Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto’s uit de twilight zone.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ha, die Brun;

Verzekeringsfraude misschien?
    Scherven brengen gelul.

Comment

• Hmmm, dat zou best wel eens kunnen wezen...

Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
        Roest? Plaatwerk is polyester.
        Toch niet alles? Hij oogde vrij krokant aan de koker balken, maar goed, ik fietste vrij rap voorbij. Dat motorkap en achterdeur kunststof waren wist ik.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
          Hmmm, dat zou best wel eens kunnen wezen...
          Er rijden nu opvallend veel "dikke bakken" rond met Engelse platen.
          Bijna allemaal met SORN of untaxed als bijzonderheid.
          Kwam een paar uur geleden nog een "M4" voorbij op de A9, opvallende rijstijl ;) kenteken A13VLD.
          Staan overigens ook nog wat auto's op Schiphol, achtergelaten ergens in maart/april ;).
          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Overlaatste een Duitsers in een NSU RO80. Een gele. Reed ook lekker door, 120+.

Comment

• Een Alfa 155 met stickers van Alfaas op de zijkant, op de A2/A10. Toen ik hem zag bedacht ik me dat je ze echt nooit meer ziet nu. Ook al 22 jaar oud minimaal natuurlijk.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• En vandaag een Talbot Solara in Amstelveen! :)
                Mini Cooper Clubman
                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  Een Alfa 155 met stickers van Alfaas op de zijkant, op de A2/A10. Toen ik hem zag bedacht ik me dat je ze echt nooit meer ziet nu. Ook al 22 jaar oud minimaal natuurlijk.
                  Dat was mij ook al opgevallen, dat je mijn 'eerste auto' nauwelijks meer ziet. , 156s ook steeds minder trouwens. Ze staan ook nauwelijks te koop. En het roestspook zal bij de 155s niet te oorzaak zijn, i.t.t de Talbots :-).

Comment

• Nou als er toch een generatie Alfa's is die hard roesten, dan zijn dat de 155/156 en 145/6/7. Die dingen gaan echt ongekend hard achteruit zonder dat je het door hebt, omdat ze (zeker de 156 en 147) in de fabriek verkeerd voorbehandeld zijn en zodoende onder de bitumenlaag roesten.
                    Giulia 1600 Super '65
                    Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ik zag gisteren een Brera. Dat is niet eens zo'n oude Alfa, maar ik zie ze niet vaak meer.
                      Ik blijf dat een mooie auto vinden. Ze zijn alleen veel te zwaar en de verkeerde motoren liggen erin.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Terwijl het (opndie JTS-blokken na) kwalitatief eigenlijk heel goede auto's zijn. De Brera zit nu al in een prijscategorie dat hij vooral.door jongeren of mensen uit een bepaalde wijk gereden wordt. De 159 trouwens ook, zeker als het een zwarte is zodat je hem lekker "mean" kunt maken.
                        Giulia 1600 Super '65

Comment

• Brera's waren ook nieuw al zeldzaam te spotten in Nederland natuurlijk. Maar de 159 lijkt echt uitgedund in aantallen. Veel export, of gewoon veel leasers die nu al op de sloop liggen met veel kms?
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Inderdaad nieuw al zeldzaam te spotten, en daarom past hij in dit draadje :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                            In de nieuwste Autovisie bespreekt Ton Roks in zijn "Stuurkolom" auto's die niet echt geflopt zijn, maar in ieder geval heel erg ver van een verkoopsucces afzaten. Het plan is om tot 100 van die muurbloempjes op te snorren en daar een groepsfoto van te maken

Het artikel wordt onder de aandacht gebracht door een foto van één van 300ZX's zijn lievelingsauto's, de Alfa Arna :-) Verder worden ondermeer genoemd; Talbot Tagora, Austin Allegro, Citroén Axel. Welke ik mis in het rijtje is de Alfa Rio. Deze Alfa dan ook zojuist even aan de redactie gemailt. Ik ben echt benieuwd of er een Rio op de kop te tikken is om op de groepsfoto te zetten.
                            Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• 155's zijn inderdaad uit het straatbeeld verdwenen. Maar dat al die Vectra's, Passats en Laguna's uit begin/midden jaren 90 ook allemaal spoorloos zijn verdwenen valt me dan weer meer op. Daar zijn er uiteindelijk veel meer van verkocht dan die enkele verdwaalde 155.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                155's zijn inderdaad uit het straatbeeld verdwenen. Maar dat al die Vectra's, Passats en Laguna's uit begin/midden jaren 90 ook allemaal spoorloos zijn verdwenen valt me dan weer meer op. Daar zijn er uiteindelijk veel meer van verkocht dan die enkele verdwaalde 155.
                                Ik vermoed dat die destijds massaal naar het oostblok zijn gegaan? Ik herinner me dat je vroeger op de Nederlandse A1 massa's Poolse vrachtwagens zag die volgestouwd waren met gebruikte Nederlandse ex-leasebakken.
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                                  Inderdaad nieuw al zeldzaam te spotten, en daarom past hij in dit draadje :-)
                                  Da's een waarheid als een koe natuurlijk. :)

Er zijn er 310 nieuw verkocht in Nederland volgens Autoweek.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• 310 Brera's in totaal? Dus alle types?
                                    Dat is wel heel erg weinig idd.

Dat we die Passat's en Vectra's niet meer zien, vind ik niet zo'n ramp trouwens. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                      Nou als er toch een generatie Alfa's is die hard roesten, dan zijn dat de 155/156 en 145/6/7. Die dingen gaan echt ongekend hard achteruit zonder dat je het door hebt, omdat ze (zeker de 156 en 147) in de fabriek verkeerd voorbehandeld zijn en zodoende onder de bitumenlaag roesten.
                                      Aha. Toen mijn 155 8 jaar oud was bleek de handremkabel doorgeroest. Maar verder geen spat roest, zelfs niet op beschadigd plaatwerk dat ik destijds uit pecuinagebrek had laten zitten. (later wel gefixed :)). Dat was dankzij de verzinkte koets. En ik hoor altijd dat bij de 156 de roest idd wel hard kan toeslaan. Hadden die geen verzinkte koets misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                        310 Brera's in totaal? Dus alle types?
                                        Dat is wel heel erg weinig idd.
                                        Ja, gewoon alle verkopen over het hele Brera-gamma, 2006-2011. 310 auto's. Waarvan bijna de helft in het introductiejaar.

Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik heb de Brera altijd een lelijk ding gevonden. Op een beurs (ik meen Genève) had Alfa en werkelijk prachtig prototype gepresenteerd. De uiteindelijke productieversie was op zoveel punten gerationaliseerd dat ik er nooit meer die fraaie Alfa in kon zien.

Comment

• Helemaal met je eens. Kijk en vergelijk.

alfa-brera-compare-01-jpg.51728.jpg
                                            alfa-brera-compare-02-jpg.51729.jpg
                                            alfa-brera-compare-03-jpg.51730.jpg
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Mooi dat je de bijbehorende plaatjes opgezocht hebt, hoef ik het niet meer te doen :-)

Het prototype is in mijn ogen een mooi gelijnde GT met mooie vloeiende lijnen. De productieversie is meer een soort crossover met korte deuren, korte motorkap en een gekke kont. Dan zou ik liever een Alfa GT rijden, mits met de juiste wielen. Wat uiteraard andere wielen zijn dan enkele niet nader te noemen Gummers als de juiste wielen zien!

Comment

• Het prototype is inderdaad stukken mooier, maar lijkt ook een GT uit een hoger segment. Het oogt groter en "duurder", en was misschien te ambitieus.
                                                Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• De originele Brera had een Maserati V8 en was bedoeld als halo-car. Na het afschieten van dit project ging Alfa voor de 8C Competizione. (Met dezelfde motor voorin)
                                                  De productie-Brera is tot aan de b-stijl natuurlijk gewoon een 159 met andere voorbumper. Zelfs het interieur identiek. In de juiste spec kan het best een mooie auto zijn (maatje van me heeft een witte Brera Ti met 1750), maar het is gewoon totaal geen leuke of spannende auto om mee te rijden. Het rijdt ook precies als een soort van 159 SWB.

Check ook ff het interieur van die Brera concept:

Los van het totaal verschillende design tussen concept en productiemodel heeft Alfa wél met het idee gespeeld om er een Maser-V8 in te lepelen. Ze hebben getest met een 159 GTA (en dus ook Brera GTA) met de 4.2 of 4.7 uit de Quattroporte. Er zijn een tijdje rijdende testmules gesignaleerd ronde de NBR, maar vanwege de crisis werd deze auto samen met de Mito GTA (die zelfs al op de beurs was gepresenteerd) de nek omgedraaid.

Dit was de 159 GTA, met V8 en een Brera-voorbumper

Last edited by Veloce; 19-10-20, 22:48.
                                                  Giulia 1600 Super '65

Comment

• Nooit geweten, ik neem aan dat die 159 en Brera GTA RWD hadden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                      Ik vermoed dat die destijds massaal naar het oostblok zijn gegaan?
                                                      En nog. Van de week is onze Patrol naar Roemenië vertrokken. Die Roemenen kopen alle echte terreinwagens op van tien jaar en ouder.

Comment

• Die auto's zijn in NL ook veel te duur om te rijden.

Zo'n Landcruiser uit 1980 oid zou ik wel leuk vinden bijvoorbeeld, maar als je er weinig mee rijdt, zijn de vaste kosten gewoon veel te hoog.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                          Nooit geweten, ik neem aan dat die 159 en Brera GTA RWD hadden?
                                                          Q4, dus 4WD, lijkt me de meest logische optie gezien dat al voorhanden was. Maar je weet het nooit met Italianen. Die Mito GTA was ook een echt fantastisch ding, jammer dat hijner nooit is gekomen. Maar het lijstje met gecancelde projecten uit die periode is echt véél te lang. (De 4C GTA/QV was ook z.g.a. klaar, staat zelfs in de FCA Heritage Hub)
                                                          Ik heb eens in een Brera Spider 3.2 Q4 gereden, dat ging helemaal nergens over. Woog ergens rond de 1700kg en dat voelde je nogal. Die V6 had met een sportuitlaat trouwens best een prima geluid, maar dat is ook echt het enige positieve dat ik over die motor kan zeggen.
                                                          Een vriend van me had daarnaast een Spider met 2.4 JTDm, toen hij hem wilde verkopen wilde echt NIEMAND dat ding hebben. Meer dan een jaar mee lopen leuren, wachtende op zijn 4C, en uiteindelijk van armoede maar ingeruild voor peukengeld. En dat was echt een mooi en verzorgd ding.

P.s. gisteren kwam ik toevallig een Brera tegen in een kleurtje dat je echt bijna nooit ziet.
                                                          Attached Files
                                                          Last edited by Veloce; 21-10-20, 15:32.
                                                          Giulia 1600 Super '65

Comment

• Echte liefhebber! Mooi ding

Comment

Working...
                                                            X