Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Replica velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Replica velgen

http://www.comp.co.uk/wheels/replica.asp
    "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
    The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Thanks Datman!! Via jouw link weer de site gevonden van een Duitser die nieuwe Fulvia wielen gemaakt heeft. Was het kwijt en kon het niet vinden. Perfect!

Aan de andere kant baal ik ook wel die commerciele replica wielen. Het was ooit DE manier om replica's van de echte te onderscheiden. Die Noble P4 wielen uit het replica draadje gezien?? Zo gaat het vaak. 2000 uur in het bouwen van een auto stoppen en dan niet de echte wielen willen kopen omdat ze te duur zijn....

Comment

Goeie link!

Alfaholics verkoopt ook replica GTA wielen, 14" en 15", maar ze zijn niet de enige dus:

Wt een gave velgen zijn dat toch!
      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ja, prachtig man!
        Wat kost zo'n setje GTA-wielen?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
          Aan de andere kant baal ik ook wel die commerciele replica wielen. Het was ooit DE manier om replica's van de echte te onderscheiden. Die Noble P4 wielen uit het replica draadje gezien?? Zo gaat het vaak. 2000 uur in het bouwen van een auto stoppen en dan niet de echte wielen willen kopen omdat ze te duur zijn....
          Is wellicht ook een beetje een kwaliteitskwestie?
          Ik sprak eens met iemand die in de Squadra Bianca had gereden met de Giuliaatjes. De auto's hadden met de slicks en verlaagde onderstellen zoveel grip dat ie wel eens meemaakte dat er barsten in die oude velgen kwamen - dan had ie dus nog veel geluk, hij had de hele auto af kunnen schrijven als op het verkeerde moment het hart uit de velg was gebroken.
          Dus wellicht liever een nieuwe replica dan een oude originele van onbekende herkomst?

In elk geval: gave site, Datman!

Comment

Wat V4 zegt: oude (magnesium) velgen kunnen er voor zorgen dat je je auto afschrijft. Door het verouderingsproces gaan er scheurtjes in het materiaal ontstaan met, onder belasting, desastreuze gevolgen.

Bijvoorbeeld oude, originele Minilites zijn natuurlijk schitterend om te hebben. Maar dan wel als je auto gepoetst in de garage stil staat.

Edit: Axirally heeft toch ook een wiel a la Minilite en/of Revolution in zijn programma?
            Edit2, Tecno Magnesio. Bestaat dat niet meer?

Comment

Alfaholics is zker niet de enige die de GTA-reps maakt hoor. Compomotive is dus ook een bekende producent, net als het Duitse Hein Brandt. (die laatste maakt bijv. ook TZ1-replicawielen). Als je een setje hier in NL dus koop bij een winkel/bedrijf dan ben je zo rond de 900-1000 kwijt voor een set van 4 stuks.
              Als je ze nieuw koopt ben je diezelfde prijs per wiel (900-1000) kwijt. Ook duiken nog wel een NOS-GTA-wielen op, dan zit je rond de 1500,- per stuk.
              Last edited by Veloce; 04-05-09, 00:05.
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

900-1000 euro voor een hele set?
                Valt me mee!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Gummers;

Mooi spul, hoor. Los van de 'zonde'-factor is een ander argument voor replica's dat ze vaak in maten te krijgen zijn die een wat ruimere bandenkeuze mogelijk maken.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Ik denk dat 't probleem ook vaak ligt bij het te krijgen van de wielen zelf. Die zijn meestal ook ernstig zeldzaam. Wie heeft er namelijk bijvoorbeeld nog een setje Stratos-wielen toevallig onder zijn bed liggen? ;-)
                    Daarbij komt ook dat de meeste van die race-wielen van een bepaalde magnesium-legering zijn en daardoor niet een eeuwighed meegaan. Dat wilt wel eens (vaak) gaan scheuren of afbrokkelen.

Ik heb vorig jaar wel eens foto's gezien van een Italiaan die in zijn bijkeuken allemaal van dat GTA-spul had staan. Kennis van me was bij die vent langsgeweest voor een onderdeeltje. Echter toen hij de keukendeur open deed lagen daar 3 sets GTA-wielen nieuw in de verpakking! Evenals wat originele stuurtjes, magnesium carterdeksels en magnesium luchtfilterhuizen. Ook allemaal gloednieuw...
                    Verder stonden daar nog 3 GTA-blokjes waaronder n van de 8 ooit gemaakte SA-blokken (met compressor).
                    Ze bestaan dus wel die mensen.... ;)
                    Last edited by Veloce; 04-05-09, 09:39.
                    Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                      900-1000 euro voor een hele set?
                      Valt me mee!

Even met Patrick 'Bubbles' bellen uit Nijmegen. Die heeft voor 25.000 euro aan GTA velgen ingekocht en de helft van de Alfaclub heeft die velgen nu :-). Ik geloof iets van de helft van de hierboven genoemde prijs.

Comment

Ja, dat klopt. Ken Patrick. Ik heb er sterk aan zitten denken om ook een setje te regelen via hem. Prijs zat daar zo rond de 600 piek. Echt geen geld hoor! :O Echter heb ik al meer setjes wielen dan auto's liggen, dus voorlopig even rustig aan.
                        Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                          Even met Patrick 'Bubbles' bellen uit Nijmegen. Die heeft voor 25.000 euro aan GTA velgen ingekocht en de helft van de Alfaclub heeft die velgen nu :-). Ik geloof iets van de helft van de hierboven genoemde prijs.
                          Dat waren wel 15"-ers btw, niet de hier afgebeelde 14".

Comment

Ahh, het viel me al op dat ik tegenwoordig steeds meer 15in wielen op GTA's zag. Was orgineel 14? Ik ken alleen die hele dikke 13in GTAm's. Dat zou ik dan doen.....

Comment

Ik wilde ze ook altijd hebben, maar nu rijdt dus half Alfa-minnend Nederland met die velgen. Dat maakt het dus minder speciaal straks. Maar... duur is het niet.

Comment

Inderdaad, 14" is standaard voor de GTA, 15"is officieel nooit gemaakt. Echter omdat er steeds minder (geen meer eigenlijk) race-bandjes in de goede maat voor de 14"-ers werden gemaakt heeft Alfaholics besloten een 15"-versie zelf te ontwerpen omdat daar dus wel genoeg banden voor te krijgen zijn.
                                Zelf vind ik de 15" niet zo mooi, een beetje het idee van een uitgerekte pannekoek. 14" is wat boller en daardoor een stuk mooier.

13" GTAm's zijn ook wel bruut, maar die kosten echt een goedvermogen. 500 piek per stuk ofzo als replica. En dat past ook niet zomaar op iedere willekeurige Bert/Juul.

En zoals Lennart al zegt, nu rijdt half NL ermee. Ik vind het echt bloedmooie wielen, maar het speciale is er nu wel van af. Zou dan eerder kiezen voor een setje TZ1-wielen. Alleen hierzo geld ook....de originele Tecnomagnesio's kosten gewoon minimaal 2500,- per set. TZ-replica's zijn wel even duur als GTA-replica's. Hein Brand maakt ze, alleen zijn die wel loodzwaar.
                                Last edited by Veloce; 05-05-09, 14:19.
                                Giulia 1600 Super '65

Comment

Clicca: http://www.heinbrand.com/de/wheel_sh...15&bgruppe=148
                                  Giulia 1600 Super '65

Comment

Gotcha! Ik snap nu waarom ik zo veel 15in zie. En geen banden voor 14in is waar. Is een crime voor race banden. Ik ben weer up to date!

Comment

Gotcha! Ik snap nu waarom ik zo veel 15in zie. En geen banden voor 14in is waar. Is een crime voor race banden. Ik ben weer up to date!
                                      Mhawah....
                                      Ik zeg Yokohama racings
                                      185/55 R 14 79V 5"- 7,5"
                                      185/60 R 14 82H 5"-7"
                                      195/60 R 14 86H 5,5" - 7,5"

Maar in 15" is inderaad veel meer te krijgen...

En idd. Ton, ook ik heb bepaalde replica velgen in mijn programma :)

Comment

Ik blijf ze super gaaf vinden hoor. Was afgelopen weekend bij Job en die heeft ze ook onder zijn eigen gele Supertje, staat echt top!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
                                          En idd. Ton, ook ik heb bepaalde replica velgen in mijn programma :)
                                          Over een week 53 worden en dan nog zo'n goed geheugen hebben. Wie doet me dat na? :-)

Comment

Je had me al een keer met de nulrijder in de bmw (je zal dan ook wel weten wie dat is...). Maar je laat me wel schrikken. Volgens mij ben je gewoon 52. Praten over hoe oud je WORDT is iets voor oude mensen:-)

Comment

Je had me al een keer met de nulrijder in de bmw

:-((( En nu laat m'n geheugen me dus wel in de steek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                Ik blijf ze super gaaf vinden hoor. Was afgelopen weekend bij Job en die heeft ze ook onder zijn eigen gele Supertje, staat echt top!
                                                Oh, hij was er wel? Volgende keer maar nummer zenden uit :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                  Oh, hij was er wel? Volgende keer maar nummer zenden uit :-).
                                                  Ja hoor, vrijdag en zaterdag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                    :-((( En nu laat m'n geheugen me dus wel in de steek.
                                                    Renaud Verreydt

Comment

Cool, dat van die 15"replica's wist ik ook niet.
                                                      14" vind ik dan mooier, denk ik.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Deze is ook de moeite

www.imagewheels.co.uk

Comment

http://www.midlandwheels.com/Shop/C-...Selection.html

ondermeer voor de Ford RS 'en

http://www.midlandwheels.com/Shop/C-27-RS-4Spoke.html

Comment

http://www.rotawheels.com/

If you are in Continental Europe:
                                                            CMC Europe B.V.
                                                            Eisenhowerstraat 6 5346TH Oss, Holland
                                                            Phone: 31-412-692-576
                                                            Fax: 31-412-692-581
                                                            E-mail: bing[at]rotawheels.nl
                                                            "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                                            The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Working...
                                                            X