Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Classic Gelderlandrit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Classic Gelderlandrit

Zijn er gummers die meedoen? Wij in ieder geval wel en ik hoop er nog wat te zien. Al jaren gaan we op zaterdagochtend er heen en komen dan stevig in de stress bij de start. Dit jaar gaan we vrijdagavond al en overnachten in Velp.
    Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Ja, Carina en ik doen ook mee, voor het eerst.

Iedereen die wenst deel te nemen aan de 14e editie van de Classic Gelderlandrit kan op uitnodiging inschrijven
    als equipe
    Ik werd altijd een beetje afgeschrikt door bovenstaande - klinkt een beetje elitair - maar dit jaar paste het qua kalender in juni erg goed tussen andere activiteiten.

Deze opmerking in bulletin 1 viel mij ook op:
    Reglement: Artikel 4.4.8
    In afwijking van het gestelde in het reglement bedraagt de maximale snelheid op zandwegen 25 kilometer
    per uur. Wij staan met onze laser in ieder geval op zandwegen!!

Comment

Ik zie nu dat we startnummer 62 hebben en een starttijd van 10.17 u.

Wij gaan dus zaterdagochtend :-)

Overigens zie ik nu in het reglement dat 4.4.8 over Q-zones gaat. Dan snap ik de 25km/u wel. :-)

Comment

Zelf heb ik slechte ervaringen met de Gelderland qua resultaat, daarom gaan we gewoon lekker een dagje gummen in de hoop dat het geen prachtig weer wordt, want dan zijn de achterhoekse wegen verstopt met fietsers, die tamelijk agressief op ons kunnen reageren, net als de lokale boeren uiteraard.

Maar het is altijd wel weer een goed georganiseerde rit in een prachtige omgeving. En afgesloten met een goed buffet.

Het probleem voor mij zit in zeer oude kaarten, die op geen kant meer overeen komen met de huidige situatie en gemanipuleerde kaarten waarvoor hetzelfde geldt. Kost me meestal veel tijd zonder dat ik de juiste oplossing vindt. Maar het bier op het terras vind ik instinctief ieder jaar probleemloos.

Wat is jullie startnummer? Ons startnummer is 34 met mijn BMW02.

Comment

Ik heb gekozen voor de 6 uur van Breda op de zondag erna.
          Toch wel vreemd, 2 klassieke wedstrijden in één weekend
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ruud, let op ALLE zandwegen zijn Q zones! Dus op zandwegen max 25 km!

Parohl, de coordinatie tussen organisatoren wordt geregeld door de DHRC maar niet alle organisatoren zijn daar bij of houden zich aan de afspraken. Bovendien zijn er Fiva ritten en ritten uit de rittensport. Daar zit geen coordinatie tussen. Er zijn gewoon teveel ritten denk ik!

Comment

@ Pa
              dat is al jaren zo, allebei in het eerste weekend van juni.
              Wij kozen ook een paar keer voor Breda, maar de zaterdag past ons nu beter.
              Bovendien ben ik wel klaar met het extra geneuzel in de sportklasse van de rittensport om het moeilijk te maken ipv een uitdagend gemiddelde.

@ Ed
              Bedankt voor de tip over de zandwegen. Alleen snap ik dan de lol van zandwegen niet meer.

(overigens startnummer schreef ik gisteravond om 22.36 u al ;-) )

Comment

Vandaag maar eens het reglement uitgebreid bestudeerd, en wat Ed02 al tipte staat ook in het reglement :-).

Edit: Ed02 heeft een PM...
                Last edited by Ruud; 24-05-09, 19:36.

Comment

@ Ruud, Is er minder geneuzel in die Gelderlandrit dan in de 6 uur van Breda ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                    @ Ruud, Is er minder geneuzel in die Gelderlandrit dan in de 6 uur van Breda ?
                    parohl, misschien mag ik ook antwoorden
                    gelderland wordt door het gebruik van oude kaarten (van toen napoleon de macht nog had) toch wel 'n soort neuzelrally, 2x gereden, te veel stilstaan om mee te kijken met navi, hoog kakgehalte (althans dat vond ik) maar schitterend rijgebied.

6 uren in de sport, goed te doen door gebruik van uitstekend kaartmateriaal, neuzelen valt ontzettend mee, lekker doorrijden gewoon goed mogelijk, brabantse gezelligheid, dit jaar nieuwe startlokatie dus wij zijn ook benieuwd.
                    buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

@ pa
                      Naderhand kan ik je dat vertellen :-)

@ smoezels
                      Het neuzelgehalte zal wel van jaar tot jaarverschillen, want het jaar dat wij de sport bij de 6 uren deden vond ik het niet leuk meer.
                      Was nog in de tijd van zwart/wit kaarten (ik begrijp dat men nu ook kleurenkaarten gebruikt)

Comment

@ smoezels, tuurlijk mag je antwoorden, het is een openbaar forum en hoe meer zinnige input, hoe beter.
                        Ik heb de laatste 2 jaar de 6 uren gereden, gezien de ervaring van navi Rob wel in de tour, maar vond het geen verkeerd evenement. Dit jaar ook weer tourklasse.

@Ruud, ze gebruiken al een paar jaar kleurenkaarten toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                          @Ruud, ze gebruiken al een paar jaar kleurenkaarten toch ?
                          Tourklasse was okay in 2005 (toen wonnen we die nl :-) ), dus sportklasse in 2006, vonden we niet leuk. Die beide edities waren met zw/w kaarten.
                          Daarna niet meer deelgenomen.
                          Last edited by Ruud; 25-05-09, 10:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                            Tourklasse was okay in 2005 (toen wonnen we die nl :-) ), dus sportklasse in 2006, vonden we niet leuk. Die beide edities waren met zw/w kaarten.
                            Daarna niet meer deelgenomen.
                            Okay duidelijk Ruud, 07 en 08 zijn 'gekleurde" jaren geworden. :-)

Comment

@ ruud
                              tja je hebt geneuzel en je hebt geneuzel.
                              wat ik wel weet is dat ik dit jaar voor de 10de of 11de x een leuke dag krijg.
                              "vroeger" werd er gestart bij het NAC stadion wat toen hagelnieuw was, maar dit terzijde.
                              de insteek ligt tijdens de 6 uren toch echt meer op het rijden dan op vastlopen door geneuzel, anders dan de clubritten van de baronie waar het neuzelen niet van de lucht is, en al helemaal als deze uitgezet is door hanneke freubelberg (ze heet anders maar het lijkt er wel op).
                              na 'n keer 3de ( was nog bij het NAC stadion) in de toer overgestapt naar de sport, en echt ik heb nog nooit een klotegevoel gehad, absoluut niet te vergelijken met het geneuzel op de napoleonkaarten van de gelderland waar wij heuse problemen mee hadden.
                              net het regelement binnen gekregen.
                              dit jaar wederom 'n testje, voorheen echt behendigheid (omrijden van 'n paaltje en dat soort flauwekul :-((( ) maar dit jaar slalom met zo te zien 'n lange natgehouden bocht erin. dat word dus gummen of glijden

Comment

In alle jaren in de Gelderland heb ik twee keer een oude kaart meegemaakt (overigens bij een andere uitzetter dan bij deze editie) en och Smoezel, met dat kak gehalte valt het best mee als je bij de juiste personen gaat staan. Vooral de grote deelname van Vintage auto's met over het algemeen welgestelde eigenaren zorgt wel voor een bepaalde sfeer, maar aan de andere kant is dit wel de rally met de meeste Vintage deelnemers. Vind ik erg aardig. Bescheiden kosten, prachtig gebied, goede lunch en diner dus wat wil je nog meer.

De lol van de onverharde wegen is de fotogenieke stetting, vorig jaar zijn daar wat foto's geschoten. Trouwens als het warm en droog is en de vorige deelnemer net voorbij is gekomen zie je geen hand voor ogen. Wij rijden dan toch al rustig anders bevuil je jezelf.

Na afloop allebei onze ervaring delen? Hebben we een subjectief testeam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                                  In alle jaren in de Gelderland heb ik twee keer een oude kaart meegemaakt (overigens bij een andere uitzetter dan bij deze editie) en och Smoezel, met dat kak gehalte valt het best mee als je bij de juiste personen gaat staan. Vooral de grote deelname van Vintage auto's met over het algemeen welgestelde eigenaren zorgt wel voor een bepaalde sfeer, maar aan de andere kant is dit wel de rally met de meeste Vintage deelnemers. Vind ik erg aardig. Bescheiden kosten, prachtig gebied, goede lunch en diner dus wat wil je nog meer.

dat waren dan net de twee edities die wij gereden hebben, 2005 en ????
                                  zoals ik al aanhaalde idd een mooi gebied.
                                  kakgehalte was mijn mening voortvloeiend uit 'n voorvalletje (ben er al lang overheen hoor, geen slachtofferhulp nodig gehad), voor de een 'n ergenis voor de ander prettig, als je er een verhaaltje over wil horen moet je het maar 'n keertje vragen.

ervaringen delen......goed.

maar versta mij goed, nergens zeg ik dat de 6 uren top is en de gelderland bagger is.......

Comment

Hoewel ik meestal aardig kan meekomen presteer ik in de Gelderland eigenlijk nooit echt goed, maar gewoon een dagje lekker rijden is ook leuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ed02 Bekijk bericht
                                      De lol van de onverharde wegen is de fotogenieke stetting, vorig jaar zijn daar wat foto's geschoten. Trouwens als het warm en droog is en de vorige deelnemer net voorbij is gekomen zie je geen hand voor ogen. Wij rijden dan toch al rustig anders bevuil je jezelf.

Ja goed idee!

Qua onverhard rijden ben ik ook geen scheurneus, maar 25 lijkt bijna stapvoets. Net als een regularity met 30 km/u.
                                      Bovendien is die snelheid moeilijk te rijden omdat mijn km-teller dan zwiept. Weet niet precies hoe hard ik rijd dan. Doet ie bij hogere snelheden niet :-)

Comment

Wij rijden altijd op de toerenteller, dat is veel nauwkeuriger.

Comment

Ja goed idee!

Qua onverhard rijden ben ik ook geen scheurneus, maar 25 lijkt bijna stapvoets. Net als een regularity met 30 km/u.
                                          Bovendien is die snelheid moeilijk te rijden omdat mijn km-teller dan zwiept. Weet niet precies hoe hard ik rijd dan. Doet ie bij hogere snelheden niet :-)
                                          ruud, probleem heb ik ook weleens gehad, bij mij hielp smeren en kabel iets verleggen.
                                          25 stapvoets? tot je 'n paar flinke kuilen krijgt. vorig jaar tijdens de "weetiknietmeer" was 25 al te hard voor mij en geloof me, ik ben niet de voorzichtigste op onverhard want ik lust er wel pap van.
                                          regularity 30km/u? tot je merkt dat je fout zit, dan wordt 30 echt scheurwerk.

Comment

Als het echt vlakke zandwegen zijn dan is 25 km/u wel langzaam, bij een hobbelig pad is dat anders natuurlijk.

Afgelopen Rally van de Grenstreek heb ik eens opgelet hoe hard ik over het onverhard ging als het niet al te hobbelig was, en 25 km/u is dan langzaam.

Maar goed, we gaan het ervaren...

Comment

Nou Ruud dat was het dan. Het neuzelgehalte was dit jaasr ongekend, er zaten echt een paar zaken in die ik te ver gezocht vond. Dat er toch equipes presteren om met slechts 3 fouten binnen te komen vind ik klasse voor hun, maar maakt meteen duidelijk waarom ik dit soort ritten nooit zal winnen. Overall nog redelijk gepresteerd, gezien het photoshop gehalte, voor mij een gemiddeld gelderlandscore. Maar de route was weer schitterend, dankzij het koude weer behoorlijk fietsvrij, prima lunch en het niderbuffet liet lang op zich wachten maar was weer best wel goed.

Kortom wij hebben 5/6/2010 vast in de agenda gezet.

Mijn eerstvolgende wordt de Rohacrit op de 17e, die ik mede organiseer en dan mag ik wachten op de ROZ op 12 september. Na al die jaren geen SLS voor mij.

Comment

Verslag Gelderlandrit 2009

De editie van 2009 ligt nog vers in het geheugen, want zelfs op mijn leeftijd vergeet je wat 24 uur geleden gebeurde niet echt. En zeker niet in dit geval waar ik als redelijk navigator weer eens flink op mijn plaats ben gezet. Het is gewoon niet mijn ding.

Wat een flutresultaat weer! Ieder jaar begin ik vol goede moed aan deze rit in de schrijnende wetenschap dat als ik mij niet vergis mijn allerbeste resultaat ooit de 21e plaats is geweest. Ritten met een hoog rittensport gehalte liggen mij nu eenmaal volstrekt niet en de versie 2009 voldeed in mijn ogen volstrekt aan de definitie hoog rittensportgehalte. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaste rallymaatje voor de Tulpenrallye ingeruild voor mijn zoon Joost en het lag voor de hand hem uit te nodigen om de Gelderland dit jaar samen te rijden. Alsdus afgesproken en op zijn verzoek hadden we voor het eerst een hotelletje geboekt. Uiteindelijk zaten we in hetzelfde hotel met ondermeer enkele bij de organisatie betrokken mensen, de in 2008 winnende equipe Rijntjes-Woud met startnummer 1, die dus ook wat eerder onder de wol verdwenen. Verder vonden we daar de bartijgers van Erkel-de Rijk, met wie we tot in de kleine uurtjes de wereldproblemen geen aandacht hebben gegeven, maar ons wel kostelijk hebben vermaakt De nachtporties had er geen probleem mee om regelmatig iets aan te voeren om de kelen te smeren. Al met al niet echt goed voor de concentratie op zaterdag, maar uiteindelijk bleek het nauwelijks invloed te hebben uitgeoefend.

Na een verstevigend ontbijt gingen we geheel ontspannen op weg naar de nabijgelegen start, waar we ons heel op ons gemak konden voorbereiden op het uitreiken van het eerste routeboek. Zodra we dat hadden werden we naar het bekende gebied onder Doesburg geleid. Omdat we in dit traject zo min mogelijk rode wegen moesten rijden, hadden we de comfortabele provinciale weg moeten verlaten om daar een eerste controle aan te treffen. Helaas realiseerden we ons dit pas nadat het ons door betere equipes was uitgelegd. De eerste 100 punten waren dus binnen.

Ook het tweede kaartfragment verraste de deelnemers met een omconstructie om een rode weg te vermijden en de lezer raad het al, ook dat had onze equipe niet door. Ik herinner mij nog levendig dat mijn chauffeur, die een neusje schijnt te hebben voor dat soort situaties geheel zonder het routeboek in te zien mij wees op een weg die op een tweesprong naar rechts leidde, maar kordaat wees ik hem terecht dat wij de verkeerde linker weg moesten hebben. Wel de kortste route maar wel over een rode weg. De tweede 100 strafpunten waren een feit. In hetzelfde kaartfragment wisten we nog een controle op een nieuwe weg te scoren en we hadden natuurlijk de controle op de oude weg moeten hebben. Geen eenvoudige opgave als de uitzetter een expert is met het programma photoshop moet ik zeggen. Vroeger zag je nog wel eens wat restanten van niet geheel verborgen tipe-ex, maar met de elektronische variant is de aanpassing schier onzichtbaar.

Ook het 3e kaartfragment bood de gelegenheid een rode weg te vermijden. Mijn chauffeur merkte nog op dat de meeste equipes een geheel andere route volgden, maar omdat ik niet begreep waarom ze dat deden, gingen we onze eigen verkeerde weg. De 400 strafpunten waren dus in de pocket. Na het ruim op tijd aandoen van de TC2 gingen we vol goede moed door met het traject 2, dat was uitgezet op een kaart uit de tijd dat de topografie nog in de kinderschoenen stond. Verbazingwekkend als je dit kaartfragment naast Google Earth legt, de bebouwing is aanzienlijk uitgebreid.

Het zal de lezer niet verbazen dat niet eens veel photoshop nodig is met een dergelijk achterhaald kaartstukje. De eerste langsrijder hebben we niet gezien en dus kwam de score op 500, iets waarvan wij blijmoedig over ’s heren wegen rijdend niet bewust waren. Integendeel, net als bij iedere andere rally hadden we een goed gevoel dit jaar beter dan ooit bezig te zijn. Ook slaagden we er in om zowel de juiste als de foute controle te vinden dus werd de stand 600. In dit kaartfragment vonden we nog een controle op een punt, op de kaart gelegen op 300 meter van de laatste kruising. Na nog een tweede maal te hebben gecontroleerd wisten we het zeker, de controle stond op bijna 400 meter van de kruising (vandaag op google earth bleek het 360 meter te zijn) en een controle moest volgens het reglement binnen 30 meter van een punt staan. Dus noteerden we deze controle niet in de zekerheid dat het een instinker van de organisatie was. Helaas waren we ongeveer de enige die de organisatie op dit punt verdachten en de stand kwam dus op 700, voorwaar een prestatie.

Ook vonden we op meesterlijke wijze een controle T, die na inleveren van de kaart wel in het routeboek was genoteerd doch niet op de controlekaart. Jawel de 1000 kwam in zicht, de stand was inmiddels dus 800. Nog één kaartfragment te gaan en dan mochten we aan de lunch. Zou het in lukken die magische grens van 1000???

In het laatste fragment lieten we ons van onze betere kant zien, dit stuk reden we bijna foutloos. Bijna want op de routebeschrijving op de kaart waren we even vergeten dat we bij meerdere mogelijkheden die mogelijkheid moesten kiezen die het dichtst bij is. Dit leverde ons gelukkig de laatste twee fouten op met inderdaad het fraaie resultaat van 1000 punten, wat goed bleek te zijn voor de 40e plaats, keurig in het midden van de 80 sportklassers.

Bij de lunch werd het resultaat nog voor we vertrokken al gepubliceerd. Een compliment aan de snelheid van de rekenkamer, niks elektronisch maar gewoon een lijst die met pen werd bijgehouden. Zo kan het dus ook. De domper werd weggewerkt met voortreffelijk broodjes met natuurlijk de bekende croquet.

Na de lunch was traject 4 aan de beurt met een regelmatigheid met zelfstart en zelffinish, maar wel met de mogelijkheid van een GTC onderweg. Weer eens een afwijking van de kaartweg ten opzichte van de gereden weg over het hoofd zien leverde de volgende 100 op. Een tweede minimale afwijking die niet werd gezien leverde een controle G op die wel langs de weg stond die je verplicht was om te rijden, maar hij stond in een herconstructie en dus was ie fout. Weer 100 was onze beloning.

Voor we bij de zelfstart waren, werden we nog gefopt door de organisatie, die in een herconstructie aan een boom voor een kruispunt een dubbele pijl aangebracht. Voor de herconstructie moesten we naar links maar die dwangpijlen!! De uitleg was simpel, na de dwangpijlen mag je de route vervolgen en mocht je dus best naar links om de herconstructie te maken. U raad het al, de volgend 100 waren binnen omdat wij braaf de richting van de dwangpijlen volgden.

Na de start van de regelmatigheid kwamen we bij een situatie waar onder de ingetekende lijn geen weg bestond, dus herconstrueren en als je dan een onverhard weggetje over het hoofd ziet rij je behoorlijk om. Gelukkig was tot nu toe het tijdschema geen probleem geweest dus sloten we weer aan bij nu geheel nieuwe deelnemers dan daarvoor in onze buurt reden om de regelmatigheid af te maken. Er was godzijdank geen GTC, waardoor enig reken- en meetwerk voor de juiste uitkomst zorgde. Deze top equipe had de regelmatigheid mooi op 0 gereden!
                                                Het traject 4 leverde ons toch een tussenstand op van 1300. Fluks aan traject 5 begonnen en dat moet wel erg simpel zijn geweest, want wij reden het foutloos. Maar enig zoeken leverde ons hier ineens wel 6 minuten tijdsoverschrijding op. Kennelijk was het schema wat aangepast, zoals ook bij de volgende trajecten bleek. Dus toch nog 60 strafpunten er bij.

Traject 6 leverde weinig problemen op. Een niet kloppende wegsituatie werd wel gesignaleerd, maar ook braaf verkeerd opgelost, wat weer een bonus van 100 punten opleverde. Aan het eind was door de organisatie een onverhard weggetje voorzien van een rode kleur. Na de les van de eerste trajecten trapten we hier natuurlijk niet in en reden er om heen met als resultaat controle 19. Helaas, het reglement uit je hoofd leren wordt beloond, van een punt naar de TC hoefden rode wegen niet te worden vermeden, dus weer 100 er bij. Wat was de stand ook al weer? O ja 1460 inmiddels. Gingen de beurskoersen maar zo snel omhoog!

Er resteerde nog één kaartfragment en dan zat de Gelderland 2009 er weer op. Een niet kloppende kaartwegsituatie ten opzichte van de gereden weg konden we niet goed vinden, waardoor we de M misten. Verder was er een opdracht om langs SGRT te rijden, een tekst die prominent op de kaart stond, helaas echter stond daar SGTR en stond de juiste tekst op een andere plaats in een aanzienlijk kleiner lettertype. De laatste kans op 100 strafpunten werd dus ruim benut, waardoor we met 1660 punten op een welverdiende 36e plaatst eindigden.
                                                Gelukkig was het bier ruim aanwezig, hoefde ik niet terug te rijden en kon ik mijn frustratie enigszins verdoven.
                                                Wat hebben de andere Rohac equipes gedaan. Waar in 2008 de Rohacleden zowel de sport- als toerklasse wonnen, is 2009 een wat minder jaar geworden.

De volledige uitslag staat op de site van de SGRT http://www.gelderlandrit.nl/pages/uitslag-2009.html.
                                                Last edited by Ed02; 07-06-09, 14:44.

Comment

Inderdaad Ed, dat was het dan.
                                                  Voor ons de eerste keer, en inderdaad een hoog neuzelgehalte.
                                                  Het ochtendtraject hadden wij 14 fouten en in de middag 6 fouten.

straks meer...

Comment

Vorig weekend met pinksteren was onze deelname aan de Gelderlandrit even onzeker. Tijdens de 3-daagse pinkstertoerrit begon het onder de motorkap af en toe vervelend te klinken. Eerst dacht ik aan pingelen, later toen het begon te hameren onder de kap wist ik het even niet meer. Echter het hameren verdween weer en de resterende afstand van zo'n 600 kilometer toch zonder bijgeluiden en problemen afgelegd.

Vandeweek diverse keren proefgereden en naar laten kijken door deskundigen, maar afgezien van iets meer pluim uit de uitlaat leek er niets aan de hand.
                                                    Omdat ik het toch niet vertrouwde heb ik voor de zekerheid maar een autoambulance geregeld voor de trip naar Ellecom en terug. Als het dan fout gaat dan kom je in ieder geval thuis.

En dan de rit:
                                                    Wij dachten het in de ochtend redelijk goed gedaan te hebben, maar we hebben dus veel dingen niet gezien.

Op kaart 1 hebben we dus net als Ed de mogelijkheid om de rode weg te vermijden niet gezien.
                                                    Op kaart 2 van het eerste traject bleek desastreus 6 fouten, waarvan 1 hele domme, de B wel zien, wel in het routeboek schrijven maar niet op de kaart.
                                                    Zoals Ed al aangaf, zaten er dingen die te ver gaan. Wij hebben bij pijl 6 gewoon niet begrepen wat de bedoeling was. Wel gezien dat het niet klopte, de voet van de pijl knikte naar rechts en de pijl volgde de weg niet (kan je uitleggen wat hier bedoeld was Ed?).
                                                    Verder uiteraard ook hier weer een rode weg niet vermeden en nog wat andere kleine dingen :-(

Kaart 3 van traject 1 waren wij foutloos, dus wel de stempel 4 twee keer gehaald om de rode weg te vermijden...

Traject 2 zijn we punt 1 voorbij gereden voor dat we door hadden dat daar de weg anders liep dan op de kaart. En bij punt 3 hebben we ook niet doorgehad dat de situatie anders was. 2 fouten in dit traject.

Traject 3: stempel 7 gemist ?
                                                    Stempel 8 missen we omdat Carina naar de verkeerde "einde weg links" navigeert.
                                                    In Ulft vinden we de W niet, een tijdje rondgereden maar omwille van de tijd maar doorgegaan.
                                                    Stempel 10 missen we in verband met de verkeerde "warm"
                                                    En de R missen we vanwege het te veel "rood" rijden.
                                                    5 fouten dus

Direct na de (uitstekende) lunch olie gepeilt en nu begint er wat duidelijk te worden. Bij de start stond olie op 1 mm onder max en nu halverwege 120 km later. Ondanks dat alles goed draait is er dus inderdaad iets mis. Geschat verbruik van 1 liter op 300 km :-(

Na de middag in traject 4 zien we na barricade 1 dat de weg op de kaart te recht is en halen de tweede F op bij een herconstructie. Helaas halen we wel de foute G op, die kennelijk te ver in de pnt van de kruising staat. De constructie met het smalle weggetje wat je niet mag rijden agv een bord van de organisatie levert een goede H op. Alleen begrijpen we niet waarom we 2 keer stempel 13 op moeten halen bij de dwangpijl een eindje verder. In de regularity zien wij de constructie via het zandpad wel en hebben we dus geen strafpunten. Dus 2 fout in dit traject.

In traject 5 doen we bij pijl 2 toch iets fout. Dit vind ik echt neuzelen. De weg ligt redelijk in de vorm van de pijl en toch heeft de uitzetter hier iets anders bedoeld want in de uitwerking zien we toch twee keer de O, die wij maar e1n keer hebben.

In traject 6 zien wij het zandpad bij pijl 2 wel en we rijden het ook maar vinden dat dat niet de bedoeling is. De uitzetter denkt er anders over. Helaas staat stempel 18 daar wel verkeerd (want na het steekje naar links) en had je die dus ook niet gehad als je het zandpad wel goed had bevonden.
                                                    Ook in dit traject laten wij ons (net als Ed) verleiden om rode wegen te vermijden waar het niet had gehoeven.Twee fout dus.

In traject 7 zien wij de geknikkte weg op weg naar de W van Wittebrink niet en missen daardoor de M, dit is ook zo'n neuzelkwestie.
                                                    En in traject 8 stinken wij in dezelfde val als Ed met de SGTR-SGRT verwarring. Dus twee fout.

Vermoedelijk is stempel 18 geneutraliseerd, want uit eindelijk staan we met 6 fout op het uitslagenbord.

Oliepeilen bij de finish levert weer een halve liter verbruik op in ongeveer 150 km.
                                                    Gelukkig was Henk Mannessen (bij de gummers die meegeweest zijn een tijdje terug met het museum uitje van Ton van S wel bekend) met zijn American La France uit 1917 ook present, dus gelijk een afspraak gemaakt om aanstaande maandag de mogelijkheden te onderzoeken om eind augustus de SLS te kunnen rijden.

Al met al concuderend:
                                                    - leuke rit qua omgeving
                                                    - aardig hoog neuzelniveau
                                                    - slim dat we met de trailer gegaan zijn
                                                    - wel iets om nog een keer te doen!
                                                    Last edited by Ruud; 07-06-09, 21:48.

Comment

Oh ja, na het ochtendtraject stonden we 56e, en omdat we de middag kennelijk beter hebben gedaan dan anderen stegen we naar de 46e plaats, als einduitslag.

En excuses voor de blauwe rookwolken uit de uitlaat :-)

Verder geen last gehad van fietsers of wandelaars, behalve op het zandpad naar de lunch, waar we stapvoets langs de laser gingen en toch nog boze wandelaars en fietsers ons de weg versperden...

Comment

Leuke verslagen Ed en Ruud.
                                                        Hoop dat je Manta er weer snel bovenop komt!
                                                        De 6 uur van Breda waren ook behoorlijk neuzelig, maar ja na vele Starrallye's, SLS-en een Tulpenrally heb je dat al gauw.
                                                        Rob en ik zijn 16e geworden na een heel slecht begin, we stonden na het 1e traject 43e of zo.
                                                        Baal alleen van de test, waren we 4e, net buiten de prijzen.

Comment

deze 6 uren was idd van 'n hoog neuzelgehalte, teveel mee moeten kijken met de navi, de test verliep ook klote, vonden we erg onoverzichtelijk.
                                                          23ste in het eerste traject wat we helemaal verprutst hadden, 's middags 20ste, en geeindigt op de 16de, niet veel anders dan andere jaren.
                                                          maar toch ook weer leuke stuurweggetjes.

Comment

Wij hebben bij pijl 6 gewoon niet begrepen wat de bedoeling was. Wel gezien dat het niet klopte, de voet van de pijl knikte naar rechts en de pijl volgde de weg niet.
                                                            Op het 1e kaartfragment zie je hoe de situatie werkelijk was.

Pijl 6 knikt bij 'b' flauw naar rechts, maar in werkelijkheid kun je bij 'b' alleen maar rechtdoor rijden.
                                                            Het weggedeelte b-d bestaat dus in werkelijkheid niet, en het weggedeelte b-c staat niet op de kaart maar je kunt op dat moment niet anders dan een niet-kaartweg volgen om bij c wel weer op een kaartweg te komen.

Om zoveel mogelijk van de geplande route te rijden moet je bij 'c' naar rechts om bij 'd' de route weer op te pakken. Maar bij 'd' blijk je niet linksaf te kunnen dus dan zit er niets anders op om via 'e' bij 'f' de route weer op te pakken.

Als je het 2e kaartfragment bekijkt dan is het geheel als een ingetekende lijn met barricades getekend.
                                                            De barricades staan op de weggedeeltes b-d en d-f, oftewel de weggedeeltes die in het 1e kaartfragment niet bestonden.
                                                            Het vreemde is dat dit bijna niemand fout doet, maar zodra de barricades niet zijn aangegeven en het zogenaamde natuurlijke barricades betreft wordt het ineens een stuk moeilijker.

Last edited by Veloce13; 08-06-09, 19:40.

Comment

In traject 5 doen we bij pijl 2 toch iets fout. Dit vind ik echt neuzelen. De weg ligt redelijk in de vorm van de pijl en toch heeft de uitzetter hier iets anders bedoeld want in de uitwerking zien we toch twee keer de O, die wij maar een keer hebben.
                                                              Ja, je zegt het zelf al: "redelijk in de vorm", maar toch niet helemaal.

Als je pijl 2 nauwkeurig leest gaat het zo: begin pijl 2 - T haaks links - flauw links - flauw rechts - hairpin rechts - medium links - einde pijl 2.

In werkelijkheid loop de weg (en dat is volgens mij ook goed te zien op de kaart, kijk maar naar het stukje gele weg ingeklemd in de hairpin) niet flauw links - flauw rechts - hairpin rechts, maar meteen flauw rechts en kom je dan op een T-splitsing uit waar je wel rechtsaf moet gaan want anders rijd je tegen de pijl in.

Daardoor is het stukje route van de hairpin tot de medium links niet gereden.
                                                              Dat moet je dan nog ophalen en dan krijg je inderdaad de 'O' voor de 2e keer.

In traject 6 zien wij het zandpad bij pijl 2 wel en we rijden het ook maar vinden dat dat niet de bedoeling is. De uitzetter denkt er anders over. Helaas staat stempel 18 daar wel verkeerd (want na het steekje naar links) en had je die dus ook niet gehad als je het zandpad wel goed had bevonden.
                                                              Stempel 18 staat wel degelijk op de juiste plaats.
                                                              Op het moment dat je pijl 2 begint te rijden loopt de weg in werkelijkheid al meteen naar het noorden, en kom je halverwege het horizontale gedeelte van pijl 2 uit (bij een 5-sprong met een zandweg rechtdoor en de bewuste zandweg rechtsaf), en niet zoals op de kaart bij een kruising waar je scherp rechts moest gaan.

Derhalve moet je bij die scherp rechts de route weer oppakken door via de (handmatig ingetekende) zandweg te rijden om zodoende de kortste route naar het punt van oppakken te rijden. En daarom moet je bij dat driehoekje ook rechts houden.
                                                              Als je dan bij stempel 18 aankwam stond daar een herstelopdracht zodat die hele omconstructie niet gereden hoefde te worden en je verder kon met pijl 3.

Comment

Bedankt Bart!

Uitleg pijl 6 snap ik nu helemaal en vraag me af waarom ik dat niet zelf had kunnen bedenken.

Traject 5 pijl 2 zal ik vanavond in het routeboek nog eens bekijken.

Traject 6 pijl 2 doe ik hetzelfde mee.

Het is wel een beetje een aflopende trap qua begrip, want de eerste snap ik helemaal, de tweede denk ik nog wel te begrijpen, maar van die laatste vraag ik me af of ik/we dat ooit spontaan in het veld zullen gaan zien...

Comment

Working...
                                                                X