Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barnfinds / Scheunenfunde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hier alle estimates en ook de prijzen waarvoor ze zijn weg gegaan: http://lautomobileancienne.com/resul...roger-baillon/
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Dank voor de foto's en de reportage!
      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Gewoon even voor alle duidelijkheid:

2015.jpg

ROFL

Comment

Waanzin idd. Familie en veilinghuis hebben wel het onderste eruit gehaald zeg, perfecte timing, max media-aandacht etc. Well played.

Comment

Tja, dat is het..
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Die 308 had de schitterende aftermarket-interieurbekleding 'Le Monde'...
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou, da's dan nog iets :-)

"The car is incomplete: the windows are missing and much of the interior is missing. The trunk contains some parts, such as the coils or the tachometer."

Oja, kleinigheidje: "Please note that contrary to what is written in the catalog, this is a Ferrari 308 GTSi and not a quattrovalvole version. The car is fitted with a non-original 3.2L quattrovalvole engine."
                Van de hele 308/328 serie is precies dat (èn GTS èn i) de minst gewilde.

Hoeveel moet je gezopen hebben om daar 33 mille voor te bieden, en hoe erg moet de kater de volgende ochtend geweest zijn...

Comment

Voor die 400 is ook teveel betaald. Die heeft nog een grote revisie nodig voordat die de weg op kan! Een paar jaar geleden had een handelaar hier in de buurt een 400 automaat staan. Die had duidelijke gebruikssporen, maar kon zo de weg op (geldige Belgische CT). Vraagprijs was 25 000 euro. Nu snap ik wel dat zo'n Amerikaanse 3-trapsautomaat minder geliefd is dan een handbak, maar dit verschil is wel érg extreem.
                  VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Heb nog een 1958 er Morris minor in on gerestaureerde, dus originele staat in de "barn"" staan,
                    is rijdend naar binnen gegaan, maar daarna..... mislukt restauratie project .....tijd gebrek.
                    Wonder wat deze nu wel niet zou doen?
                    Bieden voor ieder die belangstelling heeft.
                    Maar niet van die hoge veiling prijzen want dan krijg ik problemen met de tax company.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                      Voor die 400 is ook teveel betaald.
                      Dat geldt voor minstens de helft van die auto's. Dat blijkt alleen al uit het feit dat bij een aanzienlijk deel de uiteindelijke opbrengst een veelvoud (!) van de estimate is - voor sommige auto's zelfs het tienvoudige.

Comment

Al een ouder verhaal, maar nu via de media echt naar buiten gebracht:

http://www.pnp.de/foto/fotostrecken/...Hausmann.html?

http://www.buergerblick.de/report/au...000029403.html

http://www.carpassion.com/vintage-fa...en-passau.html

Jammer dat het niet integraal is opgenomen in een museum, de werkplaats, de onderdelen zolder, de waarde van het geheel is naar mijn mening honderden keren mooier dan de individuele stukken. Ik hoef niet meer naar een museum of een show om de auto's te zien, de meeste heb ik al een paar keer gezien, maar de entourage en de unieke collecties zoals van Baillon (de veiling op retromobile) vind ik de moeite om te bezoeken, ook deze garage is mij de >1000 km waard om naar toe te rijden, geweldig om de foto's te zien en het verhaal te lezen, jammer dat er binnen de familie geen interesse was.

de foto's

00.jpg

DSC_9781-L.jpg

DSC_9777-L.jpg

16.jpg

15.jpg

13.jpg

12.jpg

11.jpg

10.jpg

09.jpg

08.jpg

07.jpg

06.jpg

05.jpg

04.jpg

03.jpg

02.jpg

01.jpg

DSC_9782-L.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                          Ja fantastisch he?!!
                          DE barnfind van de eeuw. 60 hele coole klassiekers. Het meeste is de moeite waard om te restaureren. Is gewoon villa d'este materiaal als die Delahayes etc klaar zijn.
                          En die Alain Delon California spider is uiteraard de topper.

Er zijn nog steeds verdwenen Maserati 5000GT's, vroege Ferrari's etc etc.
                          Er zal heus iets echt weg zijn, maar wel de minderheid denk ik.

De kans dat die Oostblok auto's al een keer zijn omgesmolten is wel groter vrees ik.

Het mooie is dat het prima in elkaar gezet is door de erfgenamen Baillon ism het veilinghuis.

Staat een mooi verhaal in de Autobild Klassik... :)

Comment

image.jpg
                            image.jpg
                            image.jpg
                            image.jpg
                            image.jpg
                            image.jpg
                            image.jpg
                            image.jpg
                            image.jpg

Comment

De alfa roest van die ruziende belgische broers komt te koop.
                              http://www.nvlussis.com/nl/openbare-...koop-oldtimers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
                                De alfa roest van die ruziende belgische broers komt te koop.
                                http://www.nvlussis.com/nl/openbare-...koop-oldtimers
                                10 punten als iemand raadt wat voor racertje/spidertje dat is. Dat ding moet een kenteken gehad hebben, want ik zie een claxon zitten. Die sticker met TAC en startnr. 9 geven misschien een hint? Ik heb zelf geen flauw idee. Alleen de helm vind ik al cool. :)

Comment

Ik zit er aan te denken om wellicht een te gaan kijken. Zit voor mij veel potentieel interessant materiaal tussen, zie namelijk wat spullen voor vroege 105-serie op de stapels onderdelen liggen.

En Heers is niet zo ver hier vandaan, tussen Luik en St. Truiden.
                                  Giulia 1600 Super '65
                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Het was er druk, veel bekende gezien.
                                    Veel iefhebbers van de Giulietta/Giulia's gezien en gesproken.
                                    Aangezien het een veiling was in opdracht van de gemeente, een in beslagname (voor zover ik het begrepen heb is een van de kasteelheren overleden, de tweede leeft nog, maar zij hebben niet aan hun verplichtingen voldaan inzake het onderhoud van een monument waardoor er beslag op alles gelegd is) was het anders als dat ik gewend was.

Bij aankomst vertelde een kennis meteen dat het niet om individuele loten ging (waar het op leek in de veilingaankondiging), maar dat alles in eens verkocht ging worden. .. dus niet die mooie Giulia SS (matching numbers) uitzoeken en gaan, maar alles of niets. De veiling was ook een half uurtje later dan aangekondigd, maar des te meer tijd ik had om even rond te kijken. De veiling begon uiteraard met de aankondiging dat het alles tezamen was en dat het voor 30 juni opgehaald moest worden (maar er was een mogelijkheid om de ruimte langer te huren van de gemeente voor 400 Euro per maand).
                                    Het eerste bod was 200 Euro, dat vond de veilingmeester dan goed per wiel als openingsbod. Het liep snel op tot 80.000 Euro en daarna bleven er eigenlijk twee bieders over, waarvan ik er een kende (die helaas afgehaakt was bij 115.000 Euro, maar hij gaf al aan hij volgende week waarschijnlijk al wel spijt zal hebben, voor de zekerheid heeft hij wel zijn kaartje achtergelaten mocht de deal niet doorgaan). Het geheel is dus afgeslagen op 117.000 Euro, hierop komt er een 15% aan Veilingkosten (incl. BTW) : +/- 135.000 Euroin totaal dus

Ik begreep dat er een koper voor de Giulia SS rond liep die er 55.000 voor overhad. De Giulietta SS had vermoedelijk geen motor meer, die hebben wij niet kunnen identificeren tussen de onderdelen, de Giulietta spider veloce had nog wel de originele motor in een van de kratten liggen. Overal waren wij het er over eens dat de auto's wel 90 % compleet waren, er waren dan ook nog reserve onderdelen over, maar dar er misschien 4-5 auto's te redden waren maar dat er ook 4 afgeschreven waren (excl. de honda's).
                                    De special heb ik niet kunnen identificeren, het lijkt mij een Bitsa, ik herkende er VW Porsche delen in, Fiat onderdelen etc. er zat een Fahrenheid temperatuurmeter ingebouwd, samen met Franse klokken... De rest van de body lag ook her en der verspreid. Het was jammer dat men er geen energie in heeft gestoken om e.e.a ietwat bij elkaar te zetten waardoor er direct completere auto's waren geweest.

Helaas had ik de camera thuis laten liggen waardoor er geen plaatjes zijn, maar die zullen binnenkort ook wel opduiken aangezien er genoeg aanwezig waren.

Comment

Ik vind het best veel geld nog vooral omdat je niet precies weet wat het allemaal is. Zo'n SS vind ik fantastisch, maar onderdelen zijn lastig.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

O wacht er waren twee SS'en. :)
                                        Eentje met motor en eentje zonder.

Voor 135k is dit niet eens heel verkeerd denk ik.
                                        Wel raar dat ze het niet in meerdere kavels hadden opgedeeld. Dan hadden ze vast meer geld binnengehaald.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

O wacht er waren twee SS'en. :)
                                          Eentje met motor en eentje zonder.

Voor 135k is dit niet eens heel verkeerd denk ik.
                                          Wel raar dat ze het niet in meerdere kavels hadden opgedeeld. Dan hadden ze vast meer geld binnengehaald.

En was er een hoop rommel achtergebleven.

Bedankt dat je even naar die special hebt gekeken. Dat soort voertuigen fascineren mij wel. Misschien kunnen sommige Gummers nog die VW-Porsche met vleugeldeuren herinneren die ik een jaar of 10 terug had gespot voor 4500 euro. Ik durfde dat toen niet aan, maar ik heb die auto ook nooit meer gezien en ben toch nog altijd nieuwsgierig wat het verhaal erachter was.

Comment

Ik had het denk ik de diverse auto's en onderdelen als losse lots aangeboden, alles gaat wel verkocht worden, maar ook de mogelijkheid om alles tezamen te kopen als een combi-lot, dat zie je wel vaker.

Nu waren er maar 2-3 bieders; je moet en op het moment 150 K ter beschikking hebben en een heleboel ruimte wil je serieus zaken kunnen doen. De helft van de investering is er binnen 2 weken uit te halen, maar de tweede helft en 80 procent van de ruimte gaat och iets langer duren. maar een conservatieve schatting was m.i. 150 K en optimistisch 225K (zit ik weer in de traditionele schattingen van de veilinghuizen met een 50 % range).

Ik heb met een aantal mensen gesproken die interesse hadden in spullen, maar die het geheel niet kunnen kopen, maar die als zij van te voren geweten hadden dat het een lot was hadden zij de krachten kunnen bundelen, en er ook op kunnen bieden.

De special was wel mooi gemaakt, er was veel werk in gestoken, maar ik kon het niet eenduidig identificeren, vandaar de kreet bitsa, maar het kan best iets echts geweest zijn....er was meer aandacht voor de Alfa's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                              En was er een hoop rommel achtergebleven.

Bedankt dat je even naar die special hebt gekeken. Dat soort voertuigen fascineren mij wel. Misschien kunnen sommige Gummers nog die VW-Porsche met vleugeldeuren herinneren die ik een jaar of 10 terug had gespot voor 4500 euro. Ik durfde dat toen niet aan, maar ik heb die auto ook nooit meer gezien en ben toch nog altijd nieuwsgierig wat het verhaal erachter was.

Dennis,

Jij bedoelt de Tapiro?

Hier staat het één en ander.

http://www.vierenzestig.nl/8240/pors...d-kunnen-zijn/

Comment

Dat lijkt mij niet Ton.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Welke dan met vleugeldeuren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                    Welke dan met vleugeldeuren?
                                                    Nou vast geen beroemde officiële Porsche-prototype voor 4,5K iig :-)
                                                    Is vast een bitsa geweest met kever-blokkie en fantasie-body. Maar ook dat kan soms leuk zijn natuurlijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nou vast geen beroemde officiële Porsche-prototype voor 4,5K iig :-)
                                                      Is vast een bitsa geweest met kever-blokkie en fantasie-body. Maar ook dat kan soms leuk zijn natuurlijk.
                                                      Ja, maar met Dennis weet je maar nooit wat hij (toen al) weer voor iets ongelooflijks had gespot. :-)

Comment

*pijnigt hersens*
                                                        Was dat niet een kever based Albar Jet of zo?
                                                        Met daarop volgend een discussie of die mooier of lelijker was dan een... euh... FT Bonito :-)

Comment

http://www.pantheonbasel.ch/de/willk...unenfunde.html
                                                          "Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"

Comment

Is deze al voorbij gekomen ?

http://www.autobild.de/klassik/bilde...983.html#bild1

Comment

Coole Fiats etc!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
                                                                Bij Classic Park in Boxtel staat een groene 127 uit deze collectie.
                                                                Bijzonder verhaal was dat, Fiat had een quotum aan af te nemen auto's opgelegd, de man kon dit alleen nooit verkocht krijgen maar wilde absoluut geen personeel aannemen. Dus alle onverkochte meuk parkeerde hij in de garage.

http://www.classicpark.nl/nederlands...fiat-127/11994

Comment

Comment

Working...
                                                                  X