Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HB special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • HB special

    Was al ooit een draadje over, maar ze gaan de auto's nu ook verkopen blijkbaar.
    Ik vind ze mooi.

    "Limited Nrs of HB Specials for Sale

    Since de launch of the HB Special in 2007 we have had numerous requests of potential buyers to, next to the original concept, build a limited run of HB Specials for sale.

    Well, we have decided to go ahead and build a few for purchase. The engine is upgraded to 2.7 litres and wil be fitted with Honda pistons. We will be offering a choice of 3 versions; a 160 hp, 180 hp and a 210+ hp supercharged HB special.

    Production starts in the beginning of 2009. Of course clients wil be part of the building process and we will give them numerous options to choose from. Apart from your standard options like two-tone colors, LSD and overdrive you can choose different styles of seating, steering wheels, side pannels, and all sorts of customizable items. All cars are handbuild to the specs of the customer.

    "

    Deze lijkt wel wat op die ice-racer Ferrari zelfs :


    Meer info :
    http://www.huetbrothers.com/HBNews/3..._for_Sale.html

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)




  • #2
    Ze worden steeds mooier! Echte wannahaves.

    Best een flinke prijs voor een verbouwde TR6 natuurlijk, maar zo moet je deze auto niet zien waarschijnlijk. Dit gaat veel en veel verder dan een kitcar. Ik zou er weleens eentje in het echt willen zien. Misschien een idee om daar eens met wat gummers te gaan kijken, of een ritje te organiseren met die auto's?

    Hun horloges blijven ook leuke wannahaves.

    Comment


    • #3
      Ik kan nog geen info vinden over die evenementen van ze en heb nog maar 1 HB special gezien IRL.
      Dat was die groene, die nu dus twotone is. Althans het kenteken is gelijk.

      Dus ik weet niet of die 12 auto's voor die super-ritten in Italië etc er al zijn.

      Tja, 67K ex BTW is niet goedkoop, maar maak zelf maar eens zoiets...
      Ze zien er super uit vind ik en de techniek is nog redelijk simpel en bijna overal zijn onderdelen verkrijgbaar. (behalve body en unieke HB onderdelen natuurlijk.)

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        160pk uit een 2.7liter..... Is het een ongeblazen diesel? Zo'n auto moet toch temperament hebben? Gooi er een honda S2000 motor in ipv alleen honda zuigers.

        Comment


        • #5
          :-)

          Ze zitten aan standaard TR6-onderdelen vast i.v.m. de type-goedkeuring.
          Dus de 2.5 liter 6 in lijn motor blijft erin.
          Met 2 Stromberg carbs levert dat ding 105pk ongeveer en met drie dikke Webers erop en wat andere aanpassingen kom je op 170/180pk.
          De Pi levert circa 150pk.

          Dus veel meer krijg je er niet zomaar uit, ja met een compressor dus die 210pk. In een auto van 700/800kg is dat ook wel voldoende toch?


          Edit : blok vergroten naar 2.7 liter kan blijkbaar wel. Andere motor niet zomaar.
          Last edited by Harry; 13-01-09, 14:59. Reden: Opgeboord blok dan

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Net iemand gesproken die toch iets meer weet van dit project en dan word je toch iets minder enthousiast.

            Comment


            • #7
              Vertel...

              Bouwkwaliteit en gebruikte materialen zijn gelijk aan die van een originele TR6 of zo?
              Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

              Comment


              • #8
                Ik vind het niks.

                Voor een kitcar zijn er veel leukere alternatieven voor minder geld.
                Voor nog niet een derde van dat geld laat ik bij Haselier een supersport kitcar bouwen. Heb je tenminste de prestaties die bij zo'n ding horen.

                En als het om de looks gaat kun je ook een Burton overwegen.
                Last edited by PACO; 13-01-09, 15:59.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                Comment


                • #9
                  Ben benieuwd

                  "Net iemand gesproken die toch iets meer weet van dit project en dan word je toch iets minder enthousiast."

                  Heel graag willen weten wie dat dan is??

                  Laat ik eerst even zeggen dat ik het mooi vind om al die reacties te lezen. Ik bergijp best dat dit niet voor iedereen is. Ieder zo zijn eigen smaak. Mochten jullie vragen hebben laat het me weten - ik beantwoord ze graag voor jullie!

                  Comment


                  • #10
                    Goh, we worden echt gelezen... ;-)
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11
                      Welkom hier TinoHuet! :-)

                      Direct maar een paar vragen dan :
                      - Zijn er al meerdere auto's gebouwd? Ik zie steeds dezelfde volgens mij, die nu een andere (gave) twotone paintjob heeft gekregen.
                      - Wanneer beginnen die ritten in Italië etc emt die 12 auto's?
                      - Wat kost dat ongeveer?

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                        Ik vind het niks.

                        Voor een kitcar zijn er veel leukere alternatieven voor minder geld.
                        Voor nog niet een derde van dat geld laat ik bij Haselier een supersport kitcar bouwen. Heb je tenminste de prestaties die bij zo'n ding horen.

                        En als het om de looks gaat kun je ook een Burton overwegen.

                        @Paco : Een Burton?? WTF? Dat is best leuk, maar dat is echt all show and no go natuurlijk. Tevens zou ik zelf liever een originele 2CV hebben dan eentje met een badkuip erop die 3 keer zoveel kost.


                        En wat is er mis met 180 pk op 711kilo??
                        Dat is 3.9kg per pk!

                        Porsche 911 (997 uit 2008) heeft 4,02kg per pk. (1390kg en 345 pk)

                        Lijkt me dus snel genoeg. Zo'n Haselier ding is best leuk, maar heel anders natuurlijk.

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Ah, en nu tinohuet z'n weg naar het gummen forum gevonden heeft, kán een klassieker-meet in en rond de 'Huet grounds' niet lang op zich laten wachten, natuurlijk! :)

                          @ tinuhuet: Leuk dat je hier meeleest! Inside info is het mooiste om te krijgen! :)
                          Last edited by Gijs; 14-01-09, 09:08.
                          Oliestoken voor het goede doel

                          Comment


                          • #14
                            Prachtig initiatief, was een leuk stuk in de Autovisie.

                            Succes!

                            Comment


                            • #15
                              Hoi Tino,

                              Leuk dat je meeleest en reageert. Naast een aantal positieve uitspraken als: geweldige look&feel die neer wordt gezet door jullie, een ontwerp dat verder gaat dan het meerendeel van de sports cars die in grote aantallen zijn gebouwd, hoorde ik de volgende dingen:
                              - Een TR6 blok met deze aanpassingen schijnt niet lang heel te blijven als je echt hard gaat trappen. Je zult dus wat rustiger moeten zijn met het materiaal als rijder. Daarom was het advies binnen de TR6 wereld: houd gewoon een origineel blok, want het gewicht van jullie ontwerp is dermate laag, dat het met 150 a 160 pk op basis van een standaard blok ook erg vermakelijk zal zijn. Je zal als eigenaar vaak te maken krijgen met revisies of het vervangen van de motor. En dan kom je automatisch terug bij jullie eerste opzet, dat je beter een auto van een ander kan huren voor die paar dagen per jaar, dan je er zelf aan moet gaan sleutelen. Voor sleutelaars zijn de auto's te duur. Voor verzamelaars is het een ander verhaal, dat is waarschijnlijk je doelgroep?
                              - De kwaliteit van de koets van het prototype scheen wat mensen in de 'wandelgangen' tegen te vallen en enkele proporties kloppen niet (de koets zou te hoog zijn). Als ik de foto's zie, kan ik dat zelf nog niet beamen overigens. De auto is erg fotogeniek. En op een ander forum hoorde ik van "kopieergedrag", maar zelf vind ik 't zeer geslaagd. Ik zag keek gisteren nog even naar een schaalmodel Benz 300 SLR die ergens bij mij in huis verstopt staat en moest meteen aan jullie auto denken. Dat is een compliment! Om toch maar de kitcar wereld erbij te halen: de meeste kitcars zijn echt een slap aftreksel of samengeraapt zootje, dat vind ik bij deze HB Special niet, ook al zitten er veel details op en lijnen in van andere klassiekers. Knap gedaan.
                              - Jullie hebben nu (zeer) veel geinvesteerd in dit project en kiezen vaak voor de duurste weg. Maar dat is niet altijd de beste, omdat er goede alternatieven zijn. Zoals het voorstel van Imparts om de chassis' en volledige techniek volledig aan te leveren (wellicht gebeurt dat nu ook en heb ik het mis?). De verkoop van de auto lijkt nu een bittere noodzaak om jullie project te financieren. En daar is niets mis mee, maar is het niet mogelijk om de te bouwen auto's qua aantal wat op te schroeven? Om de volgende reden vraag ik dat:
                              - De waarde van de auto zal lager liggen dan de aanschafwaarde (geschat: de werkelijke waarde ligt net iets boven de waarde van op en top gerestaureerde TR6-en). Of er nu 5 verkocht worden, of 50, die waarde zal in menig optiek niet veel verschillen. Misschien denken jullie daar anders over? In de huidige economische omstandigheden zullen er vast en zeker mensen zijn die het geld nog over hebben voor unieke projecten en ik gun jullie absoluut het succes, want ik vind het een erg leuk concept. Zowel de auto zelf, als de 'experience'.

                              Ik ben benieuwd naar je reactie.

                              Groeten,

                              Dennis

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                :-)

                                Ze zitten aan standaard TR6-onderdelen vast i.v.m. de type-goedkeuring.
                                Dus de 2.5 liter 6 in lijn motor blijft erin.
                                Met 2 Stromberg carbs levert dat ding 105pk ongeveer en met drie dikke Webers erop en wat andere aanpassingen kom je op 170/180pk.
                                De Pi levert circa 150pk.

                                Dus veel meer krijg je er niet zomaar uit, ja met een compressor dus die 210pk. In een auto van 700/800kg is dat ook wel voldoende toch?


                                Edit : blok vergroten naar 2.7 liter kan blijkbaar wel. Andere motor niet zomaar.
                                Dennis schreef het al, als je een compressor erop schroeft om 210 pk te halen, zal dat de betrouwbaarheid niet ten goede komen, daar zal het blok niet op gemaakt zijn (vergelijk de 7M motor van toyota die allemaal na pakweg 200kkm's de koppakking eruit bliezen bij de turbo versie).
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                Comment


                                • #17
                                  @Harry: Pk gewichtsverhouding is echt top inderdaad. En jij weet ook hoe een TR6 rijdt, en kan je vast voorstellen hoe het is als al 't gewicht eraf is. Voor mij smaakt dat idee al naar meer. :)
                                  De Burton vond ik overigens qua rijden totaal niet op een 2cv lijken, de auto is echt een stuk sneller, helt minder over en je kan zelfs met lift off oversteer insturen. Dat is me met een 2cv nog nooit gelukt (and yes, I've tried! hehe). Maar een Burton is verder in niets te vergelijken met dit... ja, je zit ook helemaal open. Maar de Burton mist de details, de power, het échte sportwagengevoel (en RWD), om maar wat zaken te noemen.

                                  Dat heeft de HB allemaal wel. En dat herbergt een zekere meerwaarde, maar ja, ze zijn dan ook niet te vergelijken. Ik vergelijk de HB eerder met echte klassiekers als bijvoorbeeld de Austin Healey 100. De ACE Ace Bristol is zo'n prachtige open sports car die ik toch wil noemen, maar natuurlijk een stuk duurder, maar ook wel begeerlijker en die blijft dat ook. In dezelfde prijscategorie vallen nieuwe GD Cobra's, of veel goedkoper, maar zeker niet slecht, de (gebouwde) Hawk Stratos met evt gereviseerde Ferrari motor (al heb je dan wel in beide gevallen een andere doelgroep te pakken wellicht). De GD rijders, zijn vaak trackday gebruikers ipv poseurs (Cobraman, lees je mee?) en de Hawk rijders, zijn volgens mij bijna nooit op trackdays te vinden. Wat ze wel doen met die auto's weet ik niet, maar ik zou 't wel weten :)

                                  Anyway, voor iedere smaak en ieder budget is er wel wat te vinden. Wellicht vult de HB Special net een gat op, ergens in de leuke wereld tussen actieve rijders en verzamelaars.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Steven, 200.000 km is niet iets om je voor te schamen als fabrikant vind ik. En een koppakking is nog niet al te zorgelijk. Het iets anders dan na 200, 2000 of 20.000 km je blok te moeten reviseren. Ik weet niet precies waar je aan moet denken bij de TR6-en, dat verschilt natuurlijk ook per rijder én per blok. Maar een blok tunen, om er vervolgens voorzichtig mee te gaan rijden, dat is niet wat ik zou willen. Misschien dat 't meevalt hoor, maar het originele blok is misschien nog wel de beste keuze in mijn optiek.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                      Steven, 200.000 km is niet iets om je voor te schamen als fabrikant vind ik.
                                      Voor Toyota wel! :-)
                                      (Serieus (de echte trappers kwamen het uiteraard al eerder dan die afstand tegen) deze motor heeft Toyota een deuk in de reputatie opgeleverd)
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                      Comment


                                      • #20




                                        Is het prototype nu in één van deze kleuren, of nog steeds in de Aston Martin DB-groene look en is dit knap photoshopwerk? Aan de dopjes op de (prachtige) wielen zie je nog dat DB-groen zitten.

                                        Ik vind ze alledrie wel mooi, ze smoelen totaal verschillend, terwijl het dezelfde auto is.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                          Voor Toyota wel! :-)
                                          (Serieus (de echte trappers kwamen het uiteraard al eerder dan die afstand tegen) deze motor heeft Toyota een deuk in de reputatie opgeleverd)
                                          Lastig vergelijk, heren. Want was die zes in lijn in de TR6 van oorsprong niet bedoelt voor een landbouwvoertuig? Dat zo'n motor met beperkte aanpassing 200pk langdurig kan leveren vind ik dan wel weer een prestatie op zich :)
                                          Oliestoken voor het goede doel

                                          Comment


                                          • #22
                                            is photoshop werk. Nog niet eens zo heel knap hoor, maar geeft wel een totaal ander plaatje. Die Gulf editie ziet er tof uit.
                                            Forza!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oke, dat verklaart in elk geval de paintscheme's
                                              Auto is nog gewoon groen.
                                              Wel mooi dat twotone!

                                              Een standaard TR6-blok is toch best redelijk te tunen (met 3 Webers erop is 180pk mogelijk als het goed is) en volgens mij hoeft dat niet direct te betekenen dat je elke 10K km's motor-problemen zou hebben.
                                              Er is ook gewoon ge-racet met die auto's in de jaren '70 etc.

                                              TR6'en worden best veel getuned omdat de niet-Pi versies gewoon te weinig vermogen hebben. Dus er is veel voor te vinden en er is veel ervaring mee. Ook in NL.


                                              Hier een paar te koop : http://www.racetorations.co.uk/cars.html
                                              Last edited by Harry; 14-01-09, 12:15.

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Is photoshop werk van mij... ben nog niet zo goed en inderdaad de wieldopjes vergeten. Zijn probeersels om te kijken welke kleuren de auto goed staan.

                                                TR6 techniek is inderdaad afkomstig van tractors... gietijzeren blok etc, maar ik weet niet precies waarom iedereen altijd denkt dat het onbetrouwbaar is en of dat het niet redelijker wijs te tunen is zonder aan betrouwbaarheid te hoeven inboeten. Er zijn echter verschillen in revisie - iemand die alles vernieuwd en het blokje weer in elkaar zet of iemand die alles uitweegt, de cilinders opnieuw in een richt bank recht uitboort, die alle toleranties nameet het vliegwiel inclusief drukgroep en koppelingsplaat balanceerd, zuigers verbeterd, cooling aanpast, cilinder kop 'gasflowd' nou goed ik kan nog wel even doorgaan. Wij hebben ons eerste blok in engeland laten doen - BIG MISTAKE - mooi blok maar niet verfijnd genoeg.

                                                Wij hebben onze eerste testritten achter de rug - inmiddels 16000 + kilometer, merendeel in de bergen en ehh ga niet als een omaatje de berg op... Kan die makkelijk aan. Het is wel een langeslag motor - veel toeren wil je er niet mee maken, maar dat hoeft ook niet vanaf 2 trekt hij al behoorlijk en bij 5 gaat er nog een beestje meelopen en bij 5.5 denk je dat de motor explodeert... maar goed ik schakel meestal rond de 4.5. Het gaat hier ook niet om even naar de winkels - wij rijden hem rustig warm, zorgen dat alles lekker op temperatuur is, maar 8 uur achterelkaar 5.5 toeren draaien - ik niet...

                                                @Dennis - je weet meer dan ik dacht - wat betreft het kopieergedrag dat doet mij allemaal niet zoveel. Een auto lijkt nou eenmaal op een auto - 4 wielen en een stuur, je moet ergens zitten en er moet een motor in - je bent nogal beperkt in het design... maar dan nog gaat het daar niet om. Ik heb getracht een auto neer te zetten die barchetta's van de jaren 50 herbergt - een lichtgewicht en dan niet voor op het circuit maar voor op de bergpassen.

                                                Nu hebben we inderdaad te maken met een raar jaar - alhoewel wij er redelijk positief tegen aankijken moet je niet altijd aan je idealen blijven hangen als dat wellicht je hoofd kost. Dan maar een paar van die HB's voor klanten bouwen.

                                                Wat betreft de strakheid van de koets... weet niet wie dat vind maar die mag je langs laten komen. Een prototype blijft een prototype - daar moet echt nog wel wat aan geschaafd worden. De 'duurste weg' ben ik het ook niet mee eens. Er is ook een verschil tussen een klanten auto en een auto waarmee je anderen iets laat beleven - oftewel een experience car.

                                                Dit wordt een veel te lang verhaal waar waarschijnlijk niemand op zit te wachten. Bij deze kom allen langs om het in het echt te zien...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  HB

                                                  Een Triumph pi motor heeft standaard 145 pk. met een compressie van 9.5:1
                                                  Triumph 6 cilinder moteren hebben verschillende cilinderkoppen die als ze geoptimeerd worden redelijk eenvoudig meer vermogen krijgen.
                                                  Niet elke kop is geschikt.
                                                  Voorbeelden:
                                                  Pi motor met standaard nokkenas geoptimeerde flow en sportuitlaat en een compressie van 9.5:1 heeft ca. 160 pk.
                                                  Met sportkleppen, aangepaste klepgeleiders en veren, uitgebalanceerde en lichtere draaiende delen, uitlaat 6 in 1 uitlaat compressie 10:1 kom je op kom je op ca. 175 pk.
                                                  Deze motor heeft een toerenbereik van 1500 tot 6000 toeren.
                                                  Ideale rally motor.
                                                  Daarna kun je met andere nokkenassen, drijstangen zuigers e.d. nog het een en ander doen.
                                                  Bij een andere mokkenas ligt het toeren gebied anders. de meeste krijgen pas vermogen vanaf 3000 toeren.
                                                  De compressor is een standaard product wat overal te koop is.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door tinohuet Bekijk bericht
                                                    Dit wordt een veel te lang verhaal waar waarschijnlijk niemand op zit te wachten...

                                                    Mwah, staan wel meer lange verhalen op Gummen, al dan niet verdeeld over een draadje...
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door tinohuet Bekijk bericht
                                                      (..)Bij deze kom allen langs om het in het echt te zien...
                                                      Hier, mannen!! De uitnodiging! Waar wachten we op? :)

                                                      Ohja, op beter weer, zodat de klassiekers naar buiten kunnen. Maaruh, we grijpen deze uitnodiging aan lijkt mij he? :)
                                                      Oliestoken voor het goede doel

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                        Hier, mannen!! De uitnodiging! Waar wachten we op? :)

                                                        Ohja, op beter weer, zodat de klassiekers naar buiten kunnen. Maaruh, we grijpen deze uitnodiging aan lijkt mij he? :)
                                                        Lijkt mij een prima idee. 28 maart naar de klassiekermeet georganiseerd door Ton, ergens in de herft bij Huet?

                                                        Gr Jeroen
                                                        Alle Baur's in de Baurnhof

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tino, ik kom graag eens langs, al dan niet met de rest van de gummers. Voor mij zitten jullie bijna 'om de hoek'. Kletsen we dan even verder. Ik vind 't in ieder geval een stoer project. Ik houd 't ook al een tijdje in de gaten, voor zover dat kan vanaf een afstand, omdat ik net als Harry wel geinteresseerd ben in zo'n trip naar de Dolomieten bijvoorbeeld. Door dit soort initiatieven wordt het bezitten van een klassieker niet meer helemaal noodzakelijk en houd je geld over voor leuke trips, en dat is wat ik wil doen. Reizen en rijden. Al dan niet met een beetje 'rally' feeling. Mijn vriendin vindt dat ook leuk, al zal ze een volledig open auto wat minder als 'avontuurlijk' ervaren dan ik. Dat heb ik al eens gemerkt bij lage buitentemperaturen tijdens een lente achtige zonsopkomst in een Alfa 2600 touring. :)

                                                          Succes!

                                                          Grt

                                                          Dennis

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Inderdaad, bedankt voor de info!
                                                            Een keer langskomen lijkt me ook wel iets.

                                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)



                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door tinohuet Bekijk bericht
                                                              TR6 techniek is inderdaad afkomstig van tractors... gietijzeren blok etc, maar ik weet niet precies waarom iedereen altijd denkt dat het onbetrouwbaar is en of dat het niet redelijker wijs te tunen is zonder aan betrouwbaarheid te hoeven inboeten. /../
                                                              Het is wel een langeslag motor - veel toeren wil je er niet mee maken, maar dat hoeft ook niet vanaf 2 trekt hij al behoorlijk en bij 5 gaat er nog een beestje meelopen en bij 5.5 denk je dat de motor explodeert... maar goed ik schakel meestal rond de 4.5. Het gaat hier ook niet om even naar de winkels - wij rijden hem rustig warm, zorgen dat alles lekker op temperatuur is, maar 8 uur achterelkaar 5.5 toeren draaien - ik niet...
                                                              Tja langeslag en turbo, je geeft zelf al aan, niet teveel toeren, terwijl turbo/compressor dat juist wil. Als je goed rijdt met dergelijke techniek - zoals je beschrijft - zal het lang goed gaan. Maar een gemiddelde automobilist (ook kopers van zulke auto's) rijdt niet goed of geeft er geen f*ck om. Zie bijvoorbeeld het 'echte italian job' draadje. En als er dan iets kapot gaat, dan ligt het uiteraard niet aan de bestuurder maar aan de betrouwbaarheid van de motor. Zie ook mijn verhaal over de (langeslag) 7M turbo van Toyota.

                                                              Oorspronkelijk geplaatst door tinohuet Bekijk bericht
                                                              Dit wordt een veel te lang verhaal waar waarschijnlijk niemand op zit te wachten. Bij deze kom allen langs om het in het echt te zien...
                                                              Jawel en graag. Cav, omdat het bij jouw om de hoek is, regel jij het? ;-)
                                                              Last edited by Steven; 15-01-09, 13:36. Reden: ch -> g
                                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Triumph motoren

                                                                Wij rijden al 5 jaar rallies met een Triumph tr6 pi. en nog geen enkele keer problemen gehad met de motor. Daarnaast moeten we vaststellen dat wij tot de snellere auto's van het veld behoren.
                                                                Het lijkt me dat tinohuet maar een afspraak moet maken. Ik denk dat een goed gebouwde TR motor ( in Nederland ) probleemloos en snel is. De kern van de zaak is de keuze van de juiste onderdelen.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X