Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electronische ontsteking 911

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Electronische ontsteking 911

Heeft iemand ervaring met "fireball" electronische ontsteking op een 911 ? Ik weet dat Duell deze dingen plaatst of plaatste. Ik heb het vemoeden dat deze unit "moe" is.. zou dat kunnen ?

En wat geven jullie de voorkeur electronische onsteking of punten op de 911?
    Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas

Vanaf 70 gebruikt porsche electronische ontsteking, nog wel met punten, maar omdat hier een relatieve laagspanning over gaat heb je geen last van inbranden. Bovendien geeft dat ook bij hoge en lage toerentallen een goede vonk. Veel mensen geven hier de voorkeur aan. De Bosch CDI gebruikt overigens een andere bobine dan de oudere porsche modellen met standaard ontsteking. Bosch CDI is een uitermate stabiel systeem en indien het toch mis gaat kan je de ontstekings eenheden laten herstellen.

Alternatieven zijn pertronix waardoor je de puntjes vervangt door een optisch systeem. Dit zou relatief onderhoudsvrij moeten zijn. Ik begrijp dat er soms nog wel eens wat problemen mee zijn.

Alternatieven voor de standaard Bosch CDI ontsteking zijn Perma Tune en MSD. Met name over perma tune zijn er nogal wat horror stories. Voor beide systemen zal je ook een andere bobine moeten gebruiken. De MSD heeft als voordeel dat hij meerdere vonken afgeeft waardoor er een betere verbranding mogelijk zou zijn. Ik ben nog geen echte verhalen met vermogenswinst tegen gekomen maar sommige gebruikers geven een rustigere stationaire loop aan.

Persoonlijk zou ik gaan voor het standaard porsche/bosch CDI systeem. Gebruikte units staan regelmatig op ebay. De meeste alternatieven lijken eerder de geest te geven dan de standaard ontsteking, maar als ik voor een moderner alternatief zou moeten kiezen werd het de MSD. Geen idee hoe dat trouwens past in FIVA identity cards. Ik geloof dat je ook nog een adapter nodig hebt voor de toerenteller bij MSD ontsteking.

Als je dit koopt heb je alleen nog een andere bobine nodig, de rest is plug and play

Last edited by PeterS; 08-02-09, 14:34.

Comment

Working...
    X