Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ROZ Classic (Ronde om de Zuiderzee)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ROZ Classic (Ronde om de Zuiderzee)

Gummers
    De voorbereidingen voor 12 September a.s. zijn in volle gang.Inschrijving is geopend en een kleine
    60 deelnmers hebben wij reeds mogen ontvangen. zie ook www.rozclassic.nl
    Deze lustrum ROZ zal met zijn 400 kilometer wederom het
    langste 1dag evenement zijn en meetellend voor het DHRC kampioenschap.
    Ik hoop velen van jullie aan de start te verwelkomen
    gr
    Peter

Michel Perridon heeft mij uitgenodigd als navigator, dus wij staan ingeschreven! Het wordt mijn eerste ROZ dus ik ben benieuwd!
    Nothing beats the smell of hot motor oil and burning rubber

Comment

hoog neuzelgehalte Ed.

Misschien maar weer eens meedoen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
        hoog neuzelgehalte Ed.

...
        mijn ervaring is dat het neuzelgehalte niks meer is dan bij andere rally's.
        we gaan nu voor de 7de x en ik heb het er altijd naar mijn zin....en navi knikt bevestigend.
        buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

Nou Smoezel, als jullie het geen geneuzel vinden, dan zal het wel meevallen. Ben benieuwd, want bij de Gelderland vond ik het dit jaar extreem.

Comment

nou Ed, zes uren van breda was vandaag ook erg, best wel 'n bolleruitenrit.
            maar er reed wel heeeeel fraai vintagespul tussen en dat maakt het dan weer 'n beetje goed.

Comment

Watjes! Ik deed het rondje zuiderzee op de fiets. ;-) (vroegah)
              ---------------------------
              Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Nou Smoezel, als het om vintage gaat slaat de Gelderland denk ik alle records, kijk maar eens naar de deelnemerslijst.

Comment

absoluut waar ed, ik heb ook niet het tegenovergestelde beweerd

Comment

Ik kom een auto, een navigator en ervaring te kort.

Heeft iemand een chauffeur nodig?
                    Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Inschrijvingen gaan vlot voor de ROZ Classic 2009.
                      Wij hebben nog een 20-tal startplaatsen ter beschikking
                      en voor de vlugge beslissers is er bij inschrijving tot
                      15 july een korting van Euro 25 op het inschrijfgeld
                      www.rozclassic.nl
                      gr
                      Peter

Comment

Michel kon helaas niet, maar nu mag ik het genoegen smaken om weer eens met 9elfje te rijden. Inderdaad geen BMW maar een 911 of Alfa dus dat komt wel goed.

Wij overnachten in Dorhout Mees dus ik vraag me af daar nog Gummers tegen te gaan komen.

Comment

doorhout is al vol, uitgeweken naar harderwijk.

Comment

En zijn er nog gummers zaterdag of liever nog vrijdagavond in Dorhout Mees?

Comment

Vrijdag ben ik in zuid Spanje. ook niet verkeerd :-)
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oeps dat is nog eens wat anders zeg. Wij hadden maar 26 controles gemist en dan waren er nog de nodige controles geneutraliseerd (zoals gebruikelijk de controles die wij wel hadden). En denk nu niet dat dit resultaat extreem slecht was, want er waren in de middag (wij 15 gemist) slechts enkele equipes met 10 of minder gemiste controles.

Wel zijn wij tweede geworden op de list met snelheidsovertredingen. We hebben de radar niet gezien en waar die gestaan heeft??? Wij blinken over het algemeen juist uit in rustig rijden in de bebouwde kom net als enkele andere "betrapte" equipes. En als 90% te hard treed moet je je toch afvragen wat er gebeurt is. Wij willen over 10 jaar dit ding nog doen en dan moet je je wel gedragen in de gebieden waar het gedrag onder het vergrootglas wordt gelegd.

Vandaag de uitleg vergeleken met wat er nog op het netvlies staat en dan moet ik ze grotendeels gelijk geven, al vind ik er wel wat discussiepunten in zitten. Maar al met al een gezellige dag geweest en zeker voor herhaling vatbaar.

Comment

Hi Ed
                                  Ondanks dat het echte kaarlezen niet helemaal jou 'ding " zou zijn, heb jij toch een vermakelijke dag gehad en dat is
                                  goed om te horen want daat gaat het ook eigenlijk om.
                                  Inderdaad vallen er bij de ROZ vele fouten maar let
                                  ook even op de hoeveelheid controles die wij wegzetten.
                                  Wij kennen ook allen ritten waarin ook leuk gereden wordt maar slechts een handjevol controles wordt geplaatst. Het strafpunten aantal is dan wel lekker laag.maar toch.
                                  Het fenomeen te hard rijden is inderdaad een pijnpunt voor
                                  alle organisaties en heeft terecht alle aandacht , ook binnen de Fehac. De huidige ,uniforme, maatregel voor
                                  overtreders zullen wij moeten aanscherpen en mogelijk zwaardere sancties in te voeren (wat eigenlijk een weg is
                                  die wij ook niet op willen) Inderdaad zal bij de deelnemers ook veel meer besef moeten ontstaan dat zij mede een
                                  belangrijke rol hierin spelem.
                                  p.s de radarcontrole stond in een 50 km zone binnen de bebouwde kom in de gemeente Teuge.
                                  gr Peter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
                                    hoog neuzelgehalte Ed.
                                    ....

Comment

makkelijke conclusie zonder te hebben deelgenomen

Comment

Was niet om te zeuren! Geen conclusie maar destijds VOOR dit evenement een opmerking/voorspelling. Ik heb 3 keer deelgenomen en dit is mijn persoonlijke mening. Ik zou zo weer mee doen trouwens. Ben niet vies van geneuzel. WEL van naar bordjes speuren. Als ze nou eens via een gps device je route controleren ben ik weer volledig van de partij. Kan ik als rijder mijn ogen houden waar ze horen: op de weg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs
                                          ... Ben niet vies van geneuzel. WEL van naar bordjes speuren...
                                          Was in mijn optiek geen speuren naar bordjes, wel speuren op de kaart.
                                          Controles stonden duidelijk opgesteld, m.u.v. sommige driehoekjes natuurlijk, maar daar verwacht je ook wat en dan kijk je sowieso met zijn tweeŽn.

Hele leuke dag gehad met maximaal resultaat: Peter en Joep waren (zoals verwacht) alweer onverslaanbaar. Knap wat zij al jaren presteren.
                                          Wat Harm en Arthur voor de Horneland zijn, zijn zij voor de ROZ.

Comment

Ik zag het in de uitslag Bart! Van harte!!

Comment

Hoi nachtraaf !

Ja, was een prima resultaat.
                                              Zou je normaal gesproken niet zeggen met 9 gemiste routecontroles, maar het was behoorlijk pittig.
                                              Lastig intekenen; niet alleen behoorlijk opletten met de constructie maar ook voortdurend uitkijken voor bermlijnen, voetbruggen en fietsjes naast de route.
                                              Al zaten die laatste twee er dit jaar niet in (denk ik.....).

Daarnaast veel verlegde en weggeveegde wegen en een groot aantal 'natuurlijke' barricades dus dan moest je weer een herconstructie intekenen, met de zelfde aandacht als bij de oorspronkelijke route.

Maar begrijp me niet verkeerd: ik vond het geweldig zo.
                                              Na het middagtraject had ik geen eigenlijk niet zoveel hoop meer op een goed resultaat, maar het bleek dat iedereen (behalve Peter en Joep uiteraard) karrevrachten (of is het karreNvrachten ????) routecontroles had gemist en zodoende behaalden we een 2e plaats.

Het was de eerste keer met Hans als chauffeur.
                                              We hadden het er al jaren over om eens samen te rijden en nu kwam het er eindelijk eens van. Samenwerking was prima en krijgt zeker nog een vervolg.

Voor Peter en Joep is het kampioenschap al bijna binnen met 3 overwinningen.
                                              Die hebben een geweldig jaar. Maar ik doe mijn best om de 'first loser' te worden, net zoals zaterdag .....:)

Comment

Nee, jij dan!

Comment

Ook waar....

Comment

Mochten er nog deelnemers zijn die, ondanks de uitleg van de organisatie, vragen hebben over bepaald constructies, laat maar komen.

Comment

Ik begrijp dat we jou weer terugzien bij de Classic Dutch Veloce en wel met Bertje. Vorig jaar wisten wij nipt 2e te worden, wat een hele prestatie is voor deze navigator. Maar soms zit alles mee. Dus dit jaar gaan we toch proberen het jullie moeilijk te maken, al zal het niet gemakkelijk zijn Bertje op de testjes te kloppen en jou op de route zal evenmin meevallen.

Er zaten wel wat dingen in en ik heb de geneutraliseerde controles niet genoteerd, waardoor de uitleg niet altijd duidelijk is. Wel vond ik de 3x V discutabel, wij hadden 2x V en om de kerk heen, wat volgens mij op de kaart open stond en daar stond nog steeds de J uit de ochtend. Die staat in de hele uitleg niet, ook niet als foutcontrole.

Verder was de T volgens mij ook fout, maar die schijnt alsnog geneutraliseerd te zijn.

Comment

Working...
                                                      X