Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leuk restauratie verhaal en mooie auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • leuk restauratie verhaal en mooie auto

    http://forum.deklassieke912.nl/frm/t...p?TOPIC_ID=622

    Last edited by motroosje; 13-12-08, 21:32.
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

  • #2
    Ha, die Motroos;

    Mooi verhaal. Schitterende auto zo met die perfecte lak- & bekledingscombinatie en die chroomstalen wielen. Ook mooi bij een vroege 912 vind ik altijd dat ultra simpele dashboardje; nix vijf grote klokken, gewoon twee lege plekken. De nieuwe Nederlandse eigenaar snapt het ook helemaal; Monza-uitlaat eronder vandaan, het juiste stuur erin, period mistlampen, US-bumperbeugels eraf; perfect!
    Scherven brengen gelul.

    Comment


    • #3
      Gaaf man! En een hele mooie 912!! Zwart met rood staat hem heel erg goed.

      Jammer van die ANWB-monteur zeg... Je moet wel heel erg duidelijk maken dat je de auto alleen wilt laten transporteren blijkbaar.
      Gaat die gast even de motor starten en gasgeven als je even staat te pinnen...
      Maar je gaat er toch vanuit dat het een expert is en het misschien beter weet dan jij zelf.

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        ik ben helemaal niet zon porsche "freak" , maar ik vindt dit echt een hele mooie auto
        een bescheiden doch mooi uiterlijk
        wat moet deze 912 opbrengen in de verkoop in deze staat?
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

        Comment


        • #5
          Voor de zekerheid: een 912 heeft een Kever-blok :-).

          Comment


          • #6
            Die smiley staat er niet voor niks, hoop ik :-)

            Comment


            • #7
              Ha, die Gummers;

              "een 912 heeft een Kever-blok"
              Wat V4 zegt; Lenny, ga je mond spoelen, man!
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                ik zeg



                3 5 6



                .

                Comment


                • #9
                  Idd, en laatst door een 911/912 kenner laten weten dat een 912 niet makkelijker op de weg te houden is dan een 911, due to de 356 techniek.

                  Doe mij dan maar een flat six zou ik zeggen.

                  Comment


                  • #10
                    We hebben thuis al een jaar of 15 een 912 staan, en ik kan juist wel zeggen dat een 912 een stuk gemakkelijker rijdt dan een 911. Gewoon al omdat de 912 een stuk lichter achterin is. De 912 heeft ook een superbalans, en dat is in vergelijk met een 6cilinder van die tijd erg goed te merken.

                    De 912 is ook een erg leuke rallyauto, omdat je het voordeel vooral gaat merken bij bergweggetjes naar beneden toe. Dan kun je de auto gewoon laten vallen en voel je ineens het voordeel van minder gewicht.
                    Bergop mis je wel wat vermogen trouwens, en in geval van een 4-bak mis je dan ook heel erg die 5-bak :)

                    Je moet het alleen wel leren waarderen, ik kan me de sterke voorkeur voor een flat-6 erg goed voorstellen.
                    Forza!

                    Comment


                    • #11
                      912 schijnt erg goed te rijden, o.a. door die betere balans. Tevens zijn ze niet echt merkbaar minder snel dan een standaard 911.

                      Volgens mij doelt Elentinos vooral op de kosten. Een 912 is qua onderhoud niet goedkoper dan een classic 911. 356-onderdelen zijn erg duur namelijk.
                      Qua aanschaf scheelt het wel iets, maar tegenwoordig ook niet zoveel meer. Conditie is het belangrijkste.
                      Deze zwarte 912 lijkt echt supermooi en kan zomaar 20K euro's kosten. Hij heeft er zelf 20K $ voor betaalt op Ebay zo te lezen. En daar komt nog veel geld bij voor shipping, reparatiewerk en later die motor-revisie...

                      Maar je moet een goede en leuke 912 wel voor 15K kunnen kopen, vind ik. Leuke en goede classic 911 T zal ietsje duurder zijn.

                      Uitzonderlijk mooie auto's, gaan weg voor bijpassende prijzen.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment

                      Working...
                      X