Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Restauratiekosten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Harry
    replied
    365K is ook even 65K meer dan 300K he. :-)
    Kun je best veel voor opknappen.

    Maar als je op de grote beurzen rondloopt zijn mooie Gullwings meestal 500K.
    Als je dus eentje koopt voor 300K met werk, dan heb je aardig wat speling!

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
    Kan dat Techno Classica bijzettafeltje naar het draadje goedkoop, oud en leuk? :-)

    Zijn die Gullwings zo gekelderd qua prijs? Ik kan me herinneren dat ze voor heel wat hogere bedragen werden verhandeld. Of vergis ik me.

    Vraag 2: Ja...

    Vraag 3: Nee.

    ;-)

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Kan dat Techno Classica bijzettafeltje naar het draadje goedkoop, oud en leuk? :-)

    Zijn die Gullwings zo gekelderd qua prijs? Ik kan me herinneren dat ze voor heel wat hogere bedragen werden verhandeld. Of vergis ik me.

    Over restauraties van auto's die op bijna iedere straathoek te vinden zijn sluit ik me aan bij eerdere meningen. Alleen wanneer je het zelf leuk vind of wanneer je een emotionele band met juist die auto hebt.
    Restauratie is alleen zinvol bij auto's met een hoge waarde(verwachting), of wanneer er domweg geen originele, goede exemplaren in de markt zijn.
    Dat is bij een MB200T absoluut niet het geval.
    Last edited by Elentinos; 13-06-08, 16:31.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Bij zulke auto's kan het nooit uit.

    Je moet echt iets speciaals hebben wat erg gewild en duur is.
    Als je een 300SL Gullwing koopt voor 300K, dan heb je veel ruimte om ermee aan de slag te gaan. Spuitwerk van 30K kan dan gewoon en een paar honderd uur laswerk is ook geen probleem.

    Een 200T die na restauratie amper 10K waard is, moet je gewoon niet restaureren. Behalve als je alles zelf kunt en het leuk vindt. (of als hij van je pa is geweest oid)



    p.s. o.a. daarom zijn wrakken van hele zeldzame auto's ook veel geld waard. Gullwing voor 300K vind je niet meer zomaar.
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Behalve als je alles zelf kunt en het leuk vindt. (of als hij van je pa is geweest oid)
    Ehhhh... dat is het dus...

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Bij zulke auto's kan het nooit uit.

    Je moet echt iets speciaals hebben wat erg gewild en duur is.
    Als je een 300SL Gullwing koopt voor 300K, dan heb je veel ruimte om ermee aan de slag te gaan. Spuitwerk van 30K kan dan gewoon en een paar honderd uur laswerk is ook geen probleem.

    Een 200T die na restauratie amper 10K waard is, moet je gewoon niet restaureren. Behalve als je alles zelf kunt en het leuk vindt. (of als hij van je pa is geweest oid)



    p.s. o.a. daarom zijn wrakken van hele zeldzame auto's ook veel geld waard. Gullwing voor 300K vind je niet meer zomaar.

    Leave a comment:


  • Dutch
    replied
    Over dit onderwerp kan brun ongetwijfeld een met cijfers onderbouwde verhandeling geven. :)

    Leave a comment:


  • Steven
    replied
    Opknappen is volgens mij alleen de moeite waard als je
    - het leuk vindt om te doen
    - je het zelf de auto waard vind

    Want je ziet de kosten nooit terug in de waarde van de auto (wellicht nog wel in de taxatie = verzekeringswaarde).

    Leave a comment:


  • NoTVR
    started a topic Restauratiekosten

    Restauratiekosten

    Een straatgenoot heeft een Mercedes 200T. Die begint toch behoorlijk duidelijk te maken dat buitenstaan ook voor een oude Mercedes onwenselijk is: de gaten zitten erin, A-stijl ziet er slecht uit.

    Dan krijg je natuurlijk de vraag: is opknappen de moeite wel waard, want -hoewel die auto emotionele waarde heeft- de kosten daarvan zullen de waarde wel gaan overstijgen.

    Verder lijkt mij een 200 niet echt een liefhebbersobject, door die motor.
Working...
X