Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bergrennen St. Agatha Crash

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bergrennen St. Agatha Crash

Deze fotograaf zat eerste rang, drie pages vol schieten van een auto....(onderzaan)

http://www.hotpix.at/index.php?optio...id=27#category
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

HEFTIG! En ook leuk je weer te zien. Of zaten we op andere draadjes de afgelopen weken?
    If you obey all the rules, you miss all the fun...

Comment

Vooral deze:

If you obey all the rules, you miss all the fun...

Comment

Leuk McTAR ?

Vind het eigenlijk wel een beetje jammer van zo'n auto.
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Hij bedoelt LEUK dat Datman er weer is. Ongelukken zijn nooit leuk imho. Erger me altijd aan filmpjes met crashes en lachende mensen langs de kant....

Comment

Blijft niet veel over van die auto.

@ Pa
            lezen is ook een kunst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McTAR Bekijk bericht
              HEFTIG! En ook leuk je weer te zien. Of zaten we op andere draadjes de afgelopen weken?
              Jij ziet ook alles hè.
              "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
              The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                Blijft niet veel over van die auto.

@ Pa
                lezen is ook een kunst.
                Ik geef het toe, schrijf beter dan lezen :-)

Comment

Ha, die Gummers;

Zonde van die Fiat, maar WAT een mooie foto!
                  Scherven brengen gelul.

Comment

ja, mocht ik m'n auto dan toch kortrijden, dan hoop ik maar dat er zo'n foto wordt gemaakt. Dan heb je nog wat ;)

Overigens loopt deze meneer aan het eind van de fotoserie gewoon van z'n auto weg. ook niet onbelangrijk.
                    Forza!

Comment

Waarom stuurt 'ie niet verder tegen vraag je je af he?

Zonde van zo'n auto. En je je kan ook meteen vraagtekens zetten, waarom je aan die kant zo'n betonnen constructie plaatst zonder autobanden ervoor ofzo. Bij overstuur ga je bijna altijd naar de binnenkant van de bocht (of als je tegenstuurt, maar niet terugstuurt al tankslappend naar de overkant).

Comment

Tjees wat een klap. En die motorkap die maar op een vreemde plek met de auto mee blijft gaan.

Persoonlijk vind ik dit de meest indrukwekkende foto:

Ook de internals geven het op.
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                          Tjees wat een klap. En die motorkap die maar op een vreemde plek met de auto mee blijft gaan.

Die kap lijkt wel met een kabel of koort vast te zitten.

Comment

Mooie foto's van een beste klapper! Gelukkig goed afgelopen. Zonde van de Fiat, maar dat zijn de risico's van het spelletje... Overigens valt het me op dat de auto best z'n mannetje staat bij die impact, het ging naar mijn idee best hard...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                              Bij overstuur ga je bijna altijd naar de binnenkant van de bocht (of als je tegenstuurt, maar niet terugstuurt al tankslappend naar de overkant).
                              Met een ABS-loze auto heb je nog een kans. Als je glijrichting nog niet naar het beton wijst, alle wielen vol blokkeren en je glijdt netjes in je huidige richting door. Kost je wel je bandjes, maar kan een boel schade schelen.

Zonde van het wagentje.
                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Vroeg me eigenlijk hetzelfde als Cav, je zou toch vol tegenstuur verwachten gezien de positie van de auto t.o.v. de bocht.
                                En anders maar vol blokkeren wat Mn-Power zegt.

Niet dat ik het altijd goed doe :-)

Comment

Blokkeren kost tijd tijdens een bergrace :)

Dus gewoon tegensturen en 't gas erop!

Comment

Die streep op het wegdek is toch echt van zijn achterband:

Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Hij heeft de pech de punt (het begin) van de betonconstructie te raken. Als hij tegen de zijkant was gekomen was de klap minder groot geweest.

Eens met Cav: die constructie staat daar heel dom.
                                      Sowieso had de betonmuur dan voor het begin van de apex van de bocht moeten beginnen, zodat iedereen die er tegenaan vliegt door overstuur tenminste de zijkant raakt.
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wat een harde klapper zeg!
                                        Zo te zien rijdt hij nog aardig hard.

Stuuruitslag lijkt ook enigszins beperkt doordat de auto zo laag is. Banden raken bijna de spatborden lijkt het wel.

Zonde v/d Fiat!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Motorkap zit vast aan kabel van de stroom-afsluiter zo te zien.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Heftige foto's zeg! Weet iemand hoe de chauffeur er aan toe is na deze klapper. Dat ie opstaat zegt niet alles tenslotte.
                                            Een stijve nek zal ie in ieder geval wel gehad hebben gok ik zo.

Als ik die foto's zo zie, dan krijg ik direct weer behoefte aan een kruis tussen de A en B stijl in mijn kooi.

Ik dacht ook dat de kap aan stroomonderbreker blijft hangen. Zat me al af te vragen of het niet handiger is om hem aan een paar kabeltjes te zekeren. Dan is de kans dat ie naar binnen komt wapperen -wat hier bijna gebeurt aan de zijkant- wat kleiner. Of is dat een stom idee?
                                            Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Lichtgewond...

http://www.atmotorsport-forum.de/thr...=7394#post7394

Nog meer beeld...

http://www.ak-competition.de/flash_m...ison_2008.html
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                Hij heeft de pech de punt (het begin) van de betonconstructie te raken. Als hij tegen de zijkant was gekomen was de klap minder groot geweest.

Eens met Cav: die constructie staat daar heel dom.
                                                Sowieso had de betonmuur dan voor het begin van de apex van de bocht moeten beginnen, zodat iedereen die er tegenaan vliegt door overstuur tenminste de zijkant raakt.
                                                Zit net nog even de foto's te bekijken. Reden dat die muur niet eerder begint is dat ie stopt bij de oprit naar een garage.
                                                Zie de eerste foto in dit draadje.
                                                Voor normaal straatgebruik is er dan niks aan het handje. Maar als er volle pijp naar boven wordt geknald dan gelden eigenlijk andere eisen...
                                                Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

http://www.hillclimbfans.com/galleri...g2_itemId=9282

Beetje buikpijn
                                                  Co-Pilot

Comment

Zonde van zo'n Fiat idd., maar hij is er zelf zo te zien goed vanaf gekomen.
                                                    Zo'n Fiat 124 Abarth staat bij mij ook hoog op de wanna-have lijst.

Voorlopig blijf ik bij mijn Anglia's, ik vond er zelfs nog een die deze klim heeft gedaan;
                                                    http://www.hillclimbfans.com/galleri...g2_itemId=9270

Comment

Gaaf!

Daar kan Harry Potter nog wat van leren! :-)

Comment

Nog een keer de foto's bekeken. Het moet supersnel gegaan zijn en onverwachts. Hap snap, overstuur, weg.

Maar het valt me op dat die man ook heel de tijd kijkt naar die muur die hij gaat raken. Achteraf makkelijk praten, maar hij had beter naar de fotograaf kunnen blijven kijken.

Overigens valt me bij wegwerkzaamheden, zoals nu op de A12 wel op dat die betonnen afzettingen daar ook enorme klappers zouden kunnen veroorzaken. Ze staan schots en scheef. Zelfs met 70 of 90 km/u ben je volkomen aan de natuurwetten overgeleverd als je zoiets raakt. Als ik naast iemand zit merk je goed hoe snel iemand afgeleid is van die werkzaamheden bijv. en onbewust naast de rijbaan komt te rijden. Ik heb al een paar keer geroepen: Pas op, let op! Ik rijd daar liever zelf.

Comment

Working...
                                                        X