Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starrally 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Starrally 2008

Waar gaan we chinezen?

Startplaatsen kiezen STAR Rally 2008

Hieronder treft u de startplaatsen aan waar u uw keuze uit kunt maken. U dient ons per e-mail ([email protected]) uw voorkeur kenbaar te maken voor maandag 17 november 2008, 24:00 uur. Op woensdag 19 november 2008 ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging.

BEEKBERGEN
    Tulip Inn De Wipselberg
    Wipselbergweg 30
    7361 TK Beekbergen

EPE
    Golden Tulip Epe
    Dellenweg 115
    8161 PW Epe

HULSHORST
    Golden Tulip De Beyaerd
    Harderwijkerweg 497
    8077 RJ Hulshorst

Documentencontrole aldaar, vanaf 18:30 uur.
    Start deelnemers, vanaf 19:31 uur

Geef s.v.p. uw eerste, tweede en derde voorkeur aan.
    Indien wij geen voorkeur van u ontvangen hebben, zullen wij u zelf indelen in een startplaatsgroep. Hiertegen kan geen bezwaar gemaakt worden.

Waar gaan we chinezen?
    Co-Pilot

Chinezen? Ik zeg: Epe. Vorig jaar met Guus daar gegeten. Een heeeeel rustige tent!

Comment

Wie rijden er van hier eigenlijk mee ?
      Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas

Comment

Check de startlijst!
        TinoJee/FredH, MauritsV, Veloce13, en....Ducatist. En dan zie ik er misschien nog wel enkele over het hoofd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredH Bekijk bericht
          Check de startlijst!
          TinoJee/FredH, MauritsV, Veloce13, en....Ducatist. En dan zie ik er misschien nog wel enkele over het hoofd!
          En Rob en ik Fred :-)
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Welke chinees in Epe? Wellicht die ene vanaf afslag A50, bij verkeerslichten linksaf richting Emst? Aten mijn grootouders ook vaak nl.
            Goede chinees ook.
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

ik doe ook mee

Comment

Leuk man!
                Ik ben benieuwd naar de verslagen straks en hopelijk wint iemand van hier! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Is dit die rally die alleen 's nachts wordt verreden?
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Yep!

Ik had ook vage plannen maar het komt er weer niet van :-(
                    (mdv houdt niet zo van nachtrally's)

Comment

dan hoef ik ook niet te gaan :-)
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                        Is dit die rally die alleen 's nachts wordt verreden?
                        Inderdaad Dick en waarschijnlijk een afwijking van me, maar ik hou er juist van.

Comment

Ik ben benieuwd hoe de Star dit jaar is. Vorig jaar voor het eerst meegedaan en had toen vaak het gevoel van Remy in alleen op de wereld, de hele nacht over pikdonkere wegen rijden met af en toe een controle langs de weg als enig gezelschap. Met de compactere opzet lijkt het er nu op dat je meer andere auto's om je heen hebt en ook tegen zal komen bij de anders wel erg stille hotels.
                          Voor het NK in de sportklasse zie ik de huidige lijstaanvoerders niet op de deelnemerslijst, die geven het op deze manier uit handen...?

Comment

wij zaten bij ze aan tafel na de limburgia en toen gaf erik aan dat hij absoluut geen zin in een nachtrally had. Ze waren bovendien van mening dat ze het al in de limburgia uit handen gegeven hadden.

Comment

Okee Peter, dat zal de sfeer aan tafel niet veel goeds hebben gedaan ;)

Comment

Mijn eerste ervaring met de STARrally moet rond 1970 zijn als bemanning van een KP.
                                Het gevoel van alleen op de wereld ken ik om dat de deelnemers verspreid over 12 uur langs komen.
                                Soms een uur lang niemand te zien en tegen de ochtend in de richting van de 0 Celsius, Brrrr.
                                Later als deelnemer werkten we in een team waarbij een van de leden een verkenning had gedaan en de anderen bijgewerkte kaarten verstrekte met de juiste plaatsen van de stations.
                                Nu met alle digitale informatie overbodig geworden hoewel ik vorig jaar toch geprobeerd heb om met de weinige informatie een route te construeren en een week voor de rally zo’n 700 km gereden heb op de te verwachten route.
                                Samen met de Hornelandrally de enigste die m.i. het predicaat klassiek mogen dragen om dat ze zo dicht bij het origineel gebleven zijn.
                                Het idee om te chinezen komt van Datman, vanaf de eerste klassieke STARRally hebben we dat in wisselende Gummen-combinaties steeds gedaan.
                                Zie ik nu op de deelnemerslijst ook gummer BiHorNy staan om zijn 2de plaats van vorig jaar te verdedigen. Broer Jens is zijn eerste plaats in de sportklasse van Dutch Classic Rally goed bevallen en gaat dat proberen te herhalen in de tourklasse.
                                Co-Pilot

Comment

Mooie herinneringen Tino.
                                  Ik weet nog dat Zandvoort er in zat als proef, maar dan tegengesteld.
                                  Onderaan de Hunserug ging ik kansloos in de rondte.
                                  Ook Assen heb ik in het donker met de Starrally gereden, meegaand of tegengesteld? Ik zou het niet meer weten, kende toen Assen niet, maar ook daar liefs 2 x kansloos in de rondte........

Comment

En heb je wat gehad aan die 700km Tino?
                                    Ik was er vorig jaar van uit gegaan dat het rondje anders om ging dan het uiteindelijk gebeurde. Kon mijn mooie route dus grotendeels door de plee trekken. Ik heb nog geen email gehad met bevestiging van de startplaats, jullie wel?

Comment

Te weinig voor herhaling Maurits.
                                      De volgorde klopte wel en de tussen-trajecten liepen door de verkenning gesmeerd.
                                      Nu ik eens een keer aan het stuur hang mag ik het aan Fred overlaten.

Dit gelezen Maurits ?

Geachte deelnemers,

Vorige week hebben wij op onze site de startplaatsen van de STARrally 2008 bekend gemaakt. Het kan zijn dat u hier reeds op gereageerd heeft, maar waarschijnlijk door een technische storing zijn er nog geen voorkeuren bij ons binnengekomen. Wij willen u daarom via dit e-mailbericht er op attenderen een keuze te maken en deze (nogmaals) aan ons door te geven.
                                      Co-Pilot

Comment

Nog iemand tips voor een nieuweling (toerklasse)?
                                        BMJW

Comment

Rustig blijven, goed samenwerken in de auto, taken verdelen.
                                          Lees de instructies voor kaartlezen e.d. op www.dhrc.nl en lees de reglementen van deze specifieke rally goed. Luister naar de uitleg vooraf (is die er eigenlijk wel bij de starrally??), praat wat met andere deelnemers. En stel hier nog snel even specifieke vragen.

Ga je rijden of navigeren?
                                          Last edited by Dennis Cavallino; 21-11-08, 15:17.

Comment

Ik navigeer. Ik heb wel eerder aan wat ritten meegedaan w.o KLIPjes maar nooit 's nachts.
                                            Hoe belangrijk is extra verlichting. Kom je er met wat "eenvoudige" verstralers ?
                                            BMJW

Comment

Breedstralers komen eerder van pas. Vorig jaar bij het voor de tweede keer een scherprijder over doen “hier moet een controle staan” de controle gezien. Ongelukkig geplaatst uit het zicht van lampen. Later controle gemist op een versprongen kruising. Einde R + 20 L. Heeft de controle dus op het stukje van 20 meter rechts gestaan terwijl je om het gevraagde gemiddelde te houden al weer naar de kort volgende links kijkt. Bihorny had hem wel. Nu heb ik wel eens gechauffeerd met hem in een avond rit voor de VAS en gemerkt dat hij goede nachtkijkers heeft. [email protected] monteer je nachtkijkers maar :-).
                                              Met verschillende startplaatsen bestaat er geen echte plaats voor vragen e.d. Vorig jaar pas voor het eerst gestart vanuit een horeca zaak. De jaren er voor starten bij een benzine station met de meest gedenkwaardige het eerste klassieke jaar na een gezellige Chinese maaltijd alle deelnemers uit die startplaats samen gedrumd in de werkplaats met gesloten roldeuren vanwege de opkomende sneeuwstorm. Soms de deuren even open om iemand in of uit te laten. Naar buiten om de deurnummers te plakken was al een wedstrijd tegen de elementen op zich.
                                              En we waren niet eens begonnen. Nu de koude wind rond mijn huis giert .. Brrr.
                                              Co-Pilot

Comment

Banden......Banden??
                                                Welke ? Ik heb 3 keuzes
                                                Normale zomerbanden
                                                Winterbanden
                                                Hele grove M&S banden

Wat doen jullie?

Of maak ik me het onmogelijk moeilijk ? :-)

Comment

Hebben jullie de lampen weer terug gezet?
                                                  -----------------------------------------------
                                                  Artikel 4.2.6. EXTRA VERLICHTING
                                                  Toevoegen:
                                                  Conform de bepalingen van het NRR 2009 is het toegestaan de volgende extra verlichting te
                                                  voeren aan de voorzijde van de deelnemende automobielen:
                                                  Standaard uitgerust met twee koplampen: 4 extra lampen, (b.v. 2 verstralers en twee
                                                  breedstralers.)
                                                  Standaard uitgerust met vier koplampen: 2 extra lampen
                                                  Ter verduidelijking: een voertuig mag niet meer dan 6 lampen aan de voorzijde voeren.
                                                  ----------------------------------------------

Wie dit nog begrijpt is winnaar....
                                                  "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                                  The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Nog steeds geen officiele bevestiging hiervan van de Fehac Guus.
                                                    (Ik had het al eerder gehoord, dat de onzinnige lampen-maatregel van 2008 terug gedraaid zou worden)

Comment

Mijn berichtgeving is afkomstig van Star Rally's website.........

Comment

Wat denk je wat Ruud,................... ga even kijken op de fehac site.
                                                        Daar staat:
                                                        Laatste Nieuws
                                                        Het nieuwe NRR (Nationaal Reglement Regelmatigheids-ritten) versie 3.0 (2009-2010) is beschikbaar. In deze nieuwe editie zijn een aantal punten nieuw toegevoegd en sommige in meer of mindere mate gewijzigd
                                                        Nieuw: Art. 2.3.1 - 6.2.4 - 13.4.5 - 16.3
                                                        Weinig aangepast: Art. 9 - 13.8 - 14.3 - Bijlage A
                                                        Aangepast: Art. 6.3 - 7.5 - 11.1 - 13.6.4

7.5.3.
                                                        Het is toegestaan om de volgende extra lampen, met een maximale glasdiameter van 180 mm, op het voertuig te
                                                        monteren:
                                                        �� Indien het voertuig vanaf fabriek is uitgerust met 2 koplampen:
                                                        • aan de voorzijde: maximaal vier lampen (bijvoorbeeld 2 breed- en 2 verstralers).
                                                        �� Indien het voertuig vanaf fabriek is uitgerust met meer dan 2 koplampen:
                                                        • aan de voorzijde: maximaal twee lampen (2 breed- of 2 verstralers).
                                                        Ter verduidelijking: een voertuig mag niet meer dan 6 lampen aan de voorzijde voeren.
                                                        �� Verder mag het voertuig uitgerust zijn met:
                                                        • daklamp (alleen te gebruiken bij stilstand van het voertuig);
                                                        • (extra) achteruitrijlamp met een maximale glasdiameter van 160 mm;
                                                        • mistachterlicht.
                                                        Gasontladingslampen (Xenon) of alle soorten van imitatie gasontladingslampen zijn niet toegestaan op straffe van
                                                        niet starten of uitsluiting.
                                                        Kijk dat is nu lullige ervan, als het verboden wordt op de grote trom slaan en als het terug gedraaid wordt hoor je weinig..........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Datman Bekijk bericht
                                                          Wat denk je wat Ruud,................... ga even kijken op de fehac site.
                                                          Daar staat:
                                                          Laatste Nieuws
                                                          <knip>
                                                          Kijk dat is nu lullige ervan, als het verboden wordt op de grote trom slaan en als het terug gedraaid wordt hoor je weinig..........
                                                          ik heb vorige week of zo nog gekeken maar toen stond het er nog niet.

Je laatste opmerking ben ik het mee eens, maar ja als je als CH&R moet bekennen dat beslising van vorig jaar kennelijk fout was, is dat klaarblijkelijk moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                            Banden......Banden??
                                                            Welke ? Ik heb 3 keuzes
                                                            Normale zomerbanden
                                                            Winterbanden
                                                            Hele grove M&S banden

Wat doen jullie?

Of maak ik me het onmogelijk moeilijk ? :-)
                                                            Het KNMI verwacht regen en mogelijk lichte nachtvorst. Volgens de website van de starrally zijn de wegen smal en soms modderig.

Bij mij gaan de winterbanden er op

Comment

Lijkt me een verstandige keuze.

Comment

Zomerbanden zijn natuurlijk out of the question…
                                                                De rest is up to you……

En dan staat er bij Pa onder “hou het simpel”……..proest

Comment

Working...
                                                                X