Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vage handelaren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vage handelaren

Ik hoor de laatste tijd veel roddels over bepaalde Belgische klassieke auto handelaren, want de laatste tijd komen er via-via allerlei neppers/replica's met zogenaamde echte historie daar vandaan. (Alfa TZ1 bv.)
    Maar daar wil ik liever niet over uitweiden.

Op anamera zag ik deze advertentie staan : http://www.anamera.com/en/detail/car/34028/index.html

De auto kwam me direct bekend voor en de setting ook. :-)
    Joop heeft de auto zelf ook te koop staan daar en op zijn site staat hij ook nog te koop :

Anamera is the world's premium car portal. Your automobile deserves far better than a listing among the common offerings of the local classifieds. At Anamera, your vehicle shows class! It appears in the proper company of other exceptional cars - in front of an audience that truly appreciates its value. Anamera is where the premium car market is found.

Joop Stolze is in hart en nieren liefhebber van klassieke sportwagens. Zeven en dertig jaar geleden importeerde hij z'n eerste rode TR3A uit Londen.

Maar ik zie dit wel vaker. (zoek ook eens naar die Cadillac NART Zagato bv. die gaat van handelaar naar handelaar en wordt steeds duurder)

Wat voor vage lui doen dit eigenlijk? Er is toch niemand die even 28K overmaakt en dan de auto maar laat opsturen neem ik aan? Want ze hebben de auto zelf blijkbaar niet, maar zetten hem wel te koop.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Je ziet ook veel advertenties hier in .nl van recente modellen waarbij de auto nog (vaak in Duitsland) staat.

Kennelijk gewoon doorschuif-handel ofzo.

Comment

Vaag idd. Wellicht een afspraak met Joop gemaakt, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ze liegen ook nog, want de auto staat niet in italie. En de tent lijkt mij er niet een van 'ff geen tijd om foto's te maken dus we jatten ff iets van een ander'.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Nog een idem advertentie van die Italiaanse toko: http://www.finecars.cc/en/detail/car...ache=1&ret=202

En dit zijn alle autos die die tent te koop heeft staan: http://www.finecars.cc/en/dealer-inv...st%5Bshow%5D=1

Comment

En dit is de normale website van "die tent"

Misschien doen ze wel zaken met Stolze, of er is een fout gemaakt bij Anamera.

Het is misschien niet zo spannend als gedacht ...
          Veritatis simplex oratio est

Comment

w220l naief vogeltje dat je dr bent. dit soort omkatterij is scheringa en hagelslag in deze bisnis. die shaguars zijn gewoon in drie stukken gezaagd en worden in delen te koop aangeboden door illegaal hier opererende poolse Antillianen. hoe denk je anders dat al die jonge gaste zon dikke wage kenne rije. duh.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Nah, ik heb Joop net gebeld, erg blij met de informatie.

"Als ie ze wil adverteren moet ie ze eerst maar eens kopen" was zijn antwoord.

En ja, hij heeft verschillende malen zaken gedaan met deze Italianen, dus Joop is niet onbekend met/voor de XK garage.

Overigens zit er niet veel verschil tussen de vraagprijs bij Joop en XK, zo'n 6K bij de Dart en iets van een 1,5K op de Lancia.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                "Als ie ze wil adverteren moet ie ze eerst maar eens kopen" was zijn antwoord.
                Haha, mooi antwoord :-)

Comment

Heb het ook wel eens gehad toen ik 1600 fulvia's te koop had. Die werden door verschillende 'handelaren' aangeboden. M.i. met de hoop dat ze een geinteresseerde vinden en deze aan je kunnen doorschuiven voor een vergoeding.

Moet je eerlijk zeggen dat ik het aanbod van klassieke auto's op het internet 1 grote puinhoop vind. En ik denk dat het tijd is voor een opvolger van google als zoekmachine. Die is verre van zuiver!!

Comment

Had je Fulvia 1600's te koop, of 1600 Fulvia's???? :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Hé.......... onze Jaspert is wakker :-)
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ja, ik bedoel, als ik 1600 van die dingen had staan zou ik ze ook over meerdere locaties verspreiden om zo de exclusiviteit een beetje te waarborgen. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ach...1600 van die dingen verpatsen levert ook maar één echte auto op :-)
                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Struin internet maar eens af. Er zijn wel meer van die bedrij(fjes)(ven) die dit doen.

Comment

HAHA!! 4 fulvia 1600's slechts... Nr5 in de maak.

Comment

Tjonge jonge, vage handel idd. En hoe doorzichtig ook...

Comment

Zo werkt www.autosalonsingen.com ook. Die adverteren met honderden auto's en als je daar komt staan er "slechts" 90 ofzo!

En zo zullen er vast nog wel meer zijn....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Baron Bekijk bericht
                                    Zo werkt www.autosalonsingen.com ook. Die adverteren met honderden auto's en als je daar komt staan er "slechts" 90 ofzo!

En zo zullen er vast nog wel meer zijn....
                                    Daarom wil "men" ook graag vooraf weten wanneer je langskomt als serieuze koper, en om hun dan gelijk onder de vage handelaren te scharen, tja..

PietHein de bandentrapper zoekt het maar uit.

Comment

Nou ja, een beetje apart is het natuurlijk wel.
                                      Het merendeel zal best betrouwbaar zijn, maar ik zou het fijner vinden als ze dit niet zouden doen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Waarom eigenlijk niet? Het vergroot het bereik alleen maar toch?
                                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                        ----------------------------------------------------------------------------
                                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                        '00 BMW E39 528iA Touring
                                        '06 BMW Z4M Roadster
                                        '96 BMW E36 328i trackracer
                                        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ja, en ook de prijs. :-)
                                          Ik betaal zelf liever niet teveel.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

en weer een voorbeeld

10.000 euro vraagprijs bij de één

en een paar plaatjes naar beneden, op dezelfde bladzijde

12.950 euro bij de ander

Voor dezelfde auto dus.

Zou het transport van Duiven naar Terborg 2.950 euro kosten?
                                            Last edited by Ton van S; 25-02-09, 21:05.

Comment

Ja, duur geintje. :-)
                                              Wel leuke GT!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kan het niet zo zijn, dat hij al een tijd in Terborg heeft gestaan, misschien zelfs in consignatie, en dat hij nu gewoon verkocht is aan dat bedrijf in Duiven en dat die lui uit Terborg de advertentie nog niet hebben verwijderd?

Comment

In Duiven geven/gaven ze geen garantie, meeneemprijs dus... In Terborg waarschijnlijk wel en is de prijs inclusief service en evt inruil. Als dat zo is vind ik het niet zo raar.

Comment

Working...
                                                  X
                                                  😀
                                                  🥰
                                                  🤢
                                                  😎
                                                  😡
                                                  👍
                                                  👎