Waarom stuurt 'ie niet verder tegen vraag je je af he?
Zonde van zo'n auto. En je je kan ook meteen vraagtekens zetten, waarom je aan die kant zo'n betonnen constructie plaatst zonder autobanden ervoor ofzo. Bij overstuur ga je bijna altijd naar de binnenkant van de bocht (of als je tegenstuurt, maar niet terugstuurt al tankslappend naar de overkant).
Tjees wat een klap. En die motorkap die maar op een vreemde plek met de auto mee blijft gaan.
Persoonlijk vind ik dit de meest indrukwekkende foto:
Ook de internals geven het op.
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Mooie foto's van een beste klapper! Gelukkig goed afgelopen. Zonde van de Fiat, maar dat zijn de risico's van het spelletje... Overigens valt het me op dat de auto best z'n mannetje staat bij die impact, het ging naar mijn idee best hard...
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis CavallinoBekijk bericht
Bij overstuur ga je bijna altijd naar de binnenkant van de bocht (of als je tegenstuurt, maar niet terugstuurt al tankslappend naar de overkant).
Met een ABS-loze auto heb je nog een kans. Als je glijrichting nog niet naar het beton wijst, alle wielen vol blokkeren en je glijdt netjes in je huidige richting door. Kost je wel je bandjes, maar kan een boel schade schelen.
Vroeg me eigenlijk hetzelfde als Cav, je zou toch vol tegenstuur verwachten gezien de positie van de auto t.o.v. de bocht.
En anders maar vol blokkeren wat Mn-Power zegt.
Niet dat ik het altijd goed doe :-)
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Die streep op het wegdek is toch echt van zijn achterband:
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Hij heeft de pech de punt (het begin) van de betonconstructie te raken. Als hij tegen de zijkant was gekomen was de klap minder groot geweest.
Eens met Cav: die constructie staat daar heel dom.
Sowieso had de betonmuur dan voor het begin van de apex van de bocht moeten beginnen, zodat iedereen die er tegenaan vliegt door overstuur tenminste de zijkant raakt.
Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Heftige foto's zeg! Weet iemand hoe de chauffeur er aan toe is na deze klapper. Dat ie opstaat zegt niet alles tenslotte.
Een stijve nek zal ie in ieder geval wel gehad hebben gok ik zo.
Als ik die foto's zo zie, dan krijg ik direct weer behoefte aan een kruis tussen de A en B stijl in mijn kooi.
Ik dacht ook dat de kap aan stroomonderbreker blijft hangen. Zat me al af te vragen of het niet handiger is om hem aan een paar kabeltjes te zekeren. Dan is de kans dat ie naar binnen komt wapperen -wat hier bijna gebeurt aan de zijkant- wat kleiner. Of is dat een stom idee?
Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié
Hij heeft de pech de punt (het begin) van de betonconstructie te raken. Als hij tegen de zijkant was gekomen was de klap minder groot geweest.
Eens met Cav: die constructie staat daar heel dom.
Sowieso had de betonmuur dan voor het begin van de apex van de bocht moeten beginnen, zodat iedereen die er tegenaan vliegt door overstuur tenminste de zijkant raakt.
Zit net nog even de foto's te bekijken. Reden dat die muur niet eerder begint is dat ie stopt bij de oprit naar een garage.
Zie de eerste foto in dit draadje.
Voor normaal straatgebruik is er dan niks aan het handje. Maar als er volle pijp naar boven wordt geknald dan gelden eigenlijk andere eisen...
Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié
Nog een keer de foto's bekeken. Het moet supersnel gegaan zijn en onverwachts. Hap snap, overstuur, weg.
Maar het valt me op dat die man ook heel de tijd kijkt naar die muur die hij gaat raken. Achteraf makkelijk praten, maar hij had beter naar de fotograaf kunnen blijven kijken.
Overigens valt me bij wegwerkzaamheden, zoals nu op de A12 wel op dat die betonnen afzettingen daar ook enorme klappers zouden kunnen veroorzaken. Ze staan schots en scheef. Zelfs met 70 of 90 km/u ben je volkomen aan de natuurwetten overgeleverd als je zoiets raakt. Als ik naast iemand zit merk je goed hoe snel iemand afgeleid is van die werkzaamheden bijv. en onbewust naast de rijbaan komt te rijden. Ik heb al een paar keer geroepen: Pas op, let op! Ik rijd daar liever zelf.
Comment