Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banden voor historische rally auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Banden voor historische rally auto

Naar aanleiding van de opmerking van Pa Rohl of Hansie maar even een bandendraadje.

Veel rijders zullen het probleem hebben dat de keuzes beperkt worden door de maat.

Ik rij sinds 2004 met de Bridgestone 330 Evo in 185/70/13 onder de Manta, maar die wordt nu ook niet meer gemaakt.
    Ik heb er nog een paar liggen, en vorig jaar nog een verse set gemonteerd, die zitten nu onder de Ascona.
    Voor de winter heb ik een Firestone FW930 in 165/80/13, maar die is ook al weer 4 jaar oud, maar amper mee gereden.

Dus wat zijn de alternatieven in hardcore en iets minder hardcore?
    Last edited by Ruud; 16-03-09, 10:16.

Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
    Yokohama A021 185/70x13 krijg ik eind deze maand binnen, is een racingband (regenprofiel) met straattoelating ( E-keur en DOT nummer).

Van het oude forum weet ik nog dat Toyo Trampio genoemd werd als de beste band.

Comment

Deze stond ook goed bekend meen ik:

Avon CR 28 Sport 86H TL

Comment

De snelste weg naar de beste bandenkoop. Banden voor personenauto's en bestelauto's. Montage door garages bij u in de buurt, u de korting. Zomerbanden, winterbanden, 4x4's, terreinbanden, ect. Ongelooflijk voordelig, gratis bezorgt binnen Nederland. Simpele manier van bestellen, flexibele betalingsafhandeling, ruime keus.

lijkt mij keuze genoeg toch?

mijn TYPHOON meukbanden voldoen prima!!!!!
        buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

Wij hadden onder de 911 Pirelli P5 maar daar vond ik de wangen te slap van.. ben nu overgestapt naar Avon ZV3 omdat a; deze in de gewenste maat te verkrijgen waren en b; de wangen zijn wat harder. c; kwa prijs waren ze ook nog goed te doen.
          Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas

Comment

Waarschijnlijk heeft de Porsche een wat meer gangbare maat?

Comment

Dat dacht ik ook maar dat valt nog vies tegen ! vooral achter is niet "echt" makkelijk.

Comment

Reed/rijd met de Cooper altijd op Yokohama's A008, asymetrisch lekker zacht :-)

Comment

Als 't echt sportief en In Period moet zijn (en wat mag kosten): Michelin TB-15.

Anders Yokohama A345. Zeer goede allround eigenschappen op nat en droog en het ziet er nog redelijk old school uit. Kost geen reet.

Attached Files

Comment

C:\Documents and Settings\Leon\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\pic_a021r_01.jpg

Yokohama A021, betaalbaar en zeer geschikt.

deze dus; http://www.ears.co.uk/motorsport/aca...021_R_135.html
                    Last edited by axirally; 16-03-09, 11:10. Reden: deze dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                      Als 't echt sportief en In Period moet zijn (en wat mag kosten): Michelin TB-15.

Heb je al eens gekeken naar de beschikbare maten Cav?

Edit: en dat geld ook voor de Yokohama A345
                      Last edited by Ruud; 16-03-09, 11:37.

Comment

Jep, je moet je velgen ietsje pietsje verbreden Ruud. :)
                        Op de Daf konden ze beide prima met 6j 14 inch velgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                          Jep, je moet je velgen ietsje pietsje verbreden Ruud. :)
                          Ik wil niet elke keer moet kloten met de tripmaster Dennis, als ik door omstandigheden steeds wissel.

Comment

Yokohama A021, betaalbaar en zeer geschikt.

deze dus; http://www.ears.co.uk/motorsport/aca...021_R_135.html

Waarom is deze zeer geschikt Leon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                              Waarom is deze zeer geschikt Leon?
                              Ik gebruik ze al jaren. Voldoen super EN hebben E-keur. Zeker voor de rallys zoals de Horneland, en vele andere wedstrijden geschikt. De grip op alle soorten ondergrond is goed, slijtage valt mee. Dus....
                              Gewoon uit ervaring roep ik dit, en omdat ik ze verkoop natuurlijk :):)

Maar eerlijk is eerlijk, het is geen Michelin racing.
                              Ik heb al met zoveel verschillende soorten en merken gereden, al die jaren, voor mij zijn de beste nog altijd de Michelin racing banden. Nu kan ik voor goed 180-190 Euro nog wel nieuwe Michelin Racings kopen, maar die hebben geen E-keur en er staat only for racing purpose op.
                              De huidige Michelin TB 16/53x13 is wel met E-keur, maar gewoon niet meer te betalen, voor mijn laatste set heb ik iets boven de 1000 Euro afgerekend.
                              Dus nog een reden om een Yokohama te kiezen, die kosten officieel 111 Euro ex BTW, en maken de hobby beter betaalbaar.
                              Maar ik ben ze gaan verkopen omdat ze me bevielen, en toen dus in kontakt gekomen met Yokohama....

Comment

Ik rij met Bridgestone zomerbanden en had Vredestein Snowtrac winterbanden voor de Coppa, maar die waren vorig jaar toch niet opgewassen tegen de gladde weg. Nu heb ik de hand weten te leggen op Goodyears die vorig jaar als beste uit de winterbandentest kwamen. Viel nog niet mee, want de productie is al gestaakt en door de goede test waren ze overal uitverkocht. Maar mijn bandenman heeft er een paar weten te ritselen uit naproductie voor het zuidelijk halfrond. Ben benieuwd.

De Bridstone banden vind ik zelf erg goed zowel droog als nat. En gewoon te krijgen in de maar 175/60R13. Nadeel is wel dat in echt snelle bochten de band toch gaat rollen. Op een circuitfoto van de tulp van vorig jaar staat de band echt los van de velg en dat is minder.
                                Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Ik wil niet elke keer moet kloten met de tripmaster Dennis, als ik door omstandigheden steeds wissel.
                                  Bijzonder argument, Ruud!! Ik heb alle halda tandwieltjes liggen en wissel ze gratis voor je om! Tandwieltje kost 6euro, en mijn record voor een setje TB's is 1400eur. Zou wel weten waar ik een compromis zou sluiten.

Maar, wat voor velgmaat rijd je mee? Axirally zal de waarheid weten, maar rallybanden worden volgens mij gemaakt voor 13in en 15in (porsche) gemaakt. 14in is en blijft een probleem. Ik bouw nu een Fulvia en daar zitten 13in yoko's van axirally onder. Binnen 3dagen oid in huis. Geen enkel probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
                                    Bijzonder argument, Ruud!!
                                    Goed he! :-)

Nee, ik heb geen Halda maar een Retrotrip en GTI.
                                    Vroeger hing ik die Retrotrip ook wel eens in een andere auto (kan simpel), maar dat calibreren is niet zo fijn.

Je moet met die Retrotrip namelijk een kilometer met max 40 per uur rijden om te calibreren. Er zijn niet zo veel wegen hier waar dat veilig kan.

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
                                    Maar, wat voor velgmaat rijd je mee? Axirally zal de waarheid weten, maar rallybanden worden volgens mij gemaakt voor 13in en 15in (porsche) gemaakt. 14in is en blijft een probleem. Ik bouw nu een Fulvia en daar zitten 13in yoko's van axirally onder. Binnen 3dagen oid in huis. Geen enkel probleem.
                                    Reglementair dien ik met 13 inch te rijden.

Comment

Axirally heeft mail !
                                      Dit in het kader van nutteloze mededelingen.
                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                        Dit in het kader van nutteloze mededelingen.
                                        Hier nog een :-) :
                                        ik probeer je te bellen Pa, maar je neemt niet op.

Comment

Ha, die Ruud;

Op autobandenmarkt.nl vind ik, behalve wat uitloop van de Bridgestone B330 Evo (€55) nog Michelin Energy E3B1 (€71), Conti EcoContact3 (€55), Toyo 350 (€47) en Vredestein T-Trac (€47). Dan nog wat merken als Falken, Fulda, Semperit en Uniroyal om daarna te verzanden in toppers als Barum, Sava, Maloya, Hankook, Goodride, Debica, Kenda(nei, dà ken nie), Nankang, Maxxis, Wanli, Kingstar, Matador en Marshall. Keus genoeg voâh wènâhg....
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ha die naamgenoot, in de laatste categorie ontbreekt Federal, die heb ik nu. Slijten niet, maar glijden des te beter.
                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Zojuist telefoontje gepleegd, banden blijken al onderweg naar mij, en zullen uiterlijk eind deze week er zijn.
                                              Het gros van de Yokohama's is reeds verkocht.
                                              Voor de liefhebbers, ik heb nog 20 setjes 185/60x13 A048 beschikbaar.
                                              De resterende 185/60x13 A021 zijn voor eigen gebruik, sorry.
                                              Mocht ik aan het einde van het seizoen nog (eigen) banden over hebben, gaan ze in de verkoop.

Comment

Ha, die Pa;

Federal NoGrip Gladiaal zeker? Stond er volgens mij niet tussen; schande!
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Voor de liefhebbers, ik heb nog 20 setjes 185/60x13 A048 beschikbaar.
                                                  De resterende 185/60x13 A021 zijn voor eigen gebruik, sorry.
                                                  Mocht ik aan het einde van het seizoen nog (eigen) banden over hebben, gaan ze in de verkoop.
                                                  In het andere draadje had je het over 185/70/13 toch?

Comment

Vorige week gewoon via mijn reguliere bandenman
                                                    nog een setje Bridgestone 330 Evo in de maat
                                                    185/70/13 gekocht en gemonteerd op GB 6Jx13.
                                                    Topband en voor de winter gebrtuik ik Barum M&S
                                                    Peter

Comment

In het andere draadje had je het over 185/70/13 toch?
                                                      De 70 is op 2 na uitverkocht. Daar had ik niet zoveel van, is niet zo'n gangbare maat, normaliter. (Behalve op Gummen, schijnbaar :) )
                                                      De 185/60x13, daar had ik een grotere vooraad van genomen, dus die kan ik nog wel leveren.

Comment

Working...
                                                      X