Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sleutelclub zoekt nog enkele leden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sleutelclub zoekt nog enkele leden

Beste gummerts,

Zelf ben ik enige tijd geleden lid geworden van een oldtimer sleutelclub, die tot doel heeft om de leden voor een relatief bescheiden bedrag de mogelijkheid te bieden om te kunnen sleutelen aan hun oldtimer(s). En nu is er nog plaats voor enkele leden, dus wellicht dat er hier geďnteresseerden zijn.

Wat info:
    De club beschikt over een eigen sleutelruimte met faciliteiten in Soest. Zo zijn aanwezig:
    • een brug
    • het grotere gereedschap (asbruggen etc)
    • handgereedschap
    • speciaal gereedschap (plaatwerkgereedschap, momentsleutel, motortakel, motorbok, veerklemmen en ga zo maar door)
    • CO2 lasapparaat
    • ontvetterbak
    • flinke werkbank met dito bankschroef
    • en nog veel meer.

Het is de bedoeling om dit kleinschalig en vooral betaalbaar te houden, dus verwacht geen Snap-on gereedschap paleis.
    Je kunt wel rekenen op een gezellig en gemeleerd (jong en oud) gezelschap. Zo wordt er niet alleen gesleuteld, maar kun je op de vaste sleutelavond ook lekker ouwehoeren over je liefde voor rollend materieel. :-)
    Ook kunnen anderen je desgewenst ergens mee helpen, of als vraagbaak dienen.

Naast de mogelijkheid tot gebruik van brug en andere faciliteiten voor rijdende (project)auto's, kun je je ook op de wachtlijst inschrijven voor een vaste sleutelplek. We hebben namelijk 4 plekken voor leden die bijvoorbeeld een grotere klus willen uitvoeren, of een deelrestauratie. Je auto kun je dan dus lekker laten staan.

Mocht dit je aanspreken, laat het me dan even weten via een privé bericht op dit forum of mailtje aan spambus51 at gmail punt com. Dan kan ik je meer informatie geven of je uitndoigen om een keer te komen kijken of het iets voor je is.
    De eerste gummert is al lid geworden. Wie volgt? :-)
    Last edited by Eddieee; 23-12-08, 16:50.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Wellicht is een lokatie handig???

Comment

Ai, plaatsnaam was weggevallen, maar de ruimte is dus in Soest.
      Pak 'm beet een 15 minuten rijden vanaf de afslagen op de A1, A27 en A28.

De meeste leden komen uit de regio Utrecht, maar er zijn er ook die van verder komen. In de randstad zijn nu eenmaal niet veel van dit soort clubs meer te vinden.
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Zoiets lijkt me echt heel erg leuk, alleen vind ik dit te ver weg.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
          Zoiets lijkt me echt heel erg leuk, alleen vind ik dit te ver weg.
          Ach welnee, klein half uurtje en je bent er. De Senseo staat klaar. :-)

Comment

Dat klinkt erg leuk. En Almere - Soest is best goed te doen. Wat voor soort auto's kun je daar verwachten? Is jaren '80 spul ook gewenst?
            Auto's: veel...

Comment

Hoi Red205,

De clubleden beschikken over vrij diverse auto's. Redelijk wat Amerikaans (60s-70s, begin 80s) en veelal Europees (van VW T2 busje via Alfa Romeo tot LandRover en Mercedes). Doel is het in stand houden van historische en klassieke voertuigen. In de praktijk betekent dat voertuigen van tenminste 25 jaar oud welkom zijn, of jonger indien het gaat om een (toekomstige) klassieker.

Dus, jaren 80 spul is gewenst, maar hangt er wel vanaf wat. Ik zou zeggen, kom een keertje vrijblijvend kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                De eerste gummert is al lid geworden. Wie volgt? :-)
                ***zwaait***

Draadje had ik gemist....Damn wat heb ik een koude voeten gekregen van vanavond :-)

Comment

Leuk initiatief Eddie. Ik kan iedereen aanraden om aan zoiets mee te doen. Geen idee wat het daar kost, maar je verdient 't vast en zeker terug.

Zolang iedereen zich aan de afspraken houdt, is het echt heel leuk om samen een beetje zo'n ruimte te delen. Bij ons is één van de gasten langzaam maar zeker zijn teringzooi aan het opruimen uit de werkplaats en van het terrein, maar dat heeft nogal wat overlast en ergernis veroorzaakt. En voor mezelf ook financiele gevolgen en veel gezeik aan m'n kop als hoofdhuurder. Dat maakt 't weer minder leuk. Ik weet nu dat ik alleen nog gelijkgestemden wil. Dus 'gematigd' sleutelen (niet 5 auto's tegelijk slopen en niets opbouwen... en overal alles maar dumpen) en altijd al je teringzooi opruimen als je klaar bent, vloer aanvegen etc. etc. En alles zo neerzetten dat de rijklare auto's altijd direct weg kunnen rijden.

Comment

Ben er een keertje wezen kijken en heb de clubleden een avondje "fun" aan m'n Volvo340 gegeven :)

Leuke club, kan ik uit ervaring zeggen. Ik heb helaas zelf niets om aan te sleutelen. De Galaxy wordt in ieder geval zeker geen klassieker.
                    Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

@Cav, zeker leuke initiatief. De club bestaat al een aantal jaar, maar is een goed jaar geleden verhuisd naar Soest. De ruimte aldaar is een stuk groter en daardoor kunnen we groeien met enkele leden.
                      De samenstelling van de groep is heel gemeleerd en nog niet iedereen kent elkaar even goed, dus er gaat nog wel eens wat mis c.q. het opruimen kan beter. :-) Ik vind het gewoon een geinige club, en voor mij de beste mogelijkheid in de buurt om te sleutelen. Sowieso zijn er volgens mij nauwelijks dergelijke clubs in de Randstad. Ik heb thuis wel een garage, maar geen brug of ander groot materieel. Plus, het is erg handig om zo nu en dan wat kennis op te doen of een paar extra handen erbij te hebben.

En wat mij betreft zijn we nog lang niet klaar, er zijn nog tig punten die we willen aanpakken om het nog gezelliger en beter te maken. Maar ja, we willen de contributie (20 tientjes p/mnd) zo laag mogelijk houden, dus alles gaat stukje bij beetje.

@Oops, neem de volgende keer es die Mini mee. Heb enorme zin om te leren lassen. :-)
                      Last edited by Eddieee; 11-02-09, 11:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                        Heb enorme zin om te leren lassen. :-)

Edieee

Gedachte speelt bij mij ook in het achterhoofd. Kwam dit onlangs tegen. Is voor mij te ver uit de buurt, maar voor jou is het te doen.

Mobylas lascursus of plaatwerkcursus. Lascursussen en plaatwerkcursussen gericht op het zelf repareren en restaureren van de auto-carrosserie.

Comment

Ik ga waarschijnlijk binnenkort met een collega naar Rustbuster.

http://www.rustbuster.nl/Workshops/Workshops.htm

Lijkt me de moeite waard.

Comment

Edddiieeeehhhhhhh!!!

Het was leeg vanavond! Ik heb in mijn eentje lawaai zitten maken met de boormachine met staalborstel-kopjes :-) Zo zonder mensen krijg je eens wat gedaan :-)

Ik ga trouwens morgen avond een avondje leren lassen met Jorrit. We vertrekken om 19uur bij hem naar één of andere cursuspipo.....mocht je nog mee willen zal dat geen probleem zijn denk ik. Plan is om volgende week nog zo'n avond te houden, maar dan in de werkplaats, wellicht komt dat voor jou ook mooi uit. Kunnen we leren werken met de spullen die we hebben :-)

Leren lassen gaan we op de T2 van Jorrit doen! Die heeft plaatwerk zat!
                            Last edited by OOPS; 12-02-09, 10:03. Reden: tikfoutje....

Comment

goed bezig! 2 jongens uit onze werkplaats gaan in maart ook een lascursus bij rustbuster volgen.

Comment

Niet te duur ook die workshops bij Rustbuster!
                                Laat even weten hoe het was.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                  Edddiieeeehhhhhhh!!!

Het was leeg vanavond! Ik heb in mijn eentje lawaai zitten maken met de boormachine met staalborstel-kopjes :-) Zo zonder mensen krijg je eens wat gedaan :-)

Ik ga trouwens morgen avond een avondje leren lassen met Jorrit. We vertrekken om 19uur bij hem naar één of andere cursuspipo.....mocht je nog mee willen zal dat geen probleem zijn denk ik. Plan is om volgende week nog zo'n avond te houden, maar dan in de werkplaats, wellicht komt dat voor jou ook mooi uit. Kunnen we leren werken met de spullen die we hebben :-)

Leren lassen gaan we op de T2 van Jorrit doen! Die heeft plaatwerk zat!
                                  Hmmm, klinkt goed. Hoewel dat Mobylas er ook ganz profi uitziet.
                                  Laat het je weten.

Maar eigenlijk wil ik nog even wachten met zo'n echte cursus. Dat geld is beter besteed op het moment dat ik ook echt wat te lassen heb. En besides, die Jensen is een bodemloze put, dus voorlopig even geen andere projecten. :-)

Comment

Het feit dat je niet hoeft te lassen aan die jensen scheelt al. Wat moet je dan wel doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                      Het feit dat je niet hoeft te lassen aan die jensen scheelt al. Wat moet je dan wel doen?
                                      Ehhmm, plaatwerk was er wel, hoor. Maar dat is klaar, evenals het spuitwerk.
                                      Ben nu langzaamaan bezig met de techniek. Heb de hele motorruimte - op blok na - leeggehaald. Alles opfrissen. En stuurhuis laten reviseren, kachelinstallatie nalopen, vacuumbediening van kachel vernieuwen, aircosysteem ombouwen naar R134, reminstallatie aanpakken: verse hoodremcilinder en leidingen, ophanging vóór reviseren (PU-bussen, fusees etc), ophanging achter reviseren (bladveren zijn door Eeltink gedaan), ruitenwissermotor, nieuwe draadboom motorruimte, hele berg kleine onderdelen.
                                      En dan nog het interieur. Dat wordt nu door van Straaten in Woerden opnieuw bekleed. Dan nog tapijtset, incl ondertapijt. De middenconsole moet nog opnieuw gefineerd worden.
                                      En dan vergeet ik vast nog wel wat. :-)

Comment

valt mee :)

Comment

Een avondje bakken en braden is nog best leuk, weet ik nu. ik heb wat elektroden opgebrand, en MIG/MAG 80/20 gelast. Mooi is anders, maar ik heb iig een idee wat ik aan het doen ben.

Trouwens...

De instructeur zat even raar te kijken toen ik eerst met mijn linkerhand links een lasnaad legde, en daarna met mijn rechterhand de rechterkant nog even vastlaste. Krijg je ervan als je niet kan kiezen of je links of rechts bent. (ik ben half links, half rechts zegmaar :-))

Beide lasnaden waren uiteraard even lelijk, daar niet van :-)

Comment

*schopje*

We kunnen weer leden gebruiken voor onze sleutelclub in Soest. Zijn er hier nog geďnteresseerden met een klassieker of oldtimer danwel die erover nadenken om er een aan te schaffen? Zo ja, PM of mail gerust even om kennis te maken met onze gezellige sleutelclub.
                                            Deze biedt je de mogelijkheid om droog en warm aan je auto te knutselen, al dan niet met hulp van andere leden. Zie de beginpost voor meer info.

Comment

Klassiek/oldtimer... valt een 205 daar ook onder? ;-)

En wat kost het als ik daar een avondje rubbers wil vervangen op de brug?
                                              Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Ehhh... is die 205 25 jaar of ouder? Zo ja, dan kun je lid worden.

Lid worden doe je voor een jaar en verder heb je onbeperkt toegang tot de sleutelruimte. Dus al moet je 20 keer rubbers vervangen of andere sleutelklussen aan die 205, same price. :-)

Comment

Ja, jammer dat het zo ver weg is... Het lijkt me geweldig zo'n clubje sleutelaars, maar dan wel om de hoek.

Comment

Nog steeds actueel?

Ik was wat aan het zoeken op internet en kwam deze oproep uit 2008 tegen.
                                                    Ik heb een Saab 96 uit 1979 waar heel wat sleutelwerk aan nodig is en ben op zoek naar precies zo'n club als deze.
                                                    Ik zelf woon in Utrecht, dus Soest zou ideaal zijn!
                                                    Graag hoor ik of jullie club nog actief is en of er nog plek zou zijn!

Groeten, Falco

Comment

Eddieeee?? Oops??

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een recente adv:

Wellicht dezelfde club ?
                                                        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Falco71 Bekijk bericht
                                                          Ik was wat aan het zoeken op internet en kwam deze oproep uit 2008 tegen.
                                                          Ik heb een Saab 96 uit 1979 waar heel wat sleutelwerk aan nodig is en ben op zoek naar precies zo'n club als deze.
                                                          Ik zelf woon in Utrecht, dus Soest zou ideaal zijn!
                                                          Graag hoor ik of jullie club nog actief is en of er nog plek zou zijn!

Groeten, Falco
                                                          Door jou post zag ik deze oproep ook staan en vroeg me inderdaad af of het initiatief nog bestaat. Ik heb weliswaar een zeer mooie ruimte in Woudenberg, maar daar mag ik niet 'bakken en braden' zoals de verhuurder zegt. Kortom, geen las, slijp en zaagwerk. Ook heb ik geen brug. Nu het draadje toch wordt opgerakeld vroeg ik me af of ik voor dat soort werkzaamheden lid kan worden...
                                                          The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                                                          Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
                                                          I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                            Een recente adv:

Wellicht dezelfde club ?
                                                            Lijkt er wel op. De naam van de sleutelclub is idd GOV (Gooise Oldtimer Vereniging). Alleen de sleutelruimte op de foto komt me niet bekend voor?
                                                            Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                                              Een recente adv:

Wellicht dezelfde club ?
                                                              Lijkt er wel op inderdaad; heb ze al gemaild en hoop dat ze nog plek hebben
                                                              Dank voor je reactie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Falco71 Bekijk bericht
                                                                Lijkt er wel op inderdaad; heb ze al gemaild en hoop dat ze nog plek hebben
                                                                Dank voor je reactie!
                                                                Graag gedaan, voor de meeste problemen hebben we wel een oplossing op Gummen en als we die niet hebben gaan we lopen jennen. Daar moet je wel tegen kunnen hier :-)
                                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎