Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audi 200tq: origineel of verbouwen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hansv
    replied
    Ha, die Brun;

    Een goede CGT-koets zoeken en van twee één brouwen, is dat geen optie?

    Leave a comment:


  • Sander
    replied
    Doe er dan wat aan!?

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Ja, maar de roest is wel erg. Als ik doorrijd, zijn over twee jaar dragende delen aangevreten (dorpels, veerpootbevestigingen) en zo ver moeten we het niet laten komen, natuurlijk.

    Leave a comment:


  • Sander
    replied
    Maar, goed, dus de GT voldoet eigenlijk nog prima?

    Leave a comment:


  • Prins Claus
    replied
    Gewoon een V8 kopen en ff langs de stickerboer. Een beetje schrijvert moet dat makkelijk kunnen betalen...



    M.vr.gr.,
    Sander AKA ZKH

    Leave a comment:


  • Prins Claus
    replied
    Dubbel
    Last edited by Prins Claus; 20-06-08, 20:38. Reden: Dubbel

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    *fap*

    Ja, quattro is een must. Het rijgevoel is totaal anders, zélfs op lange rechtuitbrander-snelwegstukken,

    Leave a comment:


  • Sander
    replied
    Moet het perse quatro zijn?
    http://link.marktplaats.nl/176017885

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    http://maps.google.nl/maps?sourceid=...num=1&ct=title

    3 uurtjes inclusief plaspauze Brun.... ;-)

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Man...!!!

    Voor dat geld ga je toch niet zelf zitten rommelen? Waarschijnlijk blijf je erin rijden tot A'dam je niet meer toelaat, of de auto uit mekaar valt.

    Het benzineverbruik van een getunede 200 wordt waarschijnlijk gemeten in sloten/s, dus ik zou voor 4k die zwarte sedan maar eens gaan bekijken.

    "Du bist verrückt, mein Kind, du musst nach BERLIN!"
    Last edited by NoTVR; 11-06-08, 17:14.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Daar kan ik je nog wel wat verhalen over vertellen Jasper, tunen en dan de auto voor "weinig" wegdoen.. :-)

    Maar da's off-topic.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Stufe VI dus. Heeft iemand kennelijk 23K voor betaald?? Da's serieus geld. En dan nu voor 10K de hele auto weer wegdoen? Dure hobby dat tunen hee. :)

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    GVD hee, die Avant. Die velgen zijn te fout, veulspoaks BBS dus erop, enne, 400 PK, werkelijk?

    Dat wordt moeilijker aanhaken voor de dikke bankier op de A4. :)
    Op 20 pk na Jasper..

    http://hohenester.pagecompany.de/kon...ke=1&modell=57

    http://www.hohenester-sport.de/?Home

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    GVD hee, die Avant. Die velgen zijn te fout, veulspoaks BBS dus erop, enne, 400 PK, werkelijk?

    Dat wordt moeilijker aanhaken voor de dikke bankier op de A4. :)

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Velgen van de Avant zijn rap verkocht, genoeg liefhebbers onder M-B freaks..

    Leave a comment:


  • 300ZX Z31
    replied
    200 Turbo quattro zoeken natuurlijk, het liefst een late 20V, dat zijn m.i. de mooiste!

    Leave a comment:


  • Red205
    replied
    Toch is die Avant ook gaaf, zeg. Wat een plaatje. Maar dan toch het liefst met de BBS'sen eronder.

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Neem nou die zwarte 200, die is echt gaaf en af. Wat hierboven al gezegd wordt, al het andere is het net niet.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Doe maar gewoon een echte brun. Dat is toch leuker en de 100Q is zo in het wit juist ook gaaf, dus laat die maar met rust. :-)

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1



    Mwah.. ;-)

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1



    Lelijk he...

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    *ZUCHT*

    Dan maar weer de link op mobile.de opzoeken ????

    Goh, wat was dat een lelijk ding....................

    ;-)

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    *watst zichzelf veur de kop*

    FWD, the horror. :)

    Ja dit paarlmoer witte zag ik ook. Proud to be fout. :)
    Maar ja, wat is er stuk...

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Ja, gaaf is die. Maar FWD!

    Nienhuis houd ik ook in de gaten. Ze hebben een witte staan met defecte motor. Denk dat ik eens ga informeren wat het defect is.

    EDIT: toch maar niet. Beuh, die velgen, dat verbouwde interieur:
    http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...=5&fotoIndex=0

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Niet voor niks, en wellicht ook geen leer, maar wat een plaatje: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...&total=5&pos=2

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Die zag ik ja, maar die heeft inderdaad geen mooie velgen én geen leer. Beide zijn een must (want aan die velgen kun je nauwelijks meer komen)

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Euh, voor veel mensen zijn hoge kilometerstanden een probleem. Maar gezien brun's verleden zou dit nog best wel eens OK kunnen zijn. :)

    http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lc3ybuyesenc

    Mot nog wel kek BBS veulspaaks onder... maar de prijs is, tja, fokking peukengeld man.

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Hm, zinvolle suggesties inderdaad.

    Ok - wordt het een oriezjieneele.

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Een nette origionele 200qt vinden is ook een leuke uitdaging. Als je zo graag zo'n sleutelproject doet, waarom zet je dan niet in op het restaureren van een urquattro of zo. Daar krijg je, qua resultaat, ook nog wat voor terug.

    Leave a comment:


  • brun
    replied
    Ja, dat een originele beter voelt, ben ik het wel mee eens.

    Anderzijds leek het me wel een leuk project... en ik heb aan de 100 toch wel gemerkt hoe fijn het is om een auto te kopen waarvan je wéét dat de grote zware klussen (ophanging, remmen) net allemaal zijn gedaan. Maar goed, misschien kan ik dat met goede proefritten ook wel checken.

    Over de Avant twijfel ik... vind 'm inderdaad wel mooi, maar stiekem vind ik de sedan toch een tikje meaner and leaner.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Brun, ik vind maar 1 project leuk.


    En da's de aankoop van een originele 200 Turbo Quattro.

    Het andere is zonde van het geld en categorie "Wil wel maar kan niet...".

    Niet doelbewust zoeken dan loop je er vanzelf tegenaan.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Oef!! Dillema. Mijn "gut feeling" zegt: zoeken naar een originele. 't Is misschien mierrenneukerij, maar voelt gewoon "beter".

    Sowieso moet een 200 TQ in een donkere, sinistere kleur, dus die bleekscheet van je zou inderdaad overgespoten moeten worden.

    Overweeg je trouwens ook de Avant? Die vind ik HELEMAAL 't einde. Mooiste "normale" Audi na de eerste generatie S8, imho. (Urq is buitencategorie.)

    Onderhoudshistorie, hoe betrouwbaar is dat überhaupt op deze leeftijd? Ik zou eerder inversteren in een gedegen aankoopkeuring bij een quattro-specialist.

    Leave a comment:


  • brun
    started a topic Audi 200tq: origineel of verbouwen?

    Audi 200tq: origineel of verbouwen?

    Stiekem heb ik eigenlijk mijn keus al gemaakt voor de toekomstige Coupé-vervanger: die 200 turbo quattro gaat er komen. Ik wacht nog tot volgend jaar, zodat duidelijk is of de Amsterdamse milieuplannen nu wel of niet doorgaan, maar dan moet het ook maar. :-)

    Alleen heb ik nu twee mogelijkheden. De eerste is direct een goed exemplaar te kopen, al dan niet in Duitsland. Nadeel: de meeste auto's die je vindt, hebben geen traceerbare historie meer.

    De tweede mogelijkheid is mijn huidige 100 quattro. Dat is namelijk in essentie een 200: ophanging en carrosserie zijn zelfs identiek. Ik zou dan koplampen/motorkap/voorbumper even moeten vervangen en er zelf een goed turboblok in schroeven. Dat is helemaal niet zo'n grote klus, maar dan is het geen originele 200 natuurlijk. En de overbrenging is anders, zodat ie wel verschrikkelijk snel in tussensprints wordt, maar waarschijnlijk bij 210 km/uur in de begrenzer draait. Voordeel: van die auto ken ik WEL de volledige recente historie.

    Voor de gein zou ik hem dan ook nog eens kunnen laten overspuiten. Hij heeft alleen een nieuwe laklaag nodig, dus met wat voorbereiding ben je voor 1000 euro klaar.

    Wat te doen? Ik vind beide projecten eigenlijk wel leuk...
Working...
X