Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barnfinds / Scheunenfunde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

was deze al ergens voorbij gekomen??

Niet echt een 'vondst', wel verbazingwekkend dat er zo vlakbij bijzondere auto's kunnen staan stof verzamelen.

Comment

Ik had het artikel van de week al in de krant gelezen, toch zonde dat deze naar de US vertrekt, de chirurg heeft er al een.....de auto is ondertussen al in Houston aangekomen lees ik op het AlfaBB ( http://www.alfabb.com/bb/forums/othe...linetta-4.html ).

Gisteren heeft een internationale transportfirma in Sint-Truiden een zeldzame Moretti Sport 1200cc van het bouwjaar 1955 geladen. Bestemming: Amerika. De verkoper is een Truienaar, de koper een Amerikaanse orthopedisch chirurg die naast zijn dokterspraktijk een verwoed verzamelaar van oldtimers is.

Van de Moretti Sport zijn er wereldwijd nog amper een handvol exemplaren in verzamelaarshanden, wat de verzamelwaarde aardig de hoogte injoeg. De ontwerper van de wagen was Giovanni Moretti, een Italiaan die als tekenaar bij Seat modellen ontwierp. Van dit model zijn 150 exemplaren verkocht.

Wat de verkoopprijs betreft bleven de lippen strak op elkaar, het enige wat gelost werd was dat het vergelijkbaar was met een mooie nieuwe wagen. “Maar na wat opknapwerk is hij enkele honderdduizenden euro’s waard”, zegt de Texaanse koper.

http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...mer-video.aspx

a02.jpg

a01.jpg

a03.jpg

a04.jpg

Comment

ik vond het filmpje ook via het AlfaBB.

Wat is dat toch een schatkamer aan informatie. Als ik daar struin, vergeet ik te eten, slapen enz.....

Comment

Niet echt een barnfind, al noemen ze het wel zo, maar een artikel over de Biggs collection. De Alfa Romeo 8C 2900 en de vroege Ferrari 250 Testa Rossa en Pre war Mercedes Benz Racer etc. die bij een brand verloren zijn gegaan, en waar het verhaal van rondging dat ze onder de snelweg begraven waren.....de Alfa en de 250 TR zijn ondertussen weer opgebouwd. Voor mij bevatte het veel nieuwe info.

http://www.autopuzzles.com/forum/ind...?topic=11958.0

Let wel, het lezen van zo'n artikel s niet goed voor de gezondheid van liefhebbers van dit soort auto's!

een paar plaatjes voor de visueel ingestelde gummer:

article.jpg

CliftonHillFire033-01.jpg

find.jpg
          Last edited by 58_spyder; 28-05-14, 20:32.

Comment

WTF????

http://-60 barnfinds-includes-lost-ferrari-250-gt-swb-california

Wat een ontzettende bijzondere collectie, dit moet de moeite zijn om voor naar Parijs te rijden in Februari... jammer dat ze in de expo al veel charme kwijt zullen zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat ze weer een ton aan oud papier op de California leggen ;-)

Maar zeker ook voor de ander auto's er gaat veel van het verhaal verloren als ze niet meer in een oude schuur staan.
            Ik heb indertijd de Bugatti 57 SC ook op retromobile gezien, maar dat is anders als in het schuurtje

_dsc0011.jpg

_dsc0207-2.jpg

_dsc0210-2.jpg

_dsc0236.jpg

_dsc0243.jpg

_dsc0260.jpg

_dsc0267.jpg

_dsc0285-2.jpg

_dsc0291-2.jpg

_dsc0300.jpg

_dsc0311.jpg

_dsc0315.jpg

_dsc0200.jpg

_dsc0182-2.jpg

_dsc0181-2.jpg

_dsc0014.jpg

_dsc0030.jpg

_dsc0079.jpg

_dsc0089.jpg

_dsc0098.jpg

_dsc0114.jpg

_dsc0115.jpg

_dsc0129.jpg

_dsc0135.jpg

_dsc0152.jpg

_dsc0172-2.jpg

_dsc0317.jpg

Comment

Die Ferrari en die Maserati zijn nog wel te redden, maar de rest is een hoop schroot. Zonde.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                Die Ferrari en die Maserati zijn nog wel te redden, maar de rest is een hoop schroot. Zonde.
                Dat zal nog best meevallen, de meeste zijn compleet en de oude chassis zijn redelijk degelijk, alles is over het algemeen weer gangbaar te maken. Vele van deze auto's zijn uniek en zullen gerestaureerd worden.
                Ik heb veel slechtere auto's een tweede leven zien krijgen.

Comment

Bizar. Daar staat voor vele, vele, vele, vele miljoenen. Alleen al die Lagonda, Hispano-Suiza en Bugatti. En ik lees net de lijst. Die Talbot Lago's. Pffff.

Het ergste is: dit toont weer eens aan dat er in Europa nog genoeg schuren met onbekende schatten bestaan. Ik wil niet weten wat er nog in het voormalige Oostblok sluimert.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik vindt het niet erg, ik hoop er ook ooit tegen aan te lopen ;-))

nog meer plaatjes en info!

http://sportscardigest

dailymail park-60-cars-Incredible-treasure-trove-rusting-classics-worth-12MILLION-languishing-French-farm-garage-50-years

Comment

Wat een vondst. En wat een extreem gave foto's. Je zou toch denken dat dit soort gevallen allemaal ontdekt, of bekend zijn. Echt fantastisch.
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Heel gaaf!
                        Kan me wel in de gedachte van brun vinden dat er in oost-europa nog van alles naar boven zal komen, alleen zullen daar imo minder waardevolle modellen verstopt zijn.
                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                          Heel gaaf!
                          Kan me wel in de gedachte van brun vinden dat er in oost-europa nog van alles naar boven zal komen, alleen zullen daar imo minder waardevolle modellen verstopt zijn.
                          Ik denk eerder het tegendeel. Als je bedenkt wat er in 1945 allemaal naar Rusland gegaan is... er zijn nog steeds 10 tot 15 Auto Union-raceauto's zoek. Als je er ooit eentje terugvindt, is 10 miljoen euro niets. En da's nog maar het begin. Heel de (latere) DDR, heel Tsjechië, heel Polen, heel Hongarije enzovoort. Allemaal leeggeroofd of juist verstopt zodat de Sovjets het niet vonden. Dat waren allemaal welvarende landen tot de oorlog.
                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Wat een mooie vondst zeg. Wow.

Comment

Ja fantastisch he?!!
                              DE barnfind van de eeuw. 60 hele coole klassiekers. Het meeste is de moeite waard om te restaureren. Is gewoon villa d'este materiaal als die Delahayes etc klaar zijn.
                              En die Alain Delon California spider is uiteraard de topper.

Er zijn nog steeds verdwenen Maserati 5000GT's, vroege Ferrari's etc etc.
                              Er zal heus iets echt weg zijn, maar wel de minderheid denk ik.

De kans dat die Oostblok auto's al een keer zijn omgesmolten is wel groter vrees ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

En bewegend beeld:

''Thank God for the internet experts''

Comment

LOL! Kijk dit ding dan!

http://www.ebay.co.uk/itm/1955-FORD-...item4ae1d93c9c

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb wel iets met barnfindens

M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                    Rally organisatie: Rally-Events
                                    Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Porsche 911 HLS

http://www.classicdriver.com/en/arti...orsche-911-hls
                                      _dsc0544.jpg

Comment

Da's al een oude vondst. Stond vorig jaar op iedere autosite. Komend voorjaar is 'ie klaar, geloof ik.

Comment

Mag ik hem lelijk vinden ?

Comment

De catalogus van die Franse barnfind:
                                            http://www.artcurial.com/en/asp/sear...ale_no=2651+++

Mooi filmpje:

en het verkoopresultaat:
                                            http://www.autoweek.nl/nieuws/31754/...n-miljoenen-op

Comment

Prachtig. Van de haalbare klassiekers (tot 20 000) had ik de Ferrari 400 GT gekozen.
                                              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Alles was te duur natuurlijk, maar wat een cool spul man.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                                  Prachtig. Van de haalbare klassiekers (tot 20 000) had ik de Ferrari 400 GT gekozen.
                                                  Met 'une révision complète' gaat die 20 mille ver overschreden worden...

Maar okee, als ik me dan toch nog werkobjecten op mijn nek zou willen halen, dan was daar deze leuke Amilcar (schatting 2-5K):

http://www.artcurial.com/en/asp/full...refno=10514434
                                                  Het lijkt me nog een relatief eenvoudig ding. Weegt ook maar 350kg (in de aangeboden toestant nog veel minder...).

Wat zwaarder en ingewikkelder: deze Delage. Ik heb iets met coupé modellen uit de jaren 30 (schatting 10-15K).

http://www.artcurial.com/en/asp/full...refno=10514469

Of deze Talbot Lago uit 1936, werd ook laag geschat (2-4K).

http://www.artcurial.com/en/asp/full...refno=10514431

Kan nog niet terugvinden wat dit spul opgebracht heeft, wellicht ook ver, ver boven de vermelde schattingen. En anders is de conclusie dat er nog steeds leuke kansen liggen, als je je maar niet focust op de bekende merken.

Comment

De Amilcar is voor 46k weggegaan...
                                                    Last edited by bugger; 07-02-15, 17:48.
                                                    "Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"

Comment

Slik...

Comment

Dat gaat toch nergens meer over...
                                                        was dat een incident, of is alles ver boven de estimates verkocht?

Die California is ook boven de schatting weggegaan, maar niet zo extreem als dit, dit is ongeveer factor 10
                                                        Last edited by Ruud; 07-02-15, 18:13.

Comment

Nee, dit was zeker geen incident! Het veilinghuis is erin geslaagd de juiste sfeer neer te zetten om fanatieke bieders aan te trekken. De collectie was prachtig en de opbrengsten (excl. veilingkosten) waren bijzonder:

Talbot Lago T26 Grand Sport SWB Saoutchik - €1.450.000
                                                          image.jpg
                                                          image.jpg

Maserati A6G Frua - €1.720.000
                                                          image.jpg

Ferrari 250 GT SWB California Spider - €14.200.000
                                                          image.jpg

Maar ook bijvoorbeeld een Porsche 356 SC in ruwe staat bracht maar liefst nog €75.000 op
                                                          image.jpg
                                                          Attached Files

Comment

De sfeer was met name van te voren gecreëerd in de media, de prachtige foto's, het verhaal. Op retromobile vond ik de lichtkeuze jammer, de sfeer dat je in een schuur liep ontbrak, tenminste dat gevoel kreeg ik niet en ik had helaas mijn zaklamp in de auto laten liggen...soms liep er een suppoost mee met een lampje, maar het was erg moeilijk om te zien wat je kocht op basis van een inspectie. Het was gigantisch druk, om 9.30 uur was het al aanschuiven om binnen te komen, de collectie was ook niet de hele dag toegankelijk, maar het was een unieke kans om zoveel van deze bijzondere auto's bij elkaar te kunnen zien staan. De familie kan in ieder geval de +/- 30 auto's die ze nog hebben gaan restaureren, evenals het "chateau" zodat ze toch een deel van de droom "opa" en "Papa" uit kunnen laten komen.

De lage schattingen hebben m.i. ook bijgedragen aan het succes, ook de Voisin's hebben een veelvoud opgebracht van de schatting 22 k tov 1.5-2 k) en ook terecht, de schattingen voor de bijzondere stukken waren erg laag. De Delage D8 ook, de coupe vond ik veel mooier dan de auto die in de avondveiling verkocht werd (uniek stuk, een cabrio van Labourdette).

Grappig was om te zien dat de andere 250 California SWB op de show geen aandacht kreeg, iedereen liep er aan voorbij. De show was verder ook zoals je mag verwachten, geweldig. Zoveel bijzondere auto's (delaahaye, Tablo Lago, Delage, Voisins'Bugatti's (de 3 Royales uit Mulhouse) bij elkaar, zeker 12 auto's uit de collectie van Lopresto, 14 Pegaso's waaronder de Thrill etc.

DSCN6121.jpg

DSCN6134.jpg

DSCN6122.jpg

DSCN6135.jpg

DSCN6133.jpg

Leuk om te bewaren voor de liefhebbers is de PDF catalogus:
                                                            Retromobile
                                                            Attached Files
                                                            Last edited by 58_spyder; 07-02-15, 20:38.

Comment

Die 356 is natuurlijk über cool.
                                                              Stofzuigertje er door heen en dan zo rijden... Niks meer aan doen.

Valt dan nog reuze mee voor 75K.

Comment

Hier mijn verslagje, met aan het slot twee pagina's over de Collection Baillon:

http://autosport.nl/retro/klasse/nie...ten-uit-parijs

Hoor net dat het Singertje dat als koopje van de dag werd gepresenteerd (schatting 200-1000 euro) voor dik 10k is weggegaan. En de hoop schroot die ooit een Voisin was (schatting 1500 euro) voor *kuch* 80k...
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Mooie reportage Dutch, dank!
                                                                  Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Working...
                                                                  X