Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schorsen van een auto ouder dan 25 jaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Schorsen van een auto ouder dan 25 jaar?

Om de drie voertuigverplichtingen (motorrijtuigenbelasting, APK, verzekering) te 'ontlopen' kun je een auto (kenteken) schorsen. Auto's ouder dan 25 jaar zijn vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Moet je in een dergelijk geval dan nog steeds schorsen ivm APK en verzekering? Ik denk zelf van wel maar vraag het voor de zekerheid maar even hier.

Marc

Ja.

Comment

Ok. Duidelijk. Schorsen dus.

Wordt overigens voor het eerst sinds we de auto (een 68'er kever 1500) hebben gekocht in oktober '91. We zijn vrij snel na de aanschaf overgegaan tot restauratie. En die is nog steeds niet afgerond.

Jaren geleden hebben we wel eens een of ander schrijven gehad, volgens mij bestond het fenomeen schorsen toen nog niet, en hebben we laten weten dat een en ander verspreid in dozen in de schuur stond en we het daarom niet nodig vonden om bepaalde belastingen te betalen. Daarna nooit meer iets van gehoord.

Enige tijd geleden werd echter bekend gemaakt dat de RDW van zins was om een en ander te gaan opschonen in het kentekenregister. Toen hebben we maar eens contact opgenomen met de RDW om in ieder geval het kenteken te behouden. Nu nog een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting aanvragen en schorsen.

Oh . . en misschien de auto eens een keer afmaken ;-).

Marc

Comment

PFfffoe, gelukkig. Ik dacht dat ik al lang bezig was. M'n MG B is in 1993 gekocht en ben toen direct met de restauratie gestart.

Comment

Zojuist on-line de schorsing van mijn twee slapende schoonheden verlengd. Goede service, geen geklep meer naar het postkantoor. Hulde.

Comment

* zoekt direct naar de mogelijkheid om digitaal te ontschorsen. De supra mag over twee weken weer uit de stalling :-)))
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎