Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Citroën DS komt terug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De Citroën DS komt terug

Citroën presenteert deze week de plannen voor de toekomst. Daar zou zelfs een terugkeer van de beroemde DS toe behoren.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Moeten ze niet doen. Kan alleen maar tegenvallen.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nee he...

Comment

Helemaal eens met Paco.
        Het kan alleen maar (veel) minder worden....

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wordt tijd, vandaag 55 ste verjaardag van de DS.

Comment

Ha, die Lenny;

Wat mij betreft is de C6 een legitieme en waardige opvolg(st)er van de DS. Hadden ze gewoon voluit Déesse moeten noemen.
            Last edited by Hansv; 06-10-09, 22:59.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik vind de C6 absoluut een mooie bak. Leuke auto om over een paar jaar 2de hands te kopen als je in de markt bent voor dat soort limo's.
              Maar vind jij hem net zo revolutionair? Dat toch niet.

Comment

De C6 is zeker niet zo revolutionair als de DS was, wat ook geldt voor de CX en XM. Toch vond ik dat ook wel waardige opvolgers: eigenzinnig waren ze zeker!
                Wie dit leest is gek

Comment

Ha, die Lenny;

Net zo revolutionair als de DS destijds zal geen enkele Citroën volgens mij ooit weer worden. Vandaar de voorgestelde subtiele naamswijziging.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Dat lot treft meer merken denk ik. De grootse uitvindingen zijn destijds gedaan. Nu is het allemaal meer evolutionair, zelfs die hybride dingen.

Comment

Ik vind wel dat Citroën beter aan de weg timmert dan Peugeot. Daar is helemaal alle glans af. En ja, de C6 vind ik echt een mooie auto.
                      You know that reality is immaterial

Comment

Peugeot is de weg kwijt vind ik, terwijl het 10 jaar geleden kloeke modellen had. Bij Citroen andersom. Die hebben de drama's achter de rug van de Xantia, Xsara, ZX, C5 en maken nu weer leuke modellen.

Comment

DS en Beetle

Volkswagen heeft enige jaren geleden ook getracht om op het succes van de kever voort te borduren en kwam met de "new Beetle". Een alleraardigste wagen op leest van de Golf geschoeit, maar niet te vergelijken met de Kever.

Deze politiek moet een merk als Citroën niet willen. Het was steeds het merk, dat met iets nieuws kwam en dat moeten ze vooral blijven doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                            ...drama's achter de rug van de Xantia, Xsara, ZX, C5 en...
                            De ZX en Xsara zijn natuurlijk te duf voor woorden en de C5 I is alleen als break enigszins geslaagd. Maar de Xantia een drama? Toen ie geintroduceerd werd, in 1993, was het voor Citroen begrippen een nogal behoudend model. Maar het is vooral ook een tijdloos model gebleken: hoewel ze al bijna acht jaar niet meer gemaakt worden, zijn het in mijn ogen nog steeds geen ouderwetse auto's. Er zit een mooie, elegante lijn in.
                            Wie dit leest is gek

Comment

Wel saai, voorganger de BX is veel unieker en eigenzinniger.
                              ZX en Xsara staan hoger op het dramalijstje, maar geweldig vind ik de Xantia niet. Alhoewel, zo'n Xantia V6 is wel een sleeper.

Comment

De Xantia Activa maakt nog steeds op ieder klaverblad gehakt van al die 1-serie fappertjes hiero :-) Was er als V6, tweeliter turbo en zelfs als HDi (110).
                                Wie dit leest is gek

Comment

Leuk geprobeerd, maar dat is echt niet waar :-).

Comment

Mwah, vind de Xantia ook niet verkeerd. In de tijd (midden 90's) dat alles rond was (Mondeo1, Laguna1, 626) was die scherpe achterkant eigenlijk een beetje een new edge voorbeeld voor later... En de Activa is onovertroffen qua wegligging idd.
                                    De C6 is echt zoooo cool.

Comment

Ik vind Citroën de koning van proto's, maar de uiteindelijke modellen zijn dan weer vrij behoudend.

Peugeot is helemaal de weg kwijt, want hoewel ze succesvol miljoenen steken in autoracen/rally zie je niks terug hiervan in hun modellen. Geen bommetjes als de 205 meer of snelle luxe sedans. Waarom brengen ze Talbot niet weer tot leven met een RWD turbohatchback?
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik zie hier nu een paar keer de ZX genoemd. De nieuwe DS3 is voor mij niet anders dan een wat late facelift voor de ZX. Afzichtelijk ding, die DS3

Comment

Working...
                                        X