Op een ander forum speelt momenteel de discussie over het feit of een wedstrijdauto nog legaal is als er voor bepaalde delen die niet meer verkrijgbaar zijn, andere delen worden verbouwd om het passend te krijgen. Het gaat in dit geval om de bouw van een motor voor een C Kadett GTE die men volgens de oude groep 4 wil opbouwen. Dit waren 16 ventilers.
De toon van de discussie die daar nu woedt, klinkt echter als die van een stelletje afgunstige azijnpissers en ik heb sterk het vermoeden dat het niet om de vraagstelling an sich gaat, maar dat er onder de oppervlakte wat persoonlijke vete's worden uitgevochten. Ik heb dan ook besloten om me niet verder in de discussie te mengen. Neemt niet weg dat het vraagstuk mij wel intrigeert.
Wat denken de Gummers ervan die zich ook in competitieverband met oud spul bezig houden? Als het niet meer te koop is, maar je laat iets namaken (hetzij door aanpassing van bestaande materialen of door reproductie) is het dan per definitie illegaal? Of is het wel legaal, zolang het eindproduct overeenkomt met bijv. de maatvoeringen en uiterlijke kenmerken van het origineel?
De toon van de discussie die daar nu woedt, klinkt echter als die van een stelletje afgunstige azijnpissers en ik heb sterk het vermoeden dat het niet om de vraagstelling an sich gaat, maar dat er onder de oppervlakte wat persoonlijke vete's worden uitgevochten. Ik heb dan ook besloten om me niet verder in de discussie te mengen. Neemt niet weg dat het vraagstuk mij wel intrigeert.
Wat denken de Gummers ervan die zich ook in competitieverband met oud spul bezig houden? Als het niet meer te koop is, maar je laat iets namaken (hetzij door aanpassing van bestaande materialen of door reproductie) is het dan per definitie illegaal? Of is het wel legaal, zolang het eindproduct overeenkomt met bijv. de maatvoeringen en uiterlijke kenmerken van het origineel?
Comment