Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B-D-NL Cup 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• B-D-NL Cup 2009

Wie kent deze cup ?

Co-Pilot

.

Staat in de nieuwste AMK een stukje over.

EDIT
    Stukje staat ook op de B-D-NL site

Een nieuw attractief kampioenschap in de historische rallysport.

In de tachtiger jaren werd in de tijd van de “moderne” rallysport in de buurlanden Nederland / België / Duitsland om een interessant kampioenschap gestreden door équipes welke ook eens een stap over de grens wilden wagen: de Int. B-D-NL Cup.
    Om allerlei redenen is helaas (net zoals o.a. de fameuze West Euro Cup) deze Cup toen opgehouden te bestaan.

Echter wie voldoende benzine in het bloed of smeerolie in het haar had, ging enkele jaren later over tot deelname aan de historische rally- of rittensport.
    Ook hier werden nationale kampioenschappen ingesteld en vele vroeger ter ziele gegane evenementen werden weer nieuw leven ingeblazen.

Een zestal organisatoren van historische rally’s hebben het idee uitgewerkt ook de “goeie ouwe” B – D - NL Cup terug in het leven te roepen.
    Met zes hoogwaardige evenementen (twee Nederlandse, twee Belgische en twee Duitse) hopen deze gezamenlijke organisatoren voor velen de beslissende stap te vergemakkelijken om op een prijsgunstige wijze ook aan buitenlandse evenementen deel te gaan nemen.
    Alle participerende organisatoren werken echter met dezelfde sportieve gedachte; kaartlezen, bol-pijl, visgraat, regelmatigheidsproeven, etc.
    Derhalve een uitdagend kampioenschap, waarbij niet alle rally’s volgens hetzelfde principe georganiseerd en verreden worden. Alle evenementen zijn anders van opzet en reglementering, waardoor een zeer gevarieerde strijd ontstaat, waarbij de beste allround équipe met de hoogste eer zal kunnen gaan strijken.
    En wat ook niet te onderschatten is, om de mogelijkheid te creëren met gelijkgezinden uit andere landen een mooie hobby te bedrijven, onbekende gebieden en systemen te ontdekken en nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Alle deelnemers aan deze evenementen worden, overigens zónder aparte aanmelding, automatisch voor de Int. B-D-NL Cup geklasseerd. De beste 4 resultaten worden geteld en voor eventuele deelnamen aan meer dan 4 meetellende evenementen zijn bonuspunten voorzien.
    Geklasseerd worden zowel bestuurders als navigatoren en uiteraard worden na het laatst meetellende evenement tijdens een sfeerrijke prijsuitreiking waardevolle prijzen uitgereikt.

Informaties zoals reglement over de Int. B-D-NL Cup kunt u vinden onder www.bdnl-cup.org

Comment

*loopt het cupdraadje binnen, en loopt weer naar buiten*
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

LOL!
        Ik wist het, zat er op te wachten.
        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Op de startborden klikken voor meer info per rally http://bdnl-cup.org/NL/NLstart.htm
          Moeilijk hoor :-((
          __________________________________________________ _______________________

Informaties zoals reglement over de Int. B-D-NL Cup kunt u vinden onder www.bdnl-cup.org

1. 07 / 02 / 2009 België RONDE VAN VLAANDEREN

[email protected]

2. 11-12 / 07 / 2009 Duitsland RUND UM DAS GÖTTINGER GÄNSELIESEL

[email protected]

3. 02 / 08 / 2009 België EIFEL ARDENNEN KLASSIK

[email protected]

4. 12-13 / 09 / 2009 Duitsland TRIERCLASSICS

[email protected]

5. 31 / 10 – 01 / 11 / 2009 Nederland LIMBURGIA TROPHAEUM

[email protected]

6. 27-28 / 11 / 2009 Nederland STAR RALLY
          De Stichting A-vents is opgericht in 2006 en heeft als doel het organiseren van evenementen voor klassieke automobielen van minimaal 30 jaar en ouder. A-vents organiseert jaarlijks de van oudsher bekende STAR Rally en de Betuwe Classic.

[email protected]

Sekretariaat:

Rudolf Dittmann
          Erkelenzer Strasse 10
          D – 41849 Wassenberg
          Tel/Fax: (0049)(0)2432 934494

Email: [email protected]
          Co-Pilot

Comment

Werkt niet helaas.
            Deze bedoel http://bdnl-cup.org/veran.htm
            Co-Pilot

Comment

Kan iemand iets zeggen over die Duitse evenementen?

Waar is dat mee vergelijkbaar?

Comment

Ruud

Een voorbeeld: deelnemers aan de Eifel Klassik

Comment

Tja het soort auto's zegt niet zo veel Ton.

Ik wilde het net niet schrijven maar de geluiden zijn dat veel Duitse evenementen het niveau Kaffee-Fahrt niet ontstijgen.
                  Ik vraag me af of ik me er dan prettig voel.

Comment

Vandaar dat ik ook de foto's toon. Geeft wel de sfeer weer, dacht ik ;-)

Comment

Hohoho Ton :

Dat is een Belgisch ritje (ik stonk er toch in), geen Duitse.

Comment

Ik stonk er dus ook in. Maar neemt niet weg dat de sfeer wel terug te vinden is in de foto's, toch?

Comment

Ruud

Het Trierse feestje

Die Streckenführung der Saar-Lor-Lux Classique führt die Teilnehmer seit 1998 durch das Dreiländereck Saarland, Lothringen und Luxemburg. Damit gehören wir zu den ältesten Oldtimer Klassik Veranstaltungen dieser Art in Deutschland mit sportlichen und touristischen Wertungen.

Comment

Ja, sfeer is wel te zien.
                            Maar of het een beetje serieuze wedstrijd is, dat niet.

Opvallend is dat Belgische evenementen in NL een goede reputatie hebben.
                            Duitse (is toch ook in een buurland) hoor je weinig over en het weinige dat je hoort is niet bijster positief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                              Het Trierse feestje
                              LOL, dat is in dit verband nu juist een wat triviale woordkeus.

EDIT:
                              en dat is niet het evenement dat deel uitmaakt van deze cup.
                              foto's zijn van Sahr-Lor-Lux Classique.
                              Last edited by Ruud; 04-01-09, 13:44.

Comment

Als ik heel eerlijk ben snap ik niet wat men wil bereiken met deze buitenlandse evenementen. Volgens mij is alleen de Ronde van Vlaanderen te pruimen, maar is de rest absoluut niet te vergelijken met de Starrally en de Limburgia.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                  LOL, dat is in dit verband nu juist een wat triviale woordkeus.

EDIT:
                                  en dat is niet het evenement dat deel uitmaakt van deze cup.
                                  foto's zijn van Sahr-Lor-Lux Classique.
                                  Maar als je de link van het Trierse feestje aanklikt, kom je automatisch op die classique.de site terecht..

Nee, ik denk niet dat de mensen die gewend zijn aan een Star of een Limburgia dit zoeken. Maar ik zal het wel verkeerd zien..............

Comment

Maar als je de link van het Trierse feestje aanklikt, kom je automatisch op die classique.de site terecht..
                                    Ja dat zag ik tweede instantie ook

Nee, ik denk niet dat de mensen die gewend zijn aan een Star of een Limburgia dit zoeken. Maar ik zal het wel verkeerd zien..............
                                    Nee, dat denk ik niet (dat je het verkeerd ziet).

Comment

Dit zo bekijkend ben ik ook niet zo overtuigd van die Duitse evenementen.
                                      Hoe is het eigenlijk met de rallyplannen van je Ruud dit jaar?
                                      We hadden er toch een soort kalenderdraadje over? Kan het niet vinden of was dat nog op "vorige" Gummen?
                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                        Dit zo bekijkend ben ik ook niet zo overtuigd van die Duitse evenementen.
                                        ik ook niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                        Hoe is het eigenlijk met de rallyplannen van je Ruud dit jaar?
                                        We hadden er toch een soort kalenderdraadje over? Kan het niet vinden of was dat nog op "vorige" Gummen?
                                        Ik kan het ook niet vinden, maar ik start er wel een.

Comment

Working...
                                        X
                                        😀
                                        🥰
                                        🤢
                                        😎
                                        😡
                                        👍
                                        👎