Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DAF 66 Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • DAF 66 Coupé

    DAF 66 Coupé Super Luxe
    In dit draadje zal ik alles van de Daf bij gaan houden. De auto was zo goed als origineel met een berg reserve onderdelen op moment van aanschaf. Deze DAF is voor mij bedoeld om er een (kaartlees)rally auto van te maken, maar wel dagelijks te kunnen gebruiken voor mijn werk. Ik woon naast kantoor, dus zoveel km's zijn dat niet per jaar.

    De auto bij aanschaf:
    DAF 66 Coupé Super Luxe
    De Super Luxe had o.a. achterruitverwarming en rembekrachting als standaarduitrusting, wat ik beide wel prettig vind.
    Bouwjaar 1975
    Motor: B14.0 (1400cc van Volvo 343, +- 60 pk denk ik)
    Carburateur: Enkele Solex
    Variomatic
    Nonnekap stoeltjes
    Rode Koni's

    Defects tot nu toe:
    - Verkeerde startmotor (1100) waardoor de verkoopster de auto niet aan de praat kreeg. (Vervangen door een 340 startmotor).
    - Diverse raamrubbers zijn uitgedroogd
    - Vario riemen zijn oud en uitgedroogd. Auto trilt boven de 50 km/u (nieuwe vario + riemen heb ik binnen)
    - Koelvloeistof verdwijnt: denk de waterpomp, kop is niet lek (blok wordt vervangen door B14.4E incl. bijbehorende waterpomp)
    - De auto lekt bij passagiers voetencompartiment (is opgehouden met lekken na het schoonmaken van bladeren in kachelbak)
    - Kachelthermosstaat is niet te bedienen vanuit de stoel (gerepareerd en toen werd de temperatuur meteen te hoog, dus ik rijd al een tijdje met de ramen open, hehe)
    - Roest aan linker deur en kriksteun (wordt gelast)
    - Gaskabel gebroken. (gerepareerd met ATB kabel)
    - Remblokken voor zijn op (remblokken besteld voor 15 euro! Ferodo blokjes volgen nog een keer. Remschoenen achter had ik al via marktplaats gekocht, waren van Ford Escort Mk1, hopelijk passen die want SuperLuxe remtrommels zijn groter dan de standaard Dafjes 66, Dot 5.1 gebruik ik om remvloeistof te verversen)
    - Rechter achterruitje valt eruit als je het raampje open zet (kwestie van even vast zetten denk ik)

    De projectlijst:
    - Auto strippen, schuren/stralen/lassen en opnieuw spuiten en opbouwen (mits juiste onderdelen aanwezig zijn, waaronder raamrubbers).
    - Tectyleren
    - B14.4E inbouwen + tweetraps Weber + K&N 57i. + grote beurt, afstellen etc. Hopelijk zo'n 75 betrouwbare pk's straks. Iets serieuzere tuning komt later.
    - Variomatic vervangen + riemen. T.z.t opwaarderen met V340 vario.
    - De 14" Velgen laten verbreden tot 5,5j, daarna stralen en spuiten en nieuwe M&S bandjes erop
    - 2e set 13"velgen met zelfde behandeling scoren en daar asfaltbandjes op zetten
    - DAF YA66 goodies in goede staat brengen en monteren: subframes, veerpootbrug, carterplaat, 2e reactiestang achter, torsiestaven, bladveren achter (of van Combi).
    - Onderstel rubbers vervangen
    - Dubbele anti rollbar voor
    - Leeslamp inbouwen voor navigator met dimmer
    - Zonneklep etui's bevestigen (gedaan, was ook zo'n lastige klus!!)
    - Achteruitrijverlichting monteren (1 rechthoekige lamp aangesloten op achteruitstand pook en 1 ronde lamp met schakelaar).
    - 2e bumper prepareren voor extra verlichting tijdens nacht/avondrally's. Wil ik niet permanent mee rondrijden, dus moet makkelijk over te zetten en aan te sluiten zijn.
    - Electra waterproof maken i.v.m. doorwadingen
    - Electrische fan monteren met thermosstaatswitch en wellicht knop op dashboard voor handbediening om eerder aan te zetten.
    - Hoofdstroomschakelaar (wellicht accu achterin plaatsen)
    - Kofferruimte indelen voor gereedschap, reserve onderdelen onderweg, krik, 1 reservewiel.
    - Achterbank verwijderen en opbergvakken voor terugbrengen.

    Op zoek naar, of sparen voor:
    - Goede stoelen (Recaro of vergelijkbaar) + period racegordels. Heb wel één en ander gezien, maar nog even doorsparen.
    - Retrotrip tripmaster.
    - DAF YA66 donor
    - Marathon middenconsole met 3 klokjes.
    - DAF 55 Marathon middenpijp ivm leuker geluid

    Deadline voor eerste rally: Maart 2009

    Meerjarenplan:
    - V340 Vario en handbak Donors voor reservedelen voor upgrades in toekomst.
    - Een donor 340 blok tunen: Kop flowen, afvlakken, kleppen polijsten snelle nokkenas + als optie één of twee dubbele 40mm Webers.
    - Sperdifferentieel

    Twijfellijst:
    - Verlagen of niet (kost niets, maar levert denk ik op slechte wegen alleen maar problemen op)
    - Rolkooi
    - Kleur respray (Voorkeur gaat uit naar een zilvermetallic met een tintje goud of bruin erdoor zoals je op Alfa's Bertone, DS-en en BMW 2002's weleens ziet, maar ook op sommige Astra's en Volvo S80's LOL).

    Het verhaal
    Sinds een paar maanden rijd ik in een DAF 66 Coupé uit 1975. De auto heb ik gekocht als 'rijdend project' om te leren sleutel en langzaam maar zeker op te bouwen tot een iets snellere, maar vooral betrouwbare klassieke rallyauto. Ik was op zoek naar een Ford Escort Mk1 2 deurs, maar die waren binnen mijn budget gewoon niet te vinden. De exemplaren die wel binnen 't budget vielen waren niet geschikt om binnen 't budget op te knappen, cq. te prepareren voor het rallywerk. De Daf bleek een leuk en betaalbaar alternatief. De 55 Coupé vind ik mooier, maar mede dankzij wat tips op gummen en het inlezen van veel informatie op de diverse Daf forums, besloot ik toch voor een 66 coupé te gaan.

    De (Coupé) lijnen van Michelotti die spreken mij wel aan. De rechte achterkant a la Triumph's (ook Michelotti) en de horizontale grill zijn best mooi vind ik. Het houten dashboard (dun laagje fineer) en alles wat erbij zit is allemaal vrij simpel. Maar met achterruitverwarming, een goede kachel etc. is het allemaal wel praktisch en bruikbaar.

    Vlakbij huis stond er één te koop die me wel aansprak. De auto was me getipt werd door Ton van S. en bleek voorzien van een 1400cc Volvo 343 motor (B14.0), met enkele Solex carburateur. Volgens kenners een aparte setup, want de carburateur is van een 1100, de meesten gebruiken een Solex van de 343. De auto is nu heel erg zuinig, maar niet heel erg snel. In dagelijks verkeer valt dat overigens best mee, ik verlies weinig stoplichtsprintjes tot 50 km/u. Als rallyauto biedt de auto nog niet de prestaties die ik zoek. Ook is de betrouwbaarheid nog niet top voor een rally auto.

    Intussen heb ik een Volvo 340 motorblok gekocht, die ga ik prepareren en lichtjes tunen zodat er wat meer koppel in het middengebied en meer pk's vanaf het middengebied ontstaan. Echt schokwekkend zal het niet worden met +- 115 nm en 85 pk. De DAF weegt net iets meer dan 700 kilo, dus de auto wordt geen strepentrekker, maar wel redelijk sportief.

    Er komt een tweetraps weber op met K&N filter. In eerste instantie gebruik ik Daf en Volvo uitlaat delen. Maar mijn plan is om t.z.t. naar een (of 2) dubbele Weber(s) van 40mm te gaan en in de UK een spaghettispruitstuk op maat te laten maken. Daar is het een stuk goedkoper dan hier. Eerst wil ik dan rijden met Dafjes van mensen op diverse dafforums die dat al hebben gedaan. Want als het niet de 'boost' oplevert die ik zoek, dan neem ik genoegen met een standaard tweetraps Weber. Standaard, want op de V340 zit 'ie gewoon af fabriek.

    Wat een groot voordeel is van de tweetraps Weber, is dat de kosten laag blijven, zowel qua opbouw als qua brandstofverbruik. Het doel is ten slotte om veel te rijden met de auto. Eerst wat rally's in de Benelux en Duitsland, maar t.z.t. wil ik me meer gaan richten op de monsterrally's. Gewoon lekker een paar duizend kilometer sturen, avontuur, nieuwe plekjes ontdekken en op een leuke sportieve manier met lotgenoten genieten van deze manier van reizen. Daar heb ik echt zin in.

    Daarom heb ik een hoop spullen verzameld, maar ik ben nog niet klaar. In de winter gaat de auto helemaal uit elkaar. Tot die tijd ga ik bekijken of ik met variomatic blijf rijden, of de auto ombouw naar een handbak. Als de variomatic blijft dan komt er een 340 Vario onder, die is iets sterker. Ik heb al een gereviseerd Daf 66 Vario gekocht, dus daar kan ik komende maanden mee rijden. De huidige Vario is niet slecht, dus die blijft als reserve.

    Het onderstel en de subframes worden grotendeels van de YA66 gebruikt, die zijn steviger. Van de YA66 gebruik ik ook de extra reactiestang op de achteras, de carterbescherming, veerpootbrug en nog wat dingetjes. Dat vind ik wel het leuke van Dafjes, de race afdeling van Daf heeft destijds heel veel dingen hergebruikt, of juist ontwikkeld zodat het voor de straat en militaire Dafjes gebruikt kon worden. Wat ik heel sterk merk is dat je heel veel onderling kunt ruilen. Tot nu toe heb ik de meeste onderdelen geruild, of ik heb ze gekocht en de overbodige overblijfselen weer voor nagenoeg dezelfde prijs verkocht. Tot nu toe is het erg low budget dus, maar dat houdt binnenkort op.

    Nieuwe onderstelrubbers, allerlei kleine nieuwe onderdeeltjes, motorpreparatie, afstellen, lassen, spuiten, nieuwe stoelen, gordels, twinmaster, verlichting etc. gaat gewoon geld kosten natuurlijk. Ik ben er, ondanks wat tegenslagen, van overtuigd dat de 66 Coupé het waard is. Onderweg krijg ik ook altijd leuke reacties. Klanten vinden het leuk om mee te rijden en het roept bij velen herinneringen op. Ondanks dat binnen de Daf clubs veel 66 Coupé's rondrijden, vindt iedereen het op straat bijzonder om er één tegen te komen in het wild. En dat is ook wel erg leuk.

    Ik kan er lekker mijn ei mee kwijt. Leer steeds meer van 't sleutelen en ik vind het leuk om rustig een plan te maken wat ik allemaal met de auto ga doen om hem naar mijn zin te maken. Veel Daf-liefhebbers helpen me met tips, onderdelen en komen zelfs sleutelen aan de auto.



    Slechte plek, slecht hersteld:


    Geen deurrubber meer, dan krijg je dit in no time:


    Rijdend met handgas

    :)
    Last edited by Dennis Cavallino; 12-09-08, 17:05.

  • #2
    - Koelvloeistof verdwijnt: denk de waterpomp, kop is niet lek
    - De auto lekt bij passagiers voetencompartiment

    Inkoppertje................. ;-)
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

    Comment


    • #3
      Dafje heerschen!
      fka v164

      Comment


      • #4
        [email protected]

        Comment


        • #5
          Echt een leuke auto Cav!!

          Als je trouwens snel geld wilt verdienen, moet je hem oranje spuiten en verkopen. Moet wel lukken met dat kenteken erbij. :-)

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Haha, voor de grap zei ik gisteren dat ik niet de fout moet maken om te wedden dat Oranje Europees Kampioen wordt, want dan moet ik hem echt oranje gaan spuiten ben ik bang.

            Hij krijgt een mooie staalachtige silvermetallic lak (originele Volvo 66 kleur) of donkere antracietkleur met een tintje bruin erdoor (BMW 2002) als 'ie gespoten wordt. Ik laat eerst wat oude plaatdelen als proef spuiten.

            Gewoon met stalen velgjes die dan worden verbreed tot 5,5j en daar komen moderne 175 bandjes op met een 'period' look. Hij hoeft zich van mij niet in het asfalt te bijten, in tegendeel. Beetje glijden hier en daar, dat is leuk.

            Comment


            • #7
              Dennis,
              Een beetje oranje was er toch ook in het STAR team en niet te vergeten in het fabrieksteam van DAF.
              Doe eens flink en maak een keuze
              Geef je DAF een groot hart en schreeuw het uit.

              Het Nederlandse voetbalteam won gisteren van Italie en onmiddelijk krijgen we weer die supioriteits gevoelens ;-))
              Last edited by TinoJee; 10-06-08, 22:25.
              Co-Pilot

              Comment


              • #8
                Ja doe eens bluf, doet hij ook!!! ELE rally 2008

                "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

                Comment


                • #9
                  Geweldig project Dennis, ben echt jaloers op je.

                  Vroeger toen ik nog klein was hadden we een Daf 66 Combi:


                  Werd altijd kotsmisselijk in die auto maar toch he? Toch doet het me nu iets.

                  Een project zoals je nu doet zie ik ook wel zitten, alleen niet nu maar over een aantal jaren, als jij alle ellende achter de rug hebt zeg maar. ;)

                  p.s. Ik zie nu pas die deuk in het linkerportier.
                  Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                  Comment


                  • #10
                    Haha,

                    Ik zal je mailen als de DAF er ooit uit gaat. Na afgelopen paar dagen twijfel ik nog sterker dan ooit aan de keuze vario vs handbak. Vario heeft flink wat voordelen, maar ook wat nadelen. Ik heb met de 02 een noodstop gemaakt, door een idiote vrouw die op een 1 baans weggetje iets uit d'r dashboardkastje probeerde te pakken. Ik denk dat ik met een automaat de auto niet zo snel opzij en tot stilstand had kunnen brengen. Terugschakelen en de achterwielen blokkeren is gewoon echt een pré, maar ja, dat is ook op te lossen met een goeie handrem. Moeilijk, ik ga eerst een paar rally's met de vario rijden (lees: eerst de auto weer goed rijdend krijgen, lol).

                    Comment


                    • #11
                      Morgen wordt de donorDaf naar de volgende eigenaar gebracht. Blokje ligt klaar om in/opgebouwd te worden t.z.t.. Echt appeltje eitje in zo'n 55 zonder voorfront dat uitbouwen.

                      Comment


                      • #12
                        Mocht je staal gaan verbreden.
                        Neem dan de 14" als basis...
                        Onderschrift met handtekening en de groeten.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                          Echt appeltje eitje in zo'n 55 zonder voorfront dat uitbouwen.
                          We konden hem er inderdaad simpel uit tillen. Nee, niet jij en ik, maar de vorige eigenaar (toch) en ik :-).

                          Comment


                          • #14
                            :)

                            Ja maar ik had het voorwerk gedaan he! :)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wielie Bekijk bericht
                              Mocht je staal gaan verbreden.
                              Neem dan de 14" als basis...
                              Wielie, waarom eigenlijk?

                              Ik wilde de verbrede 14 inch gaan gebruiken voor de hogere M+S banden, dat lijkt mij ideaal. Omdat ze hoog (bodemvrijheid) en dicht (warmte vasthouden in winter) zijn lijken ze me ideaal voor off road rally's (in regen en/of wintertijd).
                              13 inch Marathon velgjes wilde ik gebruiken voor de plattere bandjes die ik voor de droge/asfalt rally's ga gebruiken.


                              Afgelopen weekend nog wat 'onderdelen' geruild tegen een goeie tweetrabs Weber + spruitstukken. Nu kan ik definitief het nieuwe 1400 blok opbouwen. Mijn huidige blok is alweer geruild tegen wat andere goodies. De Daf wereld draait op ruilhandel, heerlijk!

                              Comment


                              • #16
                                ik zal toch nog eens kijken of ik de film van mijn vader op dit net kan krijgen.
                                hij reed vroeger met de daf 66 rally (eerst goud daarna geel met somfy reclame)
                                de oudere garde zal zich dit nog wel voor zich kunnen halen.

                                daar zaten dubbele webers op de 1300.
                                dat klonk pas mooi.

                                gr jeroen

                                Comment


                                • #17
                                  Dubbele Webers klinken goed ja. Er zijn een aantal Daffers die dat ook hebben en op dit moment zijn er wat mensen bezig om hun Dafjes er ook weer mee te voorzien op zowel 1100 als 1300 blokken (waarbij de 1100-jes beter geschikt zijn voor tuning). Ik blijf lekker bij de 1400, ik doe toch geen Fia/Fiva evenementen, maar dubbele Webers staan wel op mijn verlanglijst voor de toekomst. Net als een Sper.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ha, die Cav;

                                    "Net als een Sper."

                                    Wist niet dat dat kon i.c.m. variomatic.
                                    Scherven brengen gelul.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kan wel, ze zijn ook vanaf de fabriek ooit geleverd op de 66 (vrijwel alleen in Zweden).
                                      In dit geval is 't maatwerk. Het is wel een dure grap (1000 - 1500 euro), zeker als je nagaat dat een 55 standaard al 100% sperwerking heeft door de gelijktijdig draaiende riemen en het gebrek aan een differentieel. Maar goed, ik heb mijn huiswerk al gedaan voor ik de 66 Coupé kocht en dus was het een weloverwogen keuze om iets te kopen met 0% sper, want het is gewoon allemaal wat sterker (zeker als ik het ombouw met 340 vario).

                                      Ik kan namelijk prima zonder sper, maar je merkt wel dat de huidige 145 bandjes van +- 15 jaar oud wat moeite hebben met het vinden van tractie op natte/vieze weggetjes bij lage snelheden. Met nieuwe banden kom ik een heel end, maar ik wil ooit wel een sper op dit ding, misschien icm met een handbak uit de 340... dat schijnt best goed te rijden volgens een maatje van mij met een 55 met handbak. En daarna meer vermogen en dan pas daarna een Escort, want daar is dit allemaal mee begonnen, lol. :)
                                      Last edited by Dennis Cavallino; 24-07-08, 12:08.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dennis,

                                        Ken je deze foto's al?

                                        M.vr.gr.,
                                        Sander AKA ZKH
                                        Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ik zie alleen maar een gigantisch watermerk, wat staat er verder op? :) :) :)

                                          Maar die Daf 555 is wel bekend ja, erg gaaf als je zoiets hebt staan thuis. Dat rijdt wel iets anders dan mijn 66.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Daf eruit, deze GT6 erin? (no go om de Daf eruit te doen hoor, maar als 'ie straks toch uit elkaar ligt is dit wel gaaf... en als ie klaar is als rallyauto ook trouwens)
                                            http://auto.marktplaats.nl/triumph/1...j%2B4VB4M&df=1
                                            Dit is de 2e GT6 dit jaar die me aanspreekt, maar waar wederom nog wel wat werk aan zit (echter stuk minder dan aan de Daf om hem rallyproof te krijgen), auto is tevens geschikter voor de betere rally's ivm bouwjaar.
                                            Ook maar een afspraak maken met deze verkoper dus en overstappen op Engels gereedschap. :)

                                            Veel foto's van restauratie: http://rides.webshots.com/photo/1095...40642535etywVn
                                            Last edited by Dennis Cavallino; 10-09-08, 14:22.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Heeft zo'n GT6 ook de pendelasjes van de Spitfire?
                                              Indien ja, veel plezier met het rallyrijden dan :-)
                                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                              Comment


                                              • #24
                                                Bij deze generatie van de GT6 is dat euvel allang verholpen Hans, gelukkig. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ppppffffffff, dat is weer een hele geruststelling dan :-)
                                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Leuk ding, mooi roldakje ook!
                                                    Niet duur als hij echt mooi en goed is.

                                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)



                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Zo, even van de eerste post een opzet gemaakt voor een blog. Dat is wat overzichtelijker.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Fietscomputer bevestigen:

                                                        Lennart zei me tijdens de Rotarally zaterdag, dat je op sommige auto's een fietscomputertje kan plaatsen als je geen dagteller hebt. Later zag ik bij Hans Deen een fietscomputertje in de Healey. De DAF heeft geen dagteller. Dus ik dacht gisteren: laat ik eens even de berging opruimen en verdomd, kom ik daar een fietscomputer tegen, nieuw, compleet en nog steeds in de doos. Ooit gekocht/gekregen toen ik een mountainbikende puber was.

                                                        Dus ik heb gekeken hoe en waar ik die op mijn dashboard ga plaatsen. Dat moet allemaal lukken, alleen vraag ik me af hoe ik het magneetje + sensor bevestig. Iemand zoiets weleens gedaan? Lennart? :)

                                                        P.s. Ik weet dat dit soort dingen in veel klassiekerrally's niet zijn toegestaan, omdat het niet mechanisch is, maar dus werkt met een sensor. Maar daar waar het wel mag, is het een handig hulpmiddel om te gebruiken als dagteller.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Wordt best veel gebruikt volgens mij idd. Hij meet gewoon het aantal omwentelingen, dus je zou hem op meerdere plaaten kunnen monteren lijkt me. Je kunt zelf de omtrek van het draaiende deel instellen namelijk, maar dit moet je wel heel nauwkeurig doen.
                                                          Dus best lastig om een goede plek te vinden idd. Een wiel toch het handigst?

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Bevestigen aan vast deel en het andere deel aan het draaiend gedeelte (wiel,cardan). Heel dicht langs elkaar. Eigenlijk op gelijke wijze als analoge input voor een Terratrip. Twee problemen waar je tegen aan kunt lopen. De veel hogere snelheid van de auto kan vaak niet weer gegeven worden op de fietscomputer en de lange pulstijd van de fiets. 1 omwenteling = 2,50 meter.
                                                            Sigma schijnt een goede naam te hebben.
                                                            Co-Pilot

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              De snelheid vind ik niet belangrijk (is mooi meegenomen als het legaal gebruikt kan/mag worden), de gereden afstand wel. Dat moet ik dan even testen.

                                                              't Lastigste is om het magneetje vast te zetten. Het cardan is wel een mooie plek misschien, tnx4the tip. Want die cardanas heb ik in een paar tellen los en is hol (aluminium), dus daar kan ik 't magneetje wel opzetten zonder te lassen. Dan moet ik 'm zeker opnieuw laten balanceren met lood? Magneetje weegt bijna niets, maar 10 gram = 10 gram natuurlijk (denk ik even hardop).

                                                              Ik kan op deze computer gewoon de wielomtrek invoeren, dat is ook geen probleem. Ik ga er wel mee stoeien en uitproberen zal uitwijzen of 't werkt of niet.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Cav, zit er geen diff onder ???

                                                                Het wiel draait bij mijn weten nooit dezelfde snelheid als je cardanas....

                                                                Ik heb ooit zo'n computer in mijn buggy gehad ( en goedgekeurd !! ), bevestiging van de magneet aan de remtrommel, en de sensor op een steuntje.

                                                                Werkte perfect, overigens ook nog in verschillende oude Amerikanen gebruikt. ( mijlentellers weken toch wel erg af :-)) )
                                                                Veritatis simplex oratio est

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X