Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sneeuwkettingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• sneeuwkettingen

Op foto's van de winter trail waren schijven gemonteerd op de aangedreven wielen te zien. Zover ik weet zijn deze schijven er om sneeuwkettingen te monteren. Heeft iemand een idee welk merk dit is en veel belangrijker of dit een goed werkend systeem is?

Welkom 'Manni'.

Volgens mij heb ik al eens iets gelezen over deze dingen, maar ik kan het niet vinden nog. Misschien dat 1 v/d rallye-rijders hier ergens mee komt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het systeem heet Spikes Spider http://www.spikesspider.nl/
      Werkt als een dolle als je het even doorhebt.

Comment

sneewkettingen

Met dank voor de razendsnelle reactie. Op het filmpje van de leverancier is te zien dat de verloopstukken op nieuwe wielbouten geplaatst worden. Ik ga een keer in Den Haag vragen of er voor mijn Rover P6 (met tapeinden en wielmoeren) ook mogelijkheden zijn.
        Last edited by der manni; 15-02-09, 21:22. Reden: spellingsfout

Comment

He Manfred

Welkom
          Co-Pilot

Comment

Wij hadden ze bij ons in de Wintertrial.
            Als je even een helling niet op kunt zijn ze wel handig en inderdaad behoorlijk snel te monteren.
            Maar voor een regularity met een gemiddelde van tegen de 50 zijn ze absoluut ongeschikt. Bij ons vloog er na een paar kilometer al een vanaf en was zodanig beschadigd dat die niet meer te gebruiken was.

Comment

Zoals al sedert de 60er jaren bij mij bekend is een sneeuwketting niet geschikt voor langdurig rijden met een snelheden boven de 50 km/u. Een regularity rijden met een gemiddelde van 50 km/u lukt in de regel niet met sneeuwkettingen (je kan geluk hebben). Een sneeuwketting is alleen geschikt om stukken van een route te rijden die met wettelijk toegestane banden niet te overbruggen zijn.

Comment

Zijn er dan wel alternatieven als winterbanden alleen niet voldoende zijn?

Edit: in RMCH had men spijkerbanden, maar die zijn niet overal toegestaan.
                Werkt dat wel?

Comment

Working...
                X