Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klassieker Beurs Antwerpen 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klassieker Beurs Antwerpen 2009

Als ik vrijdag tijd kan vrij maken/krijgen, ga ik 's middags even neuzen.
    Nog andere Gummers die gaan?

Ben je nog geweest?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ben er geweest. Viel me niet tegen dit jaar. Mijn mond viel decimeters open toen ik een DB4 Zagato zag - nalezen van het bordje erbij leverde op dat het een kopie was. Maar - dan wel het HEEL erg serieuze kopieerwerk. Letterlijk een kloon. Verder sowieso de nadruk op Brits spul; een leuk rijtje Morgans onder andere en bijvoorbeeld een van de oudere Jensens. Ook redelijk wat lekker ranzige RR's. De zalen stonden trouwens blauw van de frituurtenten - hee, 't blijft Belgistan he. ;-)
      Clio Mexx 1.4 '97
      Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Ben je nog geweest?

Ja en ik zal nog wel even een keer wat neerpennen, maar dan wil ik de paar foto's die een beetje gelukt zijn ook nog wel even bewerkt hebben.

Comment

Oke!

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dus, foto's al bewerkt? :-)
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
              Dus, foto's al bewerkt? :-)

Maar niet gedaan, 'k kan er niet meer van maken dan dit:

Eigenlijk is het zonde van de tijd, want er is voor mij maar één echte beurs en dat is Techno Classica. Maar elke beurs is toch altijd weer een ontmoetingsplaats van bekenden en oude bekenden.

We zijn vrijdagmiddag gegaan en de beurs zou om 14.00 openen. Toen wij om kwart over aan kwamen stond er al een giga rij voor de deur en waren de loketten nog niet open. Uiteindelijk konden we om een uur of 3 naar binnen. De wachttijd heb ik echter aardig kunnen doden. Een paar plekken voor ons in de rij stonden nog twee oude bekenden die samen met ons getracht hebben de restauratiecursus in Turnhout te volgen. De Gummers die al wat langer hiemee lopen kunnen zich dat debacle nog wel herinneren, waarschijnlijk. Ook trof ik buiten nog een oude bekende die ik nog uit Nederlandse autosport kende (journalist, Daf rallyrijder) en later nog klant was bij een autobedrijf waar ik werkte. De laatste keer trof ik hem op Zandvoort toen hij zijn vooroorlogse Riley uitliet. Dat was toch al weer een jaar of 10, 12 geleden.

Toen we eindelijk naar binnen konden, liep ik bij de eerste de beste stand al weer een bekende tegen het lijf op de stand van het Jensen Genootschap. Die hadden trouwens een mooie stand, maar dat is ook makkelijk als er een decorbouwer in je vereniging zit. Aansluitend op de Porsche Classicstand gaan buurten (waar we trouwens ook de dag weer hebben geeïndigd).

Daarna zijn we maar eens gaan zwalken over de beurs. Tussendoor nog een pintje gepakt op de stand van de organisatie van de 6 uren vd Noorderkempen. Qua auto's die er op de stands stonden lag de kwaliteit op een redeljk tot zeer knap niveau. Ik kijk wel altijd mijn ogen uit bij de kraampjes met allerlei gereedschap en gebruikte onderdelen. Wat zit daar een verscheidenheid aan mooie spullen en oud ijzer bij :-)

De aangehaalde Zagato remake is gebouwd op een DB4 die "wat" schade had. Chassis is ingekort en daar is met veel investering een goed gelijkende van gemaakt. Toch staat de auto al lang te koop en wordt zo af en toe wel eens onder de aandacht gebracht van een vriend van Ivo die zelf een DB4 heeft en daar mee deelneemt aan hist. rally's. Wat mij werd verteld is dat, ondanks dat de prijs milder is dan die van een echte, de mensen die zoiets wel zien zitten dan liever meer geld uitgeven voor een echte. De zoon van de EDIT gewone DB4 eigenaar heeft trouwens sinds kort zijn eigen toko http://www.beau-car.com.

Misschien wel wat voor Harry? :-)) http://www.beau-car.com/images/cars/_MG_6354.jpg

Samenvattend. Gezellig middagje uit in een ontspannen sfeer en
              Last edited by Ton van S; 12-03-09, 19:24.

Comment

Mooi...............die kermitgroene Porsche.
                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Tja, ze willen dan liever een standaard DB4 i.p.v. een Zagato-replica neem ik aan.
                  Zo'n Zagato is namelijk echt heel erg duur (paar miljoen) en die staan bijna nooit te koop.

Stond wel leuk spul verder, maar ook ik heb het een beetje gehad met de normale autobeurzen, zoals deze.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                  X