Zoals in het voorstel topic aangeven een verslag van mijn escort mk2.
De auto is een escort mk2 rs2000. De auto wordt omgebouwd naar group 4 specificatie.

Een standaard escort heeft aan de achterzijde bladveren ik heb de mijne opgebouwd naar coilover schokdempers.Hiervoor heb ik er turets ingelast.


De turet.
De schokdempers komen van AST Suspension.

Verder heb ik de escort voorzien van een 6 link achteras ophanging.
De achteras is van een Ford Capri deze is breder en sterker. De achter tunnel zit erin om ruimte te maken voor de Capri as.




Verder komen er achteren nog schijfremmen op.
Het motorblok is een 2,3 liter Ford Duratec met een KMS systeem.
Het blok heeft 250pk aan de krukas. Mijn escort mk1 weeg 860kg met een loodzware pinto motor in het vooronder. Ik hoop met de mk2 ook ergens rond de 850kg uit te komen. Met deze pk gewicht verhouding moet het wel een leuke auto gaan worden.



De versnellingsbak is een Borg and warnd T5 uit een sierra cosworth.
Het bellhouse komt uit amerika van Quad 4 rods.
Om de bak erin te krijgen heb ik er een grotere tunnel in gelast.

In de auto heb ik nu een dummie blok om de plek van het blok te bepalen.


Om het blok er netjes in te krijgen zonder dry-sump, moet de carterpan aangepast worden.De basis is een Transit carter uiteindelijk hebben we er toch bijna alles afgehaald.


Aan de voorkant komen ook AST poten.


De remmen aan de voorzijde worden AP6600 deze komen van een Tvr Sagaris.


Verder heb ik er aan de achterzijde nog nieuwe binnenschermen in gezet.
Hier komt vervolgens een aluminium uitbouw op.


Op dit moment ben ik druk bezig met het pas maken van de voorschermen deze gaan gebout worden in plaats van gelast.
Ik zal in dit topic verslag uit brengen van de vorderingen.
De auto is een escort mk2 rs2000. De auto wordt omgebouwd naar group 4 specificatie.

Een standaard escort heeft aan de achterzijde bladveren ik heb de mijne opgebouwd naar coilover schokdempers.Hiervoor heb ik er turets ingelast.


De turet.
De schokdempers komen van AST Suspension.

Verder heb ik de escort voorzien van een 6 link achteras ophanging.
De achteras is van een Ford Capri deze is breder en sterker. De achter tunnel zit erin om ruimte te maken voor de Capri as.




Verder komen er achteren nog schijfremmen op.
Het motorblok is een 2,3 liter Ford Duratec met een KMS systeem.
Het blok heeft 250pk aan de krukas. Mijn escort mk1 weeg 860kg met een loodzware pinto motor in het vooronder. Ik hoop met de mk2 ook ergens rond de 850kg uit te komen. Met deze pk gewicht verhouding moet het wel een leuke auto gaan worden.



De versnellingsbak is een Borg and warnd T5 uit een sierra cosworth.
Het bellhouse komt uit amerika van Quad 4 rods.
Om de bak erin te krijgen heb ik er een grotere tunnel in gelast.

In de auto heb ik nu een dummie blok om de plek van het blok te bepalen.


Om het blok er netjes in te krijgen zonder dry-sump, moet de carterpan aangepast worden.De basis is een Transit carter uiteindelijk hebben we er toch bijna alles afgehaald.


Aan de voorkant komen ook AST poten.


De remmen aan de voorzijde worden AP6600 deze komen van een Tvr Sagaris.


Verder heb ik er aan de achterzijde nog nieuwe binnenschermen in gezet.
Hier komt vervolgens een aluminium uitbouw op.


Op dit moment ben ik druk bezig met het pas maken van de voorschermen deze gaan gebout worden in plaats van gelast.
Ik zal in dit topic verslag uit brengen van de vorderingen.
Comment