Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beaulieu Autojumble

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beaulieu Autojumble

Iemand wel eens geweest? De Britse versie van de Techno Classica, zo ongeveer. Ik ken het verder niet, maar we gaan volgend weekend even snel heen en weer om onderdelen te scoren.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Wel eens in de plaats geweest, maar verder ....
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

O ja, niet op zijn Frans uitspreken, maar als bjulie.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Het is absoluut niet de Britse versie van Techno Classica.....eerder de tegenhanger. Kijk eens naar impressie.

http://www.youtube.com/watch?v=WnC2b...eature=related

Comment

Oeoeoeoeoeh gaaf. Helemaal iets waar we moeten zijn.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Heel iets anders idd :-)
            Ik wil er ook wel eens naartoe.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

http://www.beaulieu.co.uk/ipus/beaul...onalautojumble

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                Iemand wel eens geweest? De Britse versie van de Techno Classica, zo ongeveer. Ik ken het verder niet, maar we gaan volgend weekend even snel heen en weer om onderdelen te scoren.
                Nou weet ik dat de tijd vliegt maar eh...

"Saturday 12th - Sunday 13th September 2009

Come to Beaulieu in the south of England for Europe's biggest autojumble, covering over 30 acres of parkland. There are thousands of stands to rummage amongst, containing motoring parts, accessories, automobilia, literature, tools and clothing, covering all motoring eras. Plus:

2000sq metres of undercover stand space in the Grand Marquee
                200 vehicles for sale in Automart
                Bonhams sale of collectors' cars, motorcycles and automobilia on Saturday- entry by catalogue, call 0207 393 3900
                Sunday Bonus- Trunk Traders selling autojumble from the boot of their cars. With garages being cleared ..... "
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ah, jij gaat natuurlijk naar deze...

https://www.ticketsouth.co.uk/eticke...?show=MOTJUM09
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja wel eens geweest, pakweg 20 jaar geleden alweer...
                    Zo ontzettend groot, je legt echt kilometers en kilometers af. En niks gekocht. Want bijvoorbeeld volle dozen interessante bladen (Classic Cars, Autosport, Motorsport etc) voor weinig zag je genoeg, maar ja, ik zag kilometers zeulen met die zooi terug naar de auto op de parking toch niet zo zitten.
                    Eenmaal terug bij de auto, met lege handen dus, zie ik hoe mensen met hun gekochte spullen met een busje bij hun wagen werden afgeleverd :- ))

Comment

Vandaag naar Southampton gereden, morgen Beaulieu. We verheugen ons erop.

Best goed hotel hier, trouwens. En de 100q heeft zich ook kranig geweerd. De trip duurde precies acht uur, inclusief de overtocht (kanaaltunnel).

Zal morgen eens wat fotootjes schieten!

Comment

Kijk a.u.b. ook rond naar leuke toeristische bestemmingen, wij zijn daarzo in juli. (Beaulieu staat ook op 't program.)

Veel succes morgen.
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Schopje!

Nou, het was ons het weekendje wel. Kort maar hevig.

De 'kleine' Beaulieu Autojumble was wat mij betreft al groot genoeg. We hebben zaterdag van 9:30 uur tot 15:30 uur rondgelopen, en waren toen aardig op. De grote Autojumble in september moet nog veel erger zijn.

Viel er nog wat te zien? Zeker. Eindeloze standjes vol oude en nieuwe onderdelen, boeken, modelletjes, the works. Het was zaterdag mooi zonnig weer met af en toe een stortbuitje, dus we waren zeer tevreden. Zondag moet het andersom geweest zijn: stortbuien met af en toe een zonnestraaltje. Gelukkig waren we toen al weg.

Opmerkelijk vind ik wel dat zo'n evenement dus zeer Goodwoodiaans aandoet. Dezelfde standjes met burgers, fish&chips en ander voer, hetzelfde lettertype op alle vlaggen en folders, dezelfde parkeervoorziening in een weiland, dezelfde sfeer. Blijkbaar is er een uniforme huisstijl voor alle Britse klassiekerevenementen.

Het Beaulieu Motor Museum viel me serieus tegen. Een grote, statische verzameling van auto's, en er stond niet eens een Lagonda tussen. Echt een domper, hoewel er wel een paar leuke hoekjes waren. Wat foto's dus, als intermezzo.

Ik vond de architectuur van het museum nog het mooist... een groot betonnen jaren zeventig-complex, verscholen in de groene bossen en heuvels. Als er niet zoveel mensen waren geweest, had je je in een Stanley Kubrick-film gewaand. Prachtig.

Wijze spreuken hingen er trouwens aan de wand!

En dat motto namen we natuurlijk meteen ter harte.

De parkeerplaats was helaas niet zo modderig als ik hoopte, maar het viel me wel op dat de 100q de enige auto was met modder aan de achterzijde in plaats van achter de voorwielen... en dat na slechts één matig genomen bochtje.

Valt er nog meer te vertellen? Wel degelijk! Zo verbleven we in dit vrij moderne, maar toch fraaie Southamptonse hotel: http://www.devere-hotels.com/our-hot...bour/the-hotel - en dat vond ik werkelijk een verademing. Weliswaar was het een doodnormaal zakenhotel, maar de kamers waren bijzonder prettig en ik heb verrassend goed geslapen. Prettige service ook.

Zo stuurde de mooie geboetseerde ebony-dame achter de balie ons naar dit restaurant: http://www.tiffinclub.info/. En dat was toch wel de bloody beste Indiase keuken sinds jaren. Serieus knoopje los. Dutch: DOEN dus. Vooral omdat het niet eens duur is.

Trouwens, sowieso is de UK een koopje geworden sinds het pond bij 1,10 euro zwabbert. Euro-98 deed iets van 1,09 pond de liter, dus reken maar uit. Geen vergelijking meer met de woekerprijzen die we in 2000 voor het Goodwoodse tripje moesten neertellen.

Tot slot: hoe waren de heen- en terugreis? Heen had België zoals altijd weer een verrassing paraat, door rustig over iets van dertig kilometer de rechterrijbaan van de E40 af te sluiten voor 'werken', met alle files en vertraging van dien. Maar terug was het vooral de Franse elektriek die z'n fameuze reputatie nog eens bevestigde. Op weg naar ons continent, vele honderden meters onder de golven van het Kanaal, ergens in de diepte van de krijtrotsen deed de locomotief van de Channel Tunnel-express plotseling PFIEUW. De verlichting floepte uit, de luchtverversing stopte ermee en de trein kwam piepend tot stilstand. Een elektrische storing, zo klonk het even later over de intercom. En de ietwat zorgelijk kijkende dame die daarna van auto tot auto liep, vertelde dat de machinist aan een oplossing werkte. Dat duurde alleen wel lang. Ergens door de eindeloze tunnels hoorde je nog de treinen in de andere buis, maar ook die verdwenen na een tijdje in het niets, waarna een doodse stilte intrad. Geen gezoem, geen ventilatoren, geen verdere mededelingen, geen beweging, alleen een zwak brandend noodlampje in de tunnel en verder niets.

Mooie ervaring.

Het werd ook steeds warmer, trouwens. En we doodden de tijd met het imiteren van het geluid van druppelend water (waarschijnlijk tot verontrusting van de medepassagiers in onze wagon, want het was ZO stil, dat je elk kuchje in elke auto kon horen). Drie kwartier later had monsieur le machiniste blijkbaar wat kroonsteentjes geplaatst en daarbij ontdekt dat het rode draadje de plus was en het zwarte draadje de min, en dat je die echt niet moet verwisselen. De ontluchting kwam weer op toeren en aarzelend nam de trein koers richting La Douce France.

Ik durf wedden dat er ergens op die locomotief een Renault-logo staat.
                          Last edited by brun; 18-05-09, 21:39.

Comment

* schrijft beaulieau definitief af als leuke tussenstop voor de vakantie met de kids *

Prachtig verhaal weer brun!

Comment

*overweegt nu hetzelfde*
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

De 'grote' Autojumble is het weekend vóór Goodwood en er wordt hier overwogen een week UK te doen, maar hoe zei Elschot het ook maar weer
                                '... tussen droom en daad staan wetten in den weg en praktische bezwaren
                                en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren...'
                                fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                  * schrijft beaulieau definitief af als leuke tussenstop voor de vakantie met de kids *
                                  Ik ben er twee keer geweest, 1x zonder en 1x met kinderen.
                                  Ik heb er geen slechte herinneringen aan eerlijk gezegd.
                                  Wel typisch engels, maar dat heeft ook z'n charme.
                                  "Bjoelie" was toen onderdeel van een dagje in The New Forest.

Comment

Het museum was best grappig hoor, ik wil 't niet afkraken. Maar zulke musea leven nu eenmaal niet, en dat maakt ze in mijn ogen altijd erg saai. Ongeacht hoe mooi de auto's erbij staan: ze *staan*. Er gebeurt niks, er leeft niks.

Daarom vind ik juist plekken als Meilenwerk zo'n verademing. Daar wordt gesleuteld en het ruikt er naar auto's, olie en benzine. En af en toe tuft een zelfzame klassieker achteloos door de gangen van of naar een stalling, garage, taxateur, whatever. Zoiets leeft en doet veel meer recht aan de beleving (jeukwoord, maar goed) van auto's.

Comment

Meilenwerk is ook uniek, dat is gewoon geen museum.

Ik ben het met je eens Brun, maar ik geloof dat mijn kinderen dat verschil niet zo zagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                        Ik ben er twee keer geweest, 1x zonder en 1x met kinderen.
                                        Ik heb er geen slechte herinneringen aan eerlijk gezegd.
                                        Wel typisch engels, maar dat heeft ook z'n charme.
                                        "Bjoelie" was toen onderdeel van een dagje in The New Forest.
                                        Ik ben er als kind geweest en kan me er wel wat van herinneren (landhuis, monorail met autotjes), maar toen ik laatst de toegangsprijs zag dacht ik dat mijn kinderen meer lol hebben met een schep en emmer in de buurt van de vloedlijn. (Tis bovendien een pokkeeind om).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                          Ik ben er als kind geweest en kan me er wel wat van herinneren (landhuis, monorail met autotjes), maar toen ik laatst de toegangsprijs zag dacht ik dat mijn kinderen meer lol hebben met een schep en emmer in de buurt van de vloedlijn. (Tis bovendien een pokkeeind om).
                                          Met die randvoorwaarden begrijp ik je wel ;-)

Comment

Van het weekend is de grote Autojumble. Gaan er nog gummers naartoe?
                                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Working...
                                            X