Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Museum GumGadgets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Museum GumGadgets

Soms ben je waanzinnig lang op zoek naar gadgets voor je klassieke gummer. Het zoeken is een groot deel van de lol, maar soms kom je met hulp van anderen verder. Wellicht een draadje waard.

Als het geen draadje waard is kan Admin het er zo afknikkeren en naar de garagehandel verplaatsen. Vraag is of de modernere gummer daar snapt dat iemand in zijn broek plast als ie na een jaar zoeken zijn droomgadget vindt en dan blijkt dat dat een oud, versleten en nauwlijks te gebruiken leren riempje van zijn grote liefde (niet zijn ega...) is.

Misschien ook ruimte voor anecdotes. "Tjonge, ik was lang op zoek naar deze widget. Bleek ie al die tijd al bij die en die te krijgen zijn. Kon ze bij de straatstenen niet kwijt."

Eind vorig jaar heb ik een werkelijk in mint conditie verkerend origineel Nardi-stuur gekocht voor mijn Fiat 2300S Coupe. Mijn oude stuur was niet meer mooi en ik was bang voor splinters in m'n handen. Bij deze gelegenheid een schat aan andere 2300 onderdelen ontdekt bij deze persoon, die ook nog eens zeer prettig in de omgang was. Een hele middag aan de keukentafel gezeten, bazelen over deze geweldige auto's. Hij had er 3 in z'n garage en een schat aan onderdelen... Hij inventariseert op dit moment zijn voorraad met een wensenlijst van mij in de hand. Geweldig.

Comment

Nu ik toch bezig ben. Vorig jaar bij een plaatselijke garage een mooie set Marchal Fantastic's gekocht. Ik was al een behoorlijke tijd op zoek naar Carello's of Marchals voor op de Fiat, maar dat lukte maar niet. Ik ging voor een beurtje en APK voor mijn dagelijkse Saab naar mijn plaatselijke mannetje en achter het pand zag ik ineens een sloop-Amazon staan met de Marchals. Je loopt stad en land af en dan loop je er 500m van je huis tegenaan....

Comment

Kijk, met spanning lees je iedere zin!! Mooie dingen vinden is toch een genot!!

Zo zit ik zelf net te denken wat voor mooie dingen ik nog moet vinden. Ik heb bijvoorbeeld een Terratrip uit 81 met vier displays. Zat bij de auto, is helemaal correct, maar ik weet eigenlijk niet of ie het doet. En geen idee hoe dat dan op te lossen. Net toch nog maar eens op ebay kijken en hier een alternatief. Nog NOOIT gezien in het echt of op een foto.

Ik ga na jouw verhaal net ook eens snel naar Megaluxen zoeken. Is ook nog niet gelukt.

PS: reden voor het draadje is dat ik geen idee hoe ik aan een alternatieve tankdop kom. Post later nog foto's met wat ik zoek

Comment

Nou een anecdote dan: zocht al enige tijd naar zo'n Big Digit klok voor op het dashboard. Kan de pilot mooi meekijken en hoef je als navigator niet steeds de tijd rond te roepen als een conducteur. Je kent 'm wel? Hier:

We zaten vlak voor een rally en durfde 'm niet te bestellen in Engeland vanwege de tijd en in NL vond ik 'm zo snel niet. Zo'n klokje vraagt men € 35.- voor (?) dus dat is het ook weer niet. In een vlaag van verstandsverbijstering typte ik toch nog maar eens wat zoekwoorden in op Marktplaats en je raadt het nooit: PRECIES DAT DING wat ik wilde. Voor iets van 70.- maar dan wel ZEKER op tijd in huis... Pfew, doen dus.

Ik die man mailen. Hij had er een aantal, gaf hij aan, dus ik vroeg me af waarom hij er relatief zoveel voor vroeg en of het wel zuivere koffie was. Kreeg ik een mailtje terug: 'ja, voor 65.- mag je ze ook hebben'.

'ZE'??? Ik sloot de koop en opende de volgende ochtend een doos met iets van 40 Big Digit timers. Heb er de afgelopen twee jaar veel van weg gegeven, moet nu gaan opletten, de bodem is in zicht.

Humor, niet?
          If you obey all the rules, you miss all the fun...

Comment

Heerlijk draadje dit!!!!!
            Last edited by 240rs; 30-03-09, 21:55.

Comment

Mooi verhaal McTAR

Zelf ben ik nog altijd op zoek naar twee raceoveralls die ik ooit heb
              uitgeleend (nota bene een die ik zelf had geleend) maar nooit zijn
              terug gevonden..

Wat wel aardig is om dingen te zoeken die je dan al blijkt te hebben
              Last edited by Sander; 30-03-09, 22:10.
              fka v164

Comment

Zo liep ik vorig jaar tegen twee onberispelijke Simca Rallye kuipstoeltjes aan. Bekleding nog ongeschonden en nog belangrijker, de kuipjes zonder scheuren of wat dan ook. Alleen de elastieken vervangen en twee nieuwe wekringen gehaald om te centreren ;-)

Ze stonden nog geen dag bij de lokale automaterialenboer, waar een klant ze had neergezet om te verkopen. Voor het bedrag dat werd gevraagd kon ik ze niet laten staan en ze passen nog aardig in de Bee ook, qua maatvoering

Comment

Afgelopen zaterdag met Daniël Immesoete gereden met voor mijn neus zo’n oude terratrip met 4 uitleesvensters, o.a. gemiddelde snelheid. Kloek formaat. Moederbord is denk ik miniITX, dus met behuizing kom je snel aan 20 X 20 cm.
                  Daniël heeft nog een zelfde extra.
                  @240rs Misschien met zijn aansluiting eens testen. Eerst volgende keer dat ik hem zie is 18 april. Overdag ben ik dan op de keuring voor de Tulpenrally en s'avonds in België met Daniël de Titanicrit.
                  Co-Pilot

Comment

Oke, leuk draadje met leuke verhalen al!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tino, dat is ERG goed nieuws!! Ik stuur je even een mailtje om met Daniel in contact te komen.

Comment

Mijn stoelen hadden een redelijk beschadigde bekleding omdat ik bij een pauze voor een TC mijn luope op mijn stel bleek te leggen en dus zaten er redelijk wat brandgaatjes in als de zon op de luope scheen. Valt nog mee dat het ding nooit in de brand is gevlogen trouwens.

En na flink zoeken vond ik 2 originele BMW recaro's voor echt weinig. Opnieuw laten bekleden en laten voorzien van geheel nieuwe vulling en voor minder dan de prijs van 1 nieuwe heb ik nu twee authentieke stoelen in de auto staan. Helemaal goed, zitten perfect! Dat maakt een mens echt blij!
                        Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

Ah, die stoelen heb ik ook Ed, alleen niet laten bekleden, de chauffeursstoel is nog goed en wat versleten is de navistoel, vreemd genoeg.
                          Zitten perfect, origineel met 02 onderstel.
                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

jaar of drie geleden, waar gebeurt!!!!
                            we zouden vanuit frankrijk terug naar nederland over maastricht gaan omdat ik via via aldaar 'n moderne voorvork voor de harley had gekocht (was al 'n koopje).
                            was al 'n beetje laat dus hotelletje gepakt om de volgende dag toch nog even gezellig maastricht in te gaan.
                            we wandelen het hotelletje uit vlak bij het station.....rommelmarkt !!
                            struinen natuurlijk en bij 'n ouder manneke onder zijn tafel 'n grote doos met troep, maar mijn oog valt op twee witte dikke tieten, en ja hoor, 'n set CIBIE'S.
                            ik vraag 't manneke wat ie voor die ouwe zooi wil hebben en 't manneke " ah joh doe maar 5,- ben ik er af".........dus ik vraag of ie het ook voor 3,- (echt waar!!!!!) "nou voor 4,- zijn ze voor jouw"
                            was 'n rib uit m'n lijf :-)))))
                            ik kreeg er voor die prijs wel 'n draagtasje bij !!!!
                            buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

je zou denken dat het dus zooi was maar nee, gewoon ff schoongemaakt en helemaal goed, reflectoren en lenzen als nieuw !!!!
                              buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TinoJee Bekijk bericht
                                18 april. Overdag ben ik dan op de keuring voor de Tulpenrally en s'avonds in België met Daniël de Titanicrit.
                                Dan zien wij elkaar dus ook weer. Ik rij de rit in Rijkevorsel met d'n Ivo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smoezels Bekijk bericht
                                  je zou denken dat het dus zooi was maar nee, gewoon ff schoongemaakt en helemaal goed, reflectoren en lenzen als nieuw !!!!
                                  lol, nog 1 euro eraf lullen ook? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Antenne....

Waar vind ik nog zo'n antenne:

Dit is dan een korte versie. Langer mag ook. Het waren orgineel 27mc antennes.

Comment

Bij Conrad Electronic vindt u alles wat u nodig heeft voor uw elektrotechnische inkoop, en meer. Via onze marktplaats verkopen gerenommeerde leveranciers alles wat u nodig heeft. ✓ Altijd originele producten ✓ Gratis retourneren ✓ 30 dagen bedenktijd
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Dat helpt! Weet nu dat het een CB antenne heet. Maar natuurlijk te modern. Eentje van zeg, begin 80?

Comment

Design is niet veranderd hoor.....

Stickertje hier en daar en een ander kleurtje op de voet, that's it.

Comment

Peter

Comment

Soortgelijk staan ook op de site van Conrad Ton.

Maar die zijn te modern.....

LOL

Comment

W220L

Dat zag ik ook wel, maar waarom geen alternatief leverancier laten zien?

trouwens, K40 was toch "je van het" in die dagen? :-)

Comment

Hier misschien op zijn plaats:
                                                  ik heb nog wat spulletjes liggen van
                                                  -Alfa R Bertone Junior ca 1969/70, Veglia olietempmeter, toerenteller, wat schakelaars, origineel leren sportstuur, hartgrille van volgens mij brievenbus model en misschien nog wat ander spul.
                                                  -Fiat 850, moet nazien, wat kleine dingetjes
                                                  Indien interesse, stuur PM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                    W220L

Dat zag ik ook wel, maar waarom geen alternatief leverancier laten zien?

trouwens, K40 was toch "je van het" in die dagen? :-)
                                                    Ja... en dan met een 150w lineartje de hele buurt tv-loos laten zijn. ;-)

Comment

Ha, bestaat nog steeds...

Zal toch eens zoeken in de schuur bij moeders ;-)

Comment

HAHA, ik had al door dat jij op de hoogte was van de zendamateurgadgets. Maar Ton dus ook!

Ik kom hier wel mee uit de voeten! Thanks!

Comment

Graag gedaan... ;-) ( maar een 25w linear is toch wel handig en vrijwel storingsloos)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
                                                            HAHA, ik had al door dat jij op de hoogte was van de zendamateurgadgets. Maar Ton dus ook!

Ik kom hier wel mee uit de voeten! Thanks!
                                                            In de jaren 70 hadden we in de rallyauto en in de servicebus een "bakkie". Job de Bonk heeft daar nog eens een rel mee ontketend. Veel equipes hadden zo'n voorziening en de meesten zonder zendvergunning. Job de Bonk vond het toen nodig om dat te verraaien. Kwam hem goed uit omdat een voor hem concurrerende equipe zend- en ontvangstloos werd. Ook toen had je al gasten die het niet op de proeven konden winnen en dus maar op een andere manier de concurrentie uitschakelden.

Comment

Working...
                                                            X