Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Classic Dutch Rally

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Classic Dutch Rally

Wie mee wil doen aan een goed georganiseerde en niet te dure rally in Zeeland: De inschrijving is geopend en ik kan hem echt aanraden. Na de eerste editie in 2008 hebben vrijwel alle deelnemers zich ongevraagd en spontaan ingeschreven voor de 2009 versie, zo enthousiast waren we met zijn allen. Drie heerlijke dagen rijden door een prachtig gebied, waarbij je dagelijks wordt verrast door soms heel heftige proefjes op afgesloten terreinen waar je echt op het gas kunt (en moet). Kortom een unieke mix van ongegeneerd scheuren op afgesloten proeven en navigeren op hoog niveau met een organisatie die direct benaderbaar is en blijft en openstaat voor goede argumenten van deelnemers. Inschrijven dus!

PS Ik ben slechts een enthousiast deelnemer en niet betrokken bij de organisatie. Inschrijven: www.classicdutchrally.org. See you there!
    Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Wij zijn er ook weer bij !!!!!
    Geef me iets met een motor en ik ben in mijn sas

Comment

Het intekenen van de kaarten is begonnen. Ik mocht de basis kaarten aanleveren. Een nogal secuur werkje om de kaart delen perfect zonder naad in elkaar te laten vallen.
      Herry had niet veel tijd omdat de Lotus nog niet helemaal klaar was voor de Tulpenrally. Differentieel was juist de avond er voor na reparatie weer gemonteerd nu nog de benzinetank terug en fini.
      Co-Pilot

Comment

Herry heeft geen echte rally gereden als hij geen vieze handen heeft gekregen. Maar ja met dat Engelse spul weet je dat je geen hele week rijdt zonder tenminste iets te hebben vastgeschroefd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
          Herry heeft geen echte rally gereden als hij geen vieze handen heeft gekregen. Maar ja met dat Engelse spul weet je dat je geen hele week rijdt zonder tenminste iets te hebben vastgeschroefd.
          Ik heb altijd gedacht dat Tom meer van het sleutelen was Ed ?
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
            Ik heb altijd gedacht dat Tom meer van het sleutelen was Ed ?
            Wat moet dan die hefbrug bij Herry in de garage? :-)

Comment

Inderdaad parohl (ze komen hier volgens mij nooit dus kunnen we vrijuit praten nietwaar) is Tom ogenschijnlijk de techneut, maar de juiste taakverdeling tussen beide broers is mij nog niet helemaal duidelijk. Hoewel, als er op zondag in Annecy een stuk engels staal met problemen staat, dan zie je Tom er om heen draaien om te kijkne of assistentie nodig is terwijl Herry zich daarvan distancieert. Dat weer wel natuurlijk.

Comment

Ze komen hier bijna nooit Ed02, hoewel Tom op Gummen versie 1 wel eens is geweest met de mooie nick Toontje Buitenom.
                Het wel sleutelen van hem en het minder sleutelen van broer H. leid ik meer af uit de tijd: "pasonsrijbewijs" zolang ken ik ze die 2 al.

Comment

Bij de Classic Dutch zie ik ook een belangrijk verschil, Tom rijdt hem en Herry zet hem uit en heeft dan al weken niet tegen zijn broer gesproken natuurlijk. Zal wel stil worden in de auto bij de Tulp.

Comment

Bij de Classic Dutch zie ik ook een belangrijk verschil, Tom rijdt hem en Herry zet hem uit en heeft dan al weken niet tegen zijn broer gesproken natuurlijk. Zal wel stil worden in de auto bij de Tulp.
                    Ed

Deze opmerking moeten we niet serieus nemen, neem ik aan. Anders kun je zoiets bij alle andere evenementen ook wel bespeuren. Ja toch?

Comment

Inderdaad kun je mij op dit punt niet serieus nemen. Tom en Herry ken ik al heel wat jaren al zal dat zeker niet zo lang zijn als Parohl. Het zijn geweldige rallyvrinden, dus ik lul maar wat. Het zijn goeie kerels!

Comment

Het is al even geleden dat we een slalom reden op vliegbasis Woensdrecht .
                        De 14 jarige Thom mocht van zijn pa een demonstratie geven met zijn race kart.
                        Omdat terrein enigszins bol loopt kon je op de verst gelegen rolbanen alleen de helm met een rotgang juist boven het gras zien gaan. Onbetwist de snelste tijd van de dag waar ik met mijn Fiat 850 Special een straatlengte op moest toegeven:-)
                        Co-Pilot

Comment

Op you tube kun je Tom in actie zien bij de Classic Dutch en als je dan weet dat de bevestiging van zijn achteras nog aan één kant goed vast zat en aan de andere kant nog maar half dan zie je wat hij zoal kan doen.

Comment

Reglement is nog niet op de site, wel al goed gekeurd.
                            Mocht het routeboek al inzien met nieuwe proefjes.
                            Er is na bestudering van de van de strafpunten van het eerste jaar nu gekozen voor een andere verdeling om een beter evenwicht te krijgen tussen de weg en de proefjes.
                            Bij het controleren moet Herry dit jaar maar eens in mijn 02 rijden hoe snel zijn Lotus ook mag zijn het is wel erg benauwd klein.
                            Oja Thom zit nu in de organisatie, afdeling testjes.
                            Co-Pilot

Comment

Ik zie nog weinig gummers bij de inschrijvers van de mooiste rally van het jaar!

Comment

Sta er toch bij Ed.

Comment

Weinig is niet geen Parohl! Er moeten er gewoon meer meedoen vind ik. Trouwens ik vertrouw TinoJ natuurlijk maar.....je rijdt niet met hem in de o zo sterke combi! Benieuwd hoe goed jullie combi in de dubbel gemengd klasse er uit komt.
                                  Last edited by Ed02; 23-07-09, 21:43.

Comment

Weinig is niet geen Parohl! Er moeten er gewoon meer meedoen vind ik. Trouwens ikm vertrouw TinoJ natuurlijk maar.....je rijdt niet met hem in de o zo sterke combi! Benieuwd hoe goed jullie combi in de dubbel gemengd klasse er uit komt.
                                    Tsja afwachten Ed, MdV heeft nog niet zo,n lange ervaring, maar doet het niet onaardig.

Comment

Ik breng dit draadje nog meer eens een keer naar boven. Want de inschrijvingen lijken wat tegen te vallen terwijl dit echt in mijn ogen vorig jaar met kop en schouders de leukste rally was om aan mee te doen. De organisatoren zetten alles op alles om het dit jaar nog beter te laten verlopen. Aangezien vrijwel alle deelnemers na afloop vorig jaar spontaan inschreven op de versie 2010 (nog nooit vertoond bij mijn weten) verdiend deze rally het om onze steun te krijgen.

Wat maakt hem zo anders? En gedegen rijrally in rustig Zeeland, geen gepruts maar wel goed opletten. En dat met dagelijks diverse intermezzo's op afgesloten terreinen waar je mag proberen de scherpe bogeytijd te halen, dus niet zoals bij de tulp een slap aftreksel door er een stiekeme regularity van te maken waardoor je de rechtervoet van het gas moet houden, maar echt vol er voor gaan om de snelste tijd neer te zetten. Prima proefjes op bedrijfsterreinen etc.

Tussendoor een goed verblijf bij van der Valk in Goes van waar uit de hele rally worden verreden. Dus bagage op de kamer laten. En natuurlijk eenvoudige doch voedzame maaltijden in de vorm van best goede buffetten en een goede bar, want dat is ook belangrijk voor rally rijdend Nederland!

De prijs is netjes, dus echt wat mij betreft een aanrader (en ik heb geen aandelen!).

Comment

100 procentjes eens met Ed02 !!!

Comment

Je vergeet te melden dat ze 't Astmafonds steunen! Goeie zaak imho.

<ik liep ooit collecte voor 't Astmafonds en kwam bij een locale huisarts aan de deur bedelen en die zei letterlijk: 'je stikt er maar in'. Leuk om te horen als oud-Astma patient met je oranje bakkie in je hand. Hopelijk dat de deelnemers een betere ethiek dienen, maar daar heb ik alle vertrouwen in.>

Comment

Dat jij nog fluitend door de wereld stapt Dennis, met al je ziektes....

( jaja, fluitend...)
                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Lol

<fluit ook mee, in de wetenschap dat ik medisch gezien 100% in orde ben... kopt alvast terug wat op me af komt>

Comment

http://www.classicdutchrally.org/deelnemers.php

Vorig jaar was dit beeld ook al zo, als ik me goed herinner. Pas laat kwamen er nog inschrijvingen binnen waardoor er uiteindelijk nog een aardig formaat startveld ontstond. De heren organisatoren hebben er in ieder geval alle vertrouwen in dat er ook deze keer nog een stel laatbloeiers in zullen schrijven.

Comment

De inschrijving staat nog open, dus heb je wat tijd en wat euro's over, wij zullen graag de competitie met welke gummer dan ook aangaan. Waarschijnlijk niet in de 911 dit jaar, maar dat maakt niet uit, gaan we gewoon in een andere klasse rijden en net als bij golf compenseer je dan de pk's en kun je toch in de prijzen vallen.

Comment

Lees ik het regelement goed? Geen beperking van bouwjaar:
                                                    3.2.1 Voorwaarden Toelating
                                                    Tot het evenement worden toegelaten, nette personenauto’s die voldoen aan de wettelijke voorschriften van het
                                                    land van registratie en die, indien van toepassing, beschikken over een geldig keuringsbewijs. Voorts moet de
                                                    auto sneller kunnen en mogen rijden dan 80 kilometer per uur.
                                                    Veiligheidsgordels, ook indien niet verplicht, worden aangeraden en een rolkooi is toegestaan.
                                                    Tot de keuring mag een deelnemer de bij de inschrijving opgegeven auto vervangen door een andere auto mits
                                                    deze voldoet aan de toelatingseisen.

Ik bedenk me net dat ik GRAAG met een nette personenauto die harder dan 80 per uur kan zou willen deelnemen. Bouwjaar is dan wel 1980 en valt daarmee niet in de subcategorien zoals vermeld in 3.2.2, maar er staat nergens dat het een vereiste is dat ie in een subcategorie (of pre-1978) valt. Volgens mij staat de deur open.... Die van mij zeker!!

Details van de personenauto volgens als ie klaar is (2 weken, fingers crossed). Maar het is een historische rallyauto in period livery. Niets moderner aan dan destijds. (los van gordels, tank, stoelen, blusinstallatie). Zou een mooie shake down zijn nu de geplande waarschijnlijk NET niet gehaald wordt.

Comment

shake it!

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
                                                      Lees ik het regelement goed? Geen beperking van bouwjaar:
                                                      Details van de personenauto volgens als ie klaar is (2 weken, fingers crossed). Maar het is een historische rallyauto in period livery. Niets moderner aan dan destijds. (los van gordels, tank, stoelen, blusinstallatie). Zou een mooie shake down zijn nu de geplande waarschijnlijk NET niet gehaald wordt.
                                                      Mocht je willen shakedownen met je Talbot Horizon :) ;), dan kun je me mailen. Komende zondag en volgend weekend zijn er twee verschillende evenementen waar je welkom bent, en je de auto (mits voorzien van gekeurde kooi, stoelen, gordels en bb.) op afgesloten terrein (1xKp, 1x circuitje) aan de tand kunt voelen. Rijder (en bijrijder) dienen tevens geschikte overall, (hand)schoenen en helm te dragen.
                                                      En als die goed is, kun je zo door naar Salou :)

Oeps -- niet goed gelezen --- als ie klaar is 2 weken, fingers crossed
                                                      Last edited by axirally; 17-09-09, 17:28. Reden: foutje

Comment

De jongste auto mag van 1978 zijn, als ik het goed lees

3.2.2 Onderverdeling in categorieën
                                                        De auto’s zijn onderverdeeld naar de categorie “bouwjaar”:
                                                         Categorie 1: t/m 1950
                                                         Categorie 2: t/m 1960
                                                         Categorie 3: t/m 1970
                                                         Categorie 4: t/m 1978

Comment

Leon, sinds wanneer lees jij dit soort draadjes? Er is vandaag iemand ingevlogen voor de laatste lootjes..... Shakedown mid oktober zou goed uitkomen!!

Ton, Ik had ook eerst dat lijstje met categorien gezien. Alleen staat er niet dat:
                                                          - een auto in een categorie moet vallen;
                                                          - een auto jonger dan van 1978 moet zijn.
                                                          Oftwel, er is geen leeftijdsbeperking....

Navigatierallies gaan puur over regelementen. 'De geconstrueerde route moet zo nauwkeurig mogelijk gereden worden' betekent dat als er ook maar 1 weggetje iets verlegd is op de kaart je er alles aan moet doen om het stukje wat je niet rijdt zo kort te maken. Ook als dit inhoudt dat je hiervoor km's moet omrijden om een mm van een weg weer 'op te pikken'. Standaardpraat voor eenieder die dat wel eens gedaan heeft. Maar de essentie zit hem in het regelement met daarin vaak alleen de zin 'zo nauwkeurig mogelijk'.

Dus als er geen leeftijdsbeperking bij staat is die er regelementair niet. Het lijkt alsof een 1980 auto mag, maar dan niet in een categorie valt (is mee te leven). Ik schreef eerder al een keer dat ik niet vies was van geneuzel....

Comment

Peter

Zo als jij het stelt zou er nog een categorie 5 (en misschien nog meer) moeten zijn. Er zijn er echter 4, en in categorie 4 vallen de jongste auto's, tot 1978.
                                                            Last edited by Ton van S; 17-09-09, 19:30.

Comment

Dus als er geen leeftijdsbeperking bij staat is die er regelementair niet. Het lijkt alsof een 1980 auto mag, maar dan niet in een categorie valt (is mee te leven). Ik schreef eerder al een keer dat ik niet vies was van geneuzel....
                                                              Dit staat in het reglement vd classic dutch en het NRR Peter:

"3.1.1 Toegepaste reglementen
                                                              De “Classic Dutch Rally” wordt verreden overeenkomstig het Nationaal Reglement Regelmatigheidsritten (NRR)
                                                              versie 3.0 van de FEHAC / KNAF (zie www.historischerallys.nl); dit Bijzonder Reglement met eventuele bulletins;
                                                              en de wegenverkeerswetgeving van Nederland".

NRR:
                                                              "7.1. Leeftijdsgrens
                                                              De toe te laten voertuigen dienen voor 1 januari 1979 te zijn gebouwd. Het is een organisator toegestaan om deze
                                                              leeftijdsgrens te verlagen (bijvoorbeeld voor 1977)".

Soms vind ik het wel eens leuk om in reglementen te duiken, vooral om te kijken hoe ik iets anders kan interpreteren. Vroeger deed ik dat bijna nooit, maar daardoor zijn we eens eerder uitgevallen in de ELE Rally dan we (Axi en moi) wilden. En Leon wil je niet boos meemaken ;-) dus daarna altijd het reglement gelezen.

Trouwens de leeftijdsgrens wordt verschoven naar 30 jaar, dus 1980 is binnenkort mogelijk.

Het is wel vrij aan de organisatoren om de leeftijdsgrens scherper te stellen. Ik kan me voorstellen dat de Tulpenrallye liever oudere auto's wil. Wij spelen met de gedachte om een extra klasse in te voeren.

Spreek je!
                                                              Robert

Comment

Opgelost, Robert!! Thanks!! Ik dacht ook eerst hier reacties uit te lokken alvoor ik morgen de orga vraag of ik mee mag doen. Ik kon het me al niet voorstellen. En jouw punt is duidelijk over regelementen. Die gelden en niets anders als je geen vrienden hebt....

Comment

Working...
                                                                X