Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 3200CS Bertone

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW 3200CS Bertone

Ik reed vanmiddag langs een bekende onderstellenbouwer in Volkel en op zijn terrein staat een rode BMW 3200CS Bertone.
    Er zit een Nederlandse kenteken plaat op dus even gecheckt bij RWD, 1e registratie maart 2009, géén APK en geen verzekering.
    Maar wat een prachtauto is dat toch en behoorlijk exclusief, voor zijn tijd behoorlijk modern en een V8.

http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_3200_CS
    http://www.conceptcarz.com/vehicle/z...MW-3200CS.aspx

zou dat kosten ?
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Glaserati

Comment

Volgens mij vergis jij je Cav, de Glas die jij bedoelt werd later pas geintroduceerd:
      http://www.cs-zone.com/model/art.HansGlasGmbH.htm

Comment

Dennis = ongelijk
        Hans = gelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
          Dennis = ongelijk
          Hans = gelijk
          Wij oudjes zijn zo gek nog niet Ton :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
            zou dat kosten ?
            Het is een auto zonder grote liefhebberskring. Prijzen zijn moeilijk te bepalen, maar die vallen wel mee volgens mij. Een tijd geleden werd een rijdend exemplaar op MP aangeboden voor 15k meen ik.

Comment

Wij oudjes zijn zo gek nog niet Ton :-)
              :-)

De basis van waaruit het allemaal ontstond was wat pompeuzer

http://www.csi-auto.nl/carshopping/0342/pagina.htm

Comment

Hele coole auto's inderdaad!
                Zie je maar zelden en ze zijn nog steeds niet duur vreemd genoeg.

Op concours het loo stond een donkerrode toch?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Glaserati is inderdaad de opvolger van deze en veel minder fraai eigenlijk. My mistake.

Het zijn van die auto's die best bijzonder zijn en inderdaad niet in die buitensporige prijsklassen vallen, zoals ook een Lancia Aurelia B20 en Ferrari 308 GT4 (al zijn die veel minder zeldzaam).

Comment

Dit is een fabelachtig mooi gemaakte auto.

Comment

Volgens mij vergis jij je Cav, de Glas die jij bedoelt werd later pas geintroduceerd:
                      http://www.cs-zone.com/model/art.HansGlasGmbH.htm
                      Zo'n Glas V8 zag ik vorige week bij Jeroen Lekx in Alphen a/d Rijn staan, die 'm aan het restaureren was. Wel bijzonder, maar niet uitgesproken mooi.

Comment

Mooi is zeker anders maar hoogwaardig is absoluut van toepassing op deze BMW; zoniet op de meeste BMW's?

Comment

Op ’t Loo stond inderdaad een donkerrode. Ik heb nog een tijdje met de eigenaar staan praten. Die zou het vast niet eens zijn met de uitspraak dat ze fabelachtig mooi gemaakt waren… De carrosserie is Italiaans (bij Bertone gemaakt) en de techniek scheen niet helemaal doorontwikkeld te zijn. Hij had behoorlijk moeite om het ding rijdend te houden. Daarbij komt dat tegenwoordig de onderdelenvoorziening rampzalig is.

Comment

De Glaserati is m.i. echt wel mooier. Niet dat een 3200 CS Bertone lelijk is, maar een Glas 2600 V8 is een stuk gracieuzer. Is ook niet echt de opvolger van deze natuurlijk, want het werd pas een BMW na de overname ( BMW-Glas 3000 V8).
                            '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Glaserati is gaver idd. Gewoon extreem cool.

Maar een 3200CS is een BMW en ook nog eens een hele zeldzame en coole. Het is gewoon raar dat die auto's nog zo betaalbaar zijn.
                              Nu kopen zou ik zeggen, goedkoper worden ze nooit meer.

De BMW 503 coupé was ook nooit extreem duur, maar die gaan tegenwoordig voor megabedragen weg.

Hier die 3200CS die op het loo stond :

http://picasaweb.google.com/HarryZag...91530759573122

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Als we het toch over vreemde BMW's hebben, gister bij mij achter..
                                Attached Files
                                "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Cool!! Zo'n BMW-Glas is behoorlijk zeldzaam.
                                  Mooie auto's.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Datman Bekijk bericht
                                    Als we het toch over vreemde BMW's hebben, gister bij mij achter..
                                    Zul je net zien, ik reed een andere route naar huis, anders had ik 'm misschien nog wel gespot. :)

Comment

Kan met de schattingsprijzen ook rechtstreeks in het draadje met de ambitieuze vraagprijzen ;-)

https://www.classiccar-auctions.com/bmw-3200-cs-1962/

Hoe kun je het zo ver laten komen vraag ik mij af. Een kameraad van mij heeft ook nog zo'n ding staan, heeft ook een aantal jaren buiten gestaan maar is nog altijd een auto in tegenstelling tot dit wrak Hij heeft ook nog een 503 die ook in veel betere staat is (zeer origineel maar met schade), ik ben wel benieuwd wat ie gaat opleveren in Parijs over een maand bij Artcurial.

Comment

In hoog vochtig gras gestaan voor een jaar of 20, zo ziet het er althans uit. Maar ja er zit nog een chassisnummer op dus het zal wel een Pebble Beach winnaar worden in 2021. :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

LOL Jasper !

Comment

Ik had nog niet aan PB gedacht, LOL.
                                            Ik had het ingeschat dat je er in ieder geval voor 20 K aan Tetanus spuiten, psychiater kosten o.i.d. of een echtscheidingsvergoeding bij zou krijgen

Comment

Die is wel heel ver heen. Wat zijn ze in goede staat?
                                              8.2 met supercharger?

Comment

In goede staat zijn ze ook niet extreem duur, want het is een beetje een rare auto. Dit hok is dus kansloos.
                                                Ik vind zelf een 2000CS mooier bv. En de normale 3.0CS etc ook.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Gummers;

heb de auto afgelopen weekend gezien. Met genoeg tijd, geld en vakmanschap geïnvesteerd zal het project best nog wel te redden zijn, maar uit de kosten raken ga je ook niet als de optimistische estimate gehaald zou worden. Wat Harry al zei, deze generatie coupé's heeft nu eenmaal nooit de status van de latere CS-reeks(en) bereikt.
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 58_spyder Bekijk bericht
                                                    Kan met de schattingsprijzen ook rechtstreeks in het draadje met de ambitieuze vraagprijzen ;-)

https://www.classiccar-auctions.com/bmw-3200-cs-1962/

Hoe kun je het zo ver laten komen vraag ik mij af. Een kameraad van mij heeft ook nog zo'n ding staan, heeft ook een aantal jaren buiten gestaan maar is nog altijd een auto in tegenstelling tot dit wrak Hij heeft ook nog een 503 die ook in veel betere staat is (zeer origineel maar met schade), ik ben wel benieuwd wat ie gaat opleveren in Parijs over een maand bij Artcurial.
                                                    Garagehouder waar ik vroeger veel kwam was destijds een donkerblauwe 3200cs aan het restaureren. Geen half werk dus pittig duur. Maar vond en vind toch mijn e9 3.0cs veel mooier.

Een 503 daarentegen, die zou ik wel in mijn garage willen hebben staan. Zwart met donkerrood leder interieur graag. Echt een bloedmooie auto.

Comment

Working...
                                                    X