Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mooie routes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• mooie routes

Heren,

Loop met het idee om volgend weekend een mooie tourtocht met de Q4 te maken naar de eiffel e.o. Paar leuke stuurweggetjes opzoeken, heuvelachtige wegen, je kent het wel.

Ik ben inmiddels al op de site www.routeyou.com uitgekomen waar wat routes opstaan.

Heeft er iemand een paar tips voor mij?
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Ja, de bollenstreekroute overslaan. Wat een butt-route was dat zeg :-(
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

http://www.tomtomgreatestroutes.com/

ook leuk..
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Kijk hier eens voor routes die je in je TomTom kunt laden:

http://www.gpstracks.nl/ov-motor-duitsland.php

Groeten,
        Maurice
        www.carscoffeecigars.nl

Comment

Mijn tip: zoek op Eifel en niet op Eiffel :-).

Ter plekke kun je ook de Vulkaneifel route rijden. Gewoon bordjes volgen, je komt ze overal tegen. Je kan hem volgens mij helemaal rond rijden.
          Onderweg kom je via mooie weggetjes langs knusse dorpjes en mooie kratermeren. Leuk om af en toe even uit te stappen en te kijken.
          Onderweg ook legio restaurantjes te vinden waar je ff lekker op het terras kan zitten voor een lunch of drankje. Afgelopen september met de S-klassen gedaan en toen was het overal ook wijnoogstfeest. Echt een aanrader om daar wat te toeren. Is dichtbij en erg mooi.

Comment

http://www.geopark-vulkaneifel.de/ng...Endversion.pdf

http://www.geopark-vulkaneifel.de/ng...Endversion.pdf

Comment

het wordt iets minder ver, maar volgens mij ook leuk:

http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=2883

mochten er mensen zaterdag willen aansluiten, dan hoor ik het graag.

Comment

Zeker leuk! In die omgeving heb ik gewoond en afgelopen 2de paasdag, had ik een toertocht, die ook een deel van die route omvatte.
                Aangezien ik in Nijmegen woon, is het misschien wel leuk om op een of andere manier mee te doen.
                Er is echter wel een praktisch probleem: Zondag rij ik weer een toertocht, ik moet mijn motor nog ophalen van de garage en de Duetto ophalen in Boxmeer.
                Daarnaast denk ik dat het lastig wordt om de handjes op elkaar te krijgen bij mijn vriendin. Die zal 1 toertocht per weekend waarschijnlijk wel genoeg vinden.
                Wellicht is het wel leuk om in elk geval nadien even een terrasje te doen in Nijmegen, of vlakbij in de buurt? Ik weet natuurlijk wel een aantal leuke plekjes.

Comment

Ik heb zelf erg veel lol gehad op de binnenweg vanuit Aken richting Monschau en dan doorrijden tot aan de Ring. Je hebt dan een 1,5 uur vol leuke wegen. Soms wat drukker, maar ook wat leuke stijgende/bochtachtige wegen.
                  Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    Zeker leuk! In die omgeving heb ik gewoond en afgelopen 2de paasdag, had ik een toertocht, die ook een deel van die route omvatte.
                    Aangezien ik in Nijmegen woon, is het misschien wel leuk om op een of andere manier mee te doen.
                    Er is echter wel een praktisch probleem: Zondag rij ik weer een toertocht, ik moet mijn motor nog ophalen van de garage en de Duetto ophalen in Boxmeer.
                    Daarnaast denk ik dat het lastig wordt om de handjes op elkaar te krijgen bij mijn vriendin. Die zal 1 toertocht per weekend waarschijnlijk wel genoeg vinden.
                    Wellicht is het wel leuk om in elk geval nadien even een terrasje te doen in Nijmegen, of vlakbij in de buurt? Ik weet natuurlijk wel een aantal leuke plekjes.
                    anders sluit je een uurtje aan ergens net over de grens. Hou je niet alleen je vriendin tevreden maar ook jezelf.......;-)

Comment

Er is vast wel iets mogelijk, maar even kijken. Het wordt in elk geval lekker weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                        Er is vast wel iets mogelijk, maar even kijken. Het wordt in elk geval lekker weer.

Hi lennart. laten we contact houden deze week, dan spreken we wel wat af. ik zal je via een pm mijn nummer sturen.
                        Last edited by 6bakkie; 21-04-09, 18:48.

Comment

http://rallyatlas.com/shop/default.asp?art=343

De Rally Atlas is vanaf heden verkrijgbaar!
                          • De RallyAtlas omvat meer dan 75 legendarische rally en motorsport routes door heel West-Europa. Bekende voorbeelden hiervan zijn Mille Miglia en de Targa Florio.
                          • De RallyAtlas omvat motorsport routes in de volgende landen: Groot-Brittannië, Ierland, Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, oostenrijk en Italie.
                          • De RallyAtlas bevat uitgebreide beschrijvingen van de routes, de geschiedenis van de diverse evenementen, en de winnaars uit het verleden.
                          • Daarnaast heeft jhr Gijs Van Lennep, ooit verkozen tot beste autocoureur van Nederland aller tijden, zijn ervaringen en commetaar toegevoegd aan die rallies en evenementen waaraan hij ooit heeft deelgenomen.

Van Lennep heeft de 24 uur van Le Mans gewonnen in 1971 en 1976, hij heft de Targa Florio gewonnen in 1973, hij heeft deelgenomen aan de Monte Carlo rally, de Mille Miglia, en diverse andere grootse evenementen uit heden en verleden. Daarnaast heeft Van Lennep Formule 1 gereden tussen 1971 en 1976. Daardoor heeft hij ook de circuits gereden die tegenwoordig nog steeds onderdeel uitmaken van de openbare weg, zodat de gebruiker van de RallyAtlas deze circuits ook kan berijden, en Van Lenneps commentaar kan lezen. Bekende voorbeelden van dit soort circuits zijn: de Nurburgring Nordschleife, het 24 hours van Le Mans circuit, het circuit van Reims-Gueux en stratencircuits zoals Monaco en Pau.

De RallyAtlas werkt op de meeste TomTom® navigatie systemen (zie onder “manuals” voor een lijst). Het product betsaat uit een CD en is gemakkelijk t e installeren op een TomTom systeem. Na aankoop van de RallyAtlas, heeft u een jaar lang recht op gratis updates en uitbreidingen.

De RallyAtlas past niet op:

• TomTom One 3rd edition (v3)
                          • TomTom One 30 series (regional & europe)
                          • TomTom Start series

Comment

Klinkt interessant maar ik zie zo 123 geen prijs.

Comment

http://rallyatlas.com/shop/product.a...B0E53&pid=4477

Comment

nu wel inderdaad, 29.95
                                valt me mee.

Comment

Da's geen geld, toch ??

Comment

TomTom One gaat het niet bij :-(

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                      TomTom One gaat het niet bij :-(
                                      jawel, v1 en v2 wel.
                                      Alleen v3 niet.

Comment

Tijd om in te ruilen.. ;-) ( en nee, op het COMAND werkt het ook niet..)

Comment

tenminste zo begrijp ik het...

Comment

Lijkt me in ieder geval wel erg gaaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              Da's geen geld, toch ??
                                              Dat vond ik eigenlijk ook.
                                              Alleen een noodzakelijk update van het navisysteem weer wel natuurlijk...

Comment

Misschien die man met de mijter en paard of anders die met die muts en arreslee ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  Misschien die man met de mijter en paard of anders die met die muts en arreslee ???
                                                  Die man zit ook al een tijdje in mijn gedachten, ik heb nog al wat wensen voor het eind van het jaar...

Maar goed die routes zijn wel erg gaaf, moet het alleen wel even wat beter weer worden...

Comment

Alleen op Tom Tom gericht alsof dat de enigste digitale wegwijzer is.
                                                    Jammer, doet tekort aan het idee.

Gebruik al voor iemand in Nederland wist wat Tom Tom is een Garmin.
                                                    Maand geleden nog een route van 10 dagen in Italië gereden.
                                                    Route thuis bedacht met het programma MapSources van Garmin.
                                                    Met lengte en verwachte rijtijd per dag incl de exacte plaats van het hotel.
                                                    Die gegevens in mijn eigen Garmin geladen en die van de eerste motorrijder.
                                                    8 motorrijders op een Harly en ik zelf in een busje met 9 zitplaatsen voor de koffers.

Tom Tom heeft geen echt waterdicht type wat ook met dikke handschoenen te bedienen is. ( cabrio opgepast).
                                                    Heel mooi is dat je de route om kan zetten naar een Google Earthe KMZ bestand als pad en er virtueel over kan vliegen.
                                                    Al dikke lol vooraf
                                                    Co-Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                      het wordt iets minder ver, maar volgens mij ook leuk:

http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=2883

mochten er mensen zaterdag willen aansluiten, dan hoor ik het graag.
                                                      En? Wat was de ervaring? Heb bij toeval net deze route op de TT gezet om m morgen te gaan rijden en lees nu dit draadje...

Bij de weg, waarom staat dit draadje in het museum?
                                                      übernarcistische fappert

Comment

mede gummerts, heeft er iemand hier mooie route ervaring in de Franse Champagne ardennen?
                                                        Ik lees het graag.
                                                        Het idee is om met de cabrio begin jullie een weekend hier heen te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
                                                          En? Wat was de ervaring? Heb bij toeval net deze route op de TT gezet om m morgen te gaan rijden en lees nu dit draadje...

Bij de weg, waarom staat dit draadje in het museum?
                                                          Zelf maar even antwoord gegeven op de vraag over ervaring met deze route (die deels door Duitsland loopt. Ik vond m tegenvallen. Te veel rechtoerechtaan en ik wil juist graag veel bochtige wegen en natuurlijk mooie landschappen.

Vandaag ga ik de bloesemtocht rijden, kap open en genieten.
                                                          http://www.gpstracks.nl/googlemap.ph...e=Bloesemtocht

Ik vind nog steeds dat dit draadje niet thuis hoort in het museum......
                                                          Last edited by Gaas!; 27-03-11, 08:57. Reden: link toegevoegd
                                                          übernarcistische fappert

Comment

http://www.routeyou.com/route/view/1...ampagne-gto.nl

En heel veel meer routes voor motor,fiets en wandelaar.

Mooie routes zelf maken met michelinkaarten 1:200.000 (in boekvorm heel Frankrijk en Belgie)
                                                            Toeristische fraaie wegen, te herkennen aan de groene kleur, zijn snel gevonden.
                                                            Co-Pilot

Comment

http://www.routeyou.com/route/view/4...thoek-rally.nl

Westhoek Rally

Route te downloaden voor Tom Tom en Garmin
                                                              Co-Pilot

Comment

kleine schup. eind julie ga ik een weekendje golfen in durbuy, ardennen. wil vrijdagochtend vroeg gaan rijden, lunchen in mestreech en vandaar een mooie route binnendoor naar durbuy. Ik ga dan met de Q4.

iemand goede tips?

Comment

Working...
                                                                X