Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hollandsch Glorie in Breukelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hollandsch Glorie in Breukelen

Môguh,
    Vandaag start de jaarlijkse voorjaarsrit vd historische Peugeot clubs in Breukelen. Er staan 55 auto's ingeschreven en die komen vanaf 09.00u (vandaar dat ik hier nu al weer zit..) en vertrekken om 11.00u.

Ik weet dat er tallozen onder jullie zijn, die nu niks te doen hebben omdat de kids ook geen sport hebben, en die eigenlijk staan te popelen om onder het excuus van die oude Peuzen, stiekem naar de 3008 willen komen kijken. Waarvan de dealers er overigens een 20tal per dag opschrijven.

En wat heb ik een hoop Gummers ontdekt...

Was natuurlijk stralend weer gisteren en toch weer leuk, om bijv. een 201 uit 1930 (mind u, bijna 80 jaar!) gewoon lekker de poort door zien pruttelen. Veel fraaie 504 cabrio's trouwens.

En om 1 uur weer thuis, bijna althans want toen belde mijn schoonzus of ik in Amersfoort naar een 2001 Chevy Alero wilde komen kijken en om 3 uur had ze 'm gekocht. Kreeg nog 2500 voor haar 11jr oude paarse 306 Sedan 1.8 automaat met 130K km.
    Alero had 61.000 gelopen, 2.4liter automaat, schijven iets teveel geribbeld, worden afgedraaid of vervangen en heb de parkeerhulp erbij sam/sam kunnen laten doen.
    Ze was helemaal blij.

Comment

Ik neem aan dat ze niks hoefde bij te betalen? Een Alero... Pfff zou d'r niet dood in gevonden willen worden...
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ja Toon, da's bijzonder bij haar. In haar 6jaar geleden ontbonden huwelijk hadden ze zo'n kar, en ze moest er nog een keer eentje van haarzelf hebben.

Zij redeneert: 3 jaar jonger dan de 306, 70K km minder, nu wel airco en ABS, (beetje) meer comfort.
        Maar omg, dat ding gaat écht geen rotondes om, maar zo rijdt zij ook helemaal niet.

5mille bijbetalen, trouwens.

Comment

Ik kwam gisteren wel veel MG's tegen in Breukelen.
          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Joost

Was het de bedoeling dat er Gummers zouden komen? Aangezien je de melding op de dag zelf doet...

:-)

Comment

7,5k voor zo'n ellendebarge? Naja, sentimentele waarde is ook waarde...
              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                7,5k voor zo'n ellendebarge? Naja, sentimentele waarde is ook waarde...
                Toon,

Het gaat uiteindelijk wel om het toe te betalen bedrag. 2,5K voor de Peus (een 306 SEDAN!!!!) is ook stevig aan de prijs.

Comment

[standaard Gummert]

Joost,

Nog foto's gemaakt?

[/standaard Gummert]

Comment

Ook waar... Maar dan nog. Kijk nou:

Al kreeg ik d'r geld BIJ! ;)

Comment

Ook waar... Maar dan nog. Kijk nou:

Comment

Ja maar ga ze eens back2back rijden. En stiekem vind ik die 306 nog steeds 100x mooier! Ook al is het een sedan! Ook al heeft staat ie op gewieldopte wieltjes! Al issie pimpelpaars met gele stipjes! :D

Comment

Weer terug naar de strekking van dit topic

Mooi Peusje:

Last edited by Ton van S; 26-04-09, 19:44.

Comment

Alleen Gummerts met een oudere Peus, Ton.
                            Ik droomde dat ik de wekker was vergeten te zetten, en werd dus al om halfzes wakker, dus alle tijd om ook even gummen.org te informeren.

De 306 was idd een paarsblauwe en de alero een zilveren. Toon, ik zou 'm ook nooit kopen.

Heb trouwens 3 stuks 306 sedan versleten (bij 10/15K max. werden ze verkocht), altijd met de 135pk 2.0 en automaat; reed best wel lekker altijd.

Comment

Joost,

Op d'n één of andere manier zijn er volgens mij weinig tot geen Gummers met een gedateerde Peugeot. Op de tweede of andere manier bedenk ik me nu dat ik ook tot die groepering van non-Peugeotbezitters behoor, maar altijd wel een zwak voor het merk uit Sochaux heb gehad.

Sterker nog, m'n vader zaliger heeft 35 jaar lang het merk met le double chevron verkocht maar zei altijd: "als ik voor mezelf een auto zou kopen in de prijsklasse van een ID/idéal of DS kocht ik me een Peus"

Comment

http://www.mijnalbum.nl/Album=XGFQ4K36

Hiermee ZOU je er moeten inkunnen.

Ton, ik heb ooit gelest in een P. 204. Mijn vader reed in NL eerst een Kever, daarna 3x Opel Rekord en 1x Ascona.
                                Mijn broer had wel een Peugeot, een 504 automaat met leer op LPG. Van de 150.000 naar de 320.000 gereden geloof ik.

Toen ik op het IVA zat, kon ik kiezen waar te solliciteren, Alfa of Peugeot. De rest is geschiedenis.

Comment

Tja. Met dat andere merk had je wellicht nu op de keien gestaan, Joost. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Wie weet, of anders in dat pandje even verderop, van waaruit wij helaas al een aantal weken geen V8's meer horen langs roffelen...

't zal je maar gebeuren.

Comment

Joshua > ik heb je een pmmetje gestuurd? Nog niet gezien?

Comment

Ik zie het nu, Toon. Ik zit geregeld niet aan de PC...

Comment

Okee, cheers! Ben soms beetje ongeduldig, mi scuzi.

Comment

pm done

Comment

Working...
                                            X