Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Restauratiekosten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Restauratiekosten

Een straatgenoot heeft een Mercedes 200T. Die begint toch behoorlijk duidelijk te maken dat buitenstaan ook voor een oude Mercedes onwenselijk is: de gaten zitten erin, A-stijl ziet er slecht uit.

Dan krijg je natuurlijk de vraag: is opknappen de moeite wel waard, want -hoewel die auto emotionele waarde heeft- de kosten daarvan zullen de waarde wel gaan overstijgen.

Verder lijkt mij een 200 niet echt een liefhebbersobject, door die motor.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Opknappen is volgens mij alleen de moeite waard als je
    - het leuk vindt om te doen
    - je het zelf de auto waard vind

Want je ziet de kosten nooit terug in de waarde van de auto (wellicht nog wel in de taxatie = verzekeringswaarde).
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Over dit onderwerp kan brun ongetwijfeld een met cijfers onderbouwde verhandeling geven. :)
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Bij zulke auto's kan het nooit uit.

Je moet echt iets speciaals hebben wat erg gewild en duur is.
        Als je een 300SL Gullwing koopt voor 300K, dan heb je veel ruimte om ermee aan de slag te gaan. Spuitwerk van 30K kan dan gewoon en een paar honderd uur laswerk is ook geen probleem.

Een 200T die na restauratie amper 10K waard is, moet je gewoon niet restaureren. Behalve als je alles zelf kunt en het leuk vindt. (of als hij van je pa is geweest oid)

p.s. o.a. daarom zijn wrakken van hele zeldzame auto's ook veel geld waard. Gullwing voor 300K vind je niet meer zomaar.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
          Behalve als je alles zelf kunt en het leuk vindt. (of als hij van je pa is geweest oid)
          Ehhhh... dat is het dus...
          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Bij zulke auto's kan het nooit uit.

Je moet echt iets speciaals hebben wat erg gewild en duur is.
            Als je een 300SL Gullwing koopt voor 300K, dan heb je veel ruimte om ermee aan de slag te gaan. Spuitwerk van 30K kan dan gewoon en een paar honderd uur laswerk is ook geen probleem.

Een 200T die na restauratie amper 10K waard is, moet je gewoon niet restaureren. Behalve als je alles zelf kunt en het leuk vindt. (of als hij van je pa is geweest oid)

p.s. o.a. daarom zijn wrakken van hele zeldzame auto's ook veel geld waard. Gullwing voor 300K vind je niet meer zomaar.
            http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Kan dat Techno Classica bijzettafeltje naar het draadje goedkoop, oud en leuk? :-)

Zijn die Gullwings zo gekelderd qua prijs? Ik kan me herinneren dat ze voor heel wat hogere bedragen werden verhandeld. Of vergis ik me.

Over restauraties van auto's die op bijna iedere straathoek te vinden zijn sluit ik me aan bij eerdere meningen. Alleen wanneer je het zelf leuk vind of wanneer je een emotionele band met juist die auto hebt.
              Restauratie is alleen zinvol bij auto's met een hoge waarde(verwachting), of wanneer er domweg geen originele, goede exemplaren in de markt zijn.
              Dat is bij een MB200T absoluut niet het geval.
              Last edited by Elentinos; 13-06-08, 16:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                Kan dat Techno Classica bijzettafeltje naar het draadje goedkoop, oud en leuk? :-)

Zijn die Gullwings zo gekelderd qua prijs? Ik kan me herinneren dat ze voor heel wat hogere bedragen werden verhandeld. Of vergis ik me.

Vraag 2: Ja...

Vraag 3: Nee.

;-)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

365K is ook even 65K meer dan 300K he. :-)
                  Kun je best veel voor opknappen.

Maar als je op de grote beurzen rondloopt zijn mooie Gullwings meestal 500K.
                  Als je dus eentje koopt voor 300K met werk, dan heb je aardig wat speling!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                  X