Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 300SL Roadster gestolen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mercedes 300SL Roadster gestolen!

Ter info!! Even opletten allemaal!

"Unieke Mercedes 300 SL Roadster uit 1957 gestolen in Maastricht
    Amsterdam/Maastricht, vrijdag 3 juli 2009 - Woensdag 1 juli werd er rond 16.00 uur, uit een garage in de Statensingel in Maastricht, een in topconditie verkerende klassieke Mercedes 300 SL roadster gestolen. Terwijl de eigenaar even niet ter plekke was zagen de dieven kans om de poort te forceren en de Mercedes te ontvreemden.

De Mercedes-Benz 300 SL Roadster, waarvan er zo’n 2500 stuks werden gebouwd tussen 1957 en 1963, is de open (cabriolet) versie van de beroemde Mercedes-Benz 300SL Vleugeldeur. Destijds de snelste sportwagen ter wereld met een topsnelheid van 270 km/uur. Winnaar in vele competitie-evenementen.
    De gestolen auto is een opvallend zilveren exemplaar met groen leder interieur en een groene hard- en softtop. Het betreft een compleet gerestaureerd exemplaar. De eigenaar looft een beloning uit voor het terugvinden van zijn auto. Eventuele getuigen of mensen die meer informatie hebben kunnen zich melden bij: Advies Bureau Schade www.adviesbureauschade.nl, bij de Stichting VBV www.stvbv.nl of bij de politie te Maastricht: 0900-8844.
    Facts & Figures
    Bouwjaar : 1957
    Kleur : zilver
    Interieur : groen leder
    Dak : groen leder softtop, groene hardtop
    Kenteken : AL-48-09
    Chassisnummer : 1980427500133
    Einde persinformatie, Amsterdam/Maastricht, vrijdag 3 juli 2009.

Voor meer informatie kunt u zich richten tot:

Maussen Communications & Public Relations B.V.
    Bart Maussen ([email protected])
    Keizersgracht 174-176
    1016 DW Amsterdam
    Telefoon: 020 – 6618135 of 0655735888."

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Ja, schitterend SMS'je vorige week van Toon v Driel:
    "Nu hier voor de deur...een 300SL Roadster met draaiende motor!"

Die 300Sl woonde dus bij hem in de straat en het zou me niet verbazen als die auto gejat is terwijl die met draaiende motor op straat stond....:-S
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Gossie...

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
      Staat as we speak een 300SL Roadster hier in de straat te draaien... Zonder bestuurder/passagier. Zal ik em meenemen?
      3x raden welke straat ik woon...
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Had em bijna zelf meegenomen... En ik had em wel teruggebracht na wat rondjes ;)

Vraag me trouwens af of het voor de eigenaar zo handig is dat jij/ikhier posten dat dat ding op straat stond te draaien vorige week...
        '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Ja hoor, eerlijkheid duurt het langst...

De verzekeringsmaatschappij is er erg blij mee, scheelt weer wat in de uitkering van de schadepenningen.
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Ding is natuurlijk al lang niet meer in West-Europa. Staat nu al in de prive-collectie van een voormalig Oostblok-mafioso.
            '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

"Ej bert ik heb nog 'n ouwe benz binnengekrege"

"Oh wavvoor eentje"

"Ouwe meuk, misschien leuk voor de liefhebber, maar hijs wel heet"

"Ahw. kep dese week blasting kontrole dus doe maar ff nie fan die woages, pleur em maar in de shredder, messchien kregeh we nog 300 euries voor t staal"

Krggg krrgggg krgggg krgggg ..

"Nawh, ding woog ook nix, denkdatut 275 euries wordt bij Sjon met dat blokkie schroot"

"Ah, makt ook niet uit, ding stond warm te lopeh dus kostte me ook nix om em mee te nemeh weet je, toch snel fedient die 275 euries tog ?"

"Seker Schele"

"Heej de massel Bert"

"De massel"

Comment

Ha, die M4;

LOL! Wel zonde van de slooppremie....
                Scherven brengen gelul.

Comment

Heheheh LOL

Comment

Anyway omdat deze 300SL (naja de gullwing eerlijk gezegd, maar de cabrio mag ook) zo'n beetje m'n lievelingsauto is vraag ik me toch af hoe 't is gegaan: "Terwijl de eigenaar even niet ter plekke was zagen de dieven kans om de poort te forceren en de Mercedes te ontvreemden."

Dat kan niet anders dan een klus in opdracht. Of om de verzekering te neppen.

Om een auto van 7 ton vrijwel onbeheerd achter te laten moet je wel heel erg naief zijn. En ook dat stationair warmdraaien is niet handig, zelfs wij als eenvoudige lieden zijn na een korte discussie er vrijwel unaniem overeensgeworden dat stationair warmdraaien de motor meer beschadigt dan starten en dan rustig inrijden. Je zou toch denken dat iemand een gullwing eigenaar dat toch wel een keer verteld zou hebben. Hmmzz. Conspiracy-mode-on. Mooi verhaal voor op Zapruder ?

Comment

Mwah, 7 ton lijkt me erg veel. De 300SL roadster brengt dat volgens mij niet op. De Gullwing is meer geliefd, door de race-historie en ook die zijn de laatste jaren nogal gedevalueerd. Een beetje taxateur van een beetje verzekeringsmaatschappij weet dat ook.
                      Wel vreemd dat zo'n auto gestolen wordt, de potentiele afzetmarkt kent de auto. Gevalletje lucky joyriding?

Comment

Khad al tijdje niet meer gekeken naar prijzen voor deze mooie beestjes.

Volgens deze veilingsite gaan de roadsters voor (max) 500k USD weg en Gullwing voor rond de 675k USD. Toch mooie investering.

Maar .. Doe eens gek en kijk op deze site:

http://carsforsale.classifieds1000.c...des_Benz/300SL

Staat een 55'er gullwing voor 100k USD ?!?!?! in Indonesië. Lijkt me echt schier onmogelijk. En dan die miles/km swap. Gevalletje nepperij ?

Comment

lol, 100K $? Sure.

Maar ik ga het gokje wel wagen, denk ik!
                          Ik heb net een mailtje ontvangen dat ik via-via een erfenis uit Afrika krijg. Gaat om 40 miljoen! WOEHOEEE!!! Alleen even credit card gegevens mailen en mijn bankrekening en alles komt goed. Super man.

;-)

Maar er schijnt ook een Gullwing op Cuba te staan. Ding is weinig waard, want technische problemen en ze mochten hem niet exporteren.
                          Ik weet niet of dat inmiddels ook is veranderd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

He, jij ook al? Hebben we gezamenlijke familie?

;-)
                            '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                              Mwah, 7 ton lijkt me erg veel. De 300SL roadster brengt dat volgens mij niet op. De Gullwing is meer geliefd, door de race-historie en ook die zijn de laatste jaren nogal gedevalueerd. Een beetje taxateur van een beetje verzekeringsmaatschappij weet dat ook.
                              Wel vreemd dat zo'n auto gestolen wordt, de potentiele afzetmarkt kent de auto. Gevalletje lucky joyriding?

Reken op ongeveer 4 ton !!

Jan

Comment

De vader van een kennis van me heeft overignes net een Gullwing uit Zuid-Amerkia gehaald. We eel compleet resauratieproject. Hij was namelijk net klaar met nóg een Gullwing...
                                Giulia 1600 Super '65
                                Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                  De vader van een kennis van me heeft overignes net een Gullwing uit Zuid-Amerkia gehaald. We eel compleet resauratieproject. Hij was namelijk net klaar met nóg een Gullwing...

Dus die kan wel wat onderdelen gebruiken begrijp ik? Of heeft het niets met dit draadje te maken? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Slooppremie: 1000euro!
                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Nee hoor, 750 euro, want hij is ouder dan '89.

Comment

Ha, die Geelhoed;

Tien posts is wel een beetje kort om een grapje te herhalen, niet?
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Je staat op z'n ignore-lijst Hans...
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Zit Toon al achter de tralies? Zo ja, wie van de gummers had die eigenaar getipt en wat leverde t op?

Comment

Whehehe... Sssssst!

Comment

Working...
                                              X