Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

15k max voor een klassieker, wat zou je nu kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 15k max voor een klassieker, wat zou je nu kopen?

Van de week was ik even met mijn compagnon naar zijn P5 gaan kijken die bij de bekleder stond voor wat reparatiewerk. De garage om de hoek had een P5B sedan staan, prachtig ding in een soort groen-blauwe non-metallic kleur. Prachtig! De auto had 20.000 miles gelopen en was voor 99% origineel. 15k vroeg de eigenaar ervoor. Veel geld voor een sedan, maar wel realistisch in deze staat. Op de terugweg zeiden we tegen elkaar: 15k cash is toch een hoop geld in deze dagen, daar kun je heel veel andere leuke klassiekers van kopen. Maar ja, wat?!

Wat zouden jullie nu vandaag kopen als je 15k mocht stukslaan op een klassieker? En waarom juist die?

Zoiets, ook al zit er een V8 ipv een 6inlijn in
    fka v164

Comment

Toyota corolla sportswagon.
      Koets opknappen en onderstel incl motor vervangen door dat van een (ongeblazen) supra mkIII.

Waarom juist die: vind het de mooiste (haalbare) toyota, met ruimte voor een 6 in lijn.

(ow ja, dat komt natuurlijk omdat ik de supra al heb).

Er zijn mooiere Toyota's die niet in de betaalbaarheidsklasse vallen.
      Andere merken ben ik niet goed genoeg op de hoogte van wat er is voor die prijs. Maar als ik voor die prijs bijvoorbeeld een Porsche 911 kan krijgen zal je mij niet horen klagen. Of een volvo 1800S, of een kharman ghia, of een...
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hmm, er staat tussen de 10 en 15 mille veel te koop wat ik niet echt spannend vind. Dit is wel leuk:
        Origineel Nederlandse MkII 3.4

Ook leuk:
        Chevrolet Impala '60

Maar wat staan er veel jaren '70 Amerikanen, W126&W123's voor dat geld te koop :S

Gr Jeroen
        Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Ha, die Cav;

Een knappe tweede generatie 911 (bij voorkeur een SC of Carrera 3,2) zou met een beetje hosselen net moeten lukken voor die 15 mille.
          Waarom? Nog steeds erg mooie, goede en leuke auto's en het blijft een jeugddroom van me.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Deze voor Brun

Deze voor Steven dan:

Doe mij deze dan maar:

"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

In die prijsklasse heb ik al de voor mij meest interessante auto; een Fiat 2300S Coupe. Exclusief, fantastsiche klassieke GranTurismo uitstraling, prima motorisering en rijeigenschappen en redelijk gangbare, op de weg te houden techniek. Ik heb niets meer te wensen over (in die prijsklasse).

Comment

Fiat 2300 coupe vind ik ook super voor dat geld idd.
                De stijl en de klasse van een 250GTE/Sebring voor eigenlijk te weinig geld.

Anders Porsche 912 of goed zoeken naar een betaalbare 911 2.4T.
                Mooi ding :

Of deze, alleen dan op zoek naar normale stoelen :

Evt een supermooie Bertone (brievenbus bij voorkeur).
                Zoiets : http://link.marktplaats.nl/210183466

E21 Alpina of perfecte 323i blijf ik ook gaaf vinden.
                FAP-FAP-FAP : http://link.marktplaats.nl/215274156

Lotus Elise :

Austin Seven pre-war racertje o.i.d. vind ik ook leuk. Zijn ook niet zo duur, maar wel cool. Zet je zo ergens in een hoekje in de garage neer en je hebt er geen last van. :-) Ik heb alleen geen idee of dat fijn rijdt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ook mooi idd

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Beetje afdingen en vervolgens bidden tot alles wat heilig is en iets met Porsche te maken heeft dat het ding niet zo gaar is als een blik bonen...
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

zo hoort 'mijn' 911 eruit te zien! Die kleur, velgen etc. Super! Maar hoe zit t met die 1600 cc? En overgespoten... Hmm, ogen open houden dus.
                      Last edited by Dennis Cavallino; 28-01-09, 18:26.

Comment

Die 1600cc zijn de "toegevoegde waarde van de nieuwe faciliteiten op marktplaats", denk ik :-) Op kenteken is het een 911 T (geen 912 oid) met 6 pitten, al is de motorinhoud ook op RDW.nl niet na te trekken.
                        Hubraum statt Spoiler

Comment

Een 912 zou ik nooit willen hebben.
                          www.tuningparts.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                            Die 1600cc zijn de "toegevoegde waarde van de nieuwe faciliteiten op marktplaats", denk ik :-) Op kenteken is het een 911 T (geen 912 oid) met 6 pitten, al is de motorinhoud ook op RDW.nl niet na te trekken.
                            In de advertentie staat bouwjaar 1971 en 2,2. Ik mag me grandioos vergissen als het niet zo is dat de 911 in de periode 1970-1972 een 2.2 liter blok had.
                            Last edited by Ton van S; 28-01-09, 22:31.

Comment

Witte 504 Coupé met 44K kilometers (Even scrollen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                Beetje afdingen en vervolgens bidden tot alles wat heilig is en iets met Porsche te maken heeft dat het ding niet zo gaar is als een blik bonen...
                                http://link.marktplaats.nl/222276742
                                Ja, die zou ik bekijken als ik een classic 911 zou zoeken. Leuke betaalbare 911'jes zijn er nog wel hoor, als je maar even zoekt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja, zo'n 504 Coupe (of zelfs een cabrio voor 15k?) is ook erg gaaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht
                                    Een 912 zou ik nooit willen hebben.

het is toch een erg fijn rijdende auto. Wat is er mis mee dan? (Behalve het onvermijdelijke argument dat hij vermogen mist.)
                                    Forza!

Comment

Ach, als je een 2.2 S met 180pk hebt staan, is een 912 misschien minder idd. :-)
                                      Maar het zijn hele gave auto's die net zo fijn rijden en sturen als vroege 911T's.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die harry;

Sterker nog, er zijn aardig wat mensen die een 912 prefereren boven een 911T omdat de prestaties er nauwelijks voor onder doen, maar het weggedrag door de gunstiger gewichtsverdeling een stuk vriendelijker is.
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Dat weet ik, maar toch hebben de meeste mensen dan liever een 911. :-)
                                          Emotie/gevoel versus ratio

Als ik zoiets zou zoeken voor circa 15K, dan ging ik eerst naar 2.2/2.4T's kijken. Als dat echt niks zou opleveren zou ik naar 912's kijken.
                                          912 is een heel erg goed alternatief, maar ik zouden liever een 911 hebben.

En daarnaast is een 912 waarschijnlijk zeker zo duur om te onderhouden als een 911.
                                          Voordeel van 912 is weer dat ze mooi oud en puur zijn. Hele coole, klassieke look.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Voor de running-costs hoef je het niet te doen. Volgens Porsche kenners is een 912 niet goedkoper te rijden dan een 911, door de zeldzame 356 techniek.
                                            Maareh, ik wil niet de forumdominee uithangen, maar we hebben toch een specifiek 911 draadje? Voordat dit draadje gaat uitgroeien tot een tweede 911 fappersdraadje.

Comment

Het valt me trouwens wel op dat je met 15k in een vreemde markt terecht komt. Je kan dan hele mooie exemplaren van populaire doordeweekse klassiekers kopen (Jaguar XJ, Citroen DS, Volvo Amazon, Alfa Bertone etc.), maar daar houdt het wel een beetje op. Echt exclusieve auto's (jaguar E, Austin Healy, Porsche 911/356, Maserati QP1/Mexico, mercedes SL, etc.) beginnen vaak tegen de 30k. Daartussen is de spoeling toch wel dun.

Comment

Redelijk nette Junior Zagato of Fulvia Zagato moet ook net lukken voor 15K!
                                                Ook heel erg leuke auto's.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een lekkere mottige Amerikaan, die technisch goed is. Niet op een krasje hoeven kijken, taxeren voor een paar rooitjes, prettig voor de bijtelling, en de rest van het budget voor de branstof :)

Iets in deze geest:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flower Bekijk bericht
                                                    Een lekkere mottige Amerikaan, die technisch goed is. Niet op een krasje hoeven kijken, taxeren voor een paar rooitjes, prettig voor de bijtelling, en de rest van het budget voor de branstof :)

Iets in deze geest:
                                                    http://link.marktplaats.nl/223584016
                                                    Handig, zo'n Camaro opgebouwd uit onderdelen van verschillende bouwjaren... ;-)
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

450pk is leuk, maar ik zou dat dan liever in een '68 Mustang Fastback hebben.
                                                      Alleen heb je die meestal niet voor 15K.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                        Handig, zo'n Camaro opgebouwd uit onderdelen van verschillende bouwjaren... ;-)
                                                        Geweldig, hoe mottiger hoe mooier, ..... poetsauto's heb ik al.
                                                        Er moeten alleen nog sidepipes op. :)

Deze lijkt me wel echt, zelfs met de ronde lampjes, wel weer poetsen:

Comment

Zal ook een stuk comfortabeler rijden..... ;-)
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Wel eens met Elentinos, 15 mille is een vreemd deel van de markt. Eigenlijk teveel om uit te geven aan een een DS of een Bertone, tegelijk te weinig voor een 'veilige' SM of Montreal, zeg maar.

Maar okee, Matra Jet, Alfa JZ, Lotus Elan +2, Jag S-type (of evt een 420), of iets nieuwer een RHD TVR Griffith of Elise, moet aardig passen.

Comment

Working...
                                                            X