Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waardevermeerdering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• waardevermeerdering

Dat echt oude auto's een redelijke investering kunnen zijn mogen duidelijk zijn. Las echter dat youngtimers ook behoorlijk in waarde aan het stijgen zijn. Het duitse blad oldtimer Markt heeft er een speciale uitgave aan gewaagd. Zo zou een Alfa Alfetta in de afgelopen 2 jaar circa 36% meer waard geworden zijn. Een Porsche 924 maar liefst 60%. Een Mercedes-Benz W123 T 64%. Speciaal voor de kenners van de oude Opel Manta grappen: waardestijging in de afgelopen 2 jaar 67%. Wie het laatste lacht, lacht het best:-). Grootste sprong maakte echter de VW polo G40 van de eerste serie: 140% meer waard.

Denk dat ik mijn M5 nog maar even vast houdt:-)
    www.movit-nederland.nl
    www.driftdagen.nl

Het gaat dan wel om de "maagdelijke" broertjes/zusjes....

Niet om de afgeragde en weer opgelapte versies... ;-)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha die Dick,

Vind dit net zo betrouwbaar als de beurskoersen :-)
      Een waardestijging van 67% op iets wat 300 euro waard is, maakt dus dat hij nu 500 euro waard is. Het basisbedrag is dus erg belangrijk om te bepalen of het een interessante stijging is.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Mwah... ;-)

Comment

Tja, het klopt wel enigszins denk ik. Alleen is het met de huidige financiële crisis een ander verhaal.
          Tevens kost zo'n auto ook veel geld in de 30 jaar dat hij al rondrijdt. Onderhoud, restauraties, las- en spuitwerk etc etc

Je moet vooral net de goede auto's kopen en dat zijn toch meestal geen standaard Opel's of BMW's.

Bij cc classics in Wassenaar heb ik eens een gele Ferrari 275GTB te koop zien staan voor 400.000 gulden.
          Zo'n auto is nu 800.000 euro waard.
          Daar heb je meer aan dan die 2000 euro die een Manta gestegen is in diezelfde periode, vind ik. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Sorry, vergeet erbij te zetten dat het altijd gaat om een Note 3 kwaliteit en uitgaande van een meest komplete uitvoering. Bij Opel zou dat dan een berlina of een GT/E zijn.
            www.movit-nederland.nl
            www.driftdagen.nl

Comment

Inderdaad, bomvolle uitvoeringen zie je in momenteel in waarde stijgen. (Misschien had ik de Benz nog even moeten houden)
              Wel een goede reden om weer een mooie Alfetta te zoeken trouwens ;-).

Comment

Dick, stijgen de E30's nog in waarde, of is dat nog te gewoon? In DLD zijn ook de echt goede aardig schaars onderhand.
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Nee, Jeroen. Ze geven aan dat vooral de E28 M5 en de E24 nu hard stijgen. Denk dat de E30 nog te breed verspreid is in het hedendaagse verkeer.
                  www.movit-nederland.nl
                  www.driftdagen.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    Inderdaad, bomvolle uitvoeringen zie je in momenteel in waarde stijgen. Misschien had ik de Benz nog even moeten houden
                    Ik heb nog een C'tje in de aanbieding ;-)

Comment

de huidige economische ontwikkelingen gooien wellicht wat roet in t eten, maar het wordt nu na een periode van us import interessant om in engeland en japan juweeltjes te scoren. Daar hebben ze cash nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                        Bij cc classics in Wassenaar heb ik eens een gele Ferrari 275GTB te koop zien staan voor 400.000 gulden.
                        Zo'n auto is nu 800.000 euro waard.
                        Daar heb je meer aan dan die 2000 euro die een Manta gestegen is in diezelfde periode, vind ik. :-)
                        Als je destijds 400.000 gld had liggen wel ja...

In elk geval: je doet het niet voor een paar mille waardestijging. En zeker niet dat ik daarvoor auto's ga rijden waarmee ik helemaal niks heb (zoals Opel Manta, of VW Polo).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          Ik heb nog een C'tje in de aanbieding ;-)
                          Kerstopruiming? :-)
                          Als de prijs ernaar is, tsja, waarom niet. De Volvo moet er een keer uit, maar heeft geen haast. Dan heb ik straks nog 2 ex-W220L-ers :-).
                          Moet wel op LPG kunnen, anders wordt het sowieso niets.

Comment

Working...
                          X