Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie replica's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mooie replica's

    Naar aanleiding van deze post in het Italiaanse droogfapdraadje:

    Ja, op Alfaspeed is al genoeg geschreven over de prijs en de meningen lopen uiteen... Maar een pláátje is het wel zeg:

    http://www.alfaholics.com/cars_for_s...nt_216_148.php

    1968 Alfa Romeo GTA Replica

    Full restoration just completed, regardless of cost. Alfaholics 2.0 Twinspark engine, Alfaholics full stainless steel sports exhaust, Alfaholics trackday handling kit, Alfaholics 4-pot brakes, 7x15" GTA Veloce wheels, full Alfaholics GTA interior kit. MGS coachworks prepared body and full recent service by Ian Ellis.

    Please call me for full specification and full documentation of this restoration, a stunning modern take on this classic racer!

    £59,950


    De prijs is natuurlijk terecht een discussiepunt, maar ik vind de auto erg mooi. Ook de toepassing van moderne spullen kan me in zo'n project niet storen. Ik heb zelf ook al eens met het idee gespeeld om mijn Fulvia Sport om te bouwen naar een replica Competizione.
    Ik zag op Mobile.de nog een paar leuke voorbeelden:

    550 / 356 CHAMONIX Roadster

    Jaguar D-Type

    Jaguar C-Type Replika Heritage

    Alfa Barchetta1953

    Nog meer voorbeelden/ideeen en meningen?

  • #2
    Er is, mag ik hopen, een verschil tussen badkuipen en "replica's"

    Je 911 3.2 ombouwen naar RS looks/specs kan heel erg goed zijn.

    Je 2CV/kever/sierra onderstel voorzien van een badkuip kan nooit tot iets goeds eindigen.
    Fährst du quer - Siehst du mehr

    Comment


    • #3
      Ik heb inderdaad hele mooie replica's gezien. En ik snap ook, dat hedendaags confort ook bijdraagt bij allerdaags gebruik. Toch hou ik veel meer van het echte, waarin je nog werken moet en waar oplossingen uit ver vervlogen jaren in verwerrkt zijn. Toen de Bugatti Ventoux in Nederland was voor onze boekpresentatie heb ik echt genoten van de spijkerharde vering, het ongelooflijk zware stuur bij lage snelheden, de noodzaak om secuur te schakelen, enz. Je moet nog echt stuurmanskunst hebben. ik vind ook, dat je een klassieker best zijn leeftijd mag aanzien. Overgrestaureerde auto's vind ik afschuwelijk. En een competizione nabouwen vind ik vloeken in de kerk. Daar zijn er nu nog twee van. Laten we die koesteren. Overigens is de competizione in Amerika van David Smith ook overgerestaureerd. Jammer. De eerste restauratie in Narbonne (1983/84) door Dovaz liet de auto origineel.

      Comment


      • #4
        Ja laten we het hier wel beperken tot mooi geconstrueerde in redelijke mate natuurgetrouwe replica's. Dus geen DAX, Burton, Ruska of dat soort ellende...

        Comment


        • #5
          Mooi design = mooi design, mooie techniek = mooie techniek. Ik heb ook niets tegen een mooie replica, die kleine open Porsches bijvoorbeeld op keveronderstel. (ik ben het typenummer even kwijt,m de James Dean Porsche). Die ga je als normaal mens never-nooit-niet origineel kunnen kopen (en dan ook nog lekker rijden). Dan si zo'n replica echt niet verkeerd.

          Een replica is pas fout als de moderne techniek (of het design) zo is toe- of aangepast dat het op storende wijze niet periode correct is. Spinnervelgen op een GAT-replica zeg maar ;)

          Overigens is orgineel natuurlijk altijd beter, maar als replica betekend datje het wel kan betalen om een leuke auto te rijden en daar ook ècht in te rijden: waarom niet?
          Last edited by MIOB; 29-04-09, 11:31.

          Comment


          • #6
            Hoewel het vooralsnog onduidelijk is of de productie van nieuwe Cobra's wel wordt hervat, overtreft de kwaliteit van dit model zelfs het origineel.

            http://www.acheritage.co.uk/RestorationandNewBuild.html

            Comment


            • #7
              Ook niet verkeerd, toch?

              http://www.steutel.nl/projects/gta/

              Die dames hoeft dan weer niet, in dit geval.

              Comment


              • #8
                Vanwege mijn Citroën roots zou ik deze proto graag hebben.



                Hoewel de auto nog bestaat zal die waarschijnlijk niet te koop zijn of voor mij onbetaalbaar. Dan maar als replica?

                Comment


                • #9
                  Er werd een tijdje geleden in NL zo'n DS Coupe aangeboden. Dat was huisvlijt volgens mij, maar zag er goed uit.

                  Comment


                  • #10
                    Zie de AV9; die Ferrari-specialist die z'n eigen 64er 250GTO gebouwd heeft... Is dat uberhaupt wel een replica?
                    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                      Er werd een tijdje geleden in NL zo'n DS Coupe aangeboden. Dat was huisvlijt volgens mij, maar zag er goed uit.
                      Die staat al heel lang te koop. Voor een mille of 25 als ik me goed herinner

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                        Zie de AV9; die Ferrari-specialist die z'n eigen 64er 250GTO gebouwd heeft... Is dat uberhaupt wel een replica?
                        Die heeft meer weg van een 250GTO Evolution :-)

                        Comment


                        • #13
                          Een aantal replica's kunnen mij wel bekoren zoals de Stratos, de Porsches 550 RS/ RS60 en 904/Carrera 6/908.

                          Replica's van racers/rallyauto's gemaakt van originele auto's vind ik ook altijd wel gaaf.
                          Last edited by Dennis Cavallino; 29-04-09, 14:57.

                          Comment


                          • #14
                            Deze mogen ze ook zonder problemen mijn garage binnen rollen:
                            www.carscoffeecigars.nl

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                              Zie de AV9; die Ferrari-specialist die z'n eigen 64er 250GTO gebouwd heeft... Is dat uberhaupt wel een replica?
                              Er zijn behoorlijk wat van dat soort replica's van 250GTO's en TR's gemaakt. Er zijn er zelfs een paar verhandeld als zijnde de real thing... Ook jammer dat er doorgaans een 250GTE voor werd opgeofferd.

                              Comment


                              • #16
                                Die GTA, die 550 en die Alfa zijn gaaf man!!
                                Pittig geprijsd, maar vergeleken met een echte valt het mee.

                                Ik heb niets tegen zulke replica's. neppers is een heel ander verhaal.


                                Zo'n te brede Alfa GTA-m vind ik veel minder gaaf dan zo'n GTA overigens.

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  Westfield Eleven vind ik gaaf:

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja, absoluut! Cool ding.

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                      Er zijn behoorlijk wat van dat soort replica's van 250GTO's en TR's gemaakt. Er zijn er zelfs een paar verhandeld als zijnde de real thing... Ook jammer dat er doorgaans een 250GTE voor werd opgeofferd.
                                      Neh, deze dude heeft dus alles onderdelen (chassis, motor, carrosserie (ofja, dat heeft Rietbrink gedaan geloof ik) dus ZELF gemaakt. Niks geen GTE ofzo voor geslacht dus... Muchos respectos...
                                      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noble P4 vind ik ook erg gaaf. Vooral met Dino V6 motor.

                                        Last edited by Elentinos; 20-10-09, 20:35.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Grappig dat hier de meest geliefde en tevens de meest gebouwde replica niet genoemd wordt :-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                          Comment


                                          • #22
                                            De Lotus Seven.....

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                              Grappig dat hier de meest geliefde en tevens de meest gebouwde replica niet genoemd wordt :-)

                                              Ha, die Cobraman;

                                              Meest (na-)gebouwde betekent eigenlijk per definitie helaas ook vaakst slecht (na-)gebouwde.
                                              Scherven brengen gelul.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Die P4 is gaaf! Goede plek voor een kentekenplaat ook voorop. ;-)

                                                Ik heb ook ooit een groene 33 stradale replica gezien . Die was wel erg goed.

                                                Fotos toch gevonden:



                                                Last edited by Q4Jan; 01-05-09, 20:23. Reden: fotos gevonden...
                                                http://www.ebbropremium.nl

                                                Politics is the entertainment branch of industry.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Doe mij m'n eigen GTA replica maar :-)
                                                  Last edited by ErwinGTA; 01-05-09, 20:28.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    En een NSX 3.2 blokje in een 33 stradale replica lijkt me perfect!

                                                    Maar die staat standaard een kwartslag gedraaid, dus of dat kan.....

                                                    Anders een S2000 blokje? Dan benader je ook goed het oorspronkelijke blok qua toerenbereik en vermogen.
                                                    http://www.ebbropremium.nl

                                                    Politics is the entertainment branch of industry.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nee, dan is er maar 1 motor (uit een straatauto) mogelijk: die uit de Alfa Montreal.

                                                      Anders heb ik er een Daytona-met-Corvette-blok gevoel bij.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ook een leuke site om te lezen. Draadje work in progress ook op Ferrarichat. Iemand die een standaard 308GTB ombouwt naar groep 4 Rally-spec. Geïnspireerd op één van de projecten hier.
                                                        Attached Files
                                                        2019 Volvo V60 T6

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Gave site!!

                                                          http://www.mat.fi/n_index.php?nav=ga...brallycar&g=13 en dan foto 327.

                                                          Ik weet uit welk land ze de ferrari's halen. ;-)
                                                          http://www.ebbropremium.nl

                                                          Politics is the entertainment branch of industry.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Een korte film van de Suffolk SS100; een reproductie van de vooroorlogse SS100.

                                                            http://www.classiccartv.co.uk/play.a...ategory=Jaguar

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              De garage van Piet Roelofs, die kerel met die 250GTO, ding staat rechtsbovenaan op de foto...



                                                              Fap.
                                                              Last edited by Toon van Driel; 06-05-09, 18:36.
                                                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                                De garage van Pim Roelofs, die kerel met die 250GTO, ding staat rechtsbovenaan op de foto...

                                                                Fap.

                                                                Fap idd. :-)
                                                                Is dat die zwarte 250 SWB van Kroymans? Dus een replica body op basis van 330GT?

                                                                Zie attachments
                                                                Attached Files

                                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X