Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tulpenrally 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tulpenrally 2009

We maken de draad maar vast aan. Het is pas in Mei, maar ik kijk er nu al ierdere dag naar uit: De Tulpenrally!

http://www.tulpenrallye.nl/deelnemer...rue&menuitemID[]=118&menuitemID[]=119&currentMenuitemID=118

En als de startnummers nog niet zijn vergeven blijven we bovenaan staan uiteraard.
    Tino schrijft maar gelijk in de expertklasse in.
    Ben ik het mee eens trouwens, in mijn optiek is de laatste in de expertklasse nog altijd beter dan de 1e in de Sporting :-)
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Dank voor die laatste opmerking, Pa! Ik ga de gewonnen tulp gelijk weggooien en me diep schamen voor de overwinning vorig jaar!

Comment

zie de :-) Fred !
      Je hapt wel!

Comment

Geintje, Hans. Ben er nog steeds trots op. En ik verheug me op onze gezamenlijke strijd in de Expertklasse!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredH Bekijk bericht
          En ik verheug me op onze gezamenlijke strijd in de Expertklasse!
          Same here :)
          To finish first, you first have to finish

Comment

Maple is de laatste jaren niet te verslaan, met welke piloot hij ook rijdt. Maar we kunnen onderling natuurlijk ook ons best doen en eens kijken wie er na deze onbereikbaar goede navigatoren uit de standaard top 15 of zo leuk scoren. 9Elfje doet ook mee dus....

Zelf rij ik dit jaar voor de allereerste keer samen met mijn zoon als chauffeur. Zelf vind ik dat hij beter navigeert dan ik maar dit is onze vaste combi, hij rijden en ik rechts. Ben ik wel de baas in de auto natuurlijk!
            Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
              Maple is de laatste jaren niet te verslaan, met welke piloot hij ook rijdt. Maar we kunnen onderling natuurlijk ook ons best doen en eens kijken wie er na deze onbereikbaar goede navigatoren uit de standaard top 15 of zo leuk scoren. 9Elfje doet ook mee dus....

Zelf rij ik dit jaar voor de allereerste keer samen met mijn zoon als chauffeur. Zelf vind ik dat hij beter navigeert dan ik maar dit is onze vaste combi, hij rijden en ik rechts. Ben ik wel de baas in de auto natuurlijk!
              Nou nou Ed, niet overdrijven he..
              We beginnen allemaal weer op 0 zodirect, dus dat onbereikbaar gaat er bij mij niet helemaal in. Alhoewel ik wel hoop dat je gelijk krijgt natuurlijk ;)

Comment

OK maar na 5 opeenvolgende zege's wordt het tijd dat je hem uit gaat zetten! Hoewel je kunt natuurlijk pech krijgen. Staat ie 's nachts in het parc fermé?

Comment

Hoho, 4 keer in 5 jaar... in 2008 waren het Jos en Marleen die wonnen.

Maar de auto staat inderdaad gewoon netjes voor het hotel waar we die avond slapen. Gelukkig hebben we altijd een kamer met zicht op de auto waar we 's nachts een cameraatje ophangen voor het geval dat... ;)

Comment

Zet ik de onze ernaast, wordt die meteen ook bewaakt! Maar Joost en ikm rijden de tulp voor het eerst samen en we zijn wel wat van plan. Tot nu toe beste prestatie 23e dus we gaan er voor!

Uiteindelijk gaat het ons en de meesten er om er lekker een weekje uit te zijn met gezellige gelijkgestemden om je heen. Wij kunnen niet wachten. Ik ga nog even de Coppa rijden (jij volgens mij niet weet je het zeker?) maar daarna de auto klaarmaken voor het grote avontuur.

Comment

Wel een cameraatje nemen die bij een beweging een sirene aanstuurt, anders helpt het niet veel Maple :-)

Comment

Laat even weten in welke hotels jullie zitten. Nemen wij een ander, kunnen we in ieder geval lekker doorslapen zonder alarmgeluiden van camera's!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                          Zet ik de onze ernaast, wordt die meteen ook bewaakt! Maar Joost en ikm rijden de tulp voor het eerst samen en we zijn wel wat van plan. Tot nu toe beste prestatie 23e dus we gaan er voor!

Uiteindelijk gaat het ons en de meesten er om er lekker een weekje uit te zijn met gezellige gelijkgestemden om je heen. Wij kunnen niet wachten. Ik ga nog even de Coppa rijden (jij volgens mij niet weet je het zeker?) maar daarna de auto klaarmaken voor het grote avontuur.
                          Uiteraard gaan Rutger en ik in eerste instantie ook voor een lekker gezellig weekje weg. Een goed resultaat is daarbij mooi meegenomen.
                          Coppa rijd ik inderdaad niet, die valt samen met WRC Portugal.. Daarentegen gaan wij (zeer waarschijnlijk) oefenen in de Delta.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FredH Bekijk bericht
                            Laat even weten in welke hotels jullie zitten. Nemen wij een ander, kunnen we in ieder geval lekker doorslapen zonder alarmgeluiden van camera's!
                            Maandag Chateaux Bestatuniete ****
                            Dinsdag Residence Nietebekente *****
                            Woensdag Chateaux Noggetebauwe ****
                            Donderdag Residence Nonexistente ****
                            Vrijdag KZN (Kasteel Zonder Naam) *****
                            Zaterdag Grand Hotel Huis ter Duin ****

Comment

Ik denk dat ik in de 911 ga slapen ;-)
                              Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducatist Bekijk bericht
                                Ik denk dat ik in de 911 ga slapen ;-)
                                Het schijnt dat je dat overdag ook soms doet: als je langs een controle rijdt zonder te kijken of er nog een herstelopdracht onder staat.....:)

Comment

Ja GVD !!.... maaarrrrr ik moet wel zeggen in de DELTA hebben ze er in het klein reclame van ARM op staan en de andere keer een klein tekst dus was soms wel verwarrend in het voorbij rijden.. gelukkig was ik niet de enige die dat had !
                                  Last edited by Ducatist; 12-03-09, 14:08.

Comment

Ja GVD !!.... maaarrrrr ik moet wel zeggen in de DELTA hebben ze er in het klein reclame van ARM op staan en de andere keer een klein tekst dus was soms wel verwarrend in het voorbij rijden.. gelukkig was ik niet de enige die dat had !
                                    Inderdaad, meerdere keren achteruit gereden in de Delta :-(

Paar stempels stonden ook weggedraaid, had ik hetzelfde probleem...

Comment

Ik bevind me weer in goed gezelschap, miste ook een tekst en smeerde ons 3 foute controles aan. En idd laat die verwarrende reclame dan ook achterwege.

Comment

pieeffff dacht dat het aan mij lag...

Comment

Nou, bij jullie in de wagen lag het ook aan jou ....:-)

Comment

En bij ons in de wagen lag het aan Bert.
                                            Het ligt nooit aan de navigator hè !

Comment

:-p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce13 Bekijk bericht
                                                Het ligt nooit aan de navigator hè !
                                                Dit niet nee, maar de rest... :-)

<pookt nog even het vuurtje op in de discussie navi-driver-verhoudingen>

Zijpad:
                                                Ik zie steeds navi's uitstappen om te stempelen.
                                                Wat is dat toch, ben je dan sneller weg of zo?

Comment

Ik stempel ook liever zelf.
                                                  Meestal is het inderdaad sneller, zeker als je achteraan in een treintje rijdt.

Gaat ongeveer zo: 3 wagens voor je bij de stempelcontrole.
                                                  Alle 3 de rijders stappen uit, maar moeten eerst de wagen op de handrem zetten, gordels losmaken en om de wagen heenlopen. Ik hang al half uit de wagen voordat we stil staan, dus ik heb er al minimaal 1 maar vaak ook 2 ingehaald voordat we bij de stempel zijn.
                                                  De rijder die voor mij heeft gestempeld loopt terug naar zijn wagen (moet weer omlopen) terwijl mijn rijder de rij al voorbij heeft gereden (niet gehinderd door de ander wagens, want daar zit geen rijder in!) en voor mij de deur heeft geopend.
                                                  Dus in 2 stappen zit ik in de wagen en zij we als eerste weg!

Op het moment dat we de stempelcontrole zien geef ik al aan wat de volgende situatie zal zijn zodat ik mij bij het wegrijden even kan concentreren op het vastmaken van de gordels. Al de wagens achter ons zien we de eerste honderden meters slingerend over de weg rijden terwijl hun rijders, sturend met de knieën proberen hun gordels weer om te doen.....

Comment

Maar het belangrijkste is de veiligheid.
                                                    Als navi is het gewoon makkelijker om je gordel weer snel om te hebben.
                                                    Bij een rijder kost dat oftewel tijd, of hij moet rare toeren uithalen om de gordel al rijdende weer om te doen, of nog erger, en dat zie ik regelmatig, de gordel wordt helemaal niet omgedaan !

Comment

Ziet het voor zich:

Stempelcontrole in zicht !
                                                      Piepende remmen onder begeleiding van stevige rookwolken en spoortjes rubber op het wegdek.
                                                      Navi gooit al zijn attributen op de wagenvloer, springt eruit, stempelt en rent terug naar de auto, chauffeur houdt motor op 4500 toeren.
                                                      Net als de navi één been in de auto heeft, laat de rijder de koppeling omhoog komen, deur klapt dicht door de acceleratie en knelt bijna andere been af. Navi wil zijn kaarten weer pakken, die zijn inmiddels onder de voorstoel door achterin beland.
                                                      Na 200 meter slaat de chauffeur rechts af, navi heeft inmiddels zijn meeste spulletjes weer gevonden en leest : “’1200 meter op kruising rechtdoor””
                                                      Na 800 meter is er een einde weg.”
                                                      “”Rijder vloekt, klopt niet”’
                                                      Navi, nog een beetje versuft: “” Ben jij na de stempelcontrole linksaf gegaan? “”
                                                      Rijder: “je had toch rechts gezegd? “’………………………..enfin 800 meter terug!

Lekker snel ;-)

Comment

Als je ziet hoe sommige navi's zitten met alle troep op schoot, soms echt helemaal ingebouwd, dan denk ik toch dat het makkelijker is dat de rijder uitstapt.

Maar inderdaad klooien met een gordel is wel lastig (en soms gevaarlijk), zeker als je niet even als een driepunts met e1n hand vastklikt.

Comment

navigatrice houdt arm op "stempelstanghoogte", ik rij zeer scherp langs, navigatrice grijpt complete stempelpost en onder het rijden wordt er netjes gestempeld en daarna pleurt ze dat ding gewoon weer 't raam uit....begrijp niet waar jullie zo moeilijk over doen ;-)))))
                                                          buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

@Parohl:

ik kan niet ontkennen dat ik dat nooit heb meegemaakt. Lijkt nu wel veel grappiger dan toen....:)

Comment

Parohl is bij de Delta meestentijds gaan stempelen.
                                                              Op een van de weinige momenten dat ik er uit ging was de navigatrice voor me uit het raam aan het hengelen naar het stempel.
                                                              Graait twee keer mis en voor de derde keer pak ik snel het stempel en roep “te laat”.
                                                              Stempel zelf eerst een geef het stempel in de hand van de zoekende.
                                                              @smoezels komt je dit bekend voor?
                                                              Co-Pilot

Comment

ehhhh nee niet echt... ze grijpt alleen mis als ik erg moe ben
                                                                buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

Working...
                                                                X