Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coppa d'europa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • coppa d'europa

    Tot mijn verbazing zie ik hier nog niets over deze NK rally op deze site. Gaat er helemaal geen gummer naar TsjechiŽ voor de start van dit Smeets evenement? Voorgaande versies waren best de moeite waard dus misschien een ondergewaardeerde rally? Wij gaan in ieder geval een paar dagen onze beamer uitlaten!
    Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

  • #2
    Wij hebben in 2006 aan de Coppa deelgenomen, toen hij nog van Vaals naar Vaals ging. Fantastische rally.

    Het concept van starten ver weg kunnen we nu niet mee uit de voeten, vanwege onze kinderen en de oppasproblematiek. Dus helaas niet meer deelgenomen sinds de start ver weg is.

    Dit is ook de reden waarom de Tulpenrallye nog een brug te ver is.

    Comment


    • #3
      Jawel, volgende week mogen we weer. Het zal dit jaar wel wat minder sneeuw worden dan vorig jaar, maar ik heb er veel zin in.

      Comment


      • #4
        Vorig jaar enorm genoten dus dit jaar ook weer van de partij. Wat denken jullie, sneeuwkettingen mee?
        BMJW

        Comment


        • #5
          voorlopig zien de verwachtingen er prima uit. Zoveel sneeuw als vorig jaar zal er wel niet zijn. Ik wacht nog even af met de keuze winterbanden/zomerbanden. Vorig jaar op het laatste moment nog een setje snowtracs laten monteren en dat was maar goed ook.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
            Tot mijn verbazing zie ik hier nog niets over deze NK rally op deze site. Gaat er helemaal geen gummer naar TsjechiŽ voor de start van dit Smeets evenement? Voorgaande versies waren best de moeite waard dus misschien een ondergewaardeerde rally? Wij gaan in ieder geval een paar dagen onze beamer uitlaten!
            Wij zijn er in ieder geval bij, Ed! Voor de vijfde keer, met de rode BMW. Inderdaad lijkt het een ondergewaardeerde rally, want niet alleen zijn er weinig Gummers bij, maar het deelnemersveld - zeker in de Coppa Super - valt met een goede 20 equipes best tegen. En met de prijs/kwaliteitsverhouding is niks mis, weten wij al sinds de eerste Coppa!

            Comment


            • #7
              Het wordt mijn 3e coppa. Vorig jaar in Luxemburg na een flinke aanraking met een betonnen muurtje uitgevallen. Dit jaar niet met mijn zoon, maar met een andere rallymaat. Vorig jaar de SLS met hem gereden en hij heeft vorig jaar in de toerklasse de Gelderland gewonnen. Dit keer draaien we de rollen om, hij navigeert en ik ga na jaren rechts te hebben gezeten weer eens rijden, lijkt me ook wel weer erg leuk! Wel nog winterbanden gemonteerd, de als beste geteste dunlopbanden, die tot mijn verbazing in 175/70R13 geleverd konden worden.

              En inderdaad, erg lange maar wel perfect verzorgde lunches, goede hotels en dat allemaal incluis en dan hebben we het nog niet over uitdagende en afwijkende navigatiesystemen, prachtige route's dus het wordt weer feest!
              Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

              Comment


              • #8
                Fred, hoe ga jij naar de start? Wij rijden woensdag naar Bayreuth en slapen dan in het overnachtingshotel van de eerste rallydag. Donderdag is het dan een uurtje rijden naar de start. We rijden met 3 auto's gelijk op. Als je dat wilt, kun je aansluiten, we verzamelen bij van der Valk in Gilze Rijen.
                Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                Comment


                • #9
                  Lijkt me een fantastische rally, maar net terug van een weekje op de skies, je kunt niet alles hebben. Misschien volgend jaar.
                  Veel plezier daar in ieder geval.
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                    Fred, hoe ga jij naar de start? Wij rijden woensdag naar Bayreuth en slapen dan in het overnachtingshotel van de eerste rallydag. Donderdag is het dan een uurtje rijden naar de start. We rijden met 3 auto's gelijk op. Als je dat wilt, kun je aansluiten, we verzamelen bij van der Valk in Gilze Rijen.
                    Dank voor het aanbod, Ed. Wij overnachten ook in Bayreuth, maar volgen misschien een iets andere route, waardoor Gilze-Rijen voor ons niet zo handig is. Geeft niks, we treffen elkaar 's avonds wel in het hotel!

                    Vandaag toch maar voor de zekerheid de winterbanden gemonteerd!

                    Comment


                    • #11
                      winterbanden?

                      weersverwachting voor bayreuth:

                      woensdag: meest zonnig, min 2, max 13 graden
                      donderdag: zonnig, min 4, max 14 graden
                      vrijdag: meest zonnig, min 4, max 16 graden
                      zaterdag: deels bewolkt, min 5, max 16 graden

                      weersverwachting voor Luxemburg ongeveer hetzelfde.

                      Comment


                      • #12
                        Ja, mooi weer. Maar weet jij hoe de route loopt? Als we een keer in Duitsland (of TsjechiŽ) de hoogte in gaan ligt daar misschien nog wel wat. En die banden moeten ook weer een keer gebruikt worden, ze stonden na de laatste Coppa al een jaar ongebruikt in de garage!!

                        Comment


                        • #13
                          Sorry Peter, ik had er niet bij stilgestaan dat jullei ook meedoen. Weet ook niet of er nog andere gummers meedoen trouwens. Mocht je gelijk op willen rijden, wat handig kan zijn als er zich onderweg iets voordoet, dan ben je natuurlijk welkom. Jij rijdt toch Porsche. Er rijdt nog een porsche mee van Goedegebuur.
                          Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                          Comment


                          • #14
                            Ed,

                            Wij rijden inderdaad porsche. Wij hebben een hotel geboekt in de buurt van Jena, op donderdag dan ook nog een uurtje naar de start. Geen idee hoe laat we woensdag gaan rijden, er zal qua werk nog wel het een en ander last minute af moeten maar we gaan proberen voor de avondspits door het ruhrgebied te zijn. Wie weet zien we elkaar onderweg, anders goede reis en tot aan de start.

                            Comment


                            • #15
                              Alloe gummers een goede reis gewenst naar Frantiskovy Laznť en we zien elkaar aan de start! Mijn auto is makkelijk te vinden, de foto staat hiernaast.

                              Overigens heb ik geen inschrijfbevestiging gekregen, maar dat was vorige jaren ook zo dacht ik. Zien we wel bij de start. WE HEBBEN ER ZIN IN!
                              Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                              Comment


                              • #16
                                @ Ed 02
                                Heb je de deelnemersinformatie ook niet ontvangen?
                                Is wel even handig ivm plattegrond start en tripcheck.
                                Zo niet, dan kan ik wel e.e.a. scannen en mailen
                                BMJW

                                Comment


                                • #17
                                  Dank je JW02, die heb ik inderdaad ontvangen. Bovendien zien we elkaar waarschijnlijk in Bayreuth toch? Ik nedoel alleen dat Renť S weer iets anders is dan andere rallies en geen ingewikkeld formulier verzend dat je persť bij je moet hebben. Heb wel een lekbak en zeiltje ingepakt, je weet maar nooit!
                                  Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hoe is het de mannen vergaan?
                                    Hier een uitslag na 3 legs, ik weet alleen niet of er meer legs zijn:

                                    http://www.coppa-europa.org/Results2...0Leg%20III.pdf
                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lijkt een Nederlands feestje in de top....

                                      Comment


                                      • #20
                                        De uitslag staat inmiddels op de site van de coppa. Het was weer bijzonder genieten, werkelijk prachtig weer van start tot finish.

                                        Na de start bij het mooie casino in Franzensbad kwamen we al snel op prachtige rally weggetjes terecht, eerst in TsjechiŽ en later in Duitsland. Het liep gesmeerd bij ons zodat wij zonder echt hard te rijden drie kwartier te vroeg bij de GTC aankwamen. Het klassement was dus meteen weg, en daar baal je dan van waardoor de rest van de etappe aanmerkelijk minder soepel verliep. In Duitsland vonden wij een kortere route dan de organisatie bedoelde, maar die uiteindelijk niet te rijden bleek te zijn. Jammer genoeg geen rekening gehouden met de protest-termijn waardoor dat ook nog eens 4 foutcontroles opleverde. Al met al een 27ste plek na de eerste leg was het resultaat. De vrijdag en zaterdag ook weer mooie routes gereden met soms wel een stuk verbindingsroute over de snelweg. Het liep lekker waardoor we ook in het klassement weer wat stegen tot de 10e plek na de zaterdag.

                                        Smeets gelooft blijkbaar niet in een makkelijke afsluiting want de ochtend in Luxemburg was behoorlijk pittig. Wij vonden het laatste stuk richting Vaals en Aken goed te doen, alleen erg jammer dat zo veel equipes een behoorlijke tijdstraf opliepen door het drukke verkeer. Voor wij Aken binnen kwamen liepen wij een minuut of tien voor op schema, bij de finish waren wij tien minuten te laat na voor enorm veel rode stoplichten gestaan te hebben. In het eindklassement van de Sportklasse zijn wij 6e geworden, en daar zijn we gezien de matige start heel blij mee.

                                        De prijsuitreiking hebben wij niet afgewacht, vanuit Aken is het nog een heel stuk rijden naar Utrecht en daarna door naar Den Haag. Wij waren bepaald de enigen niet, en ik denk toch dat het beter zou zijn om wat meer rekening te houden met de mensen die nog een thuisreis hebben en op maandag gewoon weer aan het werk moeten en dus wat vroeger op de middag te eindigen.

                                        Een beetje jammer was het gebruik van het lollipop systeem. Op zich prima om zo'n onbekend systeem toe te passen, maar zorg er dan wel voor dat er maar 1 goede route geconstrueerd kan worden en niet 3 zoals nu gebeurde. Wat ons betrof hadden er ook wel wat meer bemande controles mogen zijn (1 per dagdeel).

                                        De dagen zijn omgevlogen en we kijken terug op een heel leuke rally.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ik heb jaren geleden besloten om niet meer te ergeren aan de organisatie. De eigen interpretaties, het neutraliseren van routes als er "belangrijke" toppers protesteren maar niet openstaan voor kritiek van andere equipes, een waardeloos tijdschema, mede veroorzaakt door de GTC's die je dwingen om de hele route als een gek te blijven rekenen om vooral niet teveel voor te lopen op het rijschema om dan aan het eind zo in tijdnood te komen dat je werkelijk als de brandweer moet rijden (waarvan de organisatie zegt dat het niet de bedoeling van hun rally is dat je associaal en misschien zelfs onverantwoord hard moet rijden), het hoort voor mij bij een Smeets rally. Dan het systeem van de plaatsnaamborden waarvan de eerste twee letters moeten worden opgeschreven. Ieder verkeerd of niet genoteerd bord levert 50 strafpunten op maar zet je de route verkeerd uit waardoor je verkeerde plaatsnamen noteert dan krijg je 50 per gemist bord en 50 voor ieder verkeerd bord. Dat kan bij 1 verkeerde constructie een aardige hoeveelheid punten opleveren. Ook was er een situatie waar de weg op een verkeerde plaats lag en een situatie waar een ingetekende pijl niet over een weg liep, waarvan werd gezegd dat ze dat niet wisten. Niet nagereden?

                                          Er staat tegenover dat hij als geen ander de mooiste wegen weet te vinden, verkeersluw, mooi landschappelijk kortom genieten. Verder goede lunches al zijn de tijden veel te lang en valt de lunch vaak erg laat. Om 4 uur hoef ik neit meer te lunchen. En 1,5 uur lunchpauze is wel erg lang. Ook de hotels zijn meer dan in orde.

                                          Wij reden op donderdag weg en kwamen al meteen de eerste avond in het donker in de problemen. Mijn navigator is of liever was onervaren op dit niveau. Het was zijn eerste rally na in de toerklasse wat succes te hebben gehaald. En er is best verschil tussen toer en super. Hij heeft erg veel geleerd in die dagen. Toch kwamen we op zaterdag Luxemburg in weer in de tijdproblemen. Gelukkig is de eerste avond geneutraliseerd. Bij de GTC's ook al straf opgelopen. We zijn uiteindelijk 17e geworden in de superklasse, wat niet al te best is bij 19 finishequipes. Maar in de sportklasse waren we 27e geweest en dat is voor een beginnend navigator niet slecht.

                                          Er klonk in de superklasse van veel equipes door dat er geen volgende inschrijving zou volgen. Dus of er volgend jaar nog een superklasse komt??? Zelf weet ik ook nog niet of ik weer inschrijf.
                                          Last edited by Ed02; 06-04-09, 20:48.
                                          Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                                          Comment


                                          • #22
                                            Dus zo een beetje samenvattend zijn de meningen verdeeld en is het niet allemaal hosana?
                                            Zou wellicht in 2010 willen kiezen tussen de Wintertrial of de Coppa.
                                            Wat is de beste ?
                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ed,

                                              Ik vind dat je gelijk hebt wat betreft die dubbele bestraffing bij het fout rijden, wij hebben daardoor ook extra strafpunten opgelopen (in mijn ogen onterecht). Ook eens met je commentaar op de gtc, in plaats van snelheid beperken zorgt het voor een a-relaxed gevoel alsof je de hele rally in een regularity zit. Te veel voorlopen levert straf op, dus je past wel op om een te grote buffer op te bouwen, ook als dat zonder racen makkelijk lukt. In plaats daarvan kom je juist na de gtc regelmatig in problemen om de tc-in te halen en ben je daardoor genoodzaakt wat nadrukkelijker op het gas te drukken.

                                              Wat ik ook bijzonder sneu vond was de controle op grondzeilen. Prima om milieuschade tegen te gaan, maar wees dan als organisatie wel zo consequent om onder de eigen (lekkende) maserati ook een zeil te leggen.

                                              De route maakt veel goed, en wij hebben ons ook omdat wij al na de eerste dag kansloos waren niet al te druk gemaakt over bovengenoemde zaken.

                                              Ik had al besloten de limburgia dit jaar over te slaan na het gedoe van vorig jaar met fietsers en andere recreanten en ik twijfel ook erg over de coppa 2010.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Foto's op http://www.sto-rallyefotos.de
                                                BMJW

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ik heb alleen ervaring met de ritten van Renť Smeets. Hij zoekt de mooiste weggetjes op, dus de route is echt geweldig mooi. Hij probeert rallies te maken die anders zijn, met als nadeel dat het niet altijd volstrekt duidelijk is wat de bedoeling is, er wel eens slordigheidjes in zitten, het beperkte reglement niet altijd volstrekt duidelijk is en zoals dit keer hij onbedoeld met de GTC vondst eigenlijk de plank misslaat.

                                                  De wintertrail zal ik noooi rijden omdat het risico op schade gewoon te groot is. Zelfs goede rijders rijden er regelmatig flinke schade en wij zijn meestal geen echte winterrijders, omdat extreme gladheid hier nu niet zo vaak beschikbaar is om te oefenen en als het een keer glad is je niet je klassieker de sneeuw in stuurt.
                                                  Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    ""omdat extreme gladheid hier nu niet zo vaak beschikbaar is om te oefenen en als het een keer glad is je niet je klassieker de sneeuw in stuurt.""

                                                    Dat trekt me juist nu zo in de Trial...............
                                                    Ik geef het toe, ik heb meer afwijkingen :-)
                                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X