Goed materiaal voor de volgende Top Gear-jump. Als matras wel te verstaan.
Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Wow, een Hyundai Stellar. Die heb ik toch al zeker 10 jaar geen gezien denk ik. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Maar goed. Apart, zo'n eh, verzameling?
Zonde is het eigenlijk niet. Want echt iets spannends zit er niet tussen. Wel leuk als je een keer een crosswedstrijdje wil doen. Voor 250 Euro kun je vast wel 8 auto's kopen.
Hoewel? Wat staat daar eigenlijk tegenover die goudkleurige Ritmo?
Een Opel Kadett Hatchback 1.6 Diesel is geen youngtimer, Baur. Een Opel Kadett Hatchback 1.6 Diesel is gewoon een stuk roest. En met die spoiler achterop is 't zelfs een héél sneu stuk roest. :-)
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Sjezus. Ziet eruit als een lading exportmeuk die per ongeluk al 10 jaar staat te wachten om naar Afrika verscheept te worden. Inmiddels zitten ze er daar ook niet meer op te wachten, volgens mij. :-()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein
Vind dit overigens wel een stuk interessanter dan wat voor gelikte showroom vol dertien-in-een-dozijn klassiekers ook. En zo'n Ritmo 85 Super is natuurlijk veel bijzonderder dan de zoveelste R107. Wel jammer dat veel van dit spul tien jaar geleden waarschijnlijk nog wel te redden was, maar nu alleen nog maar rijp voor de shredder is.
Vind dit overigens wel een stuk interessanter dan wat voor gelikte showroom vol dertien-in-een-dozijn klassiekers ook. En zo'n Ritmo 85 Super is natuurlijk veel bijzonderder dan de zoveelste R107. Wel jammer dat veel van dit spul tien jaar geleden waarschijnlijk nog wel te redden was, maar nu alleen nog maar rijp voor de shredder is.
Ik denk dat het deel wat binnen staat er minder erg aan toe zal zijn dat wat er buiten staat.
Maar:
handelt deze man er ook nog echt in, of is het gewoon nutteloze opslag tot alles echt vergaan is?
Vind dit overigens wel een stuk interessanter dan wat voor gelikte showroom vol dertien-in-een-dozijn klassiekers ook. En zo'n Ritmo 85 Super is natuurlijk veel bijzonderder dan de zoveelste R107. Wel jammer dat veel van dit spul tien jaar geleden waarschijnlijk nog wel te redden was, maar nu alleen nog maar rijp voor de shredder is.
Toen ik dit draadje open klikte en de auto's zag dacht ik onmiddelijk aan je. ;-) Dit zijn echt DE auto's voor je.
Hier op de hoek staat ook zoiets een Mercedes waar er genoeg van zijn, maar 5 jaar geleden was deze best nog te redden, maar er beginnen nu spontaan stukken af te vallen. De beoogde €5000 verkoopprijs lijkt me nog niet voldoende om het ding in enigszins redelijke staat te krijgen...
90% is rotzooi zo te zien en daar gaat natuurlijk niemand meer dan een paar honderd euro voor betalen.
Wel leuk die foto's trouwens hoor, maar vooral om eens te zien hoeveel meuk er in de jaren '80 is gemaakt en hoe een standaard autohandel er in 1990 uit zag.
Die SL is nog wel iets waard, maar die zogenaamde 'Youngtimers' buiten echt niet natuurlijk. Om zo'n Escort mk3 rijdend te krijgen ben je zo een paar K verder. Dingen zijn verroest en technisch kapot. En absoluut niet de moeite waard om op te knappen.
Een rijdend gebakje met APK koop je voor 500 euro op MP.
En dat geldt voor veel van die auto's daar.
Wel grappig om te zien. Blijkbaar denkt hij dat hij een goudmijntje heeft ofzo, maar in feite zit hij al 10 jaar met oude voorraad waar helemaal niemand op zit te wachten. Hij had zijn terrein beter kunnen verhuren als oldtimer/caravanstalling.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Zonde van de tijd en moeite die je zou nemen om alleen al te gaan informeren.
Of zelfs voor het doornemen van dit draadje.
Goed tien jaar geleden ben ik er geweest, en toen vroeg die al de hoofdprijs voor een kaafrotte Ascona die al meerdere jaren buiten stond te staan.
Het schijnt dat ie nu nog hogere prijzen vraagt.
Maar goed. Apart, zo'n eh, verzameling?
Zonde is het eigenlijk niet. Want echt iets spannends zit er niet tussen. Wel leuk als je een keer een crosswedstrijdje wil doen. Voor 250 Euro kun je vast wel 8 auto's kopen.
Hoewel? Wat staat daar eigenlijk tegenover die goudkleurige Ritmo?
Neen, ik bedoel de heer Spad/Spat. Doorgedraaide chirurg meen ik, die wel enkele zeer bijzondere auto's had (zoals ex van Lennep Porsche 904), maar ook een ernorme loods vol met meuk zoals dit draadje. Allemaal net niet leuke auto's. Hij is volgens mij ook over de kop gegaan en lag met alles en iedereen in jurisisch gevecht en het grootste probleem was het vinden van een koper van die hal. Inclusief schroot... Dat verwijderen was het grootste probleem natuurlijk.
Die hal stond om het industrieterrein in Andelst tegenover het pand van het voormalige bedrijf van mijn ouders. Je zag er nog wel eens wat gebeuren :-).
Jeroen, dit is gewoon een hoop oud ijzer zonder enige waarde. Allemaal niet interessante meuk. Wanneer die hr Koenen noodgedwongen van z'n schoot af moet, moet hij geld toeleggen aan een extra aanslag afvalstoffenheffing.
Daar verandert dat slooppremie-idee van de Bovag niets aan.
Comment