt mooi. Ik heb ze er los op gezet en het is het gewoon niet helemaal.

        Misschien toch eerst maar een extra klep scoren. Dan kan ik ze monteren voor de rally en daarna gewoon weer die cleane look terug krijgen.

        Comment


        • #5
          Ik vind het wel stoer staan. Ik weet niet hoe zeldzaam de originele kofferkleppen zijn. Ik zou eerst een andere kofferklep scoren en die aanpassen aan de lampen. De originele zou ik as is bij de auto houden.

          Comment


          • #6
            Precies ja... :-)

            Comment


            • #7
              Lastig zulke dingen.
              Tijdens rallyes is het natuurlijk heel erg handig om extra licht te hebben, maar verder ziet het er gewoon minder mooi uit.
              Wel stoer, maar minder mooi.

              8 gaten boren in de originele voorklep is wel een beetje jammer. Goede reservekap scoren is de beste optie, maar ook een gedoe en kost veel geld.
              Tevens ligt er dan straks een originele Porsche voorklep op zolder tussen de kleren van mevrouw PeterS. ;-)

              Tevens is het stellen van zo'n voorklep best lastig volgens mij. Is nogal een lang ding.

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Van verschillende jongere rally auto's weet ik dat er lampenbars zijn die met 6 schroeven/moeren vastgezet worden op de motorkap. Vaak worden ze pas voor het nachttraject in een minuutje gemonteerd. Hierbij heb je nog de keuze om afhankelijk van het soort rally te kiezen voor breed of ver-stralers.
                Co-Pilot

                Comment


                • #9
                  de lampen gaan toch maar weer in het vet. kijken of een goedkope klep kan vinden. Opslag is zal wel in mijn garage moeten plaatsvinden aangezien mevrouw PeterS het na die krukas die maandenlang in de woonkamer heeft gelegen wel welletjes vindt.

                  Een lampenpod is wel erg functioneel, maar vind ik niet echt passen bij mijn auto. Dat is toch min of meer een hobby project waar ik eigenlijk alleen rallys (van de kaartleessoort welteverstaan) mee doe. Een beetje in-period uitdossing moet dus wel kunnen maar het hoeft niet overdreven te worden.

                  Comment


                  • #10
                    Niet mijn ding. Tuurlijk, op een 100% rally-auto kan het prima maar ook dan is het voor de functie, absoluut niet voor het mooie.

                    Nee, ik zou ze er lekker van af laten, er gaat niks boven de prachtige lijnen van een vroege 911!
                    1972 AR Giulia Super 1994 AR 164 3.0 1998 AR Spider 2.0

                    Comment

                    Working...
                    X