Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

informatie gevraagd over oude simca dealers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• informatie gevraagd over oude simca dealers

Info gevraagd over oude simca dealers

Wie kan we wat op weg helpen ?

h v poelgeest amstelveen (toenamlige locatie op stationsstraat)

vd velden heb ik inmiddels al nodige insde info over (heb er zelf gewerkt).
    Simca 1000 rallye 2 (RWD)
    Peugeot 404 1961 (RWD)
    BMW 3 touring (RWD) daily
    VW POLO 1.6

Ik woonde vroeger in Den Haag vlakbij Simca Van der Gun aan de Eindstede.
    Er schijnt nu een Aldi op dezelfde plek te zitten.

Wat voor info wil je weten?
    (niet dat ik veel uit die tijd weet, want ik woonde daar tot mijn 14e)

EDIT: is dus niet aan de Eindstede maar aan de Lange Stede
    Last edited by Ruud; 09-03-09, 19:38.

Comment

Garage Biesheuvel in Huizen, Simca-later Talbot
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LEFFE404 Bekijk bericht
        h v poelgeest amstelveen (toenamlige locatie op stationsstraat)
        Waaaat, de verschaffers van de Heilige Propellor zijn begonnen met door stakers in mekaar gescheten knoflookmeuk??? :)

Euh, je hebt een Peugeot-garage in Goirle, Spijkers heet die. Deden toen ik klein was ook Talbot, dus wellicht was dat ook een Simca-dealer daarvoor.

Misschien dat Joshua hierin iets kan betekenen?
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

ff c/p gedaan uit het online Gemeente-archief:

nog een:
          Last edited by Ruud; 09-03-09, 19:46.

Comment

Volgens mij hebben eind jaren zeventig veel Peugeot dealers Simca door hun stroot geduwd gekregen. Kwam je halverwege jaren tachtig bij een peugeot-dealer voor Matra (dus Simca) onderdelen, dan waren ze niet blij.
            Sommigen zochten zuchtend naarde onderdelen nummers, anderen zeiden meteen al 'och man, die ouwe Simca-zooi hebben we allemaal allang de container ingedonderd'
            Moest ik meteen aan denken toen 1 van die Peugeot-dealers ondanks op de fles ging...

Comment

Overigens hier vlakbij, in Oudenbosch zat Simca-dealer Laarrakker. Zit nu een supermarkt in. Toen ik 9 was, had ie een knalgele Bagheera in de showroom staan - elke dag liep ik van school naar die garage, en stond ik daar met mijn neus tegen de showroomruit te kijken totdat ik door een van mijn ouders werd afgehaald.

Comment

Mijn vader is jarenlang werkplaats chef geweest bij garage Gesink in koog aan de zaan. Ze verkochten daar Simca, Chrysler en Sunbeam. Later vielen Chrysler en Sunbeam af en veranderde Simca in Talbot. Nog l;ater werd dat natuurlijk volledig Peugeot. Ik heb daar heel veel rondgelopen op zaterdagen en in vakanties. Er zaten ook hele leuke auto's tussen, de Simca Matra Bagheera (later de Murena), de Rancho, de Sunbeam Lotus, Simca 1000 Rally 1 en 2 etc.

Comment

Ha, die Leffe404;

Hier in IJmuiden was oorspronkelijk garage Inia aan de Kennemerlaan de Simcadealer, later kwam er een vestiging van Zentveld & Van Breemen aan de Betelgeuzestraat. Dat pand staat nu weer te koop; interesse?
                  Scherven brengen gelul.

Comment

In Bergeijk (Noord-Brabant) heeft autobedrijf Van Veldhoven vroeger Simca gedeald. Is intussen overgenomen en van naam veranderd: http://www.autobedrijf-theuws.nl/

Een broer van de vorige eigenaar, ook een Van Veldhoven dus, is de voorzitter van de Nederlandse Simca club, en een collega van me. Zijn zoon heeft trouwens nog pas een Talbot Horizon opgeknapt.

Als je iets nodig hebt, kan ik het wel eens navragen... Geef maar een seintje op fonsdhaens apenstaart hetnet.nl

Fons
                    Voorheen A4tdiAvant

Comment

Van Jaarsveld in Montfoort, Woerden en Veenendaal.

Comment

In Oude Pekela zit garage Dijkhuizen en die was tot op het laatst Simca/Talbot-dealer. Zie http://www.garagedijkhuizen.nl/

De zoon van de oude eigenaar verzamelt tegenwoordig oude Simca's. Hij heeft fantastische auto's staan. Als je de eigenaar belt en het uitlegt, krijg je ongetwijfeld het nummer van die zoon en een schat aan informatie.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Biesheuvel autosport is van oorsprong Simca dealer.

De broers Biesheuvel zijn het rally rijden begonnen met een 1100 TI
                          Co-Pilot

Comment

Zal morgen eens wat snuffelen.
                            Check btw ook eens www.simca.startpagina.nl

Comment

Volgens mij was garage Smeets in Echt ook Simca-dealer. Doen nu Renault.

Gr Jeroen
                              Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Net even met mijn collega van L'Aventure gesproken. Hebben hier geen dealerlijst van weleer meer, maar de volgende namen kwamen spontaan op in zijn 70+ hersenpan:

- Visscher, Culemborg
                                - van Jaarsveld, Montfoort
                                - Lugtenburg, Maarssen
                                - van Hees, Vleuten
                                - Willemse, Bunnik
                                - Poelenburg, Heemskerk
                                - van de Cruijs, Maastricht
                                - De Nobelpoort, Zierikzee

Comment

Van Hinsberge in Geleen

Comment

Las gisteren in Simcarama, het clubblad vd Simca Automobiel Club Nederland, een stukje van iemand die (hè,hè) herinneringen ophaalde, met daarbij een deel vd 'lijst van servicepunten Simca Nederland per 1 mei 1963'

Kempers, Aalten,
                                    C. Rijke, Alkmaar
                                    Boessenkool, Almelo
                                    Bervo, alphen a/d Rijn
                                    van Keulen, Amersfoort
                                    van Poelgeest, Amstelveen
                                    Dan in Amsterdam: Asmoco, Smelt, vd Gun, Haarlemmerpoort, De Hoofdweg, van Mourik, J. Muller, van Vueren, Zuid Frisia, Smit.

En daar houdt het plaatje op, maar het dealernet was dus gegroeid van 30 steunpunten in 1958, naar ruim 130 in 1963.

Simca had medio jaren '70 ook een marktaandeel van 10 %.

Comment

simcadealers

Kwam pas geleden nog oud briefpapier van de garage van mijn opa tegen, met simca-logo.Ik dacht altijd dat hij Ford dealer was, maar kennelijk ook simca.Ik weet wel dat hij simca gereden heeft. Hij stond al in 1 van de eerdere berichten, zijn naam was Boessenkool.De garage, die in Almelo stond, is allang geen garage meer. Het laatste dat ik zag was dat er een erotische winkel in zat, om het maar netjes te zeggen. Ik zit er niet zo mee, maar voor familie met herinneringen aan dit gebouw wat pijnlijk natuurlijk.

Comment

Blij met al die info, Leffe404 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                          Blij met al die info, Leffe404 ?
                                          Dat vroeg ik me ook al een tijdje af :-)

Sinds de eerste post nul-komma-nul reactie

Comment

Simca dealer

Je zult het niet geloven, maar ik heb de eerste 15 jaar rijbewijs Simca (de laatste gereden) In 1970 begon ik met een 1501 Special, daarna een 1000 Ralley2, 1100 GlS, 1301 Special en Talbot Horizon 1.5 GLS.
                                            Mijn garage was de Wilhemina Garage aan de Wilhelminastraat in Arnhem, die volgens mij tot 1984 bestaan heeft. Het was uitsluitend een Simca-dealer. Baas en twee monteurs. Goede service!!!!

Na Simca heb ik 3 jaar een Saab 900 Turbo gereden en daarna (vanaf 1988) Volvo. Nu een C70 T5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                              Dat vroeg ik me ook al een tijdje af :-)

Sinds de eerste post nul-komma-nul reactie
                                              JAZEKER !

Het valt alleen niet echt mee echt wat te vinden. foto's al helemaal niet.

Heb zelf gewerkt bij vd velden zoetermeer en ben ook bekend met poelgeest amstelveen. Aldaar in de archieven wel wat gevonden.

Info in de simcarama bracht ook een boel "nieuws".

Wanneer ik eea verzameld heb, zal ik proberen een nuttig artikel er van samen te stellen.

Alvast allen bedankt voor de medewerking. Dat ik niet direct reageerde, sorry...
                                              Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                              Peugeot 404 1961 (RWD)
                                              BMW 3 touring (RWD) daily
                                              VW POLO 1.6

Comment

Working...
                                              X