Iemand wel eens geweest? De Britse versie van de Techno Classica, zo ongeveer. Ik ken het verder niet, maar we gaan volgend weekend even snel heen en weer om onderdelen te scoren.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Beaulieu Autojumble
Collapse
X
-
O ja, niet op zijn Frans uitspreken, maar als bjulie.Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
Het is absoluut niet de Britse versie van Techno Classica.....eerder de tegenhanger. Kijk eens naar impressie.
http://www.youtube.com/watch?v=WnC2b...eature=related
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk berichtIemand wel eens geweest? De Britse versie van de Techno Classica, zo ongeveer. Ik ken het verder niet, maar we gaan volgend weekend even snel heen en weer om onderdelen te scoren.
"Saturday 12th - Sunday 13th September 2009
Come to Beaulieu in the south of England for Europe's biggest autojumble, covering over 30 acres of parkland. There are thousands of stands to rummage amongst, containing motoring parts, accessories, automobilia, literature, tools and clothing, covering all motoring eras. Plus:
2000sq metres of undercover stand space in the Grand Marquee
200 vehicles for sale in Automart
Bonhams sale of collectors' cars, motorcycles and automobilia on Saturday- entry by catalogue, call 0207 393 3900
Sunday Bonus- Trunk Traders selling autojumble from the boot of their cars. With garages being cleared ..... "Veritatis simplex oratio est
Comment
-
Veritatis simplex oratio est
Comment
-
Ja wel eens geweest, pakweg 20 jaar geleden alweer...
Zo ontzettend groot, je legt echt kilometers en kilometers af. En niks gekocht. Want bijvoorbeeld volle dozen interessante bladen (Classic Cars, Autosport, Motorsport etc) voor weinig zag je genoeg, maar ja, ik zag kilometers zeulen met die zooi terug naar de auto op de parking toch niet zo zitten.
Eenmaal terug bij de auto, met lege handen dus, zie ik hoe mensen met hun gekochte spullen met een busje bij hun wagen werden afgeleverd :- ))
Comment
-
Vandaag naar Southampton gereden, morgen Beaulieu. We verheugen ons erop.
Best goed hotel hier, trouwens. En de 100q heeft zich ook kranig geweerd. De trip duurde precies acht uur, inclusief de overtocht (kanaaltunnel).
Zal morgen eens wat fotootjes schieten!Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
Kijk a.u.b. ook rond naar leuke toeristische bestemmingen, wij zijn daarzo in juli. (Beaulieu staat ook op 't program.)
Veel succes morgen.Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
Schopje!
Nou, het was ons het weekendje wel. Kort maar hevig.
De 'kleine' Beaulieu Autojumble was wat mij betreft al groot genoeg. We hebben zaterdag van 9:30 uur tot 15:30 uur rondgelopen, en waren toen aardig op. De grote Autojumble in september moet nog veel erger zijn.
Viel er nog wat te zien? Zeker. Eindeloze standjes vol oude en nieuwe onderdelen, boeken, modelletjes, the works. Het was zaterdag mooi zonnig weer met af en toe een stortbuitje, dus we waren zeer tevreden. Zondag moet het andersom geweest zijn: stortbuien met af en toe een zonnestraaltje. Gelukkig waren we toen al weg.
Opmerkelijk vind ik wel dat zo'n evenement dus zeer Goodwoodiaans aandoet. Dezelfde standjes met burgers, fish&chips en ander voer, hetzelfde lettertype op alle vlaggen en folders, dezelfde parkeervoorziening in een weiland, dezelfde sfeer. Blijkbaar is er een uniforme huisstijl voor alle Britse klassiekerevenementen.
Het Beaulieu Motor Museum viel me serieus tegen. Een grote, statische verzameling van auto's, en er stond niet eens een Lagonda tussen. Echt een domper, hoewel er wel een paar leuke hoekjes waren. Wat foto's dus, als intermezzo.
Ik vond de architectuur van het museum nog het mooist... een groot betonnen jaren zeventig-complex, verscholen in de groene bossen en heuvels. Als er niet zoveel mensen waren geweest, had je je in een Stanley Kubrick-film gewaand. Prachtig.
Wijze spreuken hingen er trouwens aan de wand!
En dat motto namen we natuurlijk meteen ter harte.
De parkeerplaats was helaas niet zo modderig als ik hoopte, maar het viel me wel op dat de 100q de enige auto was met modder aan de achterzijde in plaats van achter de voorwielen... en dat na slechts één matig genomen bochtje.
Valt er nog meer te vertellen? Wel degelijk! Zo verbleven we in dit vrij moderne, maar toch fraaie Southamptonse hotel: http://www.devere-hotels.com/our-hot...bour/the-hotel - en dat vond ik werkelijk een verademing. Weliswaar was het een doodnormaal zakenhotel, maar de kamers waren bijzonder prettig en ik heb verrassend goed geslapen. Prettige service ook.
Zo stuurde de mooie geboetseerde ebony-dame achter de balie ons naar dit restaurant: http://www.tiffinclub.info/. En dat was toch wel de bloody beste Indiase keuken sinds jaren. Serieus knoopje los. Dutch: DOEN dus. Vooral omdat het niet eens duur is.
Trouwens, sowieso is de UK een koopje geworden sinds het pond bij 1,10 euro zwabbert. Euro-98 deed iets van 1,09 pond de liter, dus reken maar uit. Geen vergelijking meer met de woekerprijzen die we in 2000 voor het Goodwoodse tripje moesten neertellen.
Tot slot: hoe waren de heen- en terugreis? Heen had België zoals altijd weer een verrassing paraat, door rustig over iets van dertig kilometer de rechterrijbaan van de E40 af te sluiten voor 'werken', met alle files en vertraging van dien. Maar terug was het vooral de Franse elektriek die z'n fameuze reputatie nog eens bevestigde. Op weg naar ons continent, vele honderden meters onder de golven van het Kanaal, ergens in de diepte van de krijtrotsen deed de locomotief van de Channel Tunnel-express plotseling PFIEUW. De verlichting floepte uit, de luchtverversing stopte ermee en de trein kwam piepend tot stilstand. Een elektrische storing, zo klonk het even later over de intercom. En de ietwat zorgelijk kijkende dame die daarna van auto tot auto liep, vertelde dat de machinist aan een oplossing werkte. Dat duurde alleen wel lang. Ergens door de eindeloze tunnels hoorde je nog de treinen in de andere buis, maar ook die verdwenen na een tijdje in het niets, waarna een doodse stilte intrad. Geen gezoem, geen ventilatoren, geen verdere mededelingen, geen beweging, alleen een zwak brandend noodlampje in de tunnel en verder niets.
Mooie ervaring.
Het werd ook steeds warmer, trouwens. En we doodden de tijd met het imiteren van het geluid van druppelend water (waarschijnlijk tot verontrusting van de medepassagiers in onze wagon, want het was ZO stil, dat je elk kuchje in elke auto kon horen). Drie kwartier later had monsieur le machiniste blijkbaar wat kroonsteentjes geplaatst en daarbij ontdekt dat het rode draadje de plus was en het zwarte draadje de min, en dat je die echt niet moet verwisselen. De ontluchting kwam weer op toeren en aarzelend nam de trein koers richting La Douce France.
Ik durf wedden dat er ergens op die locomotief een Renault-logo staat.Last edited by brun; 18-05-09, 20:39.Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
* schrijft beaulieau definitief af als leuke tussenstop voor de vakantie met de kids *
Prachtig verhaal weer brun!Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
De 'grote' Autojumble is het weekend vóór Goodwood en er wordt hier overwogen een week UK te doen, maar hoe zei Elschot het ook maar weer
'... tussen droom en daad staan wetten in den weg en praktische bezwaren en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren...'fka v164
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht* schrijft beaulieau definitief af als leuke tussenstop voor de vakantie met de kids *
Ik heb er geen slechte herinneringen aan eerlijk gezegd.
Wel typisch engels, maar dat heeft ook z'n charme.
"Bjoelie" was toen onderdeel van een dagje in The New Forest.
Comment
-
Het museum was best grappig hoor, ik wil 't niet afkraken. Maar zulke musea leven nu eenmaal niet, en dat maakt ze in mijn ogen altijd erg saai. Ongeacht hoe mooi de auto's erbij staan: ze *staan*. Er gebeurt niks, er leeft niks.
Daarom vind ik juist plekken als Meilenwerk zo'n verademing. Daar wordt gesleuteld en het ruikt er naar auto's, olie en benzine. En af en toe tuft een zelfzame klassieker achteloos door de gangen van of naar een stalling, garage, taxateur, whatever. Zoiets leeft en doet veel meer recht aan de beleving (jeukwoord, maar goed) van auto's.Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk berichtIk ben er twee keer geweest, 1x zonder en 1x met kinderen.
Ik heb er geen slechte herinneringen aan eerlijk gezegd.
Wel typisch engels, maar dat heeft ook z'n charme.
"Bjoelie" was toen onderdeel van een dagje in The New Forest.Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk berichtIk ben er als kind geweest en kan me er wel wat van herinneren (landhuis, monorail met autotjes), maar toen ik laatst de toegangsprijs zag dacht ik dat mijn kinderen meer lol hebben met een schep en emmer in de buurt van de vloedlijn. (Tis bovendien een pokkeeind om).
Comment
Comment