Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lancia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lancia

Nog geen eigen draadje??
    Dat kan eigenlijk niet. :-)

Ik trap af met deze extreem gave Stratos die ik gewoon in de haven van St Jean cap Ferrat geparkeerd zag staan vorige week.
    Man, wat gaaf!

Last edited by Harry; 30-05-09, 17:57.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

En toen we met de boot naar Rapallo gingen was daar toevallig een Lancia-club in de haven!
    Was nog best mooi spul bij!!

Alfa Giulia 1300 (1966)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

OEF!! Die Stratos lijkt wel een daily driver... geweldig!

Comment

Gaaf!

Ik zag maandagavond trouwens weer een daily driver hf 2000 rijden.
        Ooit zo'n ding gehad en na de verkoop die auto nooit weer gezien en nu deze maand al de 4de gespot. Heel apart vind ik dat.
        Op de terugweg van de 1000Miglia werden we ook 2 keer ingehaald door een donkerrode met NL kenteken die natuurlijk keurig zwaaiden naar de Duetto.
        De 2de keer keken ze wel een beetje vreemd. Huh, weer die Duetto?
        Ik had een wat handiger route gekozen natuurlijk :-).

Comment

Hele mooie foto's Harry.
          Volgende week vrijdag begint het Sliding-Pillar weekend in Reims (F). Sliding Pillar staat voor de voorwielophanging van Lancia's van +/- 1920 - 1960.
          Dit soort spul:
          Attached Files
          Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
          Lancia Thema 8.32 1988
          Bimota SB6 1995
          Suzuki GSX-R750 1985
          Suzuki GSX-R750 1985
          Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Die Fulvia's zowel de coupé's als de Berlina's en de Flavia zijn mooi Harry.
            Maar die Stratos..............sorry vind de zwarte spoilers helemaal niks.
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Spoilers zijn echter wel origineel. De eerste Stratossen (Stratii?) hadden ze niet, maar dat bleek de auto (volgens welingelichte bron toch al een death-trap voor ongeoefende bestuurders) wel erg onberekenbaar te maken.

Hulde voor draadje trouwens!

:-)
              Clio Mexx 1.4 '97
              Fulvia Coupe 1.3 Rallye S '69

Comment

Die 2 Fulvia's 1.3HF zijn mijn favoriet, vooal die met die creme stalen wielen. Prachtige kleur dat Amaranto Montebello, iets donkerder dan Rosso Corsa (op de achtergrond). Erg fraai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                  Die 2 Fulvia's 1.3HF zijn mijn favoriet, vooal die met die creme stalen wielen. Prachtige kleur dat Amaranto Montebello, iets donkerder dan Rosso Corsa (op de achtergrond). Erg fraai.

Elentinos..............we zijn het helemaal eens !
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Ach ja... Lancia, het merk waar ik toch wel vaak van lig te dromen..
                    Vaak mogen fotograferen (blij) helaas nog nooit in kunnen/mogen rijden... :-)

Stratos tijdens de sulingen rally afgelopen jaar.

En natuurlijk de bloed mooie (of oerlelijke...) Delta HF Integrale van dhr Keen welke nog regelmatig te zien is op de Nederlandse rally paden..

Witte Flavia 2000 coupé tijdens de afgelopen Hardenberg classic

Twee Fulvia 3S coupé's tijdens de Oosterschelde rit 2008 (in de regen)

Overigens stond er tijdens de oosterschelde rit (2007) ook een delta, geen idee van wie deze was.. Iemand een idee?
                    DiGa (Sport)Fotografie

Dirk G. Ganzinga
                    http://www.digafoto.nl

Comment

De Lancia Aurelia B20 Coupé zou ik ooit nog weleens willen hebben en koesteren. Prachtige auto, en qua prijs nog altijd enorm ondergewaardeerd vind ik.

Fulvia's en de andere fwd modellen heb ik zelf wat minder mee. Ze zullen heerlijk (speels) sturen en 't ziet er best leuk uit, maar de kans dat er ooit één voor de deur staat is nihil. Voor 't geld dat gevraagd wordt blijven er veel andere leuke auto's over.

De (zwarte of martini) Delta Integrale en (gifgroene) Stratos zijn mijn andere twee favorieten van het merk. Maar een oranje of bruine Beta monte carlo vind ik ook erg cool qua looks. In 2008 even met de Beta spider gereden van Chrome, was best leuk. Niet superbijzonder, en niet helemaal mijn ding, maar wel apart en leuk om even in te rijden. De Monte carlo lijkt me leuker met middenmotor ipv fwd.
                      Last edited by Dennis Cavallino; 28-05-09, 12:43.

Comment

Harry, op die laatste foto...die donkerblauwe; welk type is dat en van welk jaar ongeveer? Daar zou ik het zij-profiel wel eens van willen zien.

Die Stratos vinnik trouwens helemaal niks; lijkt wel ontworpen door een kind van 10.
                        All you need to remember is the number '70' .

Comment

Fulvia zagato. Zijn er verrassend veel van in NL. De eerste hebben een volledige aluminium huid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DirKG Bekijk bericht
                            Overigens stond er tijdens de oosterschelde rit (2007) ook een delta, geen idee van wie deze was.. Iemand een idee?
                            Dirk

Jij bedoelt die witte? Die is van Danny Cami. Meestal zit Gert Staepelaere achter het stuur :-)

http://www.lancia-club.nl/jml/index....=92&Itemid=131
                            Last edited by Ton van S; 28-05-09, 18:41.

Comment

240RS, volgens mijn mannetje - Huib Geurink, voor Fulvia-bezitters een "household name" - rijden er nu meer Fulvia's rond in NL dan op enig ander tijdstip in de jaren '60 en '70. Dat zou wel 's kunnen kloppen - een recente beredeneerde schatting kwam op zo'n 270 stuks, in uiteenlopende staten van ontbinding danwel glorie.

Alle Fulvia's dan he, ook de Berlina's bijvoorbeeld - daar zijn er maar heel weinig van in echt goede staat. Kosten ook geen drol en rijden niettemin prima.
                              Last edited by Watchmaker; 28-05-09, 21:14. Reden: Toevoeging
                              Clio Mexx 1.4 '97

Comment

Watchmaker, dat kan inderdaad wel eens kloppen. Wellicht is de Fulvia dichtheid in NL wel het grootst van de hele wereld. Heb altijd veel contact gehad met buitenlanders in mijn lanciaracing tijd en men was altijd zeer verbaasd. Ik heb altijd gedacht dat dit door de voorraad onderdelen van martin willems komt. Door hem is het betaalbaar een fulvia rijdend te houden.

Maar nog bijzonder vind ik de fulvia zagato's. Die werden 10 jaar geleden (en misschien nog recenter) voor de rond de 5000gulden van eigenaar gewisseld. Aluminium of niet. De VIAVIA, Particulier en later Marktplaats had er altijd wel minimaal 1. Over smaak valt te twisten, maar het is en blijft een zagato die succesvol was op Daytona en Sebring.

Comment

Dat zou wel 's kunnen kloppen - een recente beredeneerde schatting kwam op zo'n 270 stuks, in uiteenlopende staten van ontbinding danwel glorie.
                                  Volgens de Bovag waren er in 2007 175 Fulvia's en in 2008 161. Waarbij de Beta juist van 170 naar 180 exemplaren zou zijn gegaan.

Gr Jeroen
                                  Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Op kenteken dan waarschijnlijk Baur? Ik heb er meer gehad zonder NL kenteken dan met eerlijk gezegd....

Comment

Ja, op kenteken uiteraard. En daar zullen nog fouten tussen zitten.

Gr Jeroen
                                      Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

http://www.madle.org/og06lanaurb20gt6.jpg

Zo zijn ze zo verschrikkelijk mooi...

Een Stratos is natuurlijk nooit ontworpen om mooi te zijn. Het ding is gemaakt om rally's te winnen.

http://www.lancia-club.nl/jml/images...er%20sport.jpg
                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                                          Volgens de Bovag waren er in 2007 175 Fulvia's en in 2008 161. Waarbij de Beta juist van 170 naar 180 exemplaren zou zijn gegaan.

Gr Jeroen
                                          Zou zomaar kunnen dat ik er inderdaad 100 stuks naast zat...
                                          Clio Mexx 1.4 '97

Comment

Heel mooi zo'n Aurelia! En toch ligt mijn belangstelling voor het merk vooral bij de Fulvia, Flavia en Flaminia.

Die oranje Fulvia Zagato die Arthur post, is dat exemplaar met afgekapte achterkant. Zou het zelf nooit doen, maar het heeft wel iets.

Comment

Ja, fantastisch die oranje afgehakte Fulvia Z!!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Deze al eens voorbij gekomen?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=byev1uue4rmu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                  Ja, fantastisch die oranje afgehakte Fulvia Z!!
                                                  Ja gaaf, heeft iets weg van een TZ1 in een flits.

Comment

Gaaf die stratos!
                                                    Als daily driver moet dat wel een replica zijn. :)

Zelf in bezit van een minder lelijke integrale. ;-)
                                                    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                      Ja, in het mooi It spul draadje.
                                                      Staat blijkbaar al jaaaaren te koop.

Ik vind het een nette prijs voor zo'n extreem zeldzaam ding!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                        Dirk

Jij bedoelt die witte? Die is van Danny Cami. Meestal zit Gert Staepelaere achter het stuur :-)

http://www.lancia-club.nl/jml/index....=92&Itemid=131
                                                        Inderdaad! Die bedoelde ik! Erg mooie auto...

Dank je, zal hem eens aanspreken als ie zich weer eens laat zien :-)
                                                        DiGa (Sport)Fotografie

Dirk G. Ganzinga
                                                        http://www.digafoto.nl

Comment

Fulvia 1.3HF op Mobile.de

Deze is helemaal goed. Wat een schitterend puur apparaat, mooier wordt het haast niet.

Comment

Fulvia Zagato's op Mobile.de

De prijzen van de Fulvia Zagato's gaan ook gestaag omhoog de laatste tijd.

Comment

Michael Jackson liet een replica bouwen van de Strato's prototype. Deze is nu uit een erfenisje te koop...

http://www.carros.nl/autonieuws/lanc...ksons-te-koop/

Uit de film Moonwalker dus:

http://www.youtube.com/watch?v=9jW0OpcoTgk

Comment

Cool, ik vroeg me trouwens af of hij uberhaupt iets met auto's had.

Comment

Working...
                                                                X