Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgische historische ritten/rallyes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Belgische historische ritten/rallyes

Ik heb ooit de 12uren vd Vlaamse Ardennen gereden maar verder niets in Belgie.

Weten zuiderlijke gummers wellicht iets van deze twee:
    Spa Historic Rally: http://www.spa-autoclub.be/nl/presentation.htm en
    Belgium CER Historic: http://www.belgium-cer.com ?

http://eurorallye.web372.server-drome.de/

Eifel Ardennen Klassiek meetellend voor B-NL-D kampioenschap

1 augustus Proloog en nachtetappe zonder slapen andere dag verder voor totaal 450 km.

Al ingeschreven met Rosa en de 2002

Zie ook http://www.gummen.org/forum/member.php?u=152

BTW bij dat CER staan stevige rally's
    Co-Pilot

Comment

Dit weekend in Ieper

http://www.dailymotion.com/user/Rall...ally-2009_auto

Comment

Voor de deelnemers aan Belgische ritten (ATM) de daglicenties zijn dit jaar verhoogd van 5 naar 10 Euro.
        Volgend jaar mogelijk zelfs naar 15 Euro. :-((
        Dit is een besluit van de raad van bestuur van de VAS.

Hier een schrijven van Fredien Nachtegael voorzitter van Altena over dit onderwerp in het clubblad.

Opbrengst 2010-2011-2012:
        Ik heb een berekening gemaakt die een duidelijk beeld geeft van de netto inkomsten. Ik maak ook gebruik van hetzelfde aantal licenties (dit is dus voor 2011 en 2012 een variabel getal dat kan dalen of stijgen). Waar we niet over spreken zijn de kalenderrechten die elke club moeten betalen om een wedstrijd op de kalender te plaatsen.
        (Voor alle duidelijkheid, voor 2012 zijn de prijzen van een licentie en daglicentie voorop gesteld, maar nog niet definitief).
        Wanneer onze ATM organisatie en de 6 uren van de Noorderkempen op de VAS of VAS-classic kalender zouden ingeschreven zijn komen er nog een 300 tal daglicenties bij. De rekensom laat ik aan u over. Moet ik hier nog iets aan toevoegen? Ik kan enkel vaststellen dat de VAS medewerker die aanwezig is op de wedstrijden om de daglicenties uit te schrijven, dringend aan zijn persoonlijke veiligheid moet gaan denken. Hij wordt een potentieel doelwit voor mensen die het niet zo goed menen. Ik durf nog schrijven dat men voor het innen van dit geld, niet veel inspanningen moet leveren. Je zetje aan een tafeltje (bij mooi weer in het zonnetje op het terras) en laat weten dat je daar ergens zit. Ik wil er nogmaals op wijzen dat dit cijfers zijn die enkel betrekking hebben op de rittensport en VAS-classic. Voor alle andere disciplines samen beschik ik niet over cijfers. Ik weet alleen dat de Provincie West-Vlaanderen 641 licentiehouders heeft en dat is 52% van het totaal aantal licenties.
        Wat doet men er mee? Wat krijgt men ervoor terug? Ik begrijp dat de opbrengst van de licenties moet dienen om de onkosten van de kampioenen huldiging te bekostigen. Maar moet de eenmalige rijder daarvoor opdraaien?
        In Nederland gebruikt men een tijdelijke licentie. De NRF ( Nederlandse Rittensport Federatie) geeft de houder recht op deelname aan alle evenementen die door hen of door bij hen aangesloten organisaties georganiseerd worden. Ze kost de deelnemers niets en is 1 maand geldig na afgifte. Waarom kan dit niet bij ons? De prijs van een daglicentie zal de deelnemers afschrikken. Door de tijdelijke Nederlandse licentie krijgt men de mogelijkheid kennis te maken met de recreatieve autosport, zonder extra 20 euro te moeten ophoesten.
        Anno 2011 staan er 13 wedstrijden rittensport op de kalender ( 6 Ri en 7 RiCI). Daarmee heeft deze discipline het meest aantal proeven. Rally volgt op korte afstand met 12 proeven, Slalom telt 8 proeven, Rallysprint 2 wedstrijden en Rallycross heeft er drie op de kalender staan. Waar is de tijd dat rittensport als het kleine broertje werd aanzien.
        Durft men nu nog zeggen dat het niet om geld draait. Dit kan natuurlijk alleen gebeuren door het monopolie in de autosport.
        Co-Pilot

Comment

Dit weekend was het de poppy rally in de buurt van Ieper. Bjorn Vanoverschelde werd knap 3de, Peter Naaktgeboren - Bart den Hartog werden 4de. Alle resultaten vind je hier.

Wij hebben de vele testjes gefilmd. Enkele van die onboardfilmpjes staan al op youtube:

Dit zijn 2 van de 15 proeven, waar we 2x de snelste waren :)
          Mijn auto(sport) foto's vind je op http://adpics.weebly.com/

Comment

Geweldige prestatie van TobiKaze en Dupanton in de testjes tegen de voornamelijk Engelse tegenstanders.
            Volgende keer hier in het museum tijdig bericht geven kunnen er meer Gummers mee doen.

Dat de beste Belg-navi en NL-navi hier in het Museum met nickname bekend zijn geeft aan dat de rally meer aandacht verdiend.

Hoelang bestaat deze rally die in Engeland een grote naam heeft, denk ik, gezien de top namen in het deelnemers veld.

Hele mooie naam voor mij was die van Andre Jetten-Jan Meester in de deelnemerslijst na 4 jaar afwezigheid.
            Samen Rally kampioen van Nederland in deze combinatie en Andre al eerder meerdere keren kampioen als navi.
            Wel heel lang geleden.
            Co-Pilot

Comment

Lijkt inderdaad een geweldig evenement, volgend jaar is er toch geen Deltarally dus mogelijkheden.
              Maar eerst dit jaar maar eens door zien te komen met de Coppa, de SLS, de CDR en mogelijk de Limburgia en nog wat ééndagsspul. Als de 2002 dat alles overleeft heeft :-)
              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Het was nog maar de 2de editie! Maar de organisatie heeft een zeer goede reputatie, oa van de Classic Marathon en de Winter Challenge!

Op de testjes ging het zeer goed, de rt's waren ook redelijk , maar we verliezen een mooi resultaat doordat ik het systeem van de TC's (met betrekking tot het vroeger pointeren) niet goed begrepen had. Resultaat: 10minuten straftijd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                  Lijkt inderdaad een geweldig evenement, volgend jaar is er toch geen Deltarally dus mogelijkheden.
                  Maar eerst dit jaar maar eens door zien te komen met de Coppa, de SLS, de CDR en mogelijk de Limburgia en nog wat ééndagsspul. Als de 2002 dat alles overleeft heeft :-)
                  Volgend jaar is er ook geen Poppy Rally: dit wordt maar om de 2 jaar ingericht. Normaal wel in 2013!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dupanton Bekijk bericht
                    Volgend jaar is er ook geen Poppy Rally: dit wordt maar om de 2 jaar ingericht. Normaal wel in 2013!
                    Dat is wel erg ver weg, de vraag is: Rij ik dan zelf nog wel ?

Comment

Bovendien is de Deltarally ook eens in 2 jaar de laatste tijd...

Comment

Volgens mij schreef ik dat al Ruud :-)

Comment

neenee, jij schreef volgend jaar geen deltarally, dat kan van alles betekenen.
                          ik schreef 1x per twee jaar Deltarally, en dus loopt het synchroon met Poppyrally.

[/topicvervuiling]

Comment

Ja hoor Ruud............je hebt gelijk.

Comment

Volgend weekend terug de Belgian Westhoek Classic, "mijn" eigen wedstrijd. 32 tijdscontroles, 300 km, 3 regularities en zoals TinoJee het onlangs zo mooi omschreef "eens iets anders dan andere Belgische wedstrijd". Volgend jaar maar eens in oktober organiseren aangezien de Classic Dutch er tussenuit valt.

Kunnen nog meer Nederlandse lui het opnemen tegen "de lokale jongens". TinoJee met driver is alvast vaste klant. Dus, gte, HermanOL, FredH, etc etc. Volgend jaar inplannen maar!

http://www.belgianwesthoekclassic.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BiHorNie Bekijk bericht
                                Volgend weekend terug de Belgian Westhoek Classic, "mijn" eigen wedstrijd. 32 tijdscontroles, 300 km, 3 regularities en zoals TinoJee het onlangs zo mooi omschreef "eens iets anders dan andere Belgische wedstrijd". Volgend jaar maar eens in oktober organiseren aangezien de Classic Dutch er tussenuit valt.

Kunnen nog meer Nederlandse lui het opnemen tegen "de lokale jongens". TinoJee met driver is alvast vaste klant. Dus, gte, HermanOL, FredH, etc etc. Volgend jaar inplannen maar!

http://www.belgianwesthoekclassic.be
                                En er vroeg bij zijn! Inschrijven binnen 24u of geen plaats meer...

Comment

Ik zal maar eerst met de lesdag meedoen Hoeveel strafpunten krijg je daar voor 2x te hard rijden?.. Ik zal er zeker bij zijn. Ik ga deze week al een Navi bespreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gte Bekijk bericht
                                    Ik zal maar eerst met de lesdag meedoen Hoeveel strafpunten krijg je daar voor 2x te hard rijden?.. Ik zal er zeker bij zijn. Ik ga deze week al een Navi bespreken.
                                    Grapjas :) Bij deze inschrijfgeld x2

Comment

De wegen liggen te wachten op de deelnemers aan de Belgian Westhoek Classic.
                                      Hier de oude Kwaremont bekend uit de Belgische voorjaars wieler klassiekers waar we volgens BiHorNie over afdalen.

Co-Pilot

Comment

Mooi baantje Tino, we zullen zien mits we het in de avond rijden of de breedstralers hier verlichting geven.

Comment

Mooi baantje Tino, we zullen zien mits we het in de avond rijden of de breedstralers hier verlichting geven.
                                          Ze doen het dus. Mooi!!!

Comment

Alles werkt Ton en alles is weer teruggeplaatst zoals Luchtfilter en dat is echt een apart ding in vergelijk met een filter op een carbje. Het dash heb ik veel van gesloopt, want montage was door al de uitgelubberde gaatjes bijna geen doen meer. De enige nodige console zit nu veel beter vast met eigen improvisatie dmv stalen hoekjes.
                                            Was me een klus man !!

Comment

We wonen te ver uit elkaar, concludeerden we al eerder :-(

Bij de weg, ik zit zondag ook in den bels. De weg wijzen in een 914/6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                Bij de weg, ik zit zondag ook in den bels. De weg wijzen in een 914/6
                                                Welke rit/rally ?

Comment

Welke rit/rally ?
                                                  van de klassieke belse platte kever club

Comment

zaterdag was er de Classic Atlantic met enkele nederlandse equipes aan de start. Mijn foto's vind je https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2319634183807.2124932.1038098962&type=1&l=6 89aabca02
                                                    Attached Files

Comment

Gefeliciteerd Maarten met voor het tweede jaar op een rij de volle winst in de Memorial Gilbert Staepelaere.
                                                      De nummer twee navigator,Limburger Johnny Champagne, was traject uitzetter tijdens de laatste Limburgia Trophaeum met nog tijd over om zo’n 1000 plaatjes te schieten.
                                                      Eens vragen waar die gebleven zijn.
                                                      Co-Pilot

Comment

Normaal gesproken zou ik m'n verjaardag op 12 mei vieren, maar door omstandigheden vieren we die een week eerder.

Daarom kon ik nu ingaan op een uitnodiging van een collega om de kaart te lezen in zijn auto tijdens deze rit
                                                        http://www.aroc.be/arocaan/arocaan.html

ingeschreven onder nr 46
                                                        http://www.aroc.be/arocaan/deelnemers.php

wat indrukken van vorig jaar
                                                        http://www.aroc.be/arocaan2011/roela...caan2011r.html
                                                        Last edited by Ton van S; 14-04-12, 19:11.

Comment

vandaag (en morgen) is de Rally van de Grensstreek maar ik hoor/lees er maar erg weinig over hoe het gaat.
                                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

VASAF Classics boven de doopvont

Zoals aangekondigd en verschenen in ons VAS-sportreglement 2012 zal er dit jaar een Challenge VASAF Classics georganiseerd worden onder het gezag en het beheer van VAS en ASAF. Onderaan deze News vindt u de data van de deelnemende proeven. Uiteraard zal deze Challenge tijdens het eerste jaar de gebruikelijke kinderziekten vertonen en daarom is het de bedoeling dat 2012 een ‘probeersel’ wordt om vanaf volgend jaar definitief op te starten met een meer gestructureerde versie.
                                                            Het is eveneens de moeite waard om te vermelden dat het reglement van VAS Classics (zie pag 156 tot 159 in het VAS-sportreglement 2012) als leidraad gediend heeft om de basis te leggen van de samenwerking tussen VAS en ASAF.
                                                            De fil rouge doorheen dit sportief verhaal is gebaseerd op het respect voor de bestaande wegcode en de bewoners op het traject, de fairplay tussen de deelnemers onderling en de parkoersbouwers; alsmede het wederzijds respect voor de authenticiteit van elke regio, inclusief het begrip voor de andere cultuur en taalgroep.
                                                            Deelnemen kan in drie verschillende klassen:
                                                            Old Timers ingeschreven voor 01.01.1985
                                                            Young Timers van 01.01.1985 tot 31.12.1996
                                                            Tour Timers na 01.01.1997
                                                            Er kan deelgenomen worden door elke VAS of ASAF vergunninghouder mits de aanschaf van respectievelijk een R of L licentie op jaarbasis a rato van € 30. Alleen deze houders van een jaarlicentie worden opgenomen in het eindklassement waarvoor enkel de punten, verzameld in de bewuste klasse, in aanmerking worden genomen. Het kampioenschap is gemengd en/of individueel en heeft oog voor zowel rijder als bijrijder. Deze laatste moet de ouderdom van 12 jaar bereikt hebben op het moment van deelname aan de proef. Op deze manier beschikt elke deelnemer, zowel piloot als co-piloot over gelijke kansen, ongeacht het voertuig waarmee hij deelneemt.
                                                            Dagvergunningen kunnen bekomen worden de dag van de proef tijdens de administratieve con¬trole en kosten € 15 bij VAS en € 10 bij ASAF.
                                                            Tijdens dit inloopjaar zouden wij het fijn vinden ook uw mening te kennen omtrent de verreden proeven. Deze kunt u vrijblijvend ventileren, en dit gedurende 1 week na iedere proef, via mail op [email protected]
                                                            Misschien zijn er toch een paar kleine verschillen welke wij u niet mogen onthouden. Allereerst is het inschrijvingsrecht bij ASAF vrij en heel waarschijnlijk zal dit iets hoger liggen dan bij de VAS-wedstrijden. De maximum gemiddelde snelheid op het Vlaamse grondgebied is vastgesteld op 36 km/uur en in Wallonië bedraagt deze 40 km/uur. Binnen de agglomeraties geldt er een maximum gemiddelde van 30 km/uur voor beide regio’s. Dit heeft te maken met de bestaande wegeninfrastructuur en de densiteit van de bebouwing. Ook is het mogelijk dat u telkens bij het binnenrijden van een benoemde agglomeratie de eerste 2 letters van het bord dient te noteren. Bij een naamloos agglomeratiebord wordt alleen AG genoteerd.
                                                            Contacts
                                                            Vallées des Eaux Vivies [email protected]
                                                            Retro 6U Leuven [email protected]
                                                            Obsol’Ath [email protected]
                                                            Eau d’Heure [email protected]
                                                            6U Noorderkempen [email protected]
                                                            Atlantic Classic [email protected]
                                                            Ronde du Hainaut [email protected]
                                                            Moustache Classic [email protected]

Meer te lezen over dit onderwerp op http://www.vasaf.be/
                                                            Co-Pilot

Comment

Rallye Vallées des Eaux Vives

Voor de eerste wedstrijd van de VASAF Classics presenteren we u een parcours van ongeveer 220 km ingedeeld in 2 trajecten. Het plezier van oriëntatie en regelmatigheid op de onvergetelijke wegen in de regio van Couvin en het meer van l’Eau d’Heure.
                                                              Klassen
                                                              Oldtimers : ingeschreven voor 1/1/1985
                                                              Youngtimers : van 1/1/1985 tot 31/12/1996
                                                              Toertimers : na 1/1/1997
                                                              Inschrijven
                                                              Het inschrijvingsformulier is te downloaden via
                                                              http://www.rallyeventpartner.be/rallye-vallee-.html
                                                              Een volledig en leesbaar ingevuld deelnameformulier moet voor 17 april om 18u worden toegestuurd aan
                                                              Rally Event Partner c/o Pierre Marmignon rue Toffette, 29 te 5650 Walcourt of
                                                              per e-mail: [email protected]
                                                              Het inschrijvingsrecht bedraagt € 60,00 per team en dient uiterlijk op 17 april om 18u op de rekening te staan van :
                                                              ASBL Rally Event Partner
                                                              rekeningnummer = BE32 0688 9396 8902
                                                              SWIFT/BIC code= GKCCBEBB.
                                                              Voorzien van de mededeling:
                                                              RALLYE 21 avril + naam van de rijder
                                                              Administratieve controle
                                                              Rallycentrum:
                                                              Couvidôme, rue de la Foulerie, 5660 COUVIN
                                                              (GPS coördinaten: 50°02’40’’N ; 4°30’00’’E)
                                                              Wedstrijdleider: Pierre Marmignon
                                                              Adj-wedstrijdleider VASAF : Franz Nys
                                                              Relatie deelnemers: André Kröner 0476 501672 NL+FR
                                                              VAS-Antenne: Nick Vanoverschelde
                                                              Gebruikte navigatiesystemen
                                                              Eenvoudig bolleke-pijl met en zonder afstanden.
                                                              Gestileerde bol-pijl met en zonder afstanden
                                                              Ingetekende lijn op kaart
                                                              Eenvoudige pijlenrit en/of puntenrit op kaart
                                                              Reglement

In geval van discussie is de Franse tekst bindend.
                                                              Avondmaal
                                                              Spaghetti Bolognaise 9,- € / pers. te reserveren voor 17 april en te betalen aan het secretariaat de dag van de rally.
                                                              Programma
                                                              17 april 2012
                                                              18u00 sluiting van de inschrijvingen (en de reservaties voor de maaltijd)
                                                              18u00 toekenning van de startnummers
                                                              21 april 2012
                                                              vanaf 10u30 onthaal
                                                              vanaf 11u00 opening van het secretariaat
                                                              administratieve controle (licenties, identiteitskaarten, rijbewijs…)
                                                              toekenning van de dagvergunningen.
                                                              11u30-12u30 technische keuring
                                                              vanaf 13u30 sluiting administratieve controle
                                                              vanaf 13u40 uithangen van de deelnemerslijst
                                                              vanaf 13u45 briefing en laatste richtlijnen
                                                              vanaf 14u00 start van de eerste deelnemer
                                                              vanaf 17u00 eerste regroup (20’) op halfweg wed¬strijd (Couvidôme – Couvin)
                                                              vanaf 17u20 vertrek van de eerste deelnemer voor de 2de lus
                                                              vanaf 22u00 voorziene aankomst van de eerste deelnemer
                                                              Uitslagen bekendmaking van de uitslag, 30 minuten na aankomst van de laatste deelnemer
                                                              Off. uitslag 30 minuten na het bekendmaken van de uitslag
                                                              Prijsuitreiking omstreeks 23u30, proclamatie van de resultaten en uitreiking van de tro¬feeën en bekers.
                                                              Info
                                                              www.rallyeventpartner.be
                                                              www.vasaf.be
                                                              Co-Pilot

Comment

Ziet er interessant uit Tino.
                                                                Alleen is het altijd wennen aan de Belgische reglementen.

Comment

Working...
                                                                X