Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rally van de Grensstreek 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Rally van de Grensstreek 2009

    Ja ik denk, ik open het draadje al vast maar :-)
    De volgende die wij rijden:

    http://www.rallyvandegrensstreek.nl/pages/menu.htm

    Een paar jaar niet verreden, voor het laatst in 2005.
    Eigenlijk kort voor dat wij begonnen met rijden, tenminste de NK-rallies, dus voor ons voor het eerst.

    Programma:
    25 april 2009
    12.00 uur documentencontrole bij Priory Corsendonk
    13.30 uur publicatie startlijst
    14.01 uur start eerste deelnemer
    18.00 uur finish eerste deelnemer etappe 1

    26 april 2009
    7.30 uur publicatie startlijst
    8.01 uur start etappe 2
    12.00 uur finish Rally van de Grensstreek
    12.30 uur aanvang lunchbuffet
    13.30 uur publicatie voorlopige einduitslag
    14.00 uur publicatie definitieve einduitslag, aansluitend prijsuitreiking

  • #2
    295 pegels voor 2 ochtendjes?
    T'is de moeite weer...
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

    Comment


    • #3
      *skup*

      was dit weekend dus.

      In e1n woord: Heftig!

      Zaterdag stoffig, vandaag nat.
      Zaterdagavond stonden we 23e, einduitslag weet ik niet, alleen de eerste 10 zijn vermeld.

      Twee gummers gezien: Bihornie (werd 2e, gefeliciteerd!) en Veloce13 (reed de 0-auto).

      Morgen meer...

      Comment


      • #4
        heftig

        En het is inmiddels morgen, horen we nog wat van je ?
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
          heftig

          En het is inmiddels morgen, horen we nog wat van je ?

          Ruud zit nog te tikken. Draadje wordt dan onmiddelijk een pagina langer, zoveel tekst is het :-)

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
            En het is inmiddels morgen, horen we nog wat van je ?
            Heb nu even geen tijd om een verslag te maken (moet gewoon werken, gek he).

            Vanavond ga ik mijn best doen.

            Comment


            • #7
              Ik heb meegereden met mijn vader en hebben een 2 hele leuke dagen gehad, met een wat minder einde… De sfeer op zaterdag was zeer relaxed, mede door de mooie start (en finish) locatie Priorij de Corsendonk is echt een perfecte locatie, durf zelfs te beweren de beste die ik ooit in een rally mee heb gemaakt. Ook het weer was super. Hele mooie route, met onvoorstelbaar veel onverharde weggetjes. Na dag 1 stonden we 2e op ongeveer 1 bordje afstand van de nummer 1, vol goede moed aan dag 2 begonnen dus! Wat regen maar weer een mooie route. Het reglement was niet helemaal waterdicht en het was soms ook ietwat onduidelijk wat de uitzetter wilde, maar overall een hele leuke rally. Het tijdsschema was wel erg krap.

              Bij de 1 na laatste TC, 11 km voor de finish reden we door een kuil op een onverhard pad. Een enorme klap en daarna stoom en geratel betekende het einde van onze rally. De vaste fan is door de radiator geslagen, die direct leeg liep. Heel heel jammer, maar het belangrijkste is dat de auto weer klaar wordt gemaakt voor de Tulp, we zullen zien…

              Comment


              • #8
                Ah, jij was er ook bij, ff gemist.
                (nog niet eerder kennisgemaakt ook...)

                We hebben bij een TC wel (naar nu blijkt) jullie grijze MGB zien staan met de reparatie-Volvo erbij. Jammer, maar dat risico zat er wel in met dit soort paden, er zaten gaten bij, niet normaal.

                Hoewel de Tourklasse regelmatig de onverharde wegen links (of rechts) zal laten liggen, voor de sportklasse is er echt sprake van een mix… Heftig slingerende wegen worden regelmatig onderbroken met ruige doorsteekjes. Ze zijn oldtimerbestendig (op een enkele gemene ‘pothole’ na) maar zondag zien de auto’s er zeker uit als echte rally-auto’s!
                Het was aangekondigd, maar toch...

                Comment


                • #9
                  Ja gek is dat Ruud, de meeste mensen op gummen heb ik wel minimaal een keer de hand geschud.
                  Dat gat waar we in reden viel op zich wel mee, het moet niet kunnen gebeuren dat de motor zo ver naar voren schiet dat de radiator geraakt wordt. We hebben nog geprobeerd de gaten met plamuur dicht te smeren, maar dat schoot niet op. Echt lek als een mandje. Uiteindelijk was een trailer ons trieste lot...

                  Comment


                  • #10
                    Maurits, had mij ook niet gelukt in 10minuten, maar ik heb ooit van de Fulvia een gat in de radiator gehad doordat de moer van van de krukaspoelie er doorheen gevlogen was. Met 20liter water het hotel weten te bereiken (halverwege de sls) en radiator gemaakt om de volgende ochtend weer te starten. Met een kniptang de 'zigzagdingetjes' naast de waterkanalen weggehaald en dan de lekke kanalen (een stuk of 5) onder en boven als een sardineblikjesopener opgerold met een punttang. En dat terwijl iedereen om je heen verhalen over eieren erin, kauwgom erop etc houdt....

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door MauritsV Bekijk bericht
                      Dat gat waar we in reden viel op zich wel mee, het moet niet kunnen gebeuren dat de motor zo ver naar voren schiet dat de radiator geraakt wordt.
                      Da's niet fijn, Maurits :-( Check de motorsteunen gelijk even als jullie toch aan het sleutelen zijn. Zit blijkbaar toch iets teveel beweging in.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                        Morgen meer...
                        De eerste dag begon niet goed, auto was redelijk ingebouwd in de garage, kon hem met wat manouvreren er toch uit krijgen. Maar ook helemaal onder het stof in een paar dagen, dat was balen. Op weg naar huis om te vertrekken sloeg de motor af en kreeg ik hem niet direct weer aan de praat. Ik vroeg me toen af of dat slechte voortekens waren :-(.

                        Gelukkig probleemloos via Chaam en Baarle naar Oud Turnhout gereden. Routeplanner gaf aan via Eindhoven of via Antwerpen, maar met de werken bij Brecht en de reconstructie N209/A12 bij Bleiswijk was dit de beste optie.

                        De starttijd van de rally was prettig gekozen. Bij de briefing werd al aangegeven dat het tijdschema krap was, maar dat je niet gek moest laten maken. De beroemde 30-minuten-regel was hier niet van toepassing. Wel was het zo dat bij meer dan 15 minuten vertraging de TC als gemist gold qua strafpunten.

                        Vooraf was aangegeven dat er niet gemanipuleerd zou zijn in de kaarten omdat het zo al moeilijk genoeg was. Dat klopte, soms was je echt aan het zoeken om de juiste weg te vinden, en we waren duidelijk niet de enigen.

                        De eerste dag was met al die onverharde wegen een hele stoffige dag. Ik kan daar (met mijn allergie) niet zo best tegen, maar om daarom maar de ramen dicht te houden was ook niet echt een optie. Bovendien zou het niet gewerkt hebben want dat hele fijne spul gaat gewoon overal doorheen, het zat namelijk ook in de kofferbak.

                        Wij hadden op een gegeven moment het idee dat de verharde stukken alleen maar bedoeld waren om bij het volgende onverharde stuk te komen. Ik kon dat de eerste dag niet zo waarderen (tweede dag wel trouwens :-) )

                        Eigenlijk ben ik verbaasd dat niet meer mensen radiateuren of uitlaten kwijt geraakt zijn, want sommigen gingen echt hard over die zandpaden, ook met die lage Healeys waar er aardig wat van meereden. Ik ben qua tempo wat voorzichtiger op het onverhard, maar ook ik kon niet voorkomen dat een breedstraler onder de bumper scheef kwam te staan.

                        De tweede dag was wat regenachtig, soms wat meer, soms wat minder. Zandpaden waren gelukkig nog steeds niet modderig maar het stof was weg.
                        Ik vond het systeem Sprintrijden wel grappig. Situatie werden niet aangegeven door een afstand of een kaart, maar door de tijd die je erover deed om er te komen. Het testje door het bos was leuk, maar ik ben benieuwd hoe de startplaats eruit zag bij de 75e auto. Wij waren er als ongeveer 25e (denk ik) en toen waren er al hele diepe kuilen door de vertrekkende auto's.

                        In de bolpijl tussen TC13 en 14 klopte twee keer op rij een afstand niet, maar gelukkig hebben we daar wel de goede weg gevonden.

                        Alles bij elkaar een leuke rally, waarbij het tijdschema best ietsje ruimer had gemogen.

                        Nog wat losse flodders:
                        - de anti-Q-zones, leuk gevonden, maar niet nodig. Verkeerd signaal ook naar de buitenwereld.
                        - reglement (Maurits gaf het ook al aan) niet helemaal in orde. Voorbeeld: stickers van de organisatie die punten, pijlen en TC blokkeren wel. Helaas werd geen punt, pijl of TC door een stikker aangeduid, maar alles werd gewoon met de zwarte pen getekend. En tussen TC1 en TC 2 was punt 10 alleen te bereiken door door de cirkel en het streepje van punt 12 te rijden.
                        - tanken was door het tijdschema een probleem. Meestal wordt er rekening mee gehouden (tja we zijn verwend :-) ) De eerste dag heeft de jerrycan uitkomst gebracht (ik gokte verkeerd, dacht het wel te redden), maar dat is ook een tijdrovend oplossing. wat loopt zo'n ding langzaam leeg.

                        Ben nu wel benieuwd naar de uitslag.
                        Last edited by Ruud; 27-04-09, 18:42.

                        Comment


                        • #13
                          Nog even over de auto:
                          De auto liep vooral laag in de toeren niet lekker, pakte slecht op van stationair, hoge toeren waren geen probleem. Tweede dag leek ook beter te gaan met de auto dan de eerste dag. Is kennelijk gewenning aan de nukken denk ik.

                          Comment


                          • #14
                            Bedankt Ruud voor het goede verhaal en duidelijke waarom.

                            Wel moeilijk schijnbaar om uitslag en uitleg binnen 24 uur op de site te krijgen.
                            Co-Pilot

                            Comment


                            • #15
                              Trouwens Maurits, ik herinner me nog dat Peters/Peters hetzelfde hadden met hun MG voor ze die tijdens de Horneland oprolden en inruilden voor hun huidige Saab. Misschien toch constructiepunt in combi met electrische fan?
                              Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                              Comment


                              • #16
                                Goed verhaal en je maakt me nieuwsgierig naar deze rallly.
                                Héél vroeger was ik op onverhard altijd behoorlijk snel, jaja zelfs met een lage mini.
                                Dat spelletje lag me wel. Tegenwoordig ben ik beter op verhard dan voorheen, een mens is nooit te oud om te leren :-)
                                Dus als deze rally volgend jaar weer voorbij komt, toch maar eens een inschrijving overwegen.
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                Comment


                                • #17
                                  Ed02

                                  Ze hebben toen, na de total loss in de Horneland van 2004, nog wel een andere BGT terug gekocht.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                    Héél vroeger was ik op onverhard altijd behoorlijk snel, jaja zelfs met een lage mini.
                                    Het is me al meer opgevallen en nu was het ook weer zo dat juist die Mini's erg makkelijk snel over het onverhard gaan. Weet niet waar dat aan ligt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nog steeds geen uitslag.

                                      Met grote vreugde heb ik naar een film gekeken via de site
                                      .
                                      Wij hebben fantastisch filmmateriaal voor u op de website geplaatst! Unieke historische beelden van de Coupe des Alpes '58. In 4 afleveringen van 10 minuten volgt u de deelnemers, gefilmd door een cameraploeg die zelf aan de rally lijkt mee te doen. Met een gemiddelde van 60km/h dienen de (berg)etappes te worden afgelegd. Een ware slag voor mens en machine. Ga hier naar de beelden.

                                      http://www.rallyvandegrensstreek.nl/...20rallying.htm
                                      Co-Pilot

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TinoJee Bekijk bericht
                                        Met grote vreugde heb ik naar een film gekeken via de site

                                        Datman op 24-01-09




                                        http://80.69.93.88/forum/showthread....3858#post53858

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nu wel, kreeg net de mail van de organisatie:

                                          http://www.rallyvandegrensstreek.nl/...09%20sport.pdf

                                          19e plek voor ons. Was dus een goede zondag.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Last edited by Ruud; 28-04-09, 22:14.

                                            Comment


                                            • #23
                                              hier staan de foto's:
                                              http://images.tsm-support.com/#11.3

                                              Comment


                                              • #24
                                                Goed werk Carina en Ruud met de klassering.
                                                Mooie foto’s op groot formaat en goed te zien stof en onverhard.

                                                Ooit noemde Maple de broers Vanoverschelde de jongeren met potentieel.
                                                Met de klassering 2 en 3 maken ze dat helemaal waar.
                                                Dat de Nederlandse organisatie ze een verschillende achternaam geeft , 50 strafpunten :-)

                                                Ton van [email protected] Ik kan het niet van je winnen met je ijzersterk geheugen.
                                                Overeind blijft “met grote vreugde..enz..”
                                                Co-Pilot

                                                Comment

                                                Working...
                                                X