Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw e12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw e12

    Zijn hier mensen met E12 en E3 ervaring?

    De nieuwere 5 series zijn me allemaal bekend, maar is een E12 een potentiele roestbak, of valt dat mee? De meesten die ik zie rijden, zien er altijd perfect uit. In tegenstelling tot E28's. De E12 is doorgaans ook een stukkie duurder in aanschaf lijkt 't. Een E3 is wellicht ook nog een optie.

    Hoe rijdt zo'n oude 5? Ik heb gehoord dat de E28 een stuk beter/leuker was, maar die roesten enorm. Ik hoop dus dat 't roesten op een E12 wat minder is en neem dan de mindere wegligging voor lief.

    Of moet ik gewoon doorzoeken naar een knappe 2002?
    Last edited by Dennis Cavallino; 07-04-09, 10:25.

  • #2
    De laatste geeft wat meer rijplezier, althans meer het plezier wat jij in een auto zoekt.
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      Ja, dat zou ook mijn absolute voorkeur hebben, maar als ik geen leuke kan vinden/betalen, dan wil ik wel een tijdje wat rustiger doen hoor.

      Dit is wel aardig: http://link.marktplaats.nl/241164369 alleen zou ik wel een coole '70 kleur willen misschien. Ik moet maar eens een keer zo'n auto gaan bekijken. Als daily lijkt 't me helemaal prima. Als auto om over leuke weggetjes te scheuren is 't simpelweg niet geschikt en zou een 2002 of Alfa beter geschikt zijn. Dus dit draadje kun je scharen onder Cav's orientatierondje deel zoveel. :)

      Comment


      • #4
        Vloekt bij je nieuwe huis man. Haal beter een Scenic. :)
        You know that reality is immaterial

        Comment


        • #5
          Een op 't oog nette E3 2500: http://link.marktplaats.nl/242488180

          Op één of andere manier heb ik niet zoveel met compleet blauwe auto's. Dus ik krijg er geen WOW gevoel bij. Maar mijn verstand zegt, hmmm interessant.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
            Vloekt bij je nieuwe huis man. Haal beter een Scenic. :)
            Ja, maar die staat uiteraard bovenaan mijn shortlist! Ik hou van uitdagende auto's, dat weet je. :)

            Comment


            • #7
              Cav, ipv een blauwe een rooie..

              Maar wel gelijk een 3.0 SI, met een goede LPG installatie.



              http://www.autobeko.nl/
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                Mooi ding! Daar zou ik het ook wel in kunnen...
                You know that reality is immaterial

                Comment


                • #9
                  Hee, daar is ie weer! :-)

                  Man, wat staat dat ding al lang te koop daar. Kan toch niet zijn dat als die auto echt goed is, helemaal niemand interesse heeft daarin?

                  Comment


                  • #10
                    Weinig liefhebbers voor oude Beemers, meer voor oude M-B's....

                    Dit komt overigens ook door de instelling van BMW, pas de laatste jaren is er belangstelling voor de geschiedenis van het merk en zijn er vervangingsdelen ( plaatswerk e.d.) te leveren, itt M-B waar alles al jaren met 2 dagen( of iets langer..) te leveren is.

                    En rode auto's zijn altijd al slechter verkoopbaar gebleken.
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11
                      Die rode heb ik ook al vaker gezien inderdaad. Die kleur is wennen, maar het interieur is mooier in 't donkergrijs dan in 't blauw vind ik. 3.0si komt ook wat beter vooruit. Op zich wel een interessante bak. Raar dat 'ie nog niet verkocht is, maar er staan meer van die oude beamers te koop die maanden geleden ook al werden aangeboden. Het is wat w220l zegt.

                      Comment


                      • #12
                        Voertuigsoort personenauto
                        Merk BMW
                        Handelsbenaming 2800
                        Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)

                        Vervaldatum APK 18-06-2005
                        Overzicht
                        Datum aanvang tenaamstelling 22-08-2005



                        Misschien is dit wel een betere reden.. ;-)
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #13
                          Omgebouwd ding dus. Jammer (al zegt 't niet alles), want ik zit die 3.0si test weer te lezen en dat smaakt toch wel naar meer:

                          http://www.cs-zone.com/model/art.test%20BMW3.0Si.htm

                          Comment


                          • #14
                            Wat een ontzettend gave stereo in de Si btw...
                            '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

                            Comment


                            • #15
                              Okay; Een E12 is echt een andere auto dan de E28 qua kwaliteit en rijgedrag. Dat een E28 veel roest hangt ook echt af van de auto die je koopt. Heb lang in een E28 gereden en die was en bleef roestvrij. Ook mijn nog aan te kopen witte E28 is roestvrij (en belastingvrij).

                              Ik kan je in contakt brengen met de twee E28 specialisten van Nederland (die ook nog betrouwbaar zijn).

                              Comment


                              • #16
                                E3's zijn echt gaaf. Dat was voor mij ook een kandidaat toen ik op zoek was. Maar pas ook op bij deze auto's, ze zijn ook erg roestgevoelig, vooral op plekken waar je het niet snel ziet (binnenspatborden ed.)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                  Okay; Een E12 is echt een andere auto dan de E28 qua kwaliteit en rijgedrag. Dat een E28 veel roest hangt ook echt af van de auto die je koopt. Heb lang in een E28 gereden en die was en bleef roestvrij. Ook mijn nog aan te kopen witte E28 is roestvrij (en belastingvrij).

                                  Ik kan je in contakt brengen met de twee E28 specialisten van Nederland (die ook nog betrouwbaar zijn).
                                  Wat is er dan zo anders?

                                  Ik heb een E12 520 gehad, een paar dagen, voordat er een Picasso vol op in reed.
                                  Sterke auto, dat wel. De E12 kon nog gewoon rijden, de Picasso van 2 jaar oud was total loss.
                                  Erg fijne auto, maar pas op roest inderdaad, net zoals alle auto's uit die tijd. Vergeet niet achter de kofferbakbekleding los te maken, om naar de schokbrekerbevestigingspunten te kijken. Daar zijn ze vaak rot en kun je alleen goed vanaf de binnenkant zien. Binnenschermen, dorpels, noem het maar op.
                                  Die van mij had slechts 90.000km gelopen en dan mag je verwachten dat het allemaal nog goed rijdt. En dat was ook zo. Erg fijne solide auto om in te rijden. Van mij had hij niet stuk gehoeven, maar financieel was dan niet verkeerd.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nooit zelf in een E12 gereden maar de beide kenners zeggen het.

                                    Zodra kofferdekselrubber zijn vervangen (E28) heb je grote kans dat het niet droog blijft. En vooral de krik punten zijn gevoelig.

                                    Heb 2 E28's gehad en veel gezien (in elke staat) en het zijn zeker geen roestbakken. E12's idem (niet gehad, wel gezien).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      Cav, ipv een blauwe een rooie..

                                      Maar wel gelijk een 3.0 SI, met een goede LPG installatie.



                                      http://www.autobeko.nl/
                                      Ik ken deze exact zelfde auto. Ik heb er ooit lang (6-8j!)geleden in proef gereden. Die auto werd toen door een particuliere liefhebber aangeboden.
                                      Toen was de auto spijkerhard en ongelast, een beauty, volledig in de carpotec gezet en had de auto een recent gereviseerd blok (ik heb de foto's nog ergens) en koppeling. Hij reed erg goed, toen.
                                      3.0Si is de meest sportieve versie: 200PK. Helaas konden we de deal niet maken, hij vroeg teveel.

                                      Ik heb zelf later een Agave Grune e3 2800 gekocht (zelfde kleur als Jacky Kennedy had op haar e3 3.0Si!) met een 3.0L ruilblok erin. 180PK wel met 2 dubbele register carbs die lastig zijn af te stellen en overschakelen van benzine naar LPG is een procedure die 5km! duurt ( want eerst 2! carburateurs leegrijden!) Ding zoop LPG als een tempelier, een beetje doorrijden: 1:5, zuinig cruisen: 1:7,5 max!

                                      Mijn huidige 3.0CS heeft hetzelfde blok maar geen LPG, best leuk maar 180pk is het net niet als je daily driver Volvo er al 200 heeft, op LPG.
                                      Daarom heb ik nu een M106 blok (3,5L turbo van een e23 745i) gekocht dat in de coupe komt: instant 252PK met potentieel voor minimaal 100PK extra!
                                      Kijk, dan wordt het weer Freude am Fahren ! ;-)

                                      Oh ja, nog vergeten: ze rijden als grote 02-tjes! Net zo beweeglijk, maar dan sneller, zeer goede 4x schijfremmen 4x! gekoeld, uniek voor die tijd. De pedalen zijn normaal hangend en niet zoals bij de 02 staand.
                                      Maar het is en blijft klassiek rijden. riemen, stoelen zitpositie zijn niet te vergelijken met moderne auto's, zelfs een Astra1 zit beter.
                                      Last edited by janspeed; 09-04-09, 19:07.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat zeggen we ervan mannen, een beetje representatief voor een loonslaaf in Big 4 dienst? :-)

                                        Bij Landsbanki werd de E28 soort van geaccepteerd maar huurde ik een Einser als ik naar potentiele nieuwe klanten moest. Ik rij nu nog in een verlaagde 323ti met bastück uitlaat, dat rijdt verder prima maar scoort geen 10 qua representativiteits-score (hoewel, samen met de Q7 4.2tdi van een collega doen we het gemiddeld gezien wellicht niet slecht ;-)).

                                        Maar zo'n E3 met blauwe platen? Is dat wat? Ik zit serieus te overwegen om op erg korte termijn eens in Alkmaar te gaan kijken..

                                        Een leaser is op zich een alternatief (Mini Cabrio? Golf GTI?....?), maar ik heb eigenlijk geen zin in een 4jrs commitment en vind eea ook wel erg veel kosten...(double-whammy: minder cash-salaris, bijtelling). Ik rij ongeveer 15k zakelijk per jaar en circa 5-10k prive.
                                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                        ----------------------------------------------------------------------------
                                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                        '00 BMW E39 528iA Touring
                                        '06 BMW Z4M Roadster
                                        '96 BMW E36 328i trackracer
                                        '07 Aprilia Tuono Factory

                                        Comment


                                        • #21
                                          Wat een toffe bak die rooie! Er staat ook een hele toffe MB op die site te koop... die oude benzen hebben echt wel klasse.
                                          Good. Bad. I'm the guy with the gun.

                                          Comment


                                          • #22
                                            @Jan; nuttige info!

                                            @Boertje: doen!

                                            Comment


                                            • #23
                                              http://www.brove.nl/dcgi/classicfind...te&null=settop

                                              Deze staat er al een hele tijd: http://www.brove.nl/dcgi/classicfind...ove&item=15568
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Op de site van CS-zone worden overigens al aankooptips gegeven, mocht je daar toevalig net niet gelezen hebben.

                                                http://www.cs-zone.com/model/BMW%20E3%20aankooptips.htm

                                                Ik krijg niet de indruk dat een E3 zonder problemen is en daarmee dus eerder een auto is voor een merk-en/oftypeliefhebber. Voor goedkoop rondrijden met een wegenbelastingvrije auto lijkt een 1602 o.i.d. meer de aangewezen keuze.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  maar dat is niet leuk. Onderhoud mag best wat tijd en geld kosten als een auto leuk rijdt, mooi is en waardevast blijkt. De rest van de lasten zijn nihil.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X