Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barnfinds / Scheunenfunde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• brun
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
    Ik ga af op wat de beste man zelf zegt. Maar het zou inderdaad best kunnen dat er per ongeluk pareltjes tussen staan, die hij als Opelfan niet opmerkt.

Kwisvraagje: wie herkent die bedolven oranje auto?

Is dat geen XK120?

Edit: ah, lees nu pas de latere antwoorden. Ja dus.
    Ik vind dit soort verhalen altijd zo triest. Van die mensen die verzamelen om het verzamelen, tot ze een schuur vol waardeloze meuk hebben staan, met óók een paar echt waardevolle auto's ertussen, die helaas al decennia staan te verrotten omdat ze liever meer meuk kochten dan tijd in geld in één auto te investeren.

Ik heb iemand gekend met precies zo'n schuur. Daar stond jaren- en jarenlang een vroege Porsche 365 roadster op de brug. Totaal onttakeld, vol met verroeste onderdelen en niet gebruikt gereedschap. Al die jaren sleutelde ie alleen aan verlaagde en verbrede Golfjes van vriendjes en had grootste plannen over Audi-turbomotoren in VW-transporters.
    Last edited by brun; 17-03-19, 21:20.

Leave a comment:

• goofy
    replied
    ik ken Peter Doeve persoonlijk en hij heeft heel veel opel voornamelijk 6 cylinders,,volvo en jaguar.
    hij zit op 2 lokatie's met heel veel apart spul er tussen
    het is helaas hard achteruit gegaan met zijn gezondheid

Leave a comment:

• bugger
    replied
    Vervolg:
    https://www.rtvnoord.nl/nieuws/amp/2...-lijkenpikkers

XJ, 928

Leave a comment:

• WimD
    replied
    Ik kreeg het filmpje op de telefoon niet geopend, op de desktop nu wel. Inderdaad een triestig verhaal, maar ik kan me sobiso niet voorstellen dat iemand die zestig wrakken verzamelt een gelukkig mens is.

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    Misschien geeft de NAM er nog wat voor onder GB-rekening: Aardbevingschade

Leave a comment:

• V4
    replied
    Geen kwisvraag, want die man geeft zelf het antwoord in met filmpje in het artikel: Jaguar XK120 coupé.
    Beetje triest verhaal vind ik het, zoals die man wil je niet eindigen.

Maar Louwman gaf in elk geval nog een net antwoord :-)

Leave a comment:

• WimD
    replied
    Ik ga af op wat de beste man zelf zegt. Maar het zou inderdaad best kunnen dat er per ongeluk pareltjes tussen staan, die hij als Opelfan niet opmerkt.

Kwisvraagje: wie herkent die bedolven oranje auto?

Leave a comment:

• slimenslecht
    replied
    Je ziet maar een heel beperkt deel, ik ben wel benieuwd wat er nog meer staat. Niet alles hoeft bagger te zijn, en wellicht staan er nog pareltjes tussen. Er zijn wel slechtere gerestaureerd!

Maar gewoon een complete tentoonstelling "as is" kan heel mooi zijn, alle patina en stoflagen behouden. Zoals hij zegt, "het hoeft niet te rijden, er is ook mooie roest".

Leave a comment:

• WimD
    replied
    De topstukken zijn een Opel Record en een Opel Monza. Louwman maakt alvast een zaal vrij...

Leave a comment:

• bugger
    replied
    Peter Doeve (62) heeft in de oude steenfabriek aan de weg tussen Winsum en Onderdendam zestig oude auto's verzameld. Hij kwakkelt met zijn gezondheid en wil het liefst dat een museum de collectie overneemt.

Leave a comment:

• floris_s
    replied
    https://www.ad.nl/auto/elf-gloednieu...feld~a6fd5b62/

Leave a comment:

• Joep
    replied
    Die zijn gewoon geshopt, die auto's zweven allemaal raar op die trailers.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Dit zijn replicas of mock ups, en ik zie ook tekenen van photoshop.

Leave a comment:

• smileyspeedster
    replied
    Dat is wel een beetje zonde.
    https://www.facebook.com/Oldskoolrul...92737830975749

Leave a comment:

• bugger
    replied
    Collection Gérad Gombert: Een "Barnfind" die nu geveild wordt met diverse (stukken) Alpine, Elan, Miura S, AC Ace.... en ook gewoner spul

https://asp.zone-secure.net/v2/index...3/67116&lng=fr

Mooie "vertaalde" tekst bij de Miura S: "this database can be the basis for a complete reconstruction". en dat voor een geschatte 20 K€...
    Last edited by bugger; 05-11-16, 07:36.

Leave a comment:

• Taeke
    replied
    Idd zo overgerestaureerd dat het wel een replica lijkt.. jammer.

Leave a comment:

• Spyder64
    replied
    Nou, daar is elk geurtje en spoortje van Elvis vakkundig uitgerestaureerd..... "Es rollt, aber da rockt nichts mehr....."

Leave a comment:

• Minuteman
    replied
    Hier nog een aardige barnfind, de BMW van Elvis.

http://autovisie.nl/2016/08/vintage/...ug-nieuwstaat/

Leave a comment:

• slimenslecht
    replied
    Pfoe, Paradise is there...

Daar zullen heel wat begerenswaardige onderdeeltjes tussenliggen die werkelijk nergens meer te krijgen zijn.

Leave a comment:

• Taeke
    replied
    Dat is een beste verzameling zeg, aardige klus om dat te indexeren. :)

Leave a comment:

• PACO
    replied
    Indrukwekkend. Die Ludolfs in het kwadraat.

Leave a comment:

• V4
    replied
    Ah, jij hebt dat Nordje zien liggen op 4:53 :-)

Leave a comment:

• 58_spyder
    replied
    Onlangs was er ook nog een barnfind met Renaults in Denemarken. Deze zijn vorige week geveild:
    https://campenauktioner.hibid.com/ca...dag--randers-/

Voor mij is dit ook een serieuze vondst:

Regelmatig duiken er mooie klassiekers op in oude schuren, loodsen of zelfs op landerijen en op zolders. En soms wordt er iets heel anders gevonden, zoals deze gigantische opslag van klassieke onderdelen. Het team van Classic Car TV mocht filmen en raakte bijna verdwaald in het enorme complex dat twee verdiepingen ondergronds heeft en drie verdiepingen bovengronds. Elke plank en elk hoekje in het complex is gebruikt voor de opslag van onderdelen en het doet voor zo’n beetje elke liefhebber van klassiekers aan als een schatkamer. Het is ongelofelijk dat deze enorme verzameling aan onderdelen op deze manier is aangetroffen. In de jaren vijftig nam de laatste eigenaar het bedrijf over dat al sinds 1948(!) actief was in de ontmanteling van auto’s waarbij alle onderdelen netjes werden gelabeld en opgeslagen. Rijen aan zijpanelen, deuren, radiatoren en andere onderdelen staan netjes gesorteerd op merk en type. Planken vol met cilinderkoppen, benzinetanks ramen en instrumentenpanelen. Het is een enorme verzameling waar elke liefhebber maar wat graag met een winkelmandjewagen doorheen zou wandelen.

Ook de huidige eigenaar, die het pand twee jaar geleden overnam, wist niet wat hij zag. Voor Amerikaanse merken en modellen is zelfs een aparte hal te vinden en de collectie aan onderdelen loopt door tot modellen uit 1987. Vanaf dat moment is de deur op slot gegaan en heeft niemand meer naar deze schat aan klassieke onderdelen omgekeken. De huidige eigenaar heeft de vorige eigenaar moeten beloven om het hele boeltje niet in de pers te frommelen. Maar met het voorbijgaan van de jaren zijn er inmiddels behoorlijk wat onderdelen die flink in waarde zijn gestegen en waar grof geld voor geboden zal gaan worden, dus dit zal hij ook wel laten.

Dus ben je nog op zoek naar dat speciale motorblok, die klassieke claxon, of dat bijzondere originele stuurwiel dat je nergens meer kunt vinden? Dan ligt het niet waarschijnlijk, maar ongetwijfeld in deze enorme opslag. Er is inmiddels iemand aangesteld door de huidige eigenaar om de boel uit te zoeken want hoewel de onderdelen wel zijn gelabeld, is de collectie zo enorm dat het een doolhof aan onderdelen is geworden. Mocht je een onderdeel zoeken dan kun je een mail sturen naar deze persoon. Het e-mail adres staat aan het einde van het filmpje. Het kan wellicht even duren voordat je antwoord krijgt….hij is ongetwijfeld druk.
    Misschien ook maar eens gaan informeren voor wat onderdelen.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Cool om ze zo te zie staan. Het zou echter niet mijn collectie zijn, want veel teveel BMC/Rootes.
    Stel je voor dat die schuur vol had gestaan met Fiat 850's, Giulia's en Bertone's man. :-)

Leave a comment:

• 58_spyder
    replied
    http://www.themotorhood.com/themotor...ound-in-a-barn

Kiwi heeft 200 klassiekers in de schuur staan. Veel Engels spul uit de jaren 50-60 en nog wat recenter Japans spul, leuk om te zien dat hij van alles heeft weten te behouden, ook al waren het reeds klassiekers in 2004 toen hij begon met het verzamelen.

1452625602267.jpg1452625679676.jpg1452625734857.jpg1452626068985.jpg

Leave a comment:

• 58_spyder
    replied
    Ik meen dat de auto's van Koenen hier ook al eens voorbij zijn gekomen. Veelal geen schuurvondsten, de meeste meuk stond buiten.

Het is dan eindelijk zover. De al om bekende "Auto handel Koenen" is aan zijn laatste dagen begonnen.
    Velen kenden dit bedrijf, en zijn er al geweest. Na het overlijden van Math, was het al bekend dat alles weg zou gaan. Er werd eerst over een veiling gesproken. Maar zeker was het nog niet. Helaas is de exodus bij Math Koenen in Susteren is inmiddels begonnen.

Geheel tegen alle verwachting in, wordt het spul niet geveild, maar is gewoon te koop. De auto's worden wel grotendeels naar de sloop verwezen vanwege de algemeen slechte staat, na vaak meer dan 20 jaar in de buitenlucht. Maar binnen staat genoeg moois dat restaureerbaar is. Maar denk niet dat de ‘binnenslapers’ ongeschonden zijn. Het zijn veelal wagens met een flinke geschiedenis, en in hun tijd al niet de top van de totempaal. Dus naast standschade, is hen ook de leeftijd vaak goed aan te zien.
    Als ik het goed begreep, gaan alle wagens met kruizen naar het oud ijzer. De rest is te koop. Maar de zaken gaan ineens heel erg snel. Haast is geboden voor degene die wil kopen! Lokatie 2 is vrijwel onaangeroerd. Maar inmiddels is bekend dat er in de loods14 Kevers en een onbekend aantal Mini's staan. Deze zullen verkocht gaan worden op het buitenterrein in de komende tijd. Maar eerst wordt de huidige buitenboel opgeruimd en verkocht.
    Arco Bot.
    https://www.facebook.com/classiccars...23759761008494

Leave a comment:

• smileyspeedster
    replied

Leave a comment:

• 58_spyder
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
    Bij Classic Park in Boxtel staat een groene 127 uit deze collectie.
    Bijzonder verhaal was dat, Fiat had een quotum aan af te nemen auto's opgelegd, de man kon dit alleen nooit verkocht krijgen maar wilde absoluut geen personeel aannemen. Dus alle onverkochte meuk parkeerde hij in de garage.

http://www.classicpark.nl/nederlands...fiat-127/11994

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Coole Fiats etc!

Leave a comment:

• Minuteman
    replied
    Is deze al voorbij gekomen ?

http://www.autobild.de/klassik/bilde...983.html#bild1

Leave a comment:

• bugger
    replied

http://www.pantheonbasel.ch/de/willk...unenfunde.html

Leave a comment:

• V4
    replied
    *pijnigt hersens*
    Was dat niet een kever based Albar Jet of zo?
    Met daarop volgend een discussie of die mooier of lelijker was dan een... euh... FT Bonito :-)

Leave a comment:

Working...
X