Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Originele, ongerestaureerde klassiekers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Originele, ongerestaureerde klassiekers

Altijd ben ik al gek op helemaal originele, nooit gerestaureerde klassiekers met veel patina en gebruikssporen, hou ouder hoe mooier! Er was nog geen draadje waarin foto's en links naar dit soort klassiekers worden verzameld.

Deze week heb ik er twee gefotografeerd en ik raakte niet uitgekeken! Nauwelijks te overtreffen is deze Cadillac 61 Convertible met fisher body uit 1939. In een duister verleden eens (amateuristisch) overgespoten maar verder helemaal origineel, keihard, compleet, perfect rijdend en met APK! Een rijdende 'barnfind' dus! Dan rijst weer de vraag, moet je zo'n bank waar de flarden leer afhangen nu repareren/restaureren of...

Zie Gummen album http://www.gummen.org/forum/album.php?albumid=74
    Last edited by TR6ME; 21-05-09, 14:53.

En nog een: een Facel Vega HK 500 uit 1961. Nieuw geleverd in Zwitserland en sinds 2002 in NL. Ook deze rijdt geweldig, is keihard, heeft geldige APK en is zelfs compleet met de originele kofferset! Oh ja 37.330 originele kilometers! Zwijmel...

Zie Gummen album http://www.gummen.org/forum/album.php?albumid=75

Comment

Die laatste!!!!!

<wacht op reactie van Cav, de Facel fetishist>

Comment

Fantastisch, beide auto's, maar die Facel is inderdaad schitterend!!
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb dat zelf ook dat ik meer fan ben van ongerestaureerd spul. Mijn Giulia behoort ook tot die catagorie. Lak beetje dof, hier en daarn klein putje van steenslag maar werkelijk knetter-origineel en een interieur dat gewoon als nieuw is. Voor mij gewoon echt een rijdend standbeeld.
          Afgelopen Interclassic was voor mij dan ook een beetje een teleurstelling. Eenhoop grote en dure klassiekers die in mijn ogen "doodgerestaureerd" waren. Auto's die beter in elkaar steken dan toen ze de fabriek verlieten, lederen bekleden die gewoon hagelnieuw is en als je er in gaat zitten ruikt het zelfs als een nieuwe auto. Zó vreselijk jammer. :(
          Last edited by Veloce; 24-05-09, 01:49.
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Helemaal eens met Veloce!

Wat is er nou gaver dan wat patina op een klassieke auto??
            Als een klassieke Ferrari een deukje heeft opgelopen tijdens de MM in 1957 dan halen ze die er gewoon uit. Zonde man.

Edit : ik heb verder nog geen leuke bijdrage in dit draadje. Komt nog wel hoor! :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
            X